Guadeloupe

Curious what backpackers do in Guadeloupe? Discover travel destinations all over the world of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

• Day3

Pointe-a-pitre

April 4 in Guadeloupe

På vej til lufthavnen i taxaen ringede Jesper og fortalte os at flyet var aflyst. I lufthavnen bestilte vi ikke andet end at stå i kø. Den ene linie var mindst 2km.lang og da vi havde stået der en time sagde de at vi skulle gå hen til en anden skranke fordi vi havde et forbindelses fly på den billet.Så i en anden kø og stå. Så kunne vi overnatte og så ville flyet afgå i morgen, men der var ingen fly fra Martinique så vi kunne ikke komme videre. Vi måtte så købe nye billetter og komme med et Caribien fly ellers var der chance for at vi ikke nåede skibet. Dette fly fløj heldigvis direkte, men med forsinkelse på 1t.30m. Vi rejste højt og flot, men med meget smalle sæder, så vi kom hinanden ved.Mad 2 gange,drikkelse så tit man ville, fjernsyn. Vi tog en taxa fra lufthavnen til vores hotel,(troede vi. Det var et rigtig skrot hotel og de kunne slet ikke finde vores reservation. Så vi måtte købe en overnatning til 369 euro. Og det var kun en 2 stjernet. Med stor hjælp fra Jesper blev der til sidst orden i det. Næste morgen startede vi med at lede efter det rigtige hotel og blev glædelig overrasket over at det lå lige ved siden af og at det steg i graderne med hensyn til værelse og udseende.
    Vi startede med morgenmad, 2 lange baner af mad og drikke. Der manglede ikke noget. Fik hentet vores kuffert og jeg var ned og klage over at de havde løjet for os. Jeg havde spurgt 5-10gange om de nu var helt sikker på at det 100%var det rigtige sted .ham der stod der undskyldte med at hende der sad der i aftes ikke kunne se så godt uden sine briller.bla bla.Nu skal vi ud og se noget og jeg skal flere gange i vandet. Det se så dejligt ud, så nu vil vi se at tøffe af.

• Day4

Hotellet

April 5 in Guadeloupe

Dejlig hotel, rent og pænt,fine strand, var i vandet masser af gange. Bare en slapper dag efter alle vores kontroverser. Peter på langs og se nyheder og jeg lå på stranden.Var ude og se os lidt rundt i området.Altså der skete absolut intet. Måske i morgen. Nu skal vi ud og finde en restaurant er ved at være sultne. Jeg fik en kokosnød som blev halshugget på stedet. Bare guf. Der er også mange pelikaner her i området omkring hotelletRead more

• Day6

Slut på Guadeloupe

April 7 in Guadeloupe

Den sidste dag brugte vi på at køre rundt og se noget af øen og området. Øen er nu rimelig stor, og vi nåede ikke ret meget.Der var en meget stor og lang bjergkæde inde på midten. Mange palmetræer og mangotræer. Der lå mange huse som var afsondret, hvor man tænkte, hvad lever de af. Der var da langt til vandet, så det kunne ikke være fiskeri, så der var da næsten kun hvis de et eller andet sted havde nogle marker med træer aller andet. Vi var også på bytur og der var en masse butikker med sommerkjoler og badetøj. Der var også en del butikker med stoffer og der var mange jeg gerne ville have med hjem, men det var jo ikke til at slæbe mere end vi allerede havde. Der var et torv hvor de handlede med krydderier i den grad. Før vi kom om hjørnet var lugten allerede meget stærk. Der var nu også nogle pudsige ting. Da vi sad på en bænk, kom en dame og stillede sig op ved hegnet og tissede i stående stilling og vi så efter, det VAR en dame, der var også en der gik med nederdelen helt nede om knæene. Hjemme på hotellet igen,godt svedne. Peter på langs og jeg ned til stranden. Lige meget hvor varmt vores vand vil blive hjemme er det her varmere og dejlig blød selvom det smager af salt. Det i hanerne er også så lækkert at du ikke behøver ret meget shampoo. Kl. 17 må vi komme ombord så vi tager den sidste bus ind kl.12.30 og finder et sted hvor vi kan få noget Kreolsk frokost inden vi må gå ombord. Derefter vil der være 3 dage hvor vi kommer til Sant.Lucia, så Georgstown og til sidst Barbados. De øer skal vi så på tur i, men vi ved ikke om vi kan komme på noget net, så vi kan skrive om det. Derefter er der 6 dage til havs hvor det ikke er muligt at fortælle noget.Read more

• Day1

Arrival in Paradise

January 8, 2017 in Guadeloupe

It's a curious thing to travel 50 degrees of temperature in the same day. It's even more curious to go from downright frigid, snot-freezing -25 degrees, to a steaming, sweltering and humid +29 degrees. We essential jumped from January to July, and only in 5 hours. How wonderful. Upon arrival, I immediately removed my extra layers and donned my sandals, because what else would you do upon reaching paradise?

We picked up our rental car, because how else are you supposed to get around paradise, and began the twisty, turny, winding drive along the coast of Basse-Terre towards Trois Rivieres. We passed names like Saint-Sauveur and the likes, which make us think that we are really not that far away from home, though the weather tells a different story. Up and down the coastline of the volcanic side of the island, sometimes even more than the engine of our little Fiat Picante can take, when we finally come upon the exit for Trois Rivieres. We descend into the town on narrow roads where we are surprised to see oncoming traffic can even pass by our tiny car. Following vague directions, we pass the church, then the grocery store, and 30 metres ahead, we find the green wall outside the garden where our quaint litle wooden bungalow sits.

Marie-Odile and her son, Antoine, welcome us through the gate and inside where we discover not only the charm of the cute little 2-storey, but also a rather large spider, which Marie-Odile smacks with her sandal. Needless to say, I spent the rest of the evening watching every corner of the house for more of the same...After they depart, we settled in for the night, enjoying a cozy pasta dinner and an evening with the Golden Globes. Tomorrow, it will again be 29 degrees, and sunny, and adventure awaits.

• Day2

Essential Guadeloupe Experiences

January 9, 2017 in Guadeloupe

Today felt like a day of quintessential Guadeloupe experiences, from an outsider's point of view, I suppose. We woke up to sound of roosters crowing and cows mooing somewhere down the hill from our place in Saint-Francois. We ate slices of baguette spread with soft cheese with our coffee this morning, and figured out how best to acquaint ourselves with the area. Opting to save the big excursions for another day, we chose, rather, to drive a little ways along the coast, to check out the vistas and visit the beaches. Anything else would be a nice surprise.

We tried to do some groceries, but found that Guadeloupe works on a very loose schedule, meaning that the opening hours of any one place are merely a suggestion. Also, an old-fashioned habit of closing for midday is still observed in most places here, so best to return home for lunch and a siesta between 12:30 and 2:30, as nothing else is open. (Thank you Bojano for teaching us this wonderful habit) We left the groceries for the afternoon, hopped in the car, and headed out.

After a few false starts(driving manual is tricky stuff, and I give Mario all the credit he deserves - I would be crying by now), we headed west to the small town of Vieux-Fort, the southern-most point of Basse-Terre. Here, we stopped to explore the lighthouse and surrounding areas, plus a small picnic site where Mario was able to go crazy and climb down the rocky coastline to the water. I stayed up on the grassy cliff and waited for him to come back up - or scream for help.

We stopped for a while at Grand-Anse, a black sand beach, due to it being created from the volcanic ricks that the island is made of. And it really is black. Our feet looked horribly dirty until we washed them in the waves. The ocean was incredibly rough, too, though it seems to be on this side of the island, so we opted not to swim, happy to just wander along the edge of the surf.

Before returning back to the apartment for lunch(and hopefully groceries), we made a last stop at the Maison de la Banane, and Ecomusee dedicated to the growth and development of the bananas shipped to mainland France. Three-quarters of the exports coming from Guadeloup are bananas, so it really is a big industry here. It wasn't always this way, as Guadeloupe's main crops use to be coffee beans and cacao beans, destined for chocolate-making. In 1928, a massive cyclone hit the island, destroying most of Guadeloupe's crops. In an attempt to rebuild the local economy quickly, French botanists suggested planting bananas, which have a relatively quick growth rate, producing mature bananas after only 9 months, whereas both coffee and cacao require 5 years of growth before producing beans. Now they have many varieties that are grown and exported, and research continues to produce fruit that is more resistant to insects and disease. The guide at the Maison de la Banane, however, is not a fan of the new varieties, finding them more dense and less flavourful. I thought they tasted like the ones we get from Costa Rica, which she also doesn't like. Instead, she shared with us varieties like the pineapple-banana, with a hit of tangy pineapple flavour, the red banana, which is sweet and fruity, and the "fraisinette" banana, as small as your thumb, and packed with flavour. She also seemed really happy to have visitors at all today, given the full box of tasting fruits she had, so we were pleasantly surprised when she handed us a selection to take home!

Back in town, we parked at the apartment and walked through town to do our errands, skipping over the grocery store that was still closed. We had a nice lunch at the only bakery open, enjoying ham and cheese tucked into a warm baguette. Still looking for adventure, Mario suggested we walk down through town to the ocean, where the boats cross to Les Saintes, a small archipelago just offshore, for day excursions. We sat on the wharf and watched the pelicans diving into the water for their lunch. Nearby, an old woman was cranking a wooden barrel full of ice to make sorbet coco, a local specialty, so we bought two cups to cool us down with their refreshing sweetness.

The climb back up into town was tough, and hot, but was nothing compared the hike that awaited on La Soufriere, the volcano that Mario has his eyes on, but that is for another day. Today, we finally got to the grocery store during opening hours, and stocked up for the next few days. We picked up a bottle of rum punch with passion fruit seeds floating in it, so we could enjoy the Guadeloupian version of a 5-a-7, the ti-punch. And upon wandering the streets again this evening, we discovered where all the locals went to pick up their dinner takeout, right in front of city hall, where the smell of grilled meats drew us in from a block away. On our breezy outdoor patio, we dined on tender grilled ribs drowned in "Sauce Chien", a local specialty sauce which goes with EVERYTHING, and a bag full of codfish fritters called accras, pairing the finger-licking good meal with more ti-punch and chunks of apples. We sopped up ever last drop of that sauce with the fritters, too. And for dessert? More bananas!

• Day18

Pointe-à-Pitre (Guadulupe)

December 14, 2017 in Guadeloupe

Central Market: auch bekannt als Markt Saint-Antoine , an einem gleichnamigen Platz im Zentrum situiert.

Blumenmarkt am Gourbeyre Platz: gegenüber der St.-Peter-und-Paul-Kirche.

Guadeloupe Nationalpark: Ausgezeichnet als Welt-Biosphärenreservat der UNESCO, wird ebenfalls eine bleibende Erinnerung hinterlassen. Der Park befindet sich im Süden von Basse-Terre und beherbergt einen der schönsten Wälder der Antillen.

Vulkan La Soufrière: und den drei Wasserfällen von Carbet in der Nähe. Der zweite Wasserfall ist am besten zugänglich. Mit seiner Höhe von 110 Metern kann er von einer Hängebrücke aus bewundert werden.

Fort Delgres: Die französischen Relikte können in der Festung Fort Delgres besichtigt werden, erbaut in 1650, um Guadeloupe von den Briten zu schützen.

Domaine de Valombreuse: dieser botanischen Garten Domaine de Valombreuse ist ein Pflanzen- und Blütenparadies, wie er nur in wenigen anderen Gärten der Welt gefunden werden kann.

Rum-Museum: in Sainte-Rose. Es befindet sich in der Reimonenq Destillerie, wo sich einem die Techniken und Geheimnisse der Rumherstellung offenbaren. Hier kann man eine Reihe historischer Werkzeuge bewundern, die für das Schneiden, Bearbeiten und Verarbeiten von Zuckerrohr zu Rum verwendet wurden. Daneben werden auch alte Schnitte, Objekte und Dokumente gezeigt.

09:00h
    Wir sind jetzt wieder oberhalb des 16. Breitengrades. Im Vergleich zu Barbados bedeutet das wohl: 1 Grad weniger warm! Auch hier war ich schon auf einer früheren Reise. Das Schiff liegt unmittelbar am Stadtzentrum. Ich werde es gemütlich angehen lassen und morgens und nach einem Mittagessen an Bord durch den Ort schlendern. Ich würde gerne außerhalb gepflegt Speisen - aber das gibt es in der Karibik nicht. Da ist alles sehr rustikal. Die Alternative ist, besser an Bord zu essen. Zusätzlich liegt im Hafen noch die Costa Deliziosa. Das sind noch mal 2.500 gehkranke Touris. Nach 300 Metern sieht man von denen auch nichts mehr. Fazit: Ab 300 Metern ist die Welt wieder in Ordnung.

11:20h:
    Bin jetzt 2 Stunden im Ort unterwegs. Wie überall, wo Kreuzfahrer anlegen, sind die ersten 300 Meter fest im Griff der Touris. Danach beginnt die Realität. Genau dahin zieht es mich magisch hin. Hier gibt es auch Slam-ähnliche Bereiche. Aber so schlimm, wie in St' Lucia ist es hier nicht.

14:00h:
    Ich bin jetzt wieder unterwegs und in einer einheimischen Kneipe ohne Touris hängen geblieben. Hier ist der punch auch gut, und mit 2 Euro durchaus bezahlbar. WIFI gibt's hier auch - was will man mehr. Komischerweise stört es mich hier nicht, wenn die Einheimischen rauchen wie die Schlote. 3 punch reichen durchaus, um noch halbwegs gerade zu gehen.

17:00h:
    Wir sind ausgelaufen.

21:20h:
    Das Schiff hat technische Probleme und läuft schon seit einiger Zeit nur noch mit extrem langsamer Geschwindigkeit. Laut Maps.me liegen wir quer zur eigentlichen Schiffsroute.

21:30h:
    Lautsprecherdurchsage: "Wir haben ein technisches Problem. Wir haben alles unter Kontrolle. Bitte benutzen Sie die Aufzüge nicht". .... Das Licht flackert und das Schiff treibt offensichtlich lt. Maps.me manövrierunfähig in der offenen See in stockdunkler Nacht. Toll ...

Position:
    16 Grad 14' 13" N
    61 Grad 32' 22" W

21:55h:
    Jetzt drehen sich offensichtlich wieder beide Propeller. Na geht doch ...

Editiert am 26.02.2018

• Day0

Introduction

October 8, 2017 in Guadeloupe

This is a test diary using a new app called Find Penguins. I have found this on the web, highly recommended after using Get Jealous.com which was poor regarding photos, and Nina's blog using Wordpress appears to be a lot of hassle... Takes her ages... So let's see.

Initially I will copy and paste her blog to save me having to re-write it all, and add my photos to see how easy they are to upload.

Guadeloupe, Guwadelup, ጉዋደሉፕ, جوادلوب, Qvadalup, Гвадэлупа, Гваделупа, Gwadelup, গুয়াদেলৌপ, Gwadeloup, Gvadelupe, Guadelupe nutome, Γουαδελούπη, Gvadelupo, Guadalupe, گوادلوپ, Gwaadalup, Guadalúip, ગ્વાડેલોપ, Gwadaluf, גוואדלופ, ग्वाडेलोप, Gvadelúpeyjar, Guadalupa, グアドループ, გვადელუპე, Gwadelupe, ಗುಡೆಲೋಪ್, 과들루프, Gwadalupe, Gwadɛlupɛ, ກົວເດີລູບ, Gvadelupė, Ngwadelupe, Gvadelupa, Goadelopy, Гвадалупе, ഗുവാഡെലോപ്, ग्वाडेलोउपे, ग्वाडेलुप, ଗୌଡେଲୌପେ, Gwadelupa, Guadelupa, Guadelûpu, Gvadalupe, Гваделупе, க்வாதேலோப், గ్వాడేలోప్, กวาเดอลูป, Kuatalupe, گواڈیلوپ, Orílẹ́ède Gadelope, 瓜德罗普岛, i-Guadeloupe