Satellite
Show on map

Van Flynn & Woregore naar Hat Head Gap

October 9 in Australia ⋅ ⛅ 20 °C

Wat? Ja ik wist t ook niet meer. Maris heeft vooral het Australië deel uitgezocht en ik ben nu vooral tag-along en het 2e deel is het andersom.
    Maar we werden wakker bij Flynns beach, reden na een lekker zelfgemaakt eitje met spek en wat koffie naar Port Macquarie om daar een kayak te huren en door Woregore Nature reserve te peddelen. Het werd er dus omheen want het was te ondiep ertussen. Het werd ons niet echt aangeraden om er helemaal omheen te gaan vanwege sterke wind de ene kant op en stroming de andere. Maar we begonnen met wind tegen en waren best rap bij t eindpunt. Daar vlak langs de pelikanen en proberen de vaar geul te vinden en uiteindelijk in een uurtje rond terwijl de verhuurder verwachtte dat we het in 2 uur gingen doen. We zijn te efficiënt ingesteld denk ik ;-). Wel genoten van de natuur en t weer maar langer was toch wel beetje te koud geworden. Toen in de camper door naar Hat Head Gap waar we een kust wandeling over de rotsen maakte die best pittig zou moeten zijn. Het was vooral dat de route overgroeit was met struiken maar in 2:20 waren we heen en weer en heel wat mooie uitzichten en lol verder ;-). Het waaide als een malle en dat was best grappig met fotos maken. Na de hike richting de 2e gratis campsite, 2 op de 6 dat kan erger, maar kan dat ook beter? Neeeee, beter. Wel een prima plek hier in Thora en toch gelijk meer backpackers in plaats van gezinnetjes. Ff zonder internet dus zakje chips en wat drankjes verder tijd om te koken douchen en te slapen. Daaaaag.Read more