New

Your travels in a book

Learn more

Get the app!

Post offline and never miss updates of friends with our free app.

New to FindPenguins?

Sign up

Cyprus

Curious what backpackers do in Cyprus? Discover travel destinations all over the world of travelers writing a travel blog on FindPenguins.
  • Hát ami a kocsikázást illeti: először is balra hajts! Emellett automata kocsi és a vezető persze jobboldalon ül.Ez azért már jó kombó.Tehát a kocsi bal oldalát nem érzem, szegény Yotára sikítófrászt hoztam rendszeresen, mert otthon ugyebár a vezető üléstől kb 30-40 cm oldaltávolság elég balra- hát itt nem....De megúsztuk!Persze a "sebváltót" is bal kézzel kell kezelni és a középső visszapillantóhoz is balra kell nézni.És akkor ne is beszéljünk a körforgalmakról és az idegen terepről. Szegény Yota begyűjtött pár ősz hajszálat...
    Isteni polipos-tintahalas ebéd. Jöttek Yota testvére, férje és gyerekei is.Persze a nagy többség bolognaira szavazott, mi Edittel mediterrán gyomrunkkal alig győztük az isteni seafoodot rizzsel, paris ubisalátával.Utána húsos lepény (birka+marha) isteni kecskeyoghurttal.Egyszerűn zseniális.Viszont édesség és bor nuku.Persze házacskánkban pótoljuk az aranytartalékból 😀 Aztán közös döglés a légkondiban, engem hűséges kutyaszemek stírölnek írás közben...

• Ma szabadlábon! Yota öreg Mercijével megpróbálunk épségben eljutni Paphosra meg vissza, ami kb 60 km, sztráda végig. Én vezetek, Edit mitfahrer, nézi a kocsi baloldalát, a sávot hogy el ne tévesszem az irányt és segít a nagy mumus, a körforgalom kezelésében. A gond csak az, hogy Edit telója lemerülőben, az enyém viszont sehogysem akar roamingolni. Végül uraljuk a dolgot, holdbéli kopár sziklás tájakon át elkecmergünk Paphosig, ahol Kr.előtt 2-3 századi gyönyörű mozaikok vannak, persze döghőségben vánszorgunk az antik romok közt, szó szerint fő a fejünk...Aztán hazafelé az Aphrodite sziklánál megmártózunk -a monda szerint itt emelkedett ki a habokból- szépszép, de nem egy horvát tengerpart.A víz sem olyan tiszta, sok az orosz, koszoskás és nagyon köves a part. Estefelé felkerekedünk és itthon rávetjük magunkat a tegnapi hideg polipra húsos pitával kecskessjttal, otthoni pezsgővel....Read more

• Két és fél órás repülőút-a hagyományosan Wizznél nem dönthető/nyakfájdító üléstámlák miatt durmolás- Yota már vár Samir kabrio mercijével és suhanunk Limassol felé a meleg ciprusi éjszakában.Első benyomás: nincs vad éjszakai élet, nincsenek felhőkarcolók, kb 170 000 lakosú város - beszaladunk egy libanoni kebaboshoz szenzációs kajáért majd befutunk Yotáékhoz.Édenkethez hasonló vegetáció, két barátságos nagy farkaskutya, nagy medence, eszegetünk/iszogatunk/dumálunk 1-ig, majd visszatérünk saját "kis" házunkba.A nagy ház legalább 3 emelet, tele heverőkkel, fürdőszobákkal, a nagyobbik konyha mint egy báltetem-Yota mutatja a holnapi ebédre előkészített vörösboros polipot !👍Read more

• Kiadós szundi után irány a modern és elegáns Marina, kinézünk pár szép eladó yachtot.Korzóznak a helyiek és a turisták, egymást érik a kávézók és az éttermek, persze a legtöbb tele.Ugyanakkor a hosszú parti sétány kétoldala gazos, kiégett növények, szemét. Edittel bekeveredünk a borfesztiválra, megy a nagy tivornya, borkóstolás, szirtaki zenekar, kaja/pia/nők, oroszok, még kvaszt is kóstoltatnak, ihatatlan.Végigkóstoljuk a környék borait, nem rosszak, sőt!Éjszakába nyúlóan megy a buli, de már elég.Yotáékkal elkabriózunk egy waterfront étteremig, sajnos nuku seafood.Nagy alvás, készülök a vezetés premierre.Read more

• Mai úticél Ciprus délkeleti partvidéke:az útikönyvek szerint itt vannak a legszebb partszakaszok.Sokáig az autópályán haladunk, a szokásos holdbéli táj, sehol növényzet, kopár, sziklás; nem egy francia Riviéra.Larnaka után Agia Napa felé vesszük az irányt, kicsit Siófok jellegű, persze sokkal elegánsabb, egymást követik a 4 és 5 csillagos szállodák, éttermek és mindenféle árusok és ahogy lemegyünk a tengerhez valóban csodaszép karibkék!Aztán kicsit még nyugatabbra megállunk egy luxusszálloda tövében, ahol a -főleg orosz- turisták mint a heringek hevernek szanaszét, de a homok selymes, a víz tiszta és meleg, a parton mindenhol kisvendéglők és büfék, a nap süt/ mi kell még? Mondjuk a fürdőruhámat otthonfelejtettem, de megoldom 😉.Késő délutánig pihi aztán -kisebb eltévedés után- irány haza.Read more

• Aztán a keresztes lovagok várát megmászva a közeli lovardában megnézzük Margaritát, Yota testvérét -és a felettébb csinos lovászfiúkat- majd este egy hegyi tavernában mezet eszünk- hát én maradok a tapasnál...

• Azaz Ciprus közepén hosszában elnyúló hegyvonulat, ami nagyon más, mint az Alpok. Lankásnak tetteti magát, először kopár, nagyon holdbéli táj jellegű, aztán ahogy megyünk feljebb, jönnek az erdők és a legmagasabb csúcs, az Olimposz 2000 m magas - néha még síelni is lehet arrafelé.Nemzeti park, sok a túralehetőség, de nagyon elhagyott, sehol egy teremtett lélek, turizmus nuku.Megnéztünk három gyönyörű középkori kolostort, korabeli ikonokkal, gyönyörűek.Viszont az agyonlihegett kikkoi kolostor nagy csalódás.Megnéztük Makariosz mauzóleumát a közelben és igen szerény szülőházát is-sajnos csak kívülről.A gyönyörű, különleges és nagyon szerpentines cédrusok völgyén keresztül aztán végül leértünk a síkságra és kis tengerparti kacskaringó után vaksötétben már irány haza!Read more

• Ma hajnali ébresztés után irány Yota magánklinikája -ill. ahol hetente 1x operál- nyomunk 3 műtétet, aztán jól átfagyva az egész napos 18 fokos műtőtől irány Kurion, az ókori amfiteátrum, Achilles ház, mozaikok, stb.Utána a keresztes lovagok várát nézzük meg, még a toronyba is felmászunk!

• Aztán tovább bolyongunk a hőségben, feltérképezzük a nagycsarnokot és a mecsetből átalakított városi könyvtárat.Nekem ez a fal és kettéosztottság kamunak tűnt, mintha csak az érdekesség kedvéért tartanák fent, de aztán Yotától megtudtuk, hogy keményen őrzik a zöld vonalat mindkét oldalon....Visszafelé még benézünk a Governor's beach-re, de nem nyűgöz le, úgyhogy továbbállunk.

• Bereits am Flughafen zeigt sich, Zypern ist nicht unbedingt ein Backpacker-Mekka, aber für mich dennoch ein Zwischenstopp wert, auf dem Weg nach Israel. Nachdem fast alle Urlauber mit ihren großen Koffern in Hotel-Shuttlebusse verfrachtet wurden, warte ich mit meinem vergleichsweise winzig wirkenden Rucksack immer noch auf einen der nicht allzu häufig verkehrenden öffentlichen Busse Richtung Stadt. Obwohl ich aus Budgetgründen nur ungern ein Einzelzimmer gebucht habe – aber was macht man nicht alles, wenn es keine Hostels gibt – war die Euphorie bei der Ankunft riesig. Ein Zimmer mit zwei Betten, voll ausgestatteter Küche, eigenem Bad, Balkon mit direktem Zugang zum Pool ganz für mich alleine!!! Die Frau am Empfang schaut mich ganz verwirrt an, als ich sie frage, ob das mein eigenes Zimmer ist, oder ob noch jemand kommt :D. Nach einem Monat in 2-14-Bettenschlafsälen ein echtes Highlight.

Ich schaue mir die Königsgräber an, in denen im 3. Jahrhundert v. Chr. Angehörige der zypriotischen Oberschicht bestattet wurden, gehe schwimmen, versuche etwas am Strand zu relaxen, wobei mir nach etwa 30 Minuten schon langweilig wird, sodass ich am Strand entlang Richtung Hafen laufe an dem es als Touristen-Attraktion Pelikane zu bewundern gibt. Außerdem lasse ich mich noch zu einer Glasbootfahrt zum Kinderpreis überreden und genieße den traumhaften Sonnenuntergang auf dem Weg zurück zum Appartement.

Herausforderungen: Menschen davon zu überzeugen, dass Sie kein Mitleid mit mir haben müssen, weil ich alleine reise, sondern, dass ich diese Entscheidung bewusst getroffen habe und genieße (in solche einer touristischen Gegend macht es besonders viel Spaß, die Reaktionen zu beobachten); sich in der Stadt fortzubewegen, die so von Baustellen übersäht ist, dass es selbst für Fußgänger oft kein Durchkommen gibt und ich ewig lange Umwege laufen muss.

Fazit: Wo andere 1-2 Wochen verbringen reichen mir 1-2 Tage und ich freue mich nun auf die nächste Stadt, Limassol.

Republic of Cyprus, Zypern, Cyprus, Ciprus, Saeprɔs, ሳይፕረስ, Chipre, قبرص, ܩܘܦܪܘܣ, Xipre, Kipr, Кіпр, Кипър, Cipri, সাইপ্রাস, སཱཡེ་པ་རས྄།, Republik Kiprenez, Kipar, Kypr, Cypern, Saiprus nutome, Κύπρος, Kipro, Küprus, Zipre, سایپروس, Siipar, Kyproksen tasavalta, Kýpros, Chypre, Syprus, An Chipir, સાયપ્રસ, Sifurus, Cipar, קפריסין, साइप्रस, Chip, Կիպրոս, Cypro, Kyprus, Chipro, Kýpur, Cipro, キプロス共和国, კვიპროსი, Kuprosi, ស៉ីពរ៍, ಸೈಪ್ರಸ್, 사이프러스, قیبرس, Kobros, Sipuriya, Cipru, Sípɛlɛ, ໄຊປັຼດ, Kipras, Shipele, Kipra, Sypra, Кипар, സൈപ്രസ്സ്, सायप्रस, Kibris, Ċipru, ဆိုက်ပရက်စ်, Taiprus, Kypros, Republiek Zypern, Republikken Kypros, ସାଇପ୍ରସ୍, Кипр, Sipre, Cypr, Kipru, Cipra, Izinga rya Shipure, Sîpri, සයිප්‍රසය, Ciper, Qubrus, Qipro, சைப்ரஸ், సైప్రస్, ประเทศไซปรัส, Saipalesi, Kıbrıs Cumhuriyeti, Síp (Cyprus), Orílẹ́ède Kúrúsì, 賽普勒斯, i-Cyprus