Spain
Vilablareix

Fiets gestald, op hoop van zegen

May 2 in Spain ⋅ ⛅ 12 °C

Het B&B Hotel in Salt was van een ander kaliber dan de evenknie in Lleida, waar ik eergisteren verbleef (en had al helemaal niet de élégance van het stijlvolle boutique hotel in Barcelona van gisteren, obviously). Het was er schoon en netjes, maar wel heel gewoontjes, echt zo'n saai, doorsnee snelweghotel. Ik had dit hotel in het voorstadje van Gerona gekozen omdat het me handig leek voor Care4Luggage. Het was namelijk gelegen bij een afslag van de ringweg van Gerona, en om de fiets op te halen hoefden ze met de vrachtwagen dan niet helemaal een stadscentrum in met smalle eenrichtingsverkeerweggetjes. Ik had ze voor het boeken diverse opties voorgelegd, maar ook C4L vond dit een geschikte plek. Dus dat hotel moest het dan maar worden.

Hoewel ik bij de boeking had gevraagd of ik mijn fiets hier kon achterlaten om later opgehaald te worden door het vervoerbedrijf, wat ze hadden bevestigd, was het nog best ingewikkeld om dit nu opnieuw in het Engels uit te leggen aan de man bij de receptie. Maar ik was goed voorbereid. Ik had een briefje met dit hele verhaal in het Spaans opgesteld, en dit dubbel geprint zodat het zowel op mijn fiets bevestigd kon worden als er ook een exemplaar bij de receptie kon blijven liggen. Zodat ook collega's van de beste man, die later bij de receptie zouden zitten, zouden weten van de fiets in het hok en de vervoerder die 'm op kwam halen.

Ik hield er ook rekening mee dat Care4Luggage net als bij het brengen van de fiets beperkt zou communiceren, en dat mogelijk nog wel eens tot onverwachte situaties zou kunnen leiden. Dus nadat ik alle tassen van m'n fiets had verwijderd en 'm in het toegewezen opslaghok had geplaatst inclusief briefje erop, maakte ik er toch ook nog maar even een foto van. Die kon ik vervolgens mailen aan C4L.

Ik was er weinig gerust op dat het echt helemaal goed zou komen, lees je vast tussen de regels door. Maar ja, het is wèl mijn fiets he! Mijn trouwe, stalen ros waar ik altijd op kan rekenen als vervoermiddel over afgelegen wegen en plekken waar je met de auto niet kan komen, die de mooiste reizen mogelijk maakt, en die ik met liefde schoonmaak en onderhoud om nog vele nieuwe avonturen mee te beleven...

Dus beter komt 'ie gauw helemaal ongeschonden bij me terug in Utrecht!

Vilablareix, ESVBX, Q24024935