Vietnam
Le Crapaud

Here you’ll find travel reports about Le Crapaud. Discover travel destinations in Vietnam of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

• Day89

Kayaktour

November 24, 2016 in Vietnam

Unser Boot legte auf einem schwimmenden Bootsanleger an und Lydia und ich stiegen um in ein Kayak. Wir fuhren durch tolle einsame Buchten und durch Höhlen. Teilweise war es fast ein bisschen unheimlich, aber irgendwie auch wunderschön. Anschließend gab es ein super leckeres Menü auf dem Boot.

• Day95

95. nap: Ha Long Bay

January 7 in Vietnam

Egy kisebb erőd és pár száz méter homokos tengerpart még kevés lett volna ahhoz, hogy elcsaljon minket Cat Ba Townig. Ideutazásunk legfőbb célja az volt, hogy megnézzük Vietnám leghíresebb látnivalóját, a Ha Long-öblöt.

Választhattuk volna az egyszerű és drága utat, ami abból áll, hogy Hanoiból egy szervezett túrával látogatunk el ide, de ezekről rengeteg lelombozó beszámolót találtunk a neten. Egyrészt kismilliárd utazási iroda szervez ilyen utakat, vagyis nagyon könnyű velük befürödni, másrészt ezek a hajók kivétel nélkül az öböl leglátogatottabb részébe viszik az embereket, ahol egymást érik a turisták és a vízben már-már összefüggő szemétszigetek úsznak.

Nekünk Hanoiban már egy időre elegünk lett az ekkora kaliberű szervezett túrákból, így inkább Cat Ba Islandre jöttünk, hogy innen szervezzük le a kirándulásunkat. A szállásunkon sikerült is még előző nap minden részletet lezsíroznunk, persze az idegenvezetést így sem úsztuk meg, viszont így az öböl kevésbé forgalmas részére ígérték a hajókázást.

A valóság szokás szerint tartogatott azért kisebb meglepetéseket. Minden azzal a rendkívül vicces jelenettel kezdődött, amikor a hajó elindulása után 5 perccel valakinek a fedélzeten az eszébe jutott, hogy az ebédünket ott hagyták a mólón, úgyhogy egy éles kanyarral visszafordultunk a kikötőbe. Ezen a ponton már sejtettük, hogy ez sem életünk legjobban szervezett kiruccanása lesz, de azért bíztunk benne, hogy legalább az eddigi vietnámi átlagot fogja hozni...

A második kihajózás után a Floating Village-et vettük célba, ami egy hatalmas, több száz embernek otthont és munkát adó, úszó falu az öbölben. Az itt lakók elég otthonosan berendezkedtek, több helyen például kutyákat láttunk a házak előtti mólókon. Nagyon kemény volt, én elképzelni sem tudom, milyen lehet ilyen pici helyre bezárva élni, még akkor is, ha igazából csak pár percre vagy csónakkal a parttól.

A délelőtt jelentős része ezután csendes hajókázással telt, lassan de biztosan egyre beljebb hatoltunk az öbölben. A szigetek elképesztően szépek és látványosak voltak, ezt az élményt még a borult és kifejezetten hideg idő sem tudta elrontani. Sajnos a képek nem lettek valami jók, de ilyesmi látványt képzeljetek el minden irányba, gyönyörű zöld tengerrel megfűszerezve.

10 után értünk oda az első állomásra, ahol egy kellemes óra tengeri kajakozás várt ránk. Judit ült előre, én kaptam a kormányos szerepét. Ez a rész kifejezetten jó móka volt, beeveztünk például egy keskeny járaton keresztül egy eldugott kis öbölbe körbenézni (az már kevésbé volt szívderítő, hogy mennyi szemét úszott odabent a víz felszínén). A sok fröcsköléstől nekem teljesen átázott a nadrágom, a lapátolástól vizes lett a felsőm is, kb. úgy néztem ki a végére mint egy csapzott kutya. Természetesen váltóruha nem volt nálam, csak Juditnál: a fene sem gondolta volna, hogy ennyire könnyű egy kajakban elázni. Amennyire lehetett, próbáltam magam a törölközőkkel megszárítani, de a halottnak a csók többet ér, mint amennyit ezzel a hadművelettel elértem.

Az ebédet még a kikötőben szolgálták fel, mi egy holland fickóval és két fiatalabb angol sráccal ettünk együtt. Az étel szokás szerint szuper volt, több vegetáriánus fogást is hoztak így Judit is tudott miből válogatni. Még bőven kajakómáztunk, amikor a hajó újra elindult, ezúttal a Lan Ha-öböl irányába. Ide elvileg azért jöttünk, hogy a vállalkozó kedvűek egy kicsit megmártózzanak a vízben, de egy gyors körbekérdezéssel ennek az ügynek pontot is tettünk a végére: senki sem akart a 17 fokos vízben megmártózni. Ettől persze a túravezető nem jött zavarba, megálltunk az egyik sziget közelében egy másik hajó mellett, és vártuk, hogy teljen az idő. Nem viccelek, vagy egy fél óráig ott dekkoltunk, miközben egyértelműen mindenki ment volna tovább a következő célhoz. Igen, rugalmasnak semmi esetre sem nevezném a szervezést.

Szerencsére az utolsó látnivaló, a Monkey Island azért ennél jobban sikerült. Cat Ba Town közelében van egy kis sziget ahova a leleményes vietnámiak majmokat telepítettek, az nem volt teljesen világos, hogy a turistákra gondolva tették ezt vagy csak saját szórakoztatásukra, mindenesetre ezzel egy laza mozdulattal fel is tették a szigetet a nyugati turisták térképére. Homokos tengerpart, egy vadregényes ösvényen megközelíthető, de még pont kényelmesen megmászható hegycsúcs lélegzetelállító kilátással, valamint élénk, cuki kis majmok - minden adott a sikerhez! Nekünk is nagyon tetszett a sziget, bár kicsit soknak éreztük az itt eltöltött majd’ három órát: két óra alatt nagyon kényelmesen fel lehet kapaszkodni a csúcsra és még a majmokra is bőven marad az embernek ideje. A turisták egy része sajnos úgyis minősíthetetlenül bánik az állatokkal, azt meg jobb nem nézni, ahogy teli kólásdobozokat dobálnak az erdő szélére, hogy ezzel csalogassák elő az állatokat...

A nap legfurább jelenete viszont még csak ezután következett: amikor a hajó megpróbált felszedni minket a szigetről, az alacsony vízállás miatt megfeneklett az eleje a homokban és egy másik hajóval kellett biztonságos mélységig behúzni. Fogalmam sincs, hogy nem találkoztak még itt az apály és dagály jelenségével, mert azt azért nagy összegben le merném fogadni, hogy nem mi voltunk az első csoport akikkel ezt a szigetes kört megcsinálták. Mindegy, szerencsére másodszorra már nem futottak neki egy újabb kikötésnek, inkább szereztek kis csónakokat, hogy azokkal vigyenek el minket a hajóig. Ezekre a ladikokra szinte tigrisbukfencben kellett felszállni, és ahogy az várható volt, valaki el is vétette a beszállást: pont szerencsétlen túravezető srác esett bele ruhástul a vízbe (utána meg annyit szerencsétlenkedtek, hogy alig bírták beemelni a csónakba).

Visszafele még egyszer gyorsan megnéztük a Floating Village-et, majd szépen letettek minket a szállásunkon. Egy jó meleg zuhany után úgy döntöttünk nem megyünk már aznap sehova, így a hotelben vacsoráztunk. Ezen a téren Vietnámban még nem volt rossz élményünk, és ez a széria ezúttal sem szakadt meg.