Brazil

Brazil

Curious what backpackers do in Brazil? Discover travel destinations all over the world of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Get the app!

Post offline and never miss updates of friends with our free app.

New to FindPenguins?

Sign up free

Waren bei Wasserfällen, die man runterrutschen kann und sind durch den Jungel gewandert bis wir im Vorgarten von ein paar coolen Einheimischen gelandet sind die uns auf ihren Motorrädern noch ein wenig rumgefahren haben

Tagsüber über die Paulista Av. gelaufen, die Sonntags für die Menschen gesperrt wird, und viel Musik und Kunst an allen Ecken zu sehen ist. Dann noch durchs Chinatown Sao Paulos gelaufen und am Abend bei einer Sambaparty ordentlich in Charlys Geburtstag reingefeiert

Eine weitere Insel auf der Reise Richtung Sao Paulo. Die Stadt zieht sich der Westküste entlang, der Rest ist größtenteils naturbelassen mit wunderschönen Wasserfällen in denen man Baden kann.

A great saying I once heard from a man called coco which sums up life in general sprung to mind after my first 48hrs.
    Not even set foot in our first hostel and I manage to loose my wallet along with all my bank cards and drivers license. Good start: Trough
    Soaked up some rays on Copacabana beach whilst sooking on a fresh coconut: Peak
    A hobo has a square go with Elaine, im on en! For some reason he took offence to her sun tan lotion?? Trough
    Timed a trip up sugar loaf mountain to perfection! Caught the sun setting behind the big yin. Followed by a cracking steak dinner and craft beer. Brazil is right in to the craft beer thing!: Peak
    Woke up early to hike up a little known trail through a monkey jungle to see Christo Redentor, only to be greeted by armed guards and plenty of warnings saying "armed robbery likely on trail!". Fuck that: Trough
    Saw some monkeys anyway and found another amazing beach!: Peak

So Rio is an amazing city, could almost say one of a kind because of its placement. The skyline is breathtaking, the beaches are gorgeous even if a little busy, food is great and people are interesting.

Obrigado Rio

Was sich anhört als läge es irgendwo in Asien, ist ein Ort im Dreiländereck Argentinien - Brasilien - Paraguay und berühmt für seine Wasserfälle. Diese gehören auch gleichzeitig zum Grenzgebiet zwischen Argentinien und Brasilien.
    Unter anderem waren es Bilder dieser Wasserfälle, die mich zu der Entscheidung brachten, Argentinien doch zu durchreisen.
    Sowohl auf der Argentinischen, als auch auf der Brasilien Seite befinden sich Nationalparks, von denen die Wasserfälle zu sehen und zu erleben sind.
    Mit erleben ist zum einen eine Bootstoure​ am Füße der Fälle gemeint, an der ich allerdings nicht teilnahm. Zum Anderen gibt es auf beiden Seiten mehrere Laufstegsysteme, die sehr nah an den Wasserfällen vorbei führten, so daß man auch dort anständig durchnässt wurde.
    Mit einem Wort, Mega!

PS: Leider kann ich hier keine Videos rein stellen, aber vielleicht klappt es ja so. Vorsicht 67mb

De één na laatste stop in Zuid-Amerika is het koloniale stadje Paraty, wat tussen Rio de Janeiro en Sao Paolo in ligt. Na onze vlucht vanaf Fortaleza naar Sao Paolo zouden we redelijk soepel een bus naar Sao José dos Campos, en vervolgens naar Paraty kunnen nemen. Deel één van deze busreis was goed uitgedacht. Na een korte overstap zouden we dus bus twee naar Paraty kunnen nemen alleen... deze was vol. Gelukkig gaat de volgende 'maar' 4 uur later, dus na even tot tien te hebben geteld, gaan we braaf zitten en wachten we( met een McFlurry als troost) op de volgende bus. Op papier zou de laatste bus er 3 uurtjes over doen, maar inclusief de stops en de Zuid Amerikaanse 'slack time' zijn we 6 uur later EINDELIJK in Paraty. Deze informatie hadden we natuurlijk al wel kunnen weten van de vorige keer Brazilië, maar blijkt dat we dat zo ver mogelijk weg hebben gestopt. Als we dan toch een vergelijk maken met de vorige keer Brazilië dan valt vooral op dat de communicatie met de Brazilianen een stuk makkelijker gaat. Niet dat we lekker makkelijk volle gesprekken kunnen aangaan, maar in Portunol (of te wel zij spreken Portugees en wij Spaans) komen we een heel eind. Met de gedachte dat dit voorlopig de laatste lange reisdag is, rollen we alsnog met een soort van glimlach ons bedje in en kijken we uit naar wat Paraty in het daglicht te bieden zal hebben.

In Paraty zijn we vooral van plan om ons vakantie gevoel voort te zetten en om zo weinig mogelijk te doen. Zo verkennen we een middagje het stadje, zoeken we wat eettentjes op en verslaat Ellen Robert eindelijk een paar keer met Rummikub. Paraty ligt in een baai omringd met hoge bergen en met vele eilandjes voor de kust. Vanuit hier worden er dan ook veel boottrips georganiseerd door de baai om verschillende eilandjes te zien en om eventueel te snorkelen. Iets anders wat we weer tegenkomen zijn de belachelijk vroege starttijden van de Brazilianen om te gaan drinken als ze weekend hebben of op vakantie zijn. Biertje bij het ontbijt, geen probleem. En dus moeten wij er ook aan geloven, want we zitten nog geen 5 minuten bovenop het dek van een boot met onze benen in het zonnetje en we krijgen een caipirinha in de hand gedrukt. Wat een rot leven...! Aan het eind van de middag varen we precies op tijd terug om nog lekker van de zonsondergang te kunnen genieten op de boot. Met dat vakantiegevoel zit het dus wel goed!

Een andere dag bezoeken we een strand in Trinidade, een dorpje verderop. Hier zijn de stranden super mooi, is het water helder blauw en hier heb je ook de zogenoemde 'natural piscinas', oftewel natuurlijke zwembaden in een kleine baai. Onze planning is helaas minder goed, want we zijn hier in het weekend waardoor half Brazilië hier ook te vinden is. Eenmaal aangekomen bij de piscinas besluiten we dan ook maar snel onze lunch op te eten en om terug te keren naar het strand. Vanwege de hoge bergen is de zon na een paar uurtjes strand helaas al 'snel' vertrokken en we kibbelen nog even over hoe laat we de bus terug moeten pakken. Er gaat maar 1 bus in het uur en gezien het aantal mensen zal dit wel eens druk kunnen worden. We besluiten dus op tijd terug te lopen, maar we zijn te laat.. We sluiten namelijk aan in een ellenlange rij en net voordat wij aan de beurt zijn, gaan de deuren dicht en mogen we een uurtje wachten op de volgende bus.. Tijd voor een biertje en mensen kijken dus!

We sluiten de laatste dag in Paraty af met een dagje strand, maar dit keer wel op loopafafstand. Met een iets wat rood gekleurd huidje vertrekken we naar onze aller aller laatste stop in Brazilië én van deze geweldige trip, namelijk Rio de Janeiro!

Federative Republic of Brazil, Brasilien, Brazil, Brasilië, ብራዚል, Brasil, البرازيل, ব্ৰাজিল, Braziliya, Бразілія, Бразилия, Berezili, ব্রাজিল, བ་རཱ་ཛིལ།, Brasile, Brazílie, བཱརཱ་ཛིལ, Brazil nutome, Βραζιλία, Brazilo, Brasiilia, برزیل, Beresiil, Brasilia, Brésil, Brèsil, Brazylje, An Bhrasaíl, Breasail, બ્રાઝિલ, Birazil, Palakila, ברזיל, ब्राज़िल, Brezil, Brazília, Բրազիլիա, ꀠꑭ, Brazilia, Brasilía, ブラジル連邦共和国, razgu'e, ბრაზილია, Brazili, ប្រេស៊ីល, ಬ್ರೆಜಿಲ್, 브라질, برازیل, Buraziiri, Braziel, Brezílɛ, ບຼາຊິວ, Brazilija, Mnulezile, Brazīlija, Brezila, Бразил, ബ്രസീല്‍, Бразили, ब्राझिल, Brażil, ဘရာဇီး, Brasīl, ब्राजिल, Brazilië, Brési, Braziilii, ବ୍ରାଜିଲ୍, Brazylia, برازيل, Brasila, Burezili, Brasili, Brezîli, බ්‍රසීලය, Baraasiil, பிரேஸில், బ్రజిల్, Brazíl, บราซิล, Palāsili, Brezilya, برازىلىيە, برازیلی, Braxil, Ba Tây (Bra-xin), Brasilän, בראזיליע, Orílẹ́ède Bàràsílì, 巴西, i-Brazil