Satellite

De langste dag...

October 20, 2019 in Australia ⋅ ⛅ 14 °C

Wauw wat een lange dag was dat! Heel bizar te bedenken dat onze vlucht vanuit Oahu naar Kauai eerder gaat op 20 okt dan onze vlucht zou vertrekken vanaf Brisbane op 20 okt.
    Weer stond onze wekker vroeg om op tijd op de luchthaven van Brisbane te komen voor onze vlucht van 10.10uur. Eenmaal in de ubertaxi vertelde de chauffeur ons dat we veel te vroeg waren.. we hoeven maar 1uur van te voren aanwezig te zijn. Tijd genoeg zou je denken... maar dan blijkt dat ze hier heel streng zijn op het gewicht van je koffer. Dus dat werd even puzzelen. Uiteindelijk maar 5 extra kilo's bijgekocht, want hoe we ook probeerden, we kwamen niet onder de 40 kilo samen en ook moesten we onder de 7kg voor de handbagage blijven (we gingen allebei uit van 23 pp😅). Intussen was er dus geen tijd meer over en moesten we het ontbijt skippen.. gelukkig hadden we alle restjes opgegeten om gewicht te besparen dus daar konden we het wel ff mee redden tot in Melbourne. En daar komt de eerste rekensom: we vliegen om 10.10 uur vanuit Brisbane naar Melbourne, wat bijna 2,5 uur vliegen is, maar we komen daar om 13.30uur aan. Er is een uur bijgekomen omdat Brisbane niet aan de zomertijd doet😅. Aangezien wij om 7 uur zijn opgestaan, is dat 5,5 uur nadat wij zijn opgestaan. Op Melbourne moesten we 3 uur wachten op de volgende vlucht, maar moesten wel weer opnieuw onze bagage inchecken. Daarna dan toch maar een brunch gescoord. Nog even genoten van een gozer die op een piano speelde en om 16.45uur vertrokken we naar Hawaii, eiland Oahu, 9.45uur na ons opstaan. Met een vlucht van ongeveer 10 uur en 15min, landen we om 6.00 uur in de ochtend locale tijd op zondag 20 okt. Terwijl deze dag voor ons dus al 20uur duurde, beginnen we weer van voren af aan. Met nog 1 vlucht te gaan naar Kauai van 40 minuten zijn we dan om 9.25 op onze eindbestemming voor nu😉. Na customs (wat trouwens weinig voorstelde, zo leek het) hebben we onze huurauto voor de komende dagen opgehaald en zijn we naar het hotel gegaan. Helaas was onze kamer nog niet klaar, dus hebben we ons omgekleed en zijn we op het strand gaan liggen. Nadat we geluncht hebben bij de Lava Lava club is onze kamer klaar en besluiten we even een powernapje te doen om 15 uur. Onze dag duurde immers al 29uur en is nog niet voorbij😅. Wanneer we wakker worden begaven we ons richting het strand bij Poipu. Daar bekeken we een prachtige zonsondergang. En hebben overheerlijke nachos gegeten bij de Honu Bar met een cocktail en een biertje voor Daan. Als laatste hebben we nog even wat boodschappen gedaan ter voorbereiding op de volgende dag en dan zit onze dag er toch eindelijk op en gaan onze luikjes rond 22 uur toch echt dicht na een dag van ruim 36 uur (korte slaapjes niet meegeteld) en 43 uur als je de ochtend meeteld die we nog sliepen in Brisbane. We waren best moe maar dat mocht ook wel😇😘. Aloha💃🏽!

Voor de berekening is de 20e oktober dus compleet om 24uur en zou het 45uur voor ons zijn dat is dus de dag dubbel min het tijdverschil van 3 uur 😄.