Satellite

Vancouver

July 28, 2015 in Canada ⋅ ☀️ 21 °C

Vandaag hebben we Vancouver verkend en tussendoor ook onze koffer laten repareren. Op de heenweg was één van de zijsloten van één van onze koffers afgebroken. Onderweg in Canada was dat geen probleem maar voor de terugvlucht kan de koffer maar beter weer goed afgesloten zijn.

We zijn begonnen in Robson street, zeg maar de Kalverstraat van Vancouver, en dus zoals alles in Canada wel veel ruimer opgezet.
    Daarna zijn we naar het waterfront gegaan waar we o.a. de waterluchthaven in bedrijf zagen.

Het was mooi weer en dus hebben we een aantal uur naar de bedrijvigheid in de jachthaven liggen kijken terwijl de koffer werd gerepareerd. Via Granville Island, een wijk met allemaal ateliers van kunstenaars, gemengd met kleine theaters, restaurants en souvenirwinkels, maar ook met een nog in bedrijf zijnde betoncentrale zijn we weer terug naar ons hotel gegaan.
    Nu gaan we dadelijk naar bed, voorlopig de laatste keer (totdat we weer thuis zijn, maar dat gaat zeker nog zo'n 50 uur duren) en dan gaan we morgen overdag naar het Stanleypark, het grote stadspark bij Vancouver. Na nog een diner in de stad zullen we dan tegen half 8 richting luchthaven gaan. Ons vliegtuig naar Chicago vertrekt om 11 uur morgenavond.