Your travels in a book:

Learn more

Get the app!

Post offline and never miss updates of friends with our free app.

New to FindPenguins?

Sign up free

Fiji

Curious what backpackers do in Fiji? Discover travel destinations all over the world of travelers writing a travel blog on FindPenguins.
  • Day173

Heute ging es zusammen mit Jean-Marc zum Hafen in Denarau. Hier stiegen wir auf seine Jeanneau Oceanis 43 um. Das Boot ist ein echter Knaller und man merkt direkt den Unterschied zu einer Mietyacht. 15 Jahre lang ist ein Ingenieur aus Österreich damit um die Welt gesegelt, nun bleibt es erstmal in Fiji.

Wir fuhren zusammen Richtung Malolo Island. Leider gerieten wir etwas aus der Zeit, sodass wir unseren eigentlichen Plan änderten, abdrehten und die Segel nochmal setzten. Sind dann schön mit 7 Knoten gesegelt und gegen 17:30 zurück in den Hafen gefahren. Die Ruhe und das angenehme Gleiten bei Badehosen Temperatur wurde mit einem kleinen Ausflug ins Meer von David abgerundet.

Zu allem Überfluss an Freude lud uns Jean-Marc dazu ein, auf dem Boot zu bleiben. Er fuhr nach Hause, da er am nächsten Tag arbeiten musste. Wir bleiben die nächsten Nächte und Tage auf dem Boot am Pier im Hafen und schauen uns das Leben hier mal genauer an. Hier liegen aber auch Pötte. Unglaublich.

23.06.17
    Denarau ist die reiche Enklave Nadis. Hier sind alle dicken Hotels und alle Fähren fahren von hier ab. Wir beobachten das Treiben im Hafen vom Boot aus.

Nach einem großartigen Frühstück schauten wir uns die Reisebüros, das Hard Rock Café mit einer schönen Slash und einer Ace Frehley Les Paul und die anderen Läden an. Insgesamt fahren wir hier die Aktivitäten etwas runter und machen mal Urlaub. Herrlich.

Ein Boot lädt allerdings trotzdem immer dazu ein, noch ein paar Kleinigkeiten zu verbessern. Mal sehen, wie das so ankommt.

24.06.17
    Heute stand ein großer Bootsputz auf dem Programm. Irgendwie muss man ja auch danke sagen. Wir haben geputzt bis die oberste Hautschicht durch war. Da es nebenan noch eine kleine Brandrodungsaktion gab, blieb als Dank für die Mühe ein Haufen Asche an dem nassen Boot hängen. Müssen wir morgen nochmal ran.

Weiterhin nimmt Plan das Boot zu verbessern Form an. Einfach ist das leider nicht, da Jean-Marc den Werkzeugkasten mitgenommen hat. Wir improvisieren und morgen gibt es bestimmt schon ein Update.

Zum Abschluss des Tages haben wir uns nach knapp 6 Monaten backpacken eine Massage gegönnt. Fiji Preise sind etwas anders als Asien Preise aber nun gut, es war einfach herrlich und hat sich gelohnt. Wir hatten echt knallharte Rücken. Nun ist es besser.

• Day80

Nach dem Frühstück (heutiges Highlight: Kokoskuchen), versuchten wir vor dem Resort zu schnorcheln. Das Wasser war aufgrund der Ebbe jedoch zu flach und so liefen wir zu der Strandstelle, die Romeo uns am ersten Tag gezeigt hatte. Wir blieben bis zum Mittag und stellten plötzlich fest, dass die Flut unseren Weg über die Steine uberspühlt hatte. Wir liefen also auf gut Glück ins Inselinnere und kamen etwas verspätet im Resort an.

Zum Mittag gab es Reis mit gelbem Curry. Danach badeten wir vor dem Resort und verbrachten den Nachmittag mit Serien, Kartenspielen und Spazieren gehen.

Nach dem Abendessen (gebratene Kartoffelknollen mit Mie-Nudeln) liefen wir alle auf den Hügel im Inselinneren, um die Sterne zu beobachten. Wir entdeckten sogar vereinzelt Sternschnuppen.

• Day81

Beim Frühstück hauten wir heute richtig rein. Es gab leckere Fiji-Donuts und Coconut-Buns, von denen nur noch einer übrig war, als zwei Gäste fast 30 Minuten verspätet zum Frühstück erschienen.

Am Vormittag unternahmen wir noch eine Strandwanderung, die wir am Teehaus enden ließen, wo wir ein Stück Schokokuchen und Zitronenblatt-Tee probierten.

Dann war Zeit zum Boarding und gegen 13:30 stiegen wir bei der Blue Lagoon in die Fähre zum Long Beach Resort.

Da wir kein Mittagessen mehr bekamen, liefen wir auch dort den Strand entlang und aßen Snacks. Auch der Hund, der uns begleitete bekam ein paar Cracker.

Nachmittags halfen wir in der Küche bei der Vorbereitung des Abendessens. Das beschränkte sich jedoch leider vor allem auf das Gemüse schneiden. Beim Kochen selbst waren wir nicht mehr dabei. Zwei Stunden später gab es dann Reis mit Hähnchen- und Veggie-Curry sowie Alufolien-Fisch.

Am Abend nahmen wir noch an einer Cava-Zeremonie teil. Dieses traditionelle Getränk wird durch "Auswaschen" eines Wurzel-Pulvers gewonnen und sieht nach Dreckwasser aus.. Es schmeckt auch ein bisschen danach ;) Es soll beruhigen und müde machen, aber bei unseren Mengen war davon nichts zu merken.

• Day82

Nach dem Frühstück (vor allem Kuchen mit zuckersüßer Glasur) gingen wir in einer kleinen Gruppe wandern. Wir setzten mit einem kleinen Boot über uns wanderten die Goat Island hinauf. Nach ca. 25 Minuten wurden wir mit einer tollen Aussicht belohnt. Wir verbrachten den gesamten Vormittag da oben.

Zum Mittagessen gab es Spiegeleier mit einer Art Brot, das an Hefegebäck erinnerte.

Am Nachmittag gingen wir Baden. Das Wasser war angenehm warm und ohne Korallen hatten wir unsere bisher besten Badebedingungen.

Zum Abendessen gab es eine Kartoffel, Fisch und zwei Würstchen mit irritierender Konsistenz.

Danach gab es ein Lagerfeuer, wo Marcel und ich aber ganz für uns blieben und die Sterne (und Sternschnuppen) beobachten konnten.

• Day83

Nach dem Frühstück (leckere Fiji-"Doghnuts", Kuchen und Obst) nahmen wir an einer Coconut-Demo teil. Wir lernten viel Wissenswertes, z.B. dass man nur bei braunen Kokosnüssen am Baum Abstand halten sollte. Wir sammelten Zitronen, Papaya und Kokosnüsse und lernten, wie man sie richtig öffnet. Dann gab es Kostproben von Kokossaft, -fleisch, -raspeln und -milch und das Highlight, eine Papayaspalte mit zitronensaft und Kokosmilch - super lecker :)

Nach dem Mittagessen (gebratener Gemüse-Reis) war Zeit zum Boarding. Wir shipperten eine ganze Weile die Küste auf und ab, bevor die Fähre auftauchte, die uns in 2h zur Naqualia Lodge brachte.

Nach Begrüßung und Einweisung tranken wir Kaffee und Milch und schauten und bis zum Abendessen etwas um.

Es gab ein kleines Buffet bestehend aus Reis, Kartoffeln, Krautsalat und scharfem Hühnchen mit Gemüse. Zum Nachtisch gab es Ananas.

Nach dem Essen blieben wir noch etwas beisammen sitzen, unterhielten und uns tranken Kaffee und Tee. Die Mitarbeiter spendierten uns sogar Kekse aufs Haus :)

Einige tranken Cava, wir stießen heute aber nicht dazu.

• Day94

Excuse the silence on the blog for the last few days but I've been enjoying doing nothing and pure relaxation on this incredible island. We've stepped off the traveller path for now to fully embrace the resort tourist way. In the airport we were welcomed with a big Bula (Hello!) and a trio playing ukeleles as we shuffled through security. The welcome and friendliness has not stopped since.

Our shelter for the day was The Bamboo hostel, a lively hostel full of backpackers and locals. I hung out in a hammock until our room became available to pass out for a few hours. On awaking we met our room mate Kansas who was here on an exchange from uni. A great place for a semester! She was barely functioning too after a night celebrating the crusaders rugby game.

Next day we took a boat out to the nearest island to try and see some good snorkeling. We were greeted by the staff onto a picturesque little island that takes less than 5 minutes to walk around. One buidling was surrounded by soft sand and palm trees. We sat and sunned ourselves, helping outselves to the free beer and soft drinks. I had the most amazing massage for the equivelent of £12.

At 10 fiji time we were taken a few hundred meters off shore to snorkel. Following a guide we saw Nemo a feat I hadn't managed in the great barrier reef. We also saw a Eel that loved to he tickled! While the coral is bleached the fish are every colour under the sun. My favourite being the zebra patterned little ones that pop in and out of the coral.

Next day we arrived in the big treat for myself for doing the W trek and the Andes trek, 5 days in a resort. From the moment we arrived we knew we'd hit gold. The staff are obviously invested, saying Bula at every turn and truly try to get to know you, and make your stay special. We're a novelty here as they don't often have Brits. Its nice, no towels on sun beds, no pushing in at the buffet. Aussies and Kiwis behave themselves in resorts.

While our first two days were rain and wind, we busied ourselves playing air hockey, pool and squash, between planning New Zealand and having a look around. The evenings we joined the Kava ceremony enjoying high tide glasses. Leaving with a feeling of calm the stuff gives you a fantastic nights sleep!

We had an unforgettable meal at the Sazanumi Japanese restaraunt. The staff sang for us and we danced along to the songs, getting up at one point to dance the conga! We had teppanyaki which is the style of cooking where the chef cooks in front of you and truly puts on a show of his skills. He chopped at the speed of light and would flick food onto your plate. The food was mouthwatering, and as another guest on our table had her birthday we enjoyed some yummy free choclate cake!

By our third day glorious blue skies greeted us and we rushed out to the sunbeds overlooking the sea. The landscaping team were climbing the palm trees to knock down the coconuts. Soko a friendly groundsman used his machette to cut open one of the coconuts and we got to enjoy the lovely milk. Snorkling suprised us with the amount of fish around, watching baracudas hunt through the sand, all done while trying to avoid the creepy looking sea snakes at the bottom! The bars at night have amazing singers to relax too after supper.

We will leave the hotel with a heavy heart after an amazing time, a night in the hostel awaits before a morning flight to Auckland. Our last leg of the journey begins in the land of the long white cloud.

• Day109

Today we arrived in Fiji! I was so tired despite a full 8 hour sleep that getting out of bed was a big struggle. But somehow I managed and Mom and I went out to go explore. We ended up at the Kila Eco Adventure Park to take a walk through the rain forest or jungle or whatever it is ;) It was pretty! Muddy, but very pretty. The park was about 30 minutes away from the shipyard and the walk itself took about an hour. Through the trees, past multiple different fruit trees, waterfalls, and clean clean water that Fiji is famous for. There were about 30 people in the group and maybe 4 guides walking at different paces talking to us. It was pretty nice and relaxing! Although I think that a few people found the climb a little bit intense. Especially because it was so slippery as the path was dirt and it had rained the other day. It's also getting hot and humid, 30 degrees. I'm used to it still but Mom in particular is not enjoying that haha. At least when we're on the boat there's a nice breeze while we're moving! She'll have 8 days pretty quick to enjoy that ;)

After the walk the locals performed a Kava ceremony for us. Kava is a peppery drink that they make from crushed pepper and mix with water. It's mixed in a big bowl with a long, braided rope tail that is extended straight out towards the chief. When the chief is ready to drink they coil the rope up and serve him and then the others in the party drink. I decided to try some because one of the guides brought me a little bowl of it and pretty well insisted. I think he was just looking for an excuse to talk to me. But, it was good! A very mild taste, but afterwards your tongue went a bit numb. It's non alcoholic but apparently if you drink more than one or two you start to feel as though you're drunk? That or they were messing with us, but I wouldn't know because I only had one little drink. After that little ceremony the locals played some music and one woman was dancing. Was good fun.

We decided not to explore Suva after the tour ended because it looked a little bit rough and Mom was quite exhausted. I do hope to get out and explore the city a bit, because it looks like the kind of place I would actually quite enjoy. Rough around the edges and not a super rich place. Kind of like Kathmandu or Hoi An but with a very different style architecturally. But apparently it's a very dangerous place to be alone so I won't be venturing out alone... Hopefully I can find someone to adventure out there with me later! We're stopped here overnight so it's possible that it could happen. In fact I'm talking to some of the staff right now who are planning to go out after their shifts end, maybe I'll have to tag along.. Will let you know what happens ;) Of course the staff at my favourite bar!

Anyway, after returning to the ship we had a late lunch and Mom went for a nap. I'm fighting sleep so that I don't wake up feeling too too groggy but in hindsight maybe I should have napped. Was hoping to catch one of the friends I made the other night, can't do that while sitting in the room.

Update: my friend, Joel, did come by and find me! And we connected on Facebook so now getting in touch should be no problem :) We chatted at the bar for a bit until Mom came by and her and I went for dinner. This is the same friend that joined us for dinner the other night, but instead of joining us today he was intent on going out to see the city in the evening. After a delicious dinner, where Mom and I had a private table (they're getting to know our preferences ;) ) I met up with Joel because Mom wanted to go to bed. There was a Rock Band playing at the ice rink converted to dance floor that we went to check out. There we ran into Mary and Sarah and a few others and chatted for a while. It was so loud though, and because neither of us really felt like dancing, we left to go to a quieter bar where you could actually hold a conversation. I suppose because we're docked in port overnight that the bars close early so at midnight we were unable to get drinks. Instead we went for another round of basketball. I really miss playing! And with good company. Seems like we've got a bit of a routine starting here, and being on the court together feels very natural. Seem to be able to read his mind the way I read my teammates minds back in the day... Funny how that works. It was easier to play tonight too because of the lack of wind but it was so humid! When we tired of that we went back to the helicopter landing pad and just watched the city for a while. It was a very different experience from last night, no wind, not many stars, activity and noise in the city below. But it was nice to just cool down after the intensity of the game! Tomorrow is an early start again so I called it an early night, and Joel being a gentleman walked me home. Suppose there wasn't really anything else to do at that time of night anyway ;)

• Day110

Today I woke up feeling great after a decent night's sleep and Mom and I took off for Uprising Beach Resort. I still managed to sleep the entire bus ride there and home despite a good nights sleep... Guess Asia has just made me used to it! I think I slept on every single travel vehicle we were on haha.

Anyway, the bus ride was about an hour to the resort and we spent about 4 hours there. Compared to Mystery Island, the beach was underwhelming. The water was a murky colour and there was hardly any sea life to see below the water! It was a good place for swimming though I do have to say. And I stayed out in the water for about an hour straight just putsing around. I met up with Mary and Elizabeth while in the water and the three of us tried to discover marine life. We did see two fish between the three of us lol. But hey, now we can say that we've swam at a beach in Fiji! That's really all that we wanted to accomplish with the day. Especially because Suva itself isn't really a city that any of us wanted to spend any time in... It was nice to get away from there. I suppose we spent the night just so that the ship could restock as we now have 7 or 8 straight days of sailing ahead of us. Anyway, we had lunch at the resort and I sat by the pool afterwards reading my book and enjoying a local beer. I will say one thing about Fiji, the people are insanely kind and some of the nicest people I've met! They definitely go out of your way to remember your name and be kind to you. Something to be said about that :)

We hopped back on the bus back to the cruise ship and made it back just in time for last call before they were set to sail away. I hopped in the shower before going up to the pool deck to see the sun set and there I ran into Joel. We had a couple drinks before I set off to find Mom. Mom and I had dinner in the dining room again. We had the same table again and the waiters are getting to know us pretty well haha. I don't even have to ask for my after dinner espresso anymore, he just brings it to me ;)

After dinner Mom and I decided to go see the Accountant, playing in the theatre. Joel met up with us for that as well. It was a pretty great movie! All about a man with Aspergers who did the books for a a few criminal organizations and got into some trouble. An action movie, well researched, well done. I enjoyed it!

After the movie Mom wanted to go to bed so Joel and I went to the bar next to the theatre and grabbed a drink. We then went to head up to the night club, Dizzy's, but got distracted at the Casino Bar chatting to Paul, an older gentleman that I've met on a number of previous occasions; he sure loves to drink haha. So we missed Dizzy's after losing track of time. We were going to head up to play another game of basketball but instead stood out on the balcony watching the water go by for a bit. It was a nice and relaxing way to end the evening instead of getting my adrenaline completely going by jumping around and what not. A very nice, low key evening, and I'm sure I'll sleep well tonight because I wasn't at the nightclub drinking to excess! Loving this trip.

• Day9

Took a tour to a remote village where we experienced a Kava ceremony, a mud treatment, a massage and nice mineral bathing. A+ day! About 30C most of the day but not much direct sun...quite OK as we've not been short of sun 🕶

Republic of Fiji, Fidschi, Fiji, Fidji, Figyi, ፊጂ, Fichi, فيجي, Fici, Фіджы, Фиджи, ফিজি, ཕི་ཇི།, Fidži, Fidzi nutome, Φίτζι, Fiĝioj, Fiyi, FidĪi, فیجی, Fijji, Viti, Fidj·i, Fidsí, Fìdi, Fixi, ફીજી, פיגי, फ़िजी, Fidzsi-szigetek, Ֆիջի, Fídjieyjar, Figi, フィジー, ფიჯი, ហ្វ៉ីហ្ស៉ី, ಫಿಜಿ, 피지, फिजी, Insulae Vitienses, Fidzi, ຟິຈິ, Fidžis, Fuji, Фиџи, ഫിജി, Fiġi, ဖီဂျီ, Bidji, ଫିଜି, Fidżi, فېجي, Figgi, Fiži, Fidyïi, ෆීජී, Fixhi, ஃபிஜி, ఫిజి, ฟิจิ, Piyi, Fisi, فىجى, Фіджі, فجی, Phi-gi, Ficiyuäns, Orílẹ́ède Fiji, 斐濟, i-Fiji