Estonia

Curious what backpackers do in Estonia? Discover travel destinations all over the world of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Tallinn, Estonia

July 8 in Estonia ⋅ ⛅ 13 °C

Today we are in Tallinn, capital of Estonia on the Baltic Sea. It has a walled, cobblestoned Old Town as well as its 15th Century defensive tower, Kiek in de Kök. We visited Tallinn's Upper Town, passing ancient walls and tower gateways. We walked along the medieval cobblestoned streets to a viewpoint over the Lower Town rooftops before we descended to the Lower Town where we were treated to a typical Tallinn lunch followed by a concert of medieval music in St Nicholas Church. A very enjoyable day in the lovely Old Town of Tallinn.Read more

Tallinn, Estonia

October 15 in Estonia ⋅ ☁️ 7 °C

Well, well... we arrived to Tallinn four hours ago! We've been visiting the beautiful old town, enjoying the cold breeze and connecting with the Northern essence.
    We are waiting for the ferry that will bring us to Helsinki! Can't wait to be in Finland :D

Saavuttiin Tallinnaan neljä tuntia sitte! Ootellaan lauttaa et päästään nukkumaan ja aamulla vihdoin Hesaan.Read more

Ostsee is calling ....

March 6 in Estonia ⋅ ☀️ -6 °C

12 Points for Estonia
    Was für eine tolle Begrüßung
    Temperatur:-5 Grad
    Stimmung:+ 10
    Mittag: Knäcke mit allem da Dirk den Mac nicht gefunden hat.
    Musik: Dieter Thomas Kuhn „sag mir quando.....
    Fahrer:Tim

.....nur Verrückte hier !

March 7 in Estonia ⋅ ☁️ -2 °C

🚙💨🇷🇺🤪
    Wir haben uns in den vergangenen Tagen dieser Rallye schon das ein oder andere Mal gewundert, WAS die Teilnehmer alles so im Auto haben hier einige Beispiel:
    Spurstangen
    Lötkolben
    Mobile Sauna
    Baustellen Fluter
    Und und und .......

Aber jetzt mal ehrlich WOHER KOMMT MITTEN IM WALD Nach der BalticStates Party dieser Aufkleber an unserem Auto ?
    Und wer von Euch verrückten hatte sowas Dabei ?

🥰😍🤣😂😆😃😁😀😘

June 19 in Estonia ⋅ ⛅ 14 °C

De reis en het verblijf in Estland is ons 100% meegevallen. Echt een aanrader om er eens te gaan kijken! Wel rijden ze hier wat gevaarlijk, dat komt nog uit de Russische tijd.. uit verhalen van de andere teams was Rusland ook geen land om 1 seconde te verslappen want ze halen links rechts boven en onder in.

Gisterenavond een super avond gehad met allemaal leuke mensen! Het bier hebben we niet op gekregen maar het BBQ vlees wel👌👌👌

Nu op weg richting Letland en Litouwen, zien wat dat gaat brengen!

Even voorstellen

June 18 in Estonia ⋅ ☀️ 19 °C

Inmiddels hebben we het grootste en mooiste deel van de rally wel achter de rug en is we maken daarom wat meer tijd voor wat gezelligheid. Na het fantastische feestje in Estland zijn we met team 12 en 53 verder gegaan. Het is tijd voor een voorstelrondje.

V.l.n.r. op foto 1:

Leeftijd: 33
    Status: heeft een relatie
    Talent: regelen
    Aanvullende info:
    Stefan is verreweg de slimste van de club. Deze kennis wil hij ook graag met de rest van de club delen (tot we allemaal in slaap gevallen zijn). Stefan is tevens aanstichter van de ruilactie waarbij we gewisseld hebben van auto's en bijrijders.
    Als we ergens vrouwen tegenkomen dan is Stefan altijd de eerste die ze aanspreekt en vervolgens een verhoor afneemt.

Foto 3:
    Daan
    Leeftijd: 27
    Status: heeft een chickie
    Talent: woordgrapjes
    Aanvullende info:
    Met zijn woordgrapjes en gevatte opmerkingen is Daan een van de gangmakers in de groep. Je hoort hem niet snel zeuren maar als ze op de camping een föhn hebben dan is Daan wel heel blij. Als je haar maar goed zit.

Foto 4:
    Tom (links) en Robert Jan

Tom
    Leeftijd: 30
    Status: heeft een meissie
    Talent: doet en regelt alles wat Robert Jan niet doet
    Aanvullende info:
    Tom had wat moeite om zijn lange benen in de Audi te steken met de autoruil, gelukkig duurt dat ritje niet zo lang. Samen met Robert Jan is het een goed team, iemand moet er toch voor zorgen dat er een klein beetje structuur aanbrengt. Als we 's avonds een potje kaarten dan is er een vaste verliezer en dat is Tom. Uiteindelijk wordt ieder potje omgedoopt naar 'kutspel'.

Robert Jan
    Leeftijd: 24
    Status: eeuwige vrijgezel
    Talent: wakker worden in onbekende bedden
    Aanvullende info:
    Met Robert Jan wordt alles een feestje. Hij valt nog wel eens in slaap op afwijkende plaatsen. Na het feestje in Estland was zijn luchtbed ombeslapen en bleek hij op raadselachtige wijze in een bed in een schuur belandt te zijn. Hoe hij daar terecht gekomen is en of hij daar alleen gelegen heeft zullen we nooit weten. Met z'n vlotte babbel en hese stem probeert hij kusjes los te peuteren bij de dames.

Guten Morgen Estland

June 26 in Estonia ⋅ ☁️ 16 °C

Wir haben heute nur knapp 200 Kilometer vor uns, denn der 2. Partystopp steht auf dem Plan. Wir haben deshalb etwas länger geschlafen und uns ein richtig leckeres Frühstück mit Rührei und Spreck gegönnt. 🥓🍳
    Nun geht es erstmal wieder alleine weiter durch Estland. Wir freuen uns schon heute Abend wieder die anderen Teams zu treffen! 🥳Read more

Unterwegs in Estland

June 26 in Estonia ⋅ ☁️ 18 °C

Heute wurden wir für‘s frühe Aufstehen belohnt. Am Grenzübergang zu Estland brauchten wir für sämtliche Kontrollen diesmal keine 15 Minuten. Aktuell staut es sich dort gerade wieder.

Da wir heute mäßig Zeit hatten, führen wir ein wenig durch die Gegend, suchten ein paar GeoCaches, füllten unsere Vorräte mal wieder auf und besuchten noch eine ehemalige sowjetische U-Boot Basis, die zur Endmagnetisierung diente.

Nun sind wir gerade in Raudsilla angekommen, wo um 19.00 Uhr die große Party steigt. Sehr beeindruckende Location hier.. 👍

2. Partystopp

June 26 in Estonia ⋅ ⛅ 16 °C

Die 2. Party mit allen Teams ist in vollem Gange und es ist einfach nur GROßARTIG. 💃🏻 Auch der Regen kann uns die Stimmung nicht vermiesen, aber vielleicht schicken uns all' die lieben Freunde, Bekannte, Verwandte & Co. aus Deutschland ja noch ein paar Sonnenstrahlen rüber. Ansonsten bleiben wir halt in unserem wunderschönen, großen Tippi mit Lagerfeuer und super leckerem Essen.Read more

Baltic States Party

June 26 in Estonia ⋅ ⛅ 14 °C

Ein weiteres Highlight dieser Tour. Die 2. vom Veranstalter ausgerichtete Party für alle Teams.

Diesmal in Raudsilla (EST) und mit Freibier, sowie estländischen Spezialitäten.

Die Location war der Hammer. Ein riesengroßes Tipi ⛺️ mit Platz zum Feiern 🥳 für bis zu 500 Personen, sowie vielen weiteren Tipis mit verschiedensten Saunen. Das alles super gelegen an einem Fluss mit kristallklaren Wasser...Read more

Republic of Estonia, Estland, Estonia, Ɛstonia, ኤስቶኒያ, Ēastland, أستونيا, ܐܣܬܘܢܝܐ, Estoniya, Эстонія, Естония, Esetoni, এস্তোনিয়া, ཨིསྟོ་ནི་ཡ།, Estonija, Estònia, Estonsko, Estóńskô, Эстони, Estonia nutome, Εσθονία, Estonujo, Eesti, استونیا, Estoni, Viro, Estonie, Èstonie, Estlân, An Eastóin, એસ્ટોનિયા, אסטוניה, एस्टोनिया, Estiska, Észtország, Էստոնիա, Eistland, エストニア共和国, gugrxesti, ესტონეთი, Estlandi, អេស្តូនី, ಎಸ್ತೊನಿಯ, 에스토니아, Estonya, Esitoniya, Esland, Esitoni, ເອສໂຕເນຍ, Estija, Igaunija, Естонија, എസ്റ്റോണിയ‍, Estonja, အက်စတိုးနီးယား, इस्टोनिया, Estonnie, ଏସ୍ତୋନିଆ, اېسټونيا, Estônia, Istunya, Эстония, Estteeana, Estonïi, එස්තෝනියාව, Estónsko, Estooniya, எஸ்டோனியா, ఎస్టోనియా, Estónia, เอสโตเนีย, ʻEsitōnia, Éstonia, Естонія, اسٹونیا, E-xtô-ni-a (Estonia), Lestiyän, Orílẹ́ède Esitonia, 爱沙尼亚, i-Estonia