Satellite
Show on map

De Grote Wilde Gans Pagode

November 6, 2019 in China ⋅ ☁️ 14 °C

Vandaag hebben we niets op het programma staan en blijven we dus wat langer in bed liggen. Ik voel me een stuk beter, maar Nicole voelt zich wat minder. We doen het rustig aan en gaan ontbijten. Het is vandaag minder goed weer, het regent en het lijkt erop dat het vandaag de hele dag blijft regenen.

We besluiten om met de metro naar het Shaanxi Historisch Museum te gaan. Er zijn daar ’s morgens gratis toegangskaarten, maar die blijken dus al op te zijn. We lopen naar de Grote Wilde Gans Pagode, die daar niet zover vandaan is. Het is een boeddhistische tempel waar de heilige geschriften van monnik Xuan Zang te zien zijn. De pagode met zeven lagen werd gebouwd om de honderden boeken die hij meebracht in op te bergen. Hij is gebouwd in de 7de eeuw, maar ook al een aantal keren gerestaureerd. Ik loop in de pagode, via oude trappen, de zeven verdiepingen omhoog. Binnen is niet veel te zien, behalve de architectuur van het gebouw. Op elke verdieping is er in elke richting een gangetje met uitzicht over de stad. De pagode staat ook een beetje scheef.

Het regent nog steeds, dus we gaan naar één van de vele winkelcentra die er in de stad zijn. Zoals overal in China zijn het grote, moderne gebouwen met winkels van alle grote merken. Erg druk is het er meestal niet. We kopen wat broodjes en in de grote hal van het winkelcentrum eten we die op. Daarna gaan we weer terug naar het hotel waar we wat uitrusten. Nicole gaat even wat slapen, want ze voelt zich niet zo goed. We lopen naar een winkelcentrum in de buurt om wat te eten bij de Pizzahut en blijven daarna op de hotelkamer.