Canada
Logan Lake

• Day 8

May 13 in Canada ⋅ ☁️ 14 °C

Terwijl ik een rondje loop rondom Logan Lake, leek het mij een goed moment om het volgende berichtje in te typen. Vanmorgen zijn we dus vertrokken vanuit Dutch Lake resort. De camping was oké… Hutje mutje op elkaar en veel Nederlanders. Maar goed dat zal wel door de naam komen. We hadden een rit van 2 uur voor de boeg met als tussenstop de grote Walmart in de plaats Kamloops. Wilfred verwisselde wat stekkertjes in de camper zodat Manne tijdens de rit een dvd kon kijken op het grote scherm. Anke had haar ogen dicht, Wilfred was aan het rijden en Manne keek dus een film. Kortom er werd weinig gesproken. (Ook wel eens fijn) Eenmaal aangekomen bij de Walmart kon het winkel feest weer gaan beginnen. Manne kon eindelijk zijn Paw Patrol horloge uitkiezen en Anke kon even wat kleding en zonnebrillen kopen. Met een goeie 160 euro aan boodschappen en een paar burgers van de gouden bogen verlieten we de keet weer om onze reis voort te zetten naar onze camping. We hadden vooraf gereserveerd dus konden zo aanschuiven. Een prachtige plek aan het water waar ik net omheen liep want ik ben inmiddels al weer terug. Een vonkel nieuwe speeltuin speciaal voor Manne en een meer met vis steiger en vol met forel. Er was een aardige Canadese meneer aan het vissen wat Manne toch wel interessant vond om te zien. Tot onze grote schrik liet Manne zijn speelballetje in het water vallen en wat denkt te? Die zonk mooi naar de booiem en Pappa kon ‘m uit medelijden er uit gaan halen. Zwembroek aan en gaan met die banaan. Tenminste dat dacht ik. Bliksem dat was mien toch echt te koud🤏🏼 Als troost mocht Manne de beste meneer helpen met vissen. En of je het gelooft of niet, die jongen heeft zijn eerste vis gevangen. Fantastic! Na de lasagne uit de oven te hebben opgeslobberd zagen we onze visvriend langs lopen met een klein schepnet met ducktape aan een 2meter lange tak geplakt; ja hoor, hij vist Manne z'n balletje van de booiem! Eind goed al goed en tijd voor de grote naar bed breng show.. Wilfred stelde zijn corvee uit en ging een stukje om het meer lopen (zie begin van de tekst). Tijdens zijn wandeling spotte hij nog Eddy the Eagle en bij terugkomst moest hij toch echt aan zijn corvee taken beginnen. Morgen weer een rit van een 3.5 uur voor de boeg richting Whistler.Read more

• Day 9

Logan Lake 2.0

May 14 in Canada ⋅ ☁️ 17 °C

Jullie zullen je wel afvragen waarom er Logan Lake 2.0 staat in plaatst van Whistler. Nou het verhaal is als volgt. Na een heerlijke ochtend met pannenkoeken en maple siroop gingen we even bij de vistrap kijken aan de andere kant van het meer. We hadden de camper weer vertrek klaar gemaakt en reden 5 minuten naar de overkant. Daar stond nog een immense dumper die werd gebruikt in de mijn hier in de buurt. Er zwommen veel forellen in de vistrap dus dat was leuk om te zien. Manne ging nog even spelen in de speeltuin en toen sloeg het noodlot toe. Wilfred kreeg migraine dus moest voor de aankomende uren op bed blijven liggen. We lieten de camper op de parkeerplaats staan en schoven het bed uit zodat Wilfred daar de tijd uit kon gaan zingen. In de tussentijd hebben Anke en Manne zich vermaakt met boekjes lezen, filmpjes kijken,knutselen en spelen in de speeltuin.
      Anke en Manne gingen aan de overkant van de weg nog even een ijsje halen en Manne kreeg zijn eerste eigen vishengel! Eenmaal terug gelopen zat Wilfred buiten aan een tafel, gelukkig die was weer wat in de benen! Na 6 uur op de parkeerplaats te hebben gestaan besloten we maar terug te rijden naar de camping waar we die morgen waren vertrokken. De rit richting Whistler was te lang dus leek ons dit een beter idee. We konden weer op ons oude vertrouwde plekje staan en we hebben de rest van de middag en avond nog gespeeld in de speeltuin en zelfs nog even met de nieuwe hengel gevist met ondertussen dino muziek uit de jukebox (er werd zelfs gedanst). Morgen rijden we vanuit hier zo’n 3 uur over de snelweg naar Vancouver. Niet de meest mooie route maar goed het is niet anders. We hebben daar een camping midden in het centrum met binnenzwembad dus dat is top!

• Day 11

July 19, 2021 in Canada ⋅ ☀️ 26 °C

Yesterday, we left Ashcroft and travelled the short, but scenic road to Logan Lake. As you climb higher and higher you soon find yourself alongside the world’s largest open pit mine. Unfortunately, due to COVID we can not tour the mine.
      On arrival in Logan Lake, we make our way to the campground that brings back many happy memories for us. When we lived in Pitt Meadows, we travelled here many times and met up with either our friends Cathy and Ed or my sister and husband.
      After setting up camp and having lunch, we drove to the local laundromat to clean our clothes. We had the whole place to ourselves and thanks to their commercial size machines we were done quite quickly. From there we did a short shop for groceries and headed back to the campground.
      After some r&r time we went for a bike ride. Our plan was to check out the designated trail area just above the campground. However, due to the extreme fire hazard we were not allowed in so instead we followed the road that runs past the golf course all the way to its end. Which was actually both a good workout and a quiet, scenic route. Along the way we met a local rancher who spoke to us about the challenges of ranching in this area and elsewhere as a result of the ongoing drought and wildfires.
      Back at camp it was time for cold beverages and a shower. Dinner tonight was salad and European wieners.
      Today, we started our day with a 9 Hole round of golf at the local golf course. We were both rusty from not having played for a very long time. It was quite warm as the day progressed and a rather hilly course so 9 holes was plenty. Back at the camp it was time for cold drink and then lunch. I made myself nachos!
      As for the rest of the day, we’ll walk into town for some groceries. Relax again for happy hour. Make dinner and then we’ll see.
      On our second day in Logan Lake, we started with a round of golf again at the local nine hole course just up the road from our campground. It was more enjoyable today because we were a bit more familiar with the course and it wasn’t as busy. Also, it was cooler outside. Unfortunately, I developed a case of golfer’s elbow towards the end of our round as a result of not warming up properly and not being conditioned. Other than a walk into town to pick up some groceries, we didn’t do too much other than relax, cook dinner and play a few games before calling it a day!