Cyprus
Cyprus

Curious what backpackers do in Cyprus? Discover travel destinations all over the world of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Limassol Cypern

October 15 in Cyprus

2018-10-15 måndag

Blå himmel och sol var vår utsikt när vi drog från våra mörkläggningsgardiner. Båten hade lagt till i Limassol, Cyperns näst största stad.

Vi hade ingen inplanerad utflykt i dag så det blev en lugn morgon. Vår plan var att promenera för oss själva. Vi hade läst på nätet om en dumplingrestaurang som använder mjöl från Kina och gör autentiska dumplings. Vi var förberedda med adress och karta och vi hittade den också föredömligt snabbt.

De fyllda Bao-bullarna var goda även om Henrik tyckte att Char sui-köttet var lite i sötaste laget. Dumplingsarna var goda men inte bättre än de man får i Stockholm. En god och lätt lunch och vi fick oerhört bra service eftersom vi var de enda gästerna.

Nu är det varmt, upp emot 30 grader, och under förmiddagen var dessutom luftfuktigheten hög.

Vi var inte klädda för moskebesök men vi kollade in den gamla stora moskén utifrån, den var faktiskt inte särskilt stor.

Mer kultur! Medeltidsmuseet fick ett besök av oss. Nedsatt inträde för oss pensionärer och det var bra med tanke på museets innehåll.
    Lokalen är ett gammalt slott, Lemesos slott. Utspridda artefakter och minimalt med info. Inte ett ord om hur lokalerna hade använts och massor med trappor! Trapporna kan de inte göra något åt men allt annat kan bara bli bättre.
    Det fanns i alla fall en museishop. Några hyllor bakom biljettförsäljaren var hela butiken. Vi slapp lägga så mycket tid och kraft på shoppande.

En bra dag och nu har vi varit på Cypern och i morgon blir det tidig uppstigning inför utflykt till Jerusalem och Betlehem. Innan vi får lämna båten ska vi hinna med att kontrolleras av de Israeliska myndigheterna. Även de som ska stanna på båten ska kontrolleras.
    Mer om detta i morgon.

Wir starteten schon um 9.00 Uhr ⏰ zu unsere Tour. Nach einer Einweisung ging es dann mit unserem 115 Ps Boot 🚤 los. Wir düsten bei max. Geschwindigkeit gegen Süden
    los. Es gab einige spannende Hotspots wie Wrack, Aphrodite Rock oder die Blaue Lagune. Hier genossen wir die Sonne ☀️ bei ausgiebigen Schnorchel-Touren. Am Abend gönnten wir uns eine Fisch Meze im Old Town Restaurant, ein echter Gaumenschmeichler! Wir aßen Fisch 🐟 von der Vorspeise bis zum Hauptgang wie z. B. mit Krebsfleisch gefüllte Oktobus. Die 5 Sterne 🤩 bei TripAdvisor waren ein Volltreffer.Read more

לימסול

September 20 in Cyprus

מוצאי יום כיפור, לא ידענו למה לצפות. אבל הגענו לשדה תוך רבע שעה ומצאנו אותו כמעט ריק. אחרי כמה זמן הצטרפו עוד אנשים, אבל ממש לא היה עמוס בשום קנה מידה. רגוע ונחמד. כולנו הקדמנו מאוד, אז התיישבנו לקשקש על סנדוויצ'ים מהבית ומאפה תפוחים מארומה.
    מפה לשם הטיסה הרגישה יותר כמו נסיעה באוטובוס. המראנו ונחתנו. סך הכל שעה ואתה בלרנקה.
    בגלל שאנחנו חמישה עם מזוודות, ליאור סידר לנו הסעה ברכב גדול מהשדה לדירה בלימסול, דרך המארחת המתוקה שלנו. באמת שאין על יוונים בכל העולם. הגענו לדירה בסביבות 2 בלילה, ולמרות השעה המארחת חיכתה לנו כדי לקדם את פנינו וקיבלנו סיור והסברים. דירה מתוקה לאללה, מזרן קפיצים זוועה, אבל ישנתי בסדר.
    כולנו פצחנו בסידור המזוודות בארונות וליר שרה לעצמה שירים בהתרגשות מרובה. זה עד כה. תכף נתחיל לצאת מהמיטות ולגלות לאן הגענו, ונראה מה היום יביא.

Wir sind nach nur 3 Std Flug in Paphos gelandet und wurden am Flughafen schon erwartet. Unser kleiner Kia hat immerhin 4 Räder 😏 und fährt. An dem Linksverkehr hat man sich schnell gewöhnt. Nach einem Shopping Stop sind wir nach ca 1 Std. ohne Umwege an unserer Villa angekommen.
    Am nächsten Tag hat uns Jacqueline in alle Geheimnisse der Insel eingeweiht. Nun heißt es entspannen 😎 Sport und Sonne tanken bis wir die Insel weiter entdecken.Read more

Wir düsten mit unseren KIA bis auf 1375 m zum Stravros tis Psokas, krasse Strecke mit vielen Steinen auf der Straße. Die Ausblicke waren gigantisch. Nach ca. 4 Std sind wir wieder am Meer in Kokkina angekommen. Nach einer Stärkung am Hafen haben wir den Tag am Strand 🏖 bei einem wunderschönen Sonnenuntergang 🌇 ausklingen lassen.

Relaxing pur

October 13 in Cyprus

Bei traumhaften Wetter genossen Oli und Martina einen entspannten Pool 🏊‍♂️Tag.
    Wir haben beide unser zweites Buch 📖 fertig gelesen anschließend starteten wir zu einer kleinen MTB Tour. Das joggen 🏃‍♂️ kam natürlich auch nicht zu kurz. Am Abend düsten wir ins Landesinnere um eine zypriotische Taverne (Geheimtipp) zu besuchen. Die Fleisch Meze in Mitten von Einheimischen war richtig super. 👍

כמה חם.

September 20 in Cyprus

אז אחרי שהלכנו לישון אחרי 3 בלילה, קמנו באופן רשמי בסביבות עשר והתחלנו להתהלך בחיפושים אחרי ארוחת בוקר. היה חם. אחרי קצת התקשקשות מצאנו בית קפה נחמד והתיישבנו. היה מזגן קטן מידי והכל היה פתוח והיה חם. החלטנו שנלך לים, אבל רק אחרי הצהריים כי חם. אז הלכנו ברגל למרכז קניות קטן שקצת מזכיר את המשביר לצרכן והסתובבנו קצת במזגן. כמות המוכרות מול כמות הקונים היה הזוי, והן הרגישו לנו קצת כמו עופות דורסים שחגים מסביבינו ומחכים להזדמנות. יצאנו והתחלנו ללכת על הטיילת, אבל היה חם. אז החלטנו לשבת לשתות בירה קרה לפני שנחזור לדירה להחליף לבגדי ים. בדירה גילינו שאין מספיק מגבות בשביל ללכת לים והיינו צריכים לחכות שהמארחת תביא לנו עוד. בנוסף, גילינו שזרם המים במקלחת בקושי מספיק בשביל לשטוף את הידיים ואילנה ואני נלחצנו שלא נוכל לחפוף את השיער. מפה לשם כבר היה מאוחר מדי ללכת לים אז הלכנו על הטיילת, הרבה. היה חם, אבל פחות ממקודם. פגשנו חתולה שהתאהבה בי והיה חם. אכלנו פיצה והיה חם.
    חם.

יום 2

September 21 in Cyprus

הבוקר עמית ואני הלכנו לקנות קצת מצרכים לארוחת בוקר במכולת הסמוכה לדירה. לא היו מוצרי חלב טבעוניים, אבל להפתעתינו היו המון 'בשרים'. נקנקיות נפלאות, פישלס-פיש-סטיקס, פסטרמה ועוד. היתה ארוחת בוקר אנגלית משהו. הפעם השכלנו לבלות את השעות החמות במקום סגור וממוזג ופצחנו בשופינג בקניון. בגלל שנוסעים פה בצד שמאל, האוטובוס הפוך! 😯 זה נחמד לנסוע באוטובוס בלימסול. נוסעים לצד הים ויש כל הזמן ספינות ענק לצד סירות מפרש ואנשים שוחים מהבוקר עד הלילה. איכשהו עדיין לא מרגיש ממש יוון פה, כאילו הכל קצת שבור. (וזה בבית דגושה כמובן). בכל מקרה היה ממש נחמד בקניון, והתחדשנו בכל מיני בגדים ומציאות נחמדות. ליר כמובן בעננים, וזה משמח את כולם :)

קפיצה זריזה הביתה להחליף לבגדי ים ומשם לחוף, שם היה שליו להפליא. המים היו שקטים ונמוכים וכולנו הלכנו על הידיים, צפים על הבטן, כמו דביבונים שמחפשים מזון בקרקעית של אגם. כיף! ספליש ספלוש. אח"כ ארוחת ערב במסעדה לבנונית מופלאה (החומוס עם השום היה ברמת אמנות). מאפה פטריות, מאפה תרד, מאפה גבינת חלומי ועוד חומוס. קרמשניט מאכזב בקונדיטוריה ממול וחזרנו לדירה. הבגד ים שלי די מתפרק ומעפן, אז התיישבתי להזמין לעצמי אחד חדש ממחוזות האינטרנט. ליר ואילנה הצטרפו אלי ועזרו לי לבחור, ואז עשינו קצת ווינדו שופינג ביחד במחשב, והיה ממש כיף. פתאום משומקום התחילו זיקוקים בחוץ, ומצאנו את עצמינו עומדים חמשתינו במרפסת ונהנים ממחזה באמת מרהיב וצבעוני.

להתקלח בזרם מים בדירה הזאת היה מאתגר ומתסכל. זה כמו לנסות לשטוף בוץ מנעל בשלולית רדודה בחורף. או לנסות לשטוף כלים בטיול עם מימיה עם פיה. כמו.. לנסות לשתות גשם. או לנסות לשתות מים כמו כלב, מקערה. (ביץ' פליז, אני יודעת שאני לא היחידה שניסתה את זה פעם). בקיצור, בסוף הצלחתי, אבל לקחו לי מספר דקות רק להרטיב את השיער, שלא לדבר על לשטוף ממנו שמפו. למרות הזרם מים והקרמשניט המאכזבים אנחנו קוראים ליום הצלחה והולכים לישון שבעים ומרוצים :)
    מחר נוסעים לעיר העתיקה!

On the Beach

October 6 in Cyprus

Nun haben auch wir den Beach entdeckt, zwar nicht Türkis aber immerhin mit 25 Grad angenehm warm. Am Abend gönnten wir uns ein T - Bone Steak 🥩 grillt bei Oli mit Salat 🥗 Gemüse und Bruscetta made bei Martina. Wir hätten allerdings noch einige mit verköstigen können

Republic of Cyprus, Zypern, Cyprus, Ciprus, Saeprɔs, ሳይፕረስ, Chipre, قبرص, ܩܘܦܪܘܣ, Xipre, Kipr, Кіпр, Кипър, Cipri, সাইপ্রাস, སཱཡེ་པ་རས྄།, Republik Kiprenez, Kipar, Kypr, Cypern, Saiprus nutome, Κύπρος, Kipro, Küprus, Zipre, سایپروس, Siipar, Kyproksen tasavalta, Kýpros, Chypre, Syprus, An Chipir, સાયપ્રસ, Sifurus, Cipar, קפריסין, साइप्रस, Chip, Կիպրոս, Cypro, Kyprus, Chipro, Kýpur, Cipro, キプロス共和国, კვიპროსი, Kuprosi, ស៉ីពរ៍, ಸೈಪ್ರಸ್, 사이프러스, قیبرس, Kobros, Sipuriya, Cipru, Sípɛlɛ, ໄຊປັຼດ, Kipras, Shipele, Kipra, Sypra, Кипар, സൈപ്രസ്സ്, सायप्रस, Kibris, Ċipru, ဆိုက်ပရက်စ်, Taiprus, Kypros, Republiek Zypern, Republikken Kypros, ସାଇପ୍ରସ୍, Кипр, Sipre, Cypr, Kipru, Cipra, Izinga rya Shipure, Sîpri, සයිප්‍රසය, Ciper, Qubrus, Qipro, சைப்ரஸ், సైప్రస్, ประเทศไซปรัส, Saipalesi, Kıbrıs Cumhuriyeti, Síp (Cyprus), Orílẹ́ède Kúrúsì, 賽普勒斯, i-Cyprus