Kanada
Brown Bay

Löydä muiden matkaajien vierailemia kohteita heidän matkapäiväkirjojensa avulla FindPenguinsissa.
Matkaajat tässä kohteessa
    • Päivä 12

Vancouver - Ripple Rock Resort

17. toukokuuta, Kanada ⋅ ☁️ 14 °C

Deze morgen vertrokken we rond 09:30 richting Horseshoe Bay. Vanuit daar vertrok onze boot richting Vancouver Island. Maar eerst moesten we nog de stad door. Het was vrij druk dus koppie er bij en met een 15 minuten vertraging kwamen we om 10:30 aan bij de boot. Na het de verkeerde baan te hebben gekozen besloot Wilfred op aandringen van Anke toch maar even om een medewerker aan te spreken. Een vriendelijke medewerker van de haven besloot is even te kijken wat er aan de hand was. En idd, we stonden in baan 3 en moesten naar baan 1. Na het verschuiven van een aantal auto’s naar voor en achteren ontstond er ruimte om door te schuiven naar baan 1. We konden helemaal doorrijden naar voren en stonden dus ook mooi vooraan de rij. Rond 11:13 kregen we de aanwijzing om de boot op de rijden en toen we onze camper geparkeerd hadden op het schip holden we naar boven. Daar was een winkeltje met wat snuisterijen en een snack hoek. Iedereen werd voorzien van wat eten en wat drinken en zo konden we de 1,5 durende tocht wel doorkomen. Eenmaal aangekomen gingen te poorten open en moesten we nog een goeie 2 uur rijden naar onze camping. Naar 1.5 uur namen we de afslag en gingen we even een paar boodschappen doen voor de aankomende paar dagen. De laatste 5 kilometer moesten we over een onverharde weg rijden dus dat was niet heel ontspannen. Maar eenmaal op de plek aangekomen waren we dit al snel weer vergeten. We zette onze camper neer en vertrokken richting de zee die nog een 50 meter bij ons vandaan is. Anke en Manne vonden een hele kolonie krabben en dat vond Manne uitermate interessant. Na het avond eten nog even de benen gestrekt en toen was de dag zo weer kapot. Op deze camping verblijven we maar liefst 4 nachten.Lue lisää

• Päivä 13

Brown’s Bay Marina

18. toukokuuta, Kanada ⋅ ☀️ 11 °C

Vandaag bleven we een dagje op de camping. Of eigenlijk gezegd een groot deel van de dag in de haven van de camping. Nadat Manne gister avond om 22:00 het eindelijk welletjes vond werden we vanmorgen om 08:30 wakker door dat zelfde jongentje. Nadat we rustig aan gedaan hadden zijn we lopend richting het haventje gegaan. Wilfred en Manne wouden graag vissen maar aangezien alleen Manne een hengel had moest Wilfred er ook nog 1 scoren. In de winkel van de haven stond een nogal chaotische drukke jonge dame. Het duurde daarom ook zowat een uur voordat Wilfred eindelijk zijn gehuurde hengel en vergunning te pakken had. Na een minuut of 5 te hebben gevist was het tijd om wat te gaat eten. In de middag gingen we terug om verder te vissen en toen we aankwamen lopen zagen we 2 zeehonden in de haven dobberen wachtend op het slachtafval wat vrij zou komen van de mensen die wel wat wisten te vangen. Leuk om die dikke mormels door het water te zien schieten. Rond de klok van 17:00 was er uiteraard nog niets gevangen en liep Wilfred terug richting begin van de haven waar Manne lekker aan het spelen was met dode zeedieren en zand. Hij had zelfs al paarse grote (levende) zeesterren gespot! We gingen in de gezamenlijke ruimte koken en eten. Anke maakte lekkere schelpenpasta klaar terwijl Wilfred een potje ging poolen tegen z’n eigen. Na het eten en een beste tand door de lip van Manne (opgelopen in de speeltuin) was het voor de patiënt tijd om naar bed te gaan. Wilfred ging nog een poging doen om wat vis uit het water te trekken. Zoals te verwachten werd er wederom niets gevangen maar hij zag op afstand wel een Walvis passeren dus dat maakte veel goed! Morgen gaan we beetje rondkijken op het eiland.Lue lisää

Saatat myös tuntea tämän kohteen näillä nimillä: