Your travels in a book

Learn more

Get the app!

Post offline and never miss updates of friends with our free app.

New to FindPenguins?

Sign up

Myanmar [Burma]

Curious what backpackers do in Myanmar? Discover travel destinations all over the world of travelers writing a travel blog on FindPenguins.
  • Heute ist der letzte Tag in Myanmar. Wir nehmen den späten Flug nach Peking und haben dann noch ein paar schöne Stunden in China, bevor wir am Sonntagmorgen in Frankfurt ankommen. Myanmar war eine wunderschöne Erfahrung: Die freundlichen Menschen, die unberührte Landschaft, die goldenen Tempel und Pagoden und die aufregende Geschichte eines Landes im Umbruch haben diese Reise einmalig gemacht.

• Praktisch onmogelijk om uit te spreken, maar onze favoriete plek in Myanmar! In de omgeving van het weinig toeristische Hpa-An beklommen we een zeer steile berg met op de top een klooster, kayakten we tussen de rijstvelden en bezochten we prachtige grotten. Deze stonden (uiteraard) weer vol met Buddha beelden, waardoor wij ze op onze blote voeten moesten verkennen (probeer de vleermuizenstront maar eens te ontwijken).Read more

• Bagan is een magische plek: een groene vlakte met duizenden tempels die tussen de 11de en de 13de eeuw werden gebouwd ter ere van het boeddhisme. We cruisden twee dagen rond met ons scooterke om ze te verkennen!

We hebben nu even wel genoeg tempels/ Boeddha's gezien en vertrekken morgen op een driedaagse trekking richting Inle Lake!

• Onze eerste stad in Myanmar was al direct de moeite! Vooral de omgeving van Mandalay was heel mooi. We namen de boot naar Mingun & bezochten de voormalige hoofdsteden Sagaing, Inwa en Amarapura met de scooter :). Onderweg kwamen we ook al heel wat leuke mensen tegen (o.a. de schattigste baby ooit)!

• Een fietstochtje rond het meer bracht ons langs op palen gebouwde dorpen, een natuurlijk zwembad en een wijngaard waar we de slechtste wijnen ooit proefden! Uiteraard kon ook een boottocht niet ontbreken :).

• Hüt hemmer de ganz taag e boottur uf em see gmacht. Am beschte hend mir d dörfer uf em see gfalle. D lüt sind deht nur mit böötli underwegs und d hüser stönd uf stelze weg de regeziit. Morn gangi mit em Bus uf Mandalay!

• Voor we naar de hoofdattractie van Myanmar - Bagan - gingen, maakten we een tussenstop in Monywa. Daar staat het grootste standbeeld ter wereld, een 129m hoge buddha die je vanbinnen kan beklimmen! Wat verderop vonden we ook de grootste liggende buddha van Myanmar (zoek Laura om de verhouding te zien). Als kers op de taart waren deze standbeelden omgeven door tuinen vol met buddhabeelden onder bodhi's. Verder bezochten we ook nog een tempel die meer dan 500.000 buddha beelden bevat. Van religieuze overdaad gesproken!Read more

• Hoofdsteden zijn precies ons ding niet! Yangon was voor ons te druk, te vuil en te groot. Het contrast met Hpa-An was groot :)! We bezochten de twee belangrijkste boeddhistische plekken van Myanmar (Shwedagon Paya en de 'Golden Rock'). Wegens de hoeveelheid selfies die er werden genomen, voelde dit helaas niet echt spiritueel...

• Heute morgen 7 Uhr und noch total übermüdet habe ich mich mit einer kleinen Gruppe auf den weg gemacht um noch nördlicher als Chiang Mai zu gehen. Vor uns lagen 4 Stunden Fahrt, vorbei an den heißen Quellen und der Besuch bei dem sehr eindrucksvollen Weißen Tempel welcher in den 1980er Jahren von einem Künstler aus eigenen Mitteln gebaut wurde. Das goldene Gebäude im Bild unten ist wohl Thailands bestes Klo :-)

Nach dem Besuch des Tempels gab es noch die Gelegenheit bei dem Stamm der Langhälse halt zu machen. Natürlich wollte ich das sehen. Dort angekommen und sehend wie diese Menschen Leben (man muss wissen sie vor vielen Jahren vor dem Krieg in Myanmar geflüchtet und bekommen weder Staatsangehörigkeit noch Arbeitserlaubnis in Thailand) hat mich nachdenklich gemacht ob es das richtige ist sie jetzt wie Affen im Zoo anzuschauen.

Mit dem Gedanken des letzten Stopps im Kopf ging es zum nördlichsten Punkt Thailands direkt an der Grenze zu Myanmar.

Union of Burma, Birma (Myanmar), Myanmar [Burma], Mianmar, Miyanma, ማያንማር, Myanmar, ميانمار -بورما, М'янма, Мианмар [Бирма], Myanimari, মায়নমার, འབར་མ།, Myanmar [Birmania], Mijanmar, Myanmar [Birmània], ބަރުމާ, མེ་མར, Myanmar [Burma] nutome, Μιανμάρ, Birmo, Birma, Birmania, مایانمار, Miyamaar, Burma, Birmanie, Maenmar, મ્યાંમાર, Miyamar, מיינמר, म्याँमार, Bimani, Մյանմա, Birmania/Myanmar, Mjanmar, ミャンマー連邦, მიანმარი, Myama, មីយ៉ាន់ម៉ា, ಮಯನ್ಮಾರ್, 미얀마, म्‍यन्मार, میانمار, Byrmani, Мьянма, Myanima, Börma, Mozambiki, ສະຫະພາບພະມ້າ, Mianmaras, Myamare, Mjanma [Birma], Мјанмар [Бурма], മ്യാന്‍മാര്‍, म्यानमार [ब्रह्मदेश], မြန်မာ, म्यान्मार, ମିୟାମାର୍, Mianmar [Birmânia], Birimaniya, ब्रह्मदेश, Myämâra, මියන්මාරය, Mjanmar [Burma], Мијанмар [Бурма], மியான்மார் [பர்மா], మ్యాన్మార్, Birmánia, Мянма, เมียนม่าร์ [พม่า], Pema, Birmanya, بىرما, Мʼянма [Бірма], میانمار [برما], Miến Điện (Myanmar), Mianmarän, Orílẹ́ède Manamari, 缅甸, e-Myanmar [Burma]