Satellite
Show on map

Watervallen en een s....!

October 10 in Australia ⋅ ☀️ 15 °C

Nadat we rustig aan wakker worden, we hoeven hier niet voor 10 uur uit te checken😉 moeten we eerst even wat water lozen bij een dumpstation. Daarna is onze eerste stop de Dangar falls. Vanuit het niets een giga waterval. Eerst kijken we er van bovenaf op, maar besluiten de kleine hike naar beneden te doen om hem ook van dichtbij te kunnen aanschouwen. Daan twijfelt nog even er vanaf te springen, maar bedenkt zich gelukkig dat dit wel erg hoog is. Na de nodige foto's vervolgen we onze weg naar het Dorrigo National Park waar we bij de Never Never picnic area moeten zien te komen. Dit blijkt een redelijke uitdaging te zijn, aangezien de weg van asfalt over gaat in gravel... En officieel mogen we met de camper niet op onverharde wegen rijden, oeps... Goed uitgezocht weer😅. Al daar begint onze hike naar de Red Cedar Falls, 1 van de grootste watervallen in deze regio. Om daar te komen beginnen we aan de Rosewood Creek walking track, om halverwege af te slaan naar de Red Cedar Falls. Dit pad is een leuk begin omdat er allemaal lianen langs en overheen hangen. Natuurlijk proberen we er 1tje uit. Eerst probeer ik Jane uit te hangen, en Daan daarna Tarzan, echter vond de liaan het genoeg geweest en liet Daan op de grond vallen🤣. Daarna leidt een erg steil pad ons naar beneden naar de waterval. Met de gedachte beneden bij de waterval even lekker te lunchen, lopen we behoedzaam naar beneden. Totdat Daan plotsklaps stilstaat en mij tegen houdt.... er ligt een slang van ongeveer 2 meter😳😱 langs ons pad!! Zo te zien heeft die net gegeten aan zijn dikke buik te zien. Maar dat beest ligt ons te dicht langs het pad om er langs te lopen (we probeerde het nog weg te jagen door een stokje ernaast te gooien maar geen reactie en aangezien we hier ook weer terug langs moeten lopen is dit misschien niet zo handig) dus we besluiten niet verder naar beneden te gaan. Bij het gebrek aan bereik en dus informatie over de slang of hulp mocht t nodig zijn gingen we maar ergens anders lunchen😄. Achteraf hebben we hem even opgezocht op google, en het blijkt een diamond python te zijn geweest. Gelukkig redelijk onschuldig voor mensen, aangezien deze niet giftig is, maar wel hard kan bijten😅. We vervolgen de Rosewood Creek track waar we ook nog een paar leuke watervallen tegenkomen. Daar proberen we nog een foto te maken dat ik op een rots zit en Daan beneden staat, met de timer aan gaat Daan klaar staan, maar glijdt vervolgens met 1 voet het water in🤭🙈, gelukkig heeft die er niks aan over gehouden en kunnen we er nu alleen maar om lachen😆. Eenmaal terug begeven we ons weer richting de kust en overnachten we in Coffs Harbour, waar we heerlijk hebben gegeten bij een Mexicaans tentje, onder het genot van een Sangria en cocktailtje. Weer een bijzondere dag ten einde!Read more