Satellite
Show on map

Hike met een tapijtslang

October 15 in Australia ⋅ ⛅ 21 °C

Wakker worden in the middle of nowhere op een campsite in de bossen. Na een ontbijtje klaar voor een wat langere hike bij purling brook falls. We liepen eerst naar de onderkant van de waterval en zagen dat deze echt hoog was en er bijvoorbeeld niemand af zou durven springen zo hoog. Met de richting meelopende werden we door tegenliggers gewezen op een slang naast het pad en ja hoor weer een flinke. Dit keer een carpet-python en kennelijk is het best uniek ze tegen te komen want een aantal australische dames hadden nog nooit zo'n grote slang gezien en dit was al onze 2e. Grappig om te zien zijn de schrik reacties van mensen die er langs lopen en ineens de slang zien. Na deze topper kwam de rit naar de goldcoast, we stopten er zuidelijk van bij Coolangatta om eens rond te kijken en of er te snorkelen zou zijn. Dit laatste kon alleen per boot en na pannekoeken gemaakt te hebben deden we een strandwandeling om de zee vanaf het droge te bekijken. We kwamen zo op een hoog punt waar we in zee walvissen dachten te zien, eventjes dachten we aan dolfijnen maar na het checken op de camera wisten we zeker dat we naar orkas aan het kijken waren. Super vet eindelijk eens in het wild gespot.
    Terug via het strand en de campert verplaatst naar de goldcoast zelf. Daar ingechecked en nog een verkenningsrondje gedaan voordat we gingen eten, chillen en slapen.