Satellite

Tigre / Buenos Aires

December 10, 2016 in Argentina ⋅ ☀️ 30 °C

Vanuit Uruguay hebben we de boot genomen om de oversteek te maken naar Argentinië. We hebben gekozen om iets noordelijker dan normaal de boot te nemen, omdat deze boot dwars door het mooie Tigre deltagebied vaart, wat te vergelijken is met de Biesbosch in Nederland. Alleen staan hier ook permanente woningen als weekendhuizen om het drukke Buenos Aires te ontvluchten.

Eenmaal aangekomen in Tigre was het dus geen weekend en bleek het stadje alleen maar uit locals te bestaan en heel erg rustig. Niet heel erg, aangezien we er maar 2 nachten zouden blijven en hierna de hectiek van Buenos Aires gingen bezoeken. Gelukkig zat er een zwembad bij het hostel en waren we ook hier alleen dus we hebben ons prima vermaakt.

En toen door naar de miljoenenstad Buenos Aires (BA). De Sinterklaasbijdrage (waarvoor nogmaals dank!!!!) uit Nederland hebben we gelijk ingezet om een iets luxere locatie te kiezen dan dat we gewoonlijk boeken en zijn voor ons eigen appartement gegaan met zwembad op het dak dichtbij de leuke wijk Palermo Soho. Vanuit hier konden we gemakkelijk met de metro, bus of te voet de stad verkennen. Alleen bleek het kopen van een metrokaart nog wel een hele uitdaging...

Via de gratis stadswandelingen die worden aangeboden hebben we uren door de stad gelopen en uitleg gekregen over de geschiedenis en de gebouwen in de stad en natuurlijk Evita Perron. Het verhaal is te lang om helemaal uit te leggen, maar na haar dood is ze ingebalsemd en is haar kist zeker 10 keer verplaatst om uiteindelijk nu 7 meter onder de grond in een gewapende betonnen bak op de begraafplaats van Recoleta.

We hebben ons echt prima vermaakt in Buenos Aires met een fantastische show van Fuerza Bruta, opera in het mooie theater Colón, lunchafspraken met de collega's van Hoogwegt Argentinië en op zondag zijn we dan ook eindelijk naar DE voetbalwedstrijd van het jaar geweest (aldus de woorden van Robert), nl. River Plate - Boca Juniors. De sfeer was echt fantastisch en ondanks dat River met 2-4 verloor van hun grote rivaal bleven de supporters enthousiast achter hun team staan. Hiervoor moeten we de collega's van Hoogwegt bedanken, want we hebben het afscheidscadeau optimaal benut:). Op de terugweg van het stadion zijn we naar een openbare tango plek gegaan om het weekend goed af te sluiten.

Het enige punt waar wij nog aan moeten wennen is het nachtleven. De stad begin eigenlijk pas na tien uur 's avonds te leven. Ondanks dat we al ruim twee maanden onderweg zijn, blijft het lastig om zo laat te gaan eten en ook nog uit te gaan vanaf twee uur 's nachts en om dan ook nog iets van de stad te zien de volgende dag.

Gelukkig komen we met de kerst nog terug in Buenos Aires, want er valt nog heel veel meer te bekijken. Nu zijn we alvast aan het voorproeven wat Patagonië echt inhoudt aan de Oostkust van Argentinië, maar daarover later meer.

P.S. Het internet is super traag dus de foto's volgen weer later.