Vietnam
Cua De

Nha Trang, Vietnam

June 16, 2015 in Vietnam ⋅ ⛅ 32 °C

Wij gaan naar DE badplaats van Vietnam. Wat ons opvalt is de grote stroom aan Russische toeristen. Misschien een beetje te vergelijken met de Nederlanders die elk jaar naar de Spaanse Costa's gaan. Gelukkig zijn ze niet allemaal zo slecht als dat ze in Amerikaanse films doen voorkomen, al zien ze er wel zo uit en heeft de stad een fijne sfeer. De locals zijn hier helemaal ingespeeld op de Russen.. want ze spreken beter Russisch dan Engels en we moeten ons best doen om een Engels - Vietnamese kaart te vinden ipv een Russische - Vietnamese kaart. Als echte strandtoerist rijden we met onze brommer een langs de boulevard en bezoeken wij wat locale highlights. Maar verder blijven wij zoveel mogelijk in de chillmodus. Helaas moeten wij bekennen dat wij mee hebben gedaan met het uitbuiten van de Vietnamese mensen. Wij dachten... we nemen een lekkere massage, we vinden een tentje en gaan naar binnen. Toen we eenmaal op de massage tafel lagen, leek het wel een werkkamp voor blinde mensen. Er stonden drie blinde mensen de hele dag mensen te masseren, zonder dat ze wisten hoe het moest. Het leek eerder een soort atractiepark in plaats van een massage salon, omdat het in arme landen populair is om je door blinde mensen te laten masseren ( dit was ook al zo in Midden Amerika ) en het zijn natuulijk groedkope arbeidskrachten.Read more

Cua De