Satellite

Duiken en stranden

October 19, 2014 in Sri Lanka ⋅ ☀️ 15 °C

Jaaaaa het is gelukt! Vanmorgend toen we opstonden, keken we buiten en het zonnetje scheen fel! Rond 9u hebben we gebeld naar de duikclub en de eigenaar zei ons dat het vandaag mogelijk zou zijn om te duiken! Beter nog: wij zouden de eerste klanten van het seizoen zijn! Hipster duikers.

Om 9u30 zijn we opgepikt met de tuk. In de duikclub zelf heb ik dan een korte uitleg gekregen over het materiaal, we hebben samen uitleg gekregen over de omstandigheden en de plaats waar we zouden duiken en dan zijn we erin gevlogen. Eerst ben ik met alle materiaal al aan in het ondiepe water gaan oefenenen op een paar technieken: ademen, tekens oefenen onderwater en ook mijn masker leegblazen als er water in zou komen. Dat laatste is eigenlijk echt niet gemakkelijk, maar is zonder problemen gelukt!

Dan zijn we het baaitje voorbij gevaren en is het anker uitgegooid. Dit hebben we naar de diepte gevolgd. De zichtbaarheid was de eerste 6-7m echt slecht, maar daarna klaarde het al op :) Goed de oortjes vrijmaken voor de druk en verder!

De plaats waar we zijn gaan duiken was 'Gala pita gala' of 'steen voorbij steen'. Op deze steen zaten héél veel visjes! Ik ben bovenaan de steen en een klein beetje langs de wanden gebleven met mijn persoonlijke buddy heel dicht bij mij, die liet me pas op het einde af en toe eens los! Hij checkte ook altijd of alles ok was, moest ik met iets beginnen froemelen, kwam hij checken of het ok was. Bryan had een eigen buddy (hij heeft een Advanced Open Water certificaat van PADI) en zij zijn langs die steen afgezakt tot de bodem daar. 24 meter diepte! En op het einde kwamen ze weer naar boven en hingen we met zijn 4 een beetje rond. Na wat dan een klein halfuurtje leek, zijn we rustig naar de oppervlakte gegaan. Toen ik boven kwam, was ik verbaasd te zien dat ik helemaal niet zoveel zuurstof had opgebruikt! En dat we eigenlijk 45min hadden gedoken, was zo snel om! Een goed teken, wilt zeggen dat ik rustig en relax was tijdens het duiken, zoals het moet he :) Is wel enorm vermoeiend, wou een dutje doen erna. We zijn krachten gaan opdoen door te douchen en lunchen in het hotel.

Na het uitchecken zijn we naar Jungle Beach gegaan, een soort insider pareltje van een strand. Was een zalige namiddag nog! Cocktails met vers fruit! Mnammie. Daarna onze bagage gaan oppikken en met spijt in het hartje naar de bus gegaan. Egg hoppers voor ons diner en nog rustig aan vanavond!

Ik zou zeggen dat we onze twee jaar in stijl hebben gevierd! :)

De fototjes zijn van Galle Fort en van vandaag!

Toedeledoki!
    B&M