Satellite

Lingyin tempel bij Hangzhou

October 29, 2019 in China ⋅ ☀️ 21 °C

Vandaag vertrekken we met de bus naar Hangzhou. Dit is bijna twee uur rijden. Het landschap wordt nu wat bergachtiger. We rijden naar de Lingyin tempel, een boeddhistische tempel in de heuvels bij Hangzhou. Het is een erg groot complex en we bezoeken dan ook alleen de belangrijkste tempels. Eerst komen we bij Feilai Feng ofwel de Vliegende Piek. Hier zijn veel Boeddha beelden uit het kalksteen gehakt. Ook zien we daar de dikke, vrolijk lachende Boeddha.

We lopen verder naar de tempel. Eerst naar de Zaal van de Hemelse Koningen. Hier staan vier grote, kleurrijke standbeelden van vier koningen. Daarna bezoeken we de andere zalen tempels, waarbij we steeds hoger de berg op lopen. Tussen de zalen bevinden zich steeds pleintjes waar wierook wordt aangestoken. We krijgen ook wierookstokjes die we aansteken en waarbij we een wens mogen doen. Op het laatst lopen we door de Zaal van de Vijfhonderd Arahanten. Langs de armen van de Boeddhistische swastika staan 500 grote bronskleurige standbeelden van Arahanten (mensen die Nirwana bereikt hebben). Het is een bijzonder gezicht.