Satellite
Show on map

Met tram 28 naar Graça

April 16, 2018 in Portugal ⋅ ⛅ 13 °C

Na het ontbijt nemen we metro naar het centrum. Bij Praça do Martim Moniz willen we opstappen op tram 28, ofwel de Electrico 28. Dit is een gewone tramlijn, maar wordt vooral door toeristen gebruikt, zodat het eigenlijk een toeristische tramlijn is. Zoals verwacht staat er al een hele rij mensen. En het duurt erg lang voordat er weer een nieuw trammetje komt. We gaan bij een andere halte staan. Dit is ook tram 28, maar deze gaat niet verder dan Graça. Daardoor is deze minder druk. We kunnen aan het raam zitten, maar de tram zit al snel propvol. In ongeveer 15 minuten rijd de tram naar Graça. Het is wel leuk om mee te maken, maar je ziet niet zoveel onderweg.

In Graça moeten we uitstappen. We lopen verder richting het Castelo de São Jorge. Het zijn mooie, soms steile, straatjes rond het kasteel. Bij het kasteel is het ook druk, maar we zijn toch niet van plan om dit te bezoeken. We lopen nog wel wat rond, door de oude, kleine en kleurrijke straatjes. We dalen dan langzaam door de vele smalle straatjes naar beneden. Onderweg zien we nog een aantal mooie uitzichtpunten over de stad en over rivier de Taag. Ook komen we langs de kathedraal van Lissabon.

Het is rond lunchtijd dat we beneden in de winkelstraten zijn. Misschien niet zo leuke plek om te lunchen, maar we hebben honger en dus eten we daar een broodje met kip.