Zambia
Livingstone District

Here you’ll find travel reports about Livingstone District. Discover travel destinations in Zambia of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Stage week 3

December 16, 2017 in Zambia

Afgelopen week stond vooral in het teken om mijn visa te verlengen. Ik ben binnen gekomen in Zambia met 30 dagen touristen visa of business visa. Geen idee welke ik eigenlijk gekregn heb. De bedoeling was een business. Deze verloopt morgen (zondag) en daarna moest ik vrijdag een aanvraag doen van een nieuwe visa. Hierdoor ben ik maandagmiddag met Chris van mijn stage naar Choma te gaan om daar bij de immigratiedienst te vragen voor welke visa of permit ik überhaupt een aanvraag moet indienen. Dit ging allemaal heel soepel en makkelijk. Omdat we op z'n vrouw wachten, want ze kwam vanuit Lusaka. Gingen we maar een ijsje eten (om een beetje het sneeuw gevoel te krijgen in NL, want ik mis de sneeuw wel). Hebben we over de markt gelopen, naar een museum geweest en al mijn papieren in orde gemaakt die gecertificeerd moesten worden. Dinsdag, woensdag en donderdag had ik gewoon stage dagen. Vrijdag ging ik ben in naar Choma gegaan om mijn aanvraag voor een temporary work permit in te dienen. Na een uur stond ik buiten met een permit. Jeeeeh!!! Daarna ben ik doorgereisd naar Livingstone voor het weekend. Om lekker bij te komen en boodschappen te doen. Oh en de vierde foto is de weg van mijn dorpje Macha naar Choma. Nu nog redelijk in prima staat. Ben benieuwd hoe het eruit gaat zien als het regenseizoen in volle gang is!Read more

Laatste dagen in Livingstone

November 24, 2017 in Zambia

Morgen is het zover dan ga ik naar Macha. De plek waar ik 6 maanden onderzoeksstage ga doen! Ik ben erg benieuwd. Vandaag nog wat inkopen gehad zoals een koekenpan, want ze hebben daar geen goede. En lekker genoten van het zwembad hier. Gisteren zijn we nog naar de Falls geweest en hebben we genoten van het poeltje op de rand van de waterval. Daar hebben we een aantal uur ingezeten. We hebben ook het skelet van een hippo gezien. Mooie aankopen gedaan en muziek gemaakt met de verkopers. En verder heb ik hier in het hostel Lieneke ontmoet, Nederlandse die nog twee weken in Macha met mij in het huis zit.Read more

Met Pasen ben ik met Amanda (mijn buurmeisje), Msosha en Gisela naar Livingstone gegaan om Amanda's en Msosha's verjaardagen vieren die de eerste en laatste dag daar waren. Daarnaast kwamen er twee Amerikaanse dokters dus die hebben we ook opgehaald. En daarom mochten we de auto meenemen van een andere dokter. Super chill was dat!! Op goede vrijdag in de middag zijn we er heen gereden. Savonds pizza gegeten en naar live muziek geluisterd. Zaterdagochtend gingen we naar de brug omdat Gisela de swing ging. Was leuk om te zien van iemand die je kent! En toen Dan opgehaald, de eerste bijna afgestudeerde dokter. We zijn smiddags nog even naar de stoffen winkel geweest en savonds naar een Italiaans restaurant. Mmm lekker! De hele dag was het een beetje bewolkt en ik hoopte dat het helder zou worden. Want het was volle maan en als het helder is dan gaat victoria falls park open en dan kan je een moonbow zien. Een regenboog van de maan door de watervallen. Heel cool leek het me. Ik had de hoop voor die avond een beetje opgegeven maar toen we uit het restaurant liepen was het helder en je zag de maan. Jeeeej!! Dus hop in de auto naar de falls. En wat was het cool! Echt super gaaf. De foto is erg zwart maar als je goed kijkt zie je een regenboog! Het was super cool om het te zien! Want op andere momenten toen ik in Livingstone was of ga komen was het niet tijdens volle maan! Zondag heb ik het rustig aan gedaan en rond het middag uur ben ik gaan hardlopen naar de airport, omdat we Jamie gingen ophalen. En zo kon ik 7km rennen op een veilige weg en terug met de auto. Ik heb het gehaald! Het was warm maar ik was trots. Smiddags vooral gechilled bij het zwembad en savonds naar een heel lekker Indiaans restaurant om Amanda's verjaardag te vieren alvast voor de volgende dag! Op maandagochtend met z'n allen naar de falls om het te bekijken. Daarna boodschappen en weer terug richting Macha. Was een erg tof weekend met z'n allen en ben heel blij dat ik de moonbow heb gezien! Ohja en de falls zijn nu ongeveer het volst, met het meeste water. Heel mooi en heel nat haha met veel regenbogen!Read more

Eerste dag in Zambia

November 17, 2017 in Zambia

Na drie soepele vluchten zijn we vrijdagochtend aangekomen in Livingstone, Zambia! Eerst even gerelaxte in onze kleurrijke hostel en daarna geld pinnen. Wat nog een uitdaging was! Verder nog rond gelopen en de eerste boodschapjes gedaan en ontdekt waar ik mijn inkopen kan doen als ik hier ben. Ze hebben zelfs in de supermarkt Knorr pakjes, haha!!

Grens met Zimbabwe

November 20, 2017 in Zambia

Vandaag zijn we op de brug geweest in niemandsland tussen Zambia en Zimbabwe. Hieruit heb je ook mooi uitzicht op de Falls. En heb ik onofficieel is Zimbabwe gestaan. Dit is ook gelijk een grens overgang waar alle vrachtverkeer overgaat. Op de brug is er maar 1 baan dus er gaat om en om een vrachtwagen of auto. We hebben een tijdje op de brug gezeten naast de verkopers om te kijken naar het verkeer en om een praatje te maken. Ook hebben we gekeken bij het bungee jumpen want dat kan vanaf deze brug.Read more

Crocodile farm en uitzicht op de Zambezi

November 20, 2017 in Zambia

Na de brug zijn we naar een krokodillen boerderij geweest waar ze 74 krokodillen houden voor de verkoop van eieren aan de Chinezen. We kregen daar een rondleiding van een leuke aardige jongen en daarna hebben we het gastverblijf zien wat erg mooi was. Daarna zijn we bij Royal Livingstone gaan zitten op het terras met uitzicht op de Zambezi. We hebben hippo's in de verte gezien en vervolgens is de eerste regenbui gehad hier in Zambia. Hierdoor kwamen de hippo's niet dichterbij. Maar het was al heel gaaf dat we een paar zagen. En er lopen daar zebra's rond!! De eerst buiten een dierentuin voor mij. Maar ze zaten wel binnen de gates van het hotel dus helemaal wild zijn ze ook weer niet.Read more

Livingstone District