Daan Sabbé

Joined June 2019

Lofoten

June 12 in Norway ⋅ ☀️ 10 °C

Dag 6:
    Dinsdag zijn we begonnen met de ferry van Bodö wel even lekker, kilometers maken zonder te rijden. Na 3,5 uur arriveren we op de Lofoten en vanaf de boot zien we al dat we op een schitterend stukje Noorwegen terrecht komen. Vanaf de boot is het een goed uur rijden naar het strand waar vanavond het feest is. Gelukkig hebben we ruim de tijd en maken we in tegenstelling tot de eerdere dagen veel stops. De Lofoten is fantastisch, een absolute aanrader. Via witte stranden, watervallen, dikke tunnels (waarin Tom & Robert Jan iedere keer weer! de dikke uitlaat van hun BMW laten horen) en mooie uitdagende wegen komen wij onder de klanken van "ich muss saufen" aan op de strandcamping waar al aardig wat deelnemers staan.

Na tactisch overleg over hoe de auto's moeten staan om zoveel mogelijk uit de wind de tenten op te zetten, beginnen we met opzetten. Na een paar keer kamperen, kunnen we wel concluderen dat wij de amateur kampeerders binnen de rally. Maar ook wij worden steeds handiger.

Na de BBQ doen we mee aan de viking games, doe is gek. Na het touwtrekken, moesten we met 2 andere gasten van +- 1,95 met een sinaasappel geklemd tussen onze hoofden een parcour afleggen, dit was vast hilarisch om te zien.

Na de Viking games en een paar shotjes wodka ging het kampvuur aan. De organisatie dacht dat het handig was om droog hout met benzine aan te steken, maar hierdoor konden we maar een uurtje genieten van het kampvuur🤦‍♂️. Om toch warm te blijven in de kou, zijn we in de sauna gaan zitten die hier voor ons was neergezet. Na een kwartiertje in de sauna en met wat bier en wodka in ons bloed, durfden wij het aan om de koude Noorse Zee in te rennen, we zijn helden 🥶🥶.

De volgende ochtend snel alle spullen ingeladen en we zijn gaan rijden. Eerste stop Henningsvaer. Hier ligt een prachtig voetbalveld tussen de rotsen en de zee. Gelijk even de opdracht van vandaag gedaan, een penalty shoot-out. Hierna even rustig een ontbijtje gedaan en toen begonnen aan een lange rit richting eindbestemming Storslett, geen grap. Na een lange dag met veel kilometers, gaan we kamperen aan een fjord. Een prima camping met douches, stroom en in de avond een mooie hut met houtkachel om te zitten.

Vandaag rustig richting de Noordkaap want in de nacht mogen wij met de Audi naar de wereldbol op de Noordkaap rijden, een iconisch punt in deze rally.

We maken nog een Lofoten 2.0 met meer foto's.

Hierna nog 1 verslag voor Rusland en dan gaan we offline en horen jullie ons hopelijk daarna weer.

Still going strong

June 10 in Norway ⋅ ⛅ 9 °C

Dag 5:
    Gisteren vertrokken vanaf de wild kampeerplaats tussen Hoting en Vilhelmina richting Bodø in Noorwegen. Ook vandaag trekken we weer op met Tom en Robert Jan van team 53. Eerst stoppen ergens boven op een berg voor mooi uitzicht en vervolgens volgas richting de Noorse grens. Onderweg een van de tentjes verloren die van het dak was gevallen, gelukkig op tijd gezien en was deze nog te redden uit de berm. De opdracht van de dag is om een Zweedse lekkernij open in je auto te vervoeren, het betreft intens stinkende ingeblikte vis. Wij besluiten dat onze eigen aroma's na +24uur zonder douche voldoende zijn en laten de opdracht voor wat het is.

Via mooie wegen door de bergen met veel Elanden en Rendieren bereiken we Noorwegen. Na het passeren van de grens, gaan we richting de poolcirkel. Onderweg vinden we de Artic Cirkel Raceway, het circuit is nog gesloten maar van de eigenaar mogen we wel even spelen, als we maar niet harder gaan dan 100km p/u. Absoluut het hoogte punt van de dag, beetje racen en mooie beelden maken met de drone van Tom.

Na ons speelkwartier van een uur, zijn we doorgereden naar de poolcirkel en daar stonden we in de sneeuw. De kou is toch wel wat intenser dan we verwacht hadden en we moeten nog naar de Noordkaap🥶. We rijden snel door naar Bodø, onze eindbestemming. Vanavond een huisje gehuurd via Airbnb. Lekker een bed, douche, stroom en vooral gordijnen tegen het eeuwige daglicht.

Vandaag met de ferry naar de Lofoten en in de avond het eerste tussen feest vanuit de organisatie. Wij hebben hiervoor vast bier ingekocht vanmorgen, €20 voor een sixpack😩.

Baltic Rally 10-6-2019

June 10 in Sweden ⋅ ⛅ 10 °C

Goedemorgen,

Vanmorgen begonnen aan dag 5 van de rally. Vandaag verlaten wij het Zweedse Lapland en gaan we naar Noorwegen, Bodø. Een lang stuk rijden, dus mooi de tijd voor een verhaaltje over de afgelopen dagen.

Dag 1:
    Donderdag zijn we op het middag uur vertrokken vanuit het mooie Groningen. De eerste dag was het toegestaan om snelwegen te pakken, dus dat hebben we ook flink gedaan. Na een kleine stop voor een roadbook challenge in Hamburg, hebben we de Audi doorgetrapt en zijn we via Denemarken naar Zweden gereden. De eerste nacht hebben we onze tentjes in de stromende regen ten zuiden van Malmö opgezet, dat was fantastisch...

Dag 2:
    Vetrokken vanuit Falsterbo waar het inmiddels droog was, richting Alles Stenar voor opdracht 2 van het roadbook. Historische Viking grond waar wij een vreemd Viking ritueel moesten doen om een steen heen, dat hebben we maar gelaten, geen gekkigheid. Wel een prachtige plek met mooi uitzicht over de zee.

Hierna verder Zweden in gereden richting Ryd. Hier moesten wij stoppen bij een auto kerkhof in het bos. Creepy, vol met muggen maar toch wel cool. Na een fotootje met de oude tourbus van Abba, 6023 muggensteken en wat overleg met andere deelnemers zijn we doorgereden in de richting van Jönkopping.

Na 3 uur door prachtige natuur, hebben wij samen met 10 andere equipes een wild camping locatie gepakt aan een meertje. Bij het opzetten van onze kampeer shit is de Audi onderhanden genomen door een paar Brabanders, die ons na een paar Ajax opmerkingen hun kant op, hebben terug gepakt en de Audi onder de Noord Brabant stickers hebben geplakt. Deze hebben wij subtiel maar snel weer verwijderd, wat denkte gij wel niet zeg.

De avond was gezellig, de bbq goed en de muggen waren ook weer in grote getale aanwezig. Toch een beetje optijd onze tentjes in, morgen Stockholm.

Dag 3:
    Als eerste vertokken vanaf de kampeer plek, wie had dat gedacht. Via een fantastisch bospad richting de binnenwegen en vervolgens de snelwegen naar Stockholm. Onderweg een bonusje gepakt voor het roadbook door op de foto te gaan met een tank, verder weer genoten van het uitzicht. In Stockholm pakken we een hotel, lekker een bed en een douche.

Samen met team 53 de stad in gegaan. Lekker gegeten en na een paar biertjes hadden wij het geniale plan om mee te doen aan een kroegentocht. Hier hebben wij wel last van gehad de dag erna.
    Na een mooie nacht en een kleine aanraking met Zweedse politie konden we eindelijk weer in een bed slapen.

Dag 4:
    Met een kater in een warme Audi zonder airco en met 600km + in het vooruitzicht, ja de dag begon goed. Maar na een paar uur hebben we ons weer herpakt, een flink broodje van de Subway was hier wel voor nodig. Via prachtige bossen en meren reden wij richting de Strömsund regio. Dit is de regio met de meeste Bruine beren ter wereld en vluchtig is de achterkant van een beer die het bos in stormde gezien. Onderweg hebben wij de conclusie getrokken dat we allebei wel een beetje verliefd zijn geworden op Zweden, wat een land.
    Na 4 dagen, 2400 km, 806 stroopwafels en met duizenden muggenbulten komen wij aan op onze 4de overnachtingsplek, denken we. Weer wild kamperen met wat andere deelnemers die hun locatie in de Baltic Rally app hebben gedeeld. Via een modderig bospad komen we aan bij een meertje, niemand te zien. Raampje open om te overleggen met Robert - Jan en Tom van team 53 met wie wij nog steeds samenrijden, geen goed plan. Er zijn hier zoveel muggen en deze nemen direct de auto over. Ramen snel dicht en wegwezen hier, het snel optrekken door de modder resulteert in een mat bruine Audi.
    Even verderop langs de weg staan de andere deelnemers en zetten wij de tenten op. Ondertussen zitten wij al zo noordelijk dat we in Lapland zijn, de zon zal niet ondergaan. Om 00:00 in het daglicht vieren we Stefan zijn 33e verjaardag en daarna zoeken we de tentjes op.

Vandaag dus richting Noorwegen, de Audi doet het perfect, het landschap is prachtig. Wij vermaken ons prima.

Never miss updates of Daan Sabbé with our app: