Satellite

Salvador

October 12, 2016 in Brazil ⋅ ⛅ 24 °C

Op dit moment zijn we aan het wachten op de nachtbus naar Lençois na 3 dagen Salvador. Salvador heeft een rijke geschiedenis met betrekking tot slaven-, en grondstoffen handel.
    Helaas is het verschil in arm en rijk hier nog steeds goed te merken.
    Salvador is kort gezegd een stad van uitersten. Gister was het een stad vol feest, muziek en stond iedereen te heupwiegen naast de brassband met een biertje in hun hand. Op dit moment voelt het alsof de stad afgesloten is na een 'dreiging' en zie je alleen de politie, daklozen en wat toeristen op straat.

De stad is ook enorm verschillend. We hebben verschillende delen van de stad gezien inclusief het 'knusse' stadsstrand. Er zijn mooie koloniale huisjes, luxe flats met penthouses maar ook veel sloppenwijken.
    De caipirinha's geserveerd door de transgender van het toeristenplein smaakten ook erg goed. (Echter was hij/zij niet de beste persoon om uitleg te vragen over de Portugese grammatica en dan wel het verschil tussen de mannelijke en vrouwelijke vorm van 'dank je wel'. Oeps).

Straks dus met de bus naar Lençois voor het national park Chapada Diamantina.

Tot dan!

PS: WiFi is niet optimaal dus extra foto's volgen nog.