Brazil

Brazil

Curious what backpackers do in Brazil? Discover travel destinations all over the world of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Get the app!

Post offline and never miss updates of friends with our free app.

New to FindPenguins?

Sign up free

Yeah, onze vakantie in de reis is begonnen en wat is het heerlijk om weer aan een mooi strand met blauw water te zitten, betaalbaar lekker te kunnen eten en om grote flessen bier te kunnen bestellen voor ongeveer twee euro. Het voelt echt als vakantie!

De eerste twee dagen verblijven we in Fortaleza wat een gigantische stad aan het strand in het noorden van Brazilië is. Veel Zuid-Amerikanen en dus ook de Brazilianen komen hier om vakantie te houden, waardoor er een erg relaxed sfeertje hangt. Het waait hier lekker dus extreem heet voelt het niet aan, maar dat is natuurlijk wel verraderlijk in het zonnetje. Naast het zoeken van een pinautomaat, een rondje hardlopen en het strand bezoeken, doen we hier niet erg veel. Gedurende onze laatste avond gaan we de zonsondergang vanaf de pier bekijken en zien we enorm veel mensen op het strand. Leuk een festival denken we! Alleen als we tussen de mensen staan, is er geen podium waar de muziek vandaan komt, maar het zijn allemaal groepjes van mensen samen. Aangezien de groep heeeel divers is, gaan we lekker aan de rand van het strand op een stoepje zitten en mensen kijken. Totdat er vanuit het niets een deel van de groep wild om zich heen begint te rennen, zonder voor ons een duidelijke reden. Zo snel als de mensen kwamen, zo snel stopten het rennen ook, maar zo snel kwamen ook de eerste agenten. Voor we het wisten stond het plein voor ons vol met politie agenten. Welkom in Brazilië! Helemaal toen de politie de groep van het strand wilde krijgen en in de lucht begon te schieten. OK, tijd om te gaan.

Natuurlijk kunnen wij niet langer dan 2 dagen stil op het strand zitten, dus we vertrekken vanaf Fortaleza naar Cumbuco. Dit is één van de beste kitesurf locaties van Brazilië vanwege de constante hard wind die vanaf de oceaan hier aan land komt. We verblijven hier een week en aangezien we er dan toch zijn, besluiten onszelf te trakteren op kitesurflessen! Na wat kitescholen af te zijn gegaan, kiezen we er één uit en staan we de volgende dag met knikkende knietjes te wachten voor wat komen gaat. Het lijkt ons namelijk enorm lastig, omdat je én een grote vlieger in de lucht moet houden, én op een board te blijven staan zonder te verdrinken. Vooral de kite onder controle houden is voor Ellen nogal wat lastig. De eerste dag ervaart ze namelijk hoe je jezelf kan lanceren en hoe hard het zand is als je met je gezicht als eerste weer naar beneden komt. Gelukkig was Robert net van een afstandje aan het observeren hoe de stand van zaken was bij Ellen, dus waarschijnlijk werd er wel een gniffeltje onderdrukt bij hem en zijn instructeur. Op dag twee moesten we ervaren hoe het is om te 'bodydraggen', oftewel de kite in het water onder controle te houden en je door de kite te laten voortslepen (zonder board) zodat je voelt wat voor kracht de vlieger heeft. Helaas betekent dit ook dat je door de branding heen moet met een hard trekkende vlieger, wat er voor heeft gezorgd dat we allebei genoeg zoutwater hebben gedronken voor aankomende paar weken.

De dagen hierna zijn stukken leuker, want vanaf nu mogen we gaan oefenen bij een lagune iets verder uit het dorpje. Hier kan je gewoon in staan (dus de verdrinkingskans is iets minder groot) en het grootste voordeel is: het water is zoet! Helaas hoorden we wel dat er veel paardenpoep in dit water terecht komt maar tot op dit moment zijn we nog niet ziek geworden van het vele water wat we hebben 'gedronken'. Elke dag kregen we beetje bij beetje steeds vertrouwen, maar dat heeft helaas er wel voor gezorgd dat we allebei onder de blauwe plekken en wonden zitten, dat we allebei een kite hebben laten scheuren en Ellen het niet kon laten om nog een keer te gaan vliegen. Maar op de laatste dag is het toch echt gelukt om op het board te blijven staan en ECHT te kitesurfen! In werkelijk de allerlaatste seconde op de kite was Robert zo enthousiast en vol ongeloof over zijn eigen kunnen dat hij alles vergat en het zowel lukte om vanuit het water het strand op te vliegen. Uiteraard met het gezicht eerst vol op het zand. Eigenlijk zouden we hier nu wat langer moeten blijven om het nu zelf te gaan oefenen, maar moeders, we weten dat de dagen geteld worden voordat we thuis komen, dus we vertrekken morgen naar het zuiden, om hier Paraty (onze voorlaatste stop) op te gaan zoeken!

Perto da igreja Santo Antônio fica o Forte de Santo Antônio além do Carmo. Hoje o forte é uma escola da Capoeira. Um mestre de Capoeira (boca-rica) me mostrou a escola. Comprei duas CD. Na primeira, Viola Angoleiro, o mestre canta baianas canções. Na outra é Samba de Roda.

O Pelourinho é o nome de um bairro de Salvador localizado no Centro Histórico. No Brasil Colônia o Pelourinho fui usado para castigar escravos. Hoje o Pelourinho é um grande shopping ao ar livre, onde oferece inúmeras atrações artísticas musicais são oferecidas. Há uma concentração de bares, restaurantes, boutiques, museus, teatros, igrejas e outros monumentos. O Pelourinho é repleto de atividades culturais e eventos, especialmente o Pelourinho à noite. No inverno o Oludum não toca.

O Pelourinho estava legal. Tinha muita muitos gente. A noite estava com uma iluminação.

Santo Antônio é o nome de um bairro de Salvador no Centro Histórico de Salvador. Nele está localizado o Largo de Santo Antônio Além do Carmo.

Quando a nós andamos de carro pela cidade eu vi muito.

Nós tomamos o ônibus para Praia do Forte, que fica a 80 a norte de Salvador. O ônibus devia sair às 9 da rodoviária de Salvador. As 9h30 nós soubemos que o ônibus mudará a plataforma. Ninguém informou disso. O próximo ônibus devia sair às 10h mas estava parado pela engarrafamento e saiu às 10h30.

Em Salvador estava muito trânsito. O ônibus ficou parado muitas vezes e demorou antes de sair a cidade. Em cada ponto de ônibus vendedores ambulantes entravam oferecendo os seus artigos: Amendoim, água, bolo, pequenos artigos eletrônicos, salgadinha e o outras coisas eu não conhecia. Nós chegamos quinze minutos para onze.

Numa restaurante da Praia do Forte nos tomamos Moqueca bem apimentada, acompanhada com arroz branco, pirão e camarões fritas. A conta do restaurante não ficou cara. Para duas pessoas o almoço somente ficou 60 reais.

O Projeto Tamar fui criado em 1980 pelo antigo Instituto Brasileiro de Desenvolvimento Florestal. Entre
    tanques e aquários, são 600 mil litros de água salgada com exemplares da fauna marinha da região e de quatro das cinco espécies de tartarugas marinhas que ocorrem no Brasil, em diferentes estágios do ciclo de vida.

O horário hoje era a cidade baixa. Paolo fui muito gentil e levau-nos lá. Nos passamos um lago com Orixas, deuses africanos que correspondem a pontos de força da natureza e os seus arquétipos estão relacionados às manifestações dessas forças. As características de cada Orixá aproxima-os dos seres humanos, pois eles manifestam-se através de emoções como nós. Sentem raiva, ciúmes, amam em excesso, são passionais.

Chegando na porto dos pescadores nós comeram sorvete em uma sorveteria famosa. Eu pedi açaí com banana para recarregar energias.

Finalmente nos chegamos à Igreja de Nosso Senhor do Bonfim. É uma igreja católico na Sagrada Colina na península de Itapagipe.

Para o povo baiano, a Igreja do Bonfim é o maior centro da fé católica, e ainda daquelas que, pelo sincretismo, têm no logar o seu ponto máximo da religião.

Algumas pessoas distribuíam fitinhas do Bonfim. Pessoas de candomblé passaram a identificar o Senhor do Bonfim com Oxalá. Então, os rituais destes foram prohibidos e agora aconteciam nas escadarias e no adro.Read more

Federative Republic of Brazil, Brasilien, Brazil, Brasilië, ብራዚል, Brasil, البرازيل, ব্ৰাজিল, Braziliya, Бразілія, Бразилия, Berezili, ব্রাজিল, བ་རཱ་ཛིལ།, Brasile, Brazílie, བཱརཱ་ཛིལ, Brazil nutome, Βραζιλία, Brazilo, Brasiilia, برزیل, Beresiil, Brasilia, Brésil, Brèsil, Brazylje, An Bhrasaíl, Breasail, બ્રાઝિલ, Birazil, Palakila, ברזיל, ब्राज़िल, Brezil, Brazília, Բրազիլիա, ꀠꑭ, Brazilia, Brasilía, ブラジル連邦共和国, razgu'e, ბრაზილია, Brazili, ប្រេស៊ីល, ಬ್ರೆಜಿಲ್, 브라질, برازیل, Buraziiri, Braziel, Brezílɛ, ບຼາຊິວ, Brazilija, Mnulezile, Brazīlija, Brezila, Бразил, ബ്രസീല്‍, Бразили, ब्राझिल, Brażil, ဘရာဇီး, Brasīl, ब्राजिल, Brazilië, Brési, Braziilii, ବ୍ରାଜିଲ୍, Brazylia, برازيل, Brasila, Burezili, Brasili, Brezîli, බ්‍රසීලය, Baraasiil, பிரேஸில், బ్రజిల్, Brazíl, บราซิล, Palāsili, Brezilya, برازىلىيە, برازیلی, Braxil, Ba Tây (Bra-xin), Brasilän, בראזיליע, Orílẹ́ède Bàràsílì, 巴西, i-Brazil