Satellite

Melkveehouderij en Mongools museum

September 26, 2019 in China ⋅ 🌙 18 °C

Vandaag alweer vroeg uit de veren. We gaan naar een grote melkveehouder. Na het ontbijt moesten we ongeveer een uurtje rijden naar de melkveehouderij. Daar aangekomen zijn we naar binnen gegaan waar we achter het glas aan de ene kant de koeien op een rotormelkstal werden gemolken en aan de andere kant een 2x50 zij aan zij werden gemolken. Dit werd 3x per dag gedaan. Er zijn daar 11000 koeien. Was geweldig om te zien. We mochten helaas niet op de stal ivm overbrengen van ziektes wat ook wel te begrijpen is. Na dit alles gezien te hebben zijn we weer naar Hohhot terug gereden om eerst te lunchen en daarna naar een museum te gaan van geschiedenis van Binnen-Mongolië. Een prachtig museum. Daar liepen heel veel schoolkinderen en wij waren weer met z’n allen een attractie. Nog nooit hebben Chinezen zoveel westerse mensen gezien. Ze filmen en fotograferen ons wat wij natuurlijk van hun doen. Rond half 4 zijn we richting het vliegveld vertrokken om maar Belijning te vliegen. Aangekomen in Beijing werden we naar ons hotel gebracht. Nog even wat eten en onze laatste avond samen. Morgen kunnen we even uitslapen.Read more