Satellite
Show on map

Deze titel is te lang, we hebben teveel

May 15, 2016 in Iceland ⋅ ⛅ 27 °C

...en Kirjubajærklaustur pakt al veel ruimte in.

Kiplekker opgestaan. Lekker ontbijt (iets Weetabix-achtig, dus lekker als je graag karton lust). Een heel vriendelijk Amerikaans koppel leren kennen: Alec en Marie, net gepensioneerd en echte avonturiers. Na een gezellige babbel zijn we onze weg gegaan naar Skogafoss. Veel volk, mooie foss en door de zon een mooie regenboog. Tof!

Maar het echte pareltje ligt maar een 100tal meter verderop in een kleine canyon: Kvernufoss. Niemand gezien de hele tijd dat we er waren (1.5u ongeveer). Ook weer een magisch plekje, mooie natuur en je kan helemaal rond de waterval stappen. Wauw.

Hierna doorgereden naar het zuidelijke Dyrholaey, een rots in zee waar veel vogels leven. Mooi uitzicht, belachelijk veel wind.
    Deze wind zorgde voor enkele zandstormen op onze weg, bangelijk!

Next stop: Kirkjubajærklaustur. Heel lange wandeling naar en langs de top van een berg. Prachtig weer, halfuurtje in het mos liggen zonnen. Superlange wandeling, bedoeling was een soort vloer van basaltzuilen te zien.. Blijken deze verderop de parking te liggen. Wandeling dus volstrekt onnodig, maar wel heel aangenaam en zonovergoten!

Het besluit van de dag: een lange rit langs lavavelden naar Vatnajokull Ntl Park en weer een lange wandeling bij 'zonsondergang'. Bij het opzetten van onze tent zagen we een bekende camper rijden.. Bleek dit het sympathieke Amerikaanse koppel. Aangenaam gesprek gehad en Bryan kreeg terstond een whiskey aangeboden (Macallan 12y). Pastatje gekookt, topdag.