Cyprus
Cyprus

Curious what backpackers do in Cyprus? Discover travel destinations all over the world of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Iltisembryos opfert euch.!

August 12 in Cyprus ⋅ ⛅ 31 °C

Der optimistische Radreisende packt optimiert..So optimiert, dass der ca. 10g wiegende Führerschein natürlich nicht mit auf Reisen muss..Der vergessliche Radreisende stellt fest, dass er optimiert gepackt hat, wenn er ein Auto mieten will..Naja der Bus ist ja auch eh viel günstiger..😅..
    Durch meinen Recht eingeschränkten Bewegungsradius entschied ich mich heute gegen die einzige geteilte Hauptstadt der Welt und für Cape greco..der östlichste Punkt der Republik Zypern, der auch noch paradisische Strände bietet..Der Tag brachte 38° auf den Tacho und niemand sonst war so verrückt in der vorrangig baumlosen Gegend umherzuwandern...Ich war also allein..So wie ich Wanderwege und abtrünnige Strände am liebsten habe..🙃..Und all das habe ich überlebt mit minimalen Sonnenbrand..Ich bin stolz auf meinen Körper..😂..
    Maria gibt mir ein Update von ihrem Zahnarztbesuch..Sieht nicht rosig aus, schmerzt wie Hölle und ist irgendwie komplizierter als gedacht..Bester Fall Freitag, solala case in drei Wochen, worst case ihre Reise endet in Skopje..Freunde Der Nacht, es wird wieder Zeit für Iltisembryoopfer.!
    Ich muss mir demnächst Gedanken machen, wie es für mich weitergeht..Aber solange der best case noch steht sind das Zukunftsprobleme..

Dreist kommt weit

August 13 in Cyprus ⋅ ☀️ 32 °C

Ein ganzen Tag lang nichts tun..Für fünf Kilometer brauchte ich heute 5 Stunden, weil ich an jedem neuen Strand wieder mal ins Wasser hüpfte, mich zum trocknen niederließ und Leute beobachtet habe..Menschen machen voll lustige Gesichter wenn sie duschen..😅..
    Zum krönenden Abschluss habe ich mich an den Privatstrand eines fünf Sterne Hotels geschlichen..die Liegen sind soviel bequemer als die blauen Plastikliegen an den sonst völlig überfüllten Sandstränden..Und man muss sie nicht bezahlen, sind ja im Zimmerpreis inklusive..Und das Beste - es gibt den pina colada direkt an die Liege geliefert..😂..
    Der Bus hat mich anschließend wieder sicher nach Larnaca gebracht, von wo ich Morgen wieder nach Skopje aufbreche..hoffentlich nicht, ohne vorher noch das örtliche Spa zu besuchen..

Kulinarische Künste

August 11 in Cyprus ⋅ ☀️ 33 °C

Auch heute zum Frühstück hat Nikolas Mama wieder ihre überragenden Kochkünste unter Beweis gestellt..Für eine Sekunde Frage ich mich, ob der Zypern Kurztrip eine gute Idee ist oder ob ich nicht lieber ein 4 Tage Balkan Kochbootcamp hätte belegen sollen..😅..
    Mein Jutebeutel war schnell gepackt..Fühlt sich sehr sehr lustig an..so wenig hatte ich für vier Tage noch nie dabei..Aber was braucht man schon bei 38°..
    In den Flieger zu steigen fühlt sich irgendwie seltsam an..Alles is so hektisch und durchgetaktet..Weder Check in Probleme, noch last Call rufe für meinen Flug bringen mich derzeit aus der Ruhe..
    Kaum in Zypern angekommen, übermannen mich 38° (was mindestens 20° Unterschied zur Temperatur im Flugzeug sind), Linksverkehr und eine Palmenbesetzte Mittelmeerküste in Lanarca..
    Ich schlendere durch die winzige Innenstadt, bevor ich mir heute Abend ein Steakhaus gönne..Wer schonmal bei einem meiner Dinner war weiß, was ich für ein großer burrata Fan bin..Die Perversion von Mozzarella, wer es noch nicht kennt..Aber heute schwebte ich im kulinarischen Himmel, als mir smoked burrata serviert wurde..🖤..
    Ich fühle mich sehr urlaubig..🙃..

• Sep30

Nord Zypern

September 30 in Cyprus ⋅ ⛅ 30 °C

Wir haben rüber gemacht.
    Relativ einfach kann man zu Fuß in den türkischen Teil der Insel.
    Wirklich krass ist die Pufferzone in der auch zahlreiche, alte Gebäude stehen.
    Erinnert einen ein wenig an alte Berliner Zeiten.

Paphos Afternoon

January 30 in Cyprus ⋅ 🌧 16 °C

Had a bit of crazy weather as we moved from Kourion to Aphrodite's Rock outside of Paphos. The skies darkened. We'd heard the prediction of rain, and rain it did, along with some lightning. The only thing we could do was cross our fingers that the weather would dry out quickly before our next destination. What looked like wet snow on the window was not promising, but it did clear up soon enough.

We pulled over on the road by some cliffs overlooking the beach where Aphrodite's Rock was located. Depending on which legend you hear, you'll find different reasons to swim out to and around Aphrodite's Rock. One version has to do with love while another of course is youth and beauty. You could also find true love, supposedly, if you find a heart shaped pebble on the beach. I'm admittedly guilty of picking up a few pebbles here, one sort of heart shaped, but nothing like what a fellow traveler found. Got too distracted at one point on the beach and didn't make it further along. Oops...perhaps I shall return here on a previous trip.

The city of Paphos is the smallest on Cyprus I believe. Now that I'm here, I'm really glad I decided to make Limassol my base instead of Paphos and flying out from here. There's a few sights to see like the Saint Solomoni catacombs where she was first imprisoned for her faith, the tortured and killed. There's a large tree as well with numerous ribbons of cloth tied here. The ribbons represent prayers and hope for a cure for those who are ill. One person even tied on baby shoes.

Onwards to St Paul's Pillar where the apostle was flogged, it's near a site with ruins of past churches, although a small one still stands today. Perhaps the biggest highlight of Paphos was the Archaeological Park. Filled not only with ruins, but also some stunning mosaics remaining from earlier times. The House of Dionysos is supposed to contain the best, but I think the best one is located at the House of Theseus. It's definitely worth exploring here for an hour or two.

Time flew and we had to leave before we could see more of Paphos. I'm glad I took this tour as it helped make it an easy and focused day, not to mentioned a few sites like Aphrodite's Rock that would've been challenging to get to on my own.

Limassol auf Zypern

October 6 in Cyprus ⋅ ⛅ 27 °C

Heute sind wir in Limassol auf Zypern ! Fantastisches Wetter, so kann es bleiben! Angenehme 28 Grad und leichter Wind! Das Wasser im Mittelmeer einfach super! Auch bei super Temperaturen! Seit 9Jahren war ich nicht mehr schwimmen im Mittelmeer! Nun geht die Sonne schon bald wieder unter und wir machen uns auf den Weg Richtung Sueskanal und Ägypten! Es fühlt sich an wie im Hochsommer !
    Ab nun gibt es nur noch Reiseberichte wenn es WLAN gibt , ansonsten am Ende der Reise!

Den2

December 22, 2018 in Cyprus ⋅ ☀️ 17 °C

Rano sme sa stretli s nasou mladou cyperskou prevadzkovatelkou penzionu. Vsetko sme si vysvetlilii a dala nam navod, ako zaparkovat pri penzione. Vecer sme auto nechali na platenom parkovisku, lebo v centre Nikozie to je s parkovanim peklo. Centrum je vlastne obrovska citadela po obvode s obrannym valom. Je skoro presne rozdelena na turecku a cypersku cast. Hladny sme sa vydali hladat obzivu. O deviatej bolo mesto prazdne jak u nas cez statny sviatok. Ale Dominikinej pozornosti neunikla jedna armenska pekaren. Vianocne hody sme teda zacali cerstvym bielym pecivkom pecenym v peci na dreve. Rozok so syrom haloumi, falafel a este nejaka cudna placka. Potom som si nasiel barik s pravou cyperskou kavou a cerstvo vylisovanou pomarancovou stavou. Pochodili sme cele mesto hore dole. Zaujimava bola trznica ktora byva len v sobotu. Prichadzaju farmari z okolia a predavaju vsetko co na Cypre rastie. Citrusy, korenove zeleniny, bylinky, tekvice a giganticke kapusty. Aj klobasky a vino. Skusili sme prejst na turecku cast mesta, ale ked sme videli tu nekonecnu radu smerom naspat do greckej casti, este v demilitarizovanej zone sme sa otocili na pate a hybaj naspat do EU. Chodenim nam prehladlo, tak sme spojili obed s vecerou a isli rovno do Piatsa Gourounaki (https://goo.gl/maps/rJhMtkjwozj). Fakt odporucame!!!
    Take grilovane mäská sme asi od posledneho Grecka nemali. Po veceri sme este dali prechadzku mestom, ktore zilo na 120%. Vsetci horuckovito kupovali, co sa dalo. My sme este ochutnali poulicne sisky vyprazene na pohyblivom voziku a isli rovno do postele. Zajtra vyrazame do hôr.

Den3

December 23, 2018 in Cyprus ⋅ ⛅ 10 °C

Odchadzame z Nikozie. Caka nas dlhy den, lebo cestujeme do cyperskych hor. Podari sa nam vyslobodit auto z parkoviska a do navigacie nastavujeme prvu pumpu. Cesta mestom je jedna hroza. Malo aut a na velkych krizovatkach mame problem jazdit v spravnom pruhu 😬🚗. Toto jazdenie v lavom pruhu je na hlavu. Pumpa bez obsluhy, bojujeme s tankovacim automatom, ktory je len v grectine. Podarilo sa a vyrazame do hor do klastora Kykkos. Klastor je unesco z 11. storocia. Nad klastorom na uplnom vrchu kopca je kaplnka, cca 1300 m.n.m. Krasne vyhlady, pofotime sa a pokracujeme dalej serpentinami pomedzi hory. Konecne sme pred vecerom dorazili do dedinky Potamitissa. Je tu jeden maly agrohotel, od ktoreho nas deli prijazdova cesta, o ktorej si najprv myslime, ze to je vtip. Nebol. Chudak auto. 35% stupanie po vybetonovanej cesticke da zabrat aj na peso. Konecne sa ubytujeme a utekame hladni na veceru. Usadime sa pri krbe a cakame, co nam cypersky domaci ukuchtia.Read more

Den4

December 24, 2018 in Cyprus ⋅ ☀️ 9 °C

Predpoved hovori, ze ma byt krasny slnecny den, preto vyrazame na najvyssiu horu Olympus (1952 m.n.m.). Ked sme dorazili na nase prekvapenie bol v tieni sneh a zhruba 4stupne. Vybrali sme sa na turu menom Artemis, ktora lemuje celu horu po obvode, takze ponuka krasne vyhlady vsetkymi smermi az k pobreziu. cca 50-70km. Silno odporucame. Po 3hodinkach prijemnej prechadzky sme sa posilnili v nedalekej taverne. Olivy, humus, caciky ako lusk. Zakoncime cyperskou kavou a uz vyrazame na dalsi bod zaujmu vodopad Kaledonia. Nas je tazke ohurit vodopadom (Islandske vodopady asi tazko nieco prekona), ale bol pekny. 💦 Vianocnu veceru mame u nas v hoteli. Dali sme si tradicneho peceneho horskeho pstruha 🥂🐟 pri krbe.Read more

Den5

December 25, 2018 in Cyprus ⋅ ☀️ 13 °C

Domaci nam s nadsenim v ociach predpovedali na dnes snezenie, tak planujeme len doobeda malu turu vo vedlajsej dedine a potom navstevu starych unesco ortodoxnych kostolikov v okoli. Nesnezilo, ale ochladilo sa. Zase nadherna prechadzka krajinou a terasovymi polickami, kde miestni farmari pestuju olivy a vino. Lekcia z dnesneho dna je, ze olivy zo stromu sa nejedia. Surova oliva je fakt trpka a nejedla 🥴. V dalsej dedinke sme cestou ku kamennemu kostoliku z 12 storocia natrafili na taku milu tavernu. Tvarila sa ze je zavreta, ale nase nosy citili, ze sa tam nieco griluje. Vosli sme a hned nas vital maly fuzkaty cypercan s usmevom a zaroven s vaznym vyrazom, ci mame rezervaciu, lebo vsetko je obsadene. Nastastie nam nasiel stol hned vo dverach tak, aby sme zavadzali kazdemu, kto pride. A prislo teda vela ludi. Oni tu na Cypre vlastne Vianoce oslavuju 25.dec. tak, ze cele rodiny sa navalia do restauracii a hoduju a kvakaju cele hodiny. Tak aj bolo. Prisli tetky, dedkovia, deti - vsetci vyobliekani jak do kostola. Mali tu len jedno jedlo, co bolo podozrive, ale potom sme pochopili. A nezabudneme, co to je Vianoce po cypersky. Priniesli nam v mistickach 15 jedal. Ano 15. Grecky salat, olivy, nakladana cvikla, prazenica so spenatom, pecena pecienka, pirohy, peceny cypersky syr, zeleninove fasirky, pecene prasiatko, peceny hovadzi chvost, grilovane kura, tahini, slimaky, caciky, baklazanovy salat a pita chlieb. Samozrejme na koniec domaca baklava z ktorej tiekol med. No koniec sveta. Ked sme to cele sfutrovali, ledva sme sa dokotulali do auta.Read more

Republic of Cyprus, Zypern, Cyprus, Ciprus, Saeprɔs, ሳይፕረስ, Chipre, قبرص, ܩܘܦܪܘܣ, Xipre, Kipr, Кіпр, Кипър, Cipri, সাইপ্রাস, སཱཡེ་པ་རས྄།, Republik Kiprenez, Kipar, Kypr, Cypern, Saiprus nutome, Κύπρος, Kipro, Küprus, Zipre, سایپروس, Siipar, Kyproksen tasavalta, Kýpros, Chypre, Syprus, An Chipir, સાયપ્રસ, Sifurus, Cipar, קפריסין, साइप्रस, Chip, Կիպրոս, Cypro, Kyprus, Chipro, Kýpur, Cipro, キプロス共和国, კვიპროსი, Kuprosi, ស៉ីពរ៍, ಸೈಪ್ರಸ್, 사이프러스, قیبرس, Kobros, Sipuriya, Cipru, Sípɛlɛ, ໄຊປັຼດ, Kipras, Shipele, Kipra, Sypra, Кипар, സൈപ്രസ്സ്, सायप्रस, Kibris, Ċipru, ဆိုက်ပရက်စ်, Taiprus, Kypros, Republiek Zypern, Republikken Kypros, ସାଇପ୍ରସ୍, Кипр, Sipre, Cypr, Kipru, Cipra, Izinga rya Shipure, Sîpri, සයිප්‍රසය, Ciper, Qubrus, Qipro, சைப்ரஸ், సైప్రస్, ประเทศไซปรัส, Saipalesi, Kıbrıs Cumhuriyeti, Síp (Cyprus), Orílẹ́ède Kúrúsì, 賽普勒斯, i-Cyprus