Nepal

Discover travel destinations of travelers writing a travel journal on FindPenguins.
Top 10 Travel Destinations Nepal
Show all
Travelers at this place
    • Day 95

האיחוד!

March 16, 2022 in Nepal ⋅ ⛅ 27 °C

הגענו לקטמנדו!
      בהחלט היעד שהכי חיכיתי לו כל הטיול וההתרגשות הייתה בשיא!
      שלקי הגיעה והיה איחוד מרגש עד דמעות! עלמה של ואני (כמה התגעגעתי לכתוב את השמות האלה בפינגיון ביחד!) עלינו לגג של ההוסטל שלנו להתחיל להבין איפה אנחנו נמצאות. העיר מלמעלה ממש יפה, נוף שונה לגמרי מהמזרח שהייתי בו עד עכשיו, יש הרים ברקע והבתים והרחובות נראים אחרת קצת אוירה של עזה/שכם אבל בקטע טוב. הגג של ההוסטל אחד המגניבים שהיינו בו עם מלא מפלסים ופינות ישיבה כיפיות ממש אוירת מזרח כמו שדמיינתי את זה מהסיפורים.
      היינו עייפות בטירוף שלושתינו וגם כאב לנו הראש מהחוסר שעות שינה וההלם ולא יודעת מה אז חזרנו לחדר. הבנו שאנחנו אולי רוצות לצאת כבר לטרק ביום שבת, והייתי חצויה קצת בתחושות בנושא הזה… מצד אחד - מה הלחץ ללכת בשניה הראשונה שנוחתים ישר לסוכנות ולצאת לטרק?? ומצד שני - מדובר על עוד שלושה ימים ואין לי באמת רצון להימרח פה בקטמנדו בתכלס אני כן רוצה שנצא מהשוק מהר וישר גט טו ביזנס ולצאת לטרק וכדי שזה יקרה צריך ללכת כבר היום לסוכנות.
      בסוף הבנו שכדאי שנלך כבר היום לסוכנות להבין פרטים ומשמעויות, אז למרות החוסר האנרגיות והחוסר רצון גררנו את עצמנו לסוכנות של שלום שזה סוכנות ממש טובה של כל הישראלים. ממש לא צריך לשאול שאלות ולחשוב יותר מדי, פשוט ללכת ישר אליו והוא יעשה לנו סדר בבלאגן.
      הגענו ואכן כך היה, הוא פתח מפה של האנפורנה, שזה כבר הוריד פאניקה וצמצם הרבה חוסר וודאות, הסביר הרבה דברים על הטרק וגם עלויות וזה באמת הייתה החלטה טובה ללכת לשם ויצאנו עם הרבה יותר סדר וזה עשה לנו טוב על הלב אבל גם עוד שאלות לא פתורות שנברר כבר בהמשך.
      משם חזרנו להחליף לבגדים ארוכים, מוזר ממש שקר כאן בערב אני לא רגילה ולא ציפיתי, ויצאנו לבית חב״ד במטרה לאכול אוזני המן. הגענו ונקלענו לקריאת מגילה אבל זה עבר מהר ואכלנו אוזני המן כמו שחמדנו אז היה שווה את זה.
      יצאנו משם לארוחת ערב רק של ואני וזה היה זמן נפלא של התעדכנות וקצת לשבת ולדבר סוף סוך רק שתינו, וגם אכלנו לראשונה אוכל מקומי מומו וקארי שהיה טעים מאוד מאוד.
      חזרנו ליוג התקלחנו ועלינו לגג לשבת עם עלמה ודן והיה ערב מצחיק וכיפי ומשם חתכנו לישון סחוטים לגמרי מעייפות.

• Day 36

Ad Lo Yada Highway

March 17, 2022 in Nepal ⋅ ☀️ 26 °C

יום אחרון בבנקוק
      קמנו ליום סידורים של לפני טיסה
      אוכל טוב, סרט, כביסה, קינוחים אחרונים: מנגו סטיקי רייס ורוטיייי (איילת ניסתה עם בצה והתרגשה עד מאוד)
      מילות סיכום לתאילנד:
      אין מאושרים מאיתנו להתחיל את הטיול במדינה המופלאה הזאת, נופים מגוונים, הדברים יחסית מודרנים ונגישים, וכמובן שיש עוד המון לראות ולחוות אבל אנחנו לא יוצאים בתחושת החמצה.
      התאילנדים עם כלכך מפתיע באדיבותו וברצון הכן לעזור שהקושי לעזוב טמון בעיקר בהם.

קמנו לבוקר של טיסה
      יודעים מה מחכה לנו בהמשך נאלצנו להיערך נפשית ליממה של טיסות וקונשקשן 12 שעות בסרילנקה, מסתבר שנפאל קשה להשגה, ואנחנו סבלניים.
      הזמן עבר בעצלתיים, בין קריאה שוטפת לנסיונות שינה על הרצפה הקרה פיצה האט וכריכים סבירים.
      בסוף עלינו על הטיסה הנחשפת ונחתנו בנפאל (יום חמישי) בהתרגשות מרובה שדחקה לצד בקלות את העייפות.
      כבר בדרך לתמאל (רובע התיירים המרכזי בקטמנדו) ניכרה בעצמה השונות מתאילנד שהתרגלנו אליה.
      הכבישים בקושי סלולים, מלא צפירות ואין התחשבות בנתיבים, ההליכה ברחוב מצריכה ריכוז שיא כדי לא להידרס וכמו מלא גירויים שקופצים לתוך הראש שלך.
      הגענו להוסטל החמוד שלנו, עם באבו ודיפאק ואחרי התמקמות תמיר ויעלי היקרים שהתגעגעתי אליהם המון, ומגשימי חלום המפגש בנפאל עוד מימי הערבה, הגיעו לאסוף אותנו להימרח בשמן קוקוס ולחגוג את ההולי.
      כמו עדלאידה משוגעת עם קונספט צבעוני, כל עובר אורח מברך אותך בהולי שמח ומורח עליך ביד נדיבה צבע על הפנים.
      רקדנו, שתינו בירות מקומיות, צחקנו, אכלנו אוכל מקומי (מומואים ודאל באט איזה כיף! מטובל מאוד וטעים, 5 אזני המן)
      חזרנו להירגע ולראות שקיעה על הגג של ההוסטל של תמיר ויעל וכל הישראלים שנמצאים בקטמנדו. נפגשנו באיחוד מרגש עם עלמה כרמל ודן ועוד הרבה חברה שפגשנו בתאילנד (מורגש גל הנדידה העונתית של המוצ'ילרוס)
      חזרנו להוסטל למקלחת, הירגעות וציפייה לחבילה גדולה ומרגשת במיוחד מהארץ, נדי חברנו הקרוב, נעים ההליכות, המצודד, והאינטיליגנט.
      האיחוד היה שמח במיוחד ויחדיו יצאנו לשוטט ברחובות מוכים ההאנגאובר והמתנודדים של התאמל
      התיישבנו לאכול במסעדת פועלים רעועה ומדיפה ריחות גז, בתקווה שנקבל את מה שהזמנו, הייתה חוויה קולינרית ותרבותית שמחה ביותר.
      המשכנו להלך ומקומה שנייה נשמעה מוזיקה, הסקרנות משכה אותנו למעלה, ומפה לשם הצטרפנו למסיבת נפאלים בה כיכבנו בריקודים וצהלולים.
      לסגירת היום הלכנו ליוג לשבת עם תמיר ויעל ולתכנן את הטרק הקרוב שיבוא עלינו לטובה והצפנה לפוקהרה.
      משם חזרנו להוסטל סופסוף לשינה אמיתית ונוחה
      לילה טוב וחלומות צבעוניים

• Day 97

קמנו בבוקר וישר הלכנו עלמה של ואני לסוכנות של שלום לסגור את הטרק למחר ולשלם על הפרמיט (מס כניסה לשמורה). משם הלכנו לבית קפה וישבנו שם איזה תקופה על כוס לאטה טוב, קצת דיברנו על הסידורים והארגונים שצריך להיום ובכללי על דברים לקראת הטרק.
      משם יצאנו לכיון התאמל מכוונות ל2 חנויות שידועות כמומלצות עבור ישראלים - גורטו וקרמבו.
      בדרך ראינו את הדס, היא בדקה שם בסוכנויות של סויסה על מחירים לטרק והיה נראה ששלום שסגרנו אצלו יותר טוב מהם אז זה היה משמח לשמוע מאחר ובאמת לא עשינו שום סקר שוק והלכנו ישירות אליו בלי לבדוק אופציות אחרות.
      הגענו לגורטו, ישר זיהו שאנחנו ישראליות וקיבלו אותנו בשמחה, והמוכרים דיברו עברית שוטפת! אמרנו להם שאנחנו צריכות מעיל גשם, מעיל פוך מתקפל, ככפות, כובע גרביים…. הכל בעברית והם הבינו בדיוק, אמרו את המחירים בעברית, וגם הכל היה זול בטירוף (הם עושים הנחות ומחירים מיוחדים לישראלים, ולתיירים ממקומות האחרים מוכרים ביותר יקר). עלמה מדדה שם כל מיני מעילים ודברים שהיא צריכה, של ואני באנו קצת יותר מצויידות מהבית אז היינו צריכות רק כמה דברים קטנים. החלטנו ללכת לנסות גם בקרמבו לראות מה יש שם ובאיזה מחירים אז השארנו את עלמה להמשיך למדוד מעילים ויצאנו לחנות השניה. הגענו וגם שם המוכר דיבר עברית שוטפת, מצאנו את כל מבוקשנו אפילו כל פריט ב50-100 רופי יותר זול מהחנות הראשונה אז עשינו ערימה ורכשנו הכל כמעט ב10,000 רופי לשתינו! כלומר משהו כמו 260 שקל!
      חזרנו משם לחנות הראשונה, ראינו שם את הפמליה של דן שגם הגיעה לסידורים וכולם קנו שם את הציוד הנדרש להם. משם המשכנו כולנו לאכול ארוחת בוהוריים. בדרך הבנים נכנסו לאוירת שטות והחלטנו לקנות כולנו כובע חם של חיות בצבעים שונים. דן הסוחר הממולח נתן את התמקחות חייו ולבסוף כל אחד קיבל כובע יפה של חיה. משם הלכנו למסעדה ואכלנו אוכל מערבי טוב, והמשכנו לבית חב״ד לאסוף את הבלון חמצן שהחלטנו לקחת איתנו לטרק. לפני שיצאנו דן והחבורה החליטו להירשם לארוחת שישי בבית חב״ד היום בערב. של ואני החלטנו שאנחנו מעדיפות לארוז ולנוח ולאכול איזה אוכל מקומי וזול ברוגע בלי חפירות של שעות והתשות יום לפני הטרק אז ויתרנו ולא נרשמנו גם לארוחה.
      חזרנו לחדר, בדרך גם קנינו עוד קצת נשנושים ושמפו וכאלה דברים אחרונים שהיינו צריכות בסופרים ובית מרקחת וחזרנו לחדר לתחילת אריזות!
      אחת אחת פרקנו ופיזרנו את כל הציוד מהתיקים בברבריות והתחלתי למיין - מה הולך לתיק הקטן לפוקרה, מה למוצילה לטרק, ומה נשאר בחוץ להיום בערב/מחר בבוקר ולא לארוז בינתים. האריזה לקחה קצת זמן אבל זה היה נחמד ולבסוף הכל נכנס לתיקים.
      יצאנו לארוחת ערב, היה ניסיון לחפש מקום חדש לאכול אבל דיי מהר חזרנו למסעדה המקומית הנחמדה שאכלנו בה כבר בעבר, הזמנו כמה מנות שרינג נהדרות באוירה של קדושה כיאה ליום שישי ואכלנו להנאתנו.
      בדרך חזרה להוסטל עצרנו שוב בסופר, של ואני קנינו גלידה ואז עלמה עשתה מהלך והכניסה בשקית איזה 6 סניקרס שיהיה לה שוקולדות לטרק, קצת צחקנו עליה ואז הבנו שזה מהלך גאוני שבהחלט יכול להרים את רוחנו ולהיות התרופה הכי טובה בטרק אז התחלנו להעמיס גם אנחנו שוקולדים. המצב קצת יצא משליטה ויצאנו משם עם שקיות ענקיות מלאות בשוקולד טוב ומנחם. מחר כשאנחנו יוצאים לטרק יש להגר יומולדת אז חשבנו להפתיע אותה ולחגוג לה היום בערב לפני שיוצאים. עוד מהבוקר הבנו שאנחנו הבנות צריכות לדאוג לעניין כי אין מה לעשות הבנים פחות חזקים בתחום, והתחלנו לחפש בדרך חזרה להוסטל איזה עוגה או משהו נחמד לקנות שנוכל לחגוג לה היום. נכנסנו למאפייה ובאופן מפתיע מצאנו שם את כל מבוקשנו, רכשנו כתר יומולדת, בלונים, שלט מזל טוב ועוגות קאפקייקס.
      חזרנו מרוצות להוסטל, נכנסנו לחדר צימר של החבר׳ה והתחלנו לקשט. סיימנו את כל ההכנות, רועי וג׳ורדי הגיעו, שמנו על הקאפקייקס את הנרות שרועי קנה בבוקר וגם הכנו ברמקול שיר יומולדת. הגר ודן הגיעו הפתענו אותם וחגגנו כולנו יומולדת להגר! משם החבורה התחילה בסשן אריזות דומה לזה שאנחנו עשינו כבר אחרי הצהרים, כולם עשו צ’ק אין ובדקו את רשימות הציוד וכשסיימו פרשנו לישון עם התרגשות בלב לקראת מחר

• Day 37

מי נדב ומי קוף

March 18, 2022 in Nepal ⋅ ⛅ 28 °C

הקצנו לבוקר של יום חדש
      אכלנו ארוחת בוקר נחמדה בהוסטל ויצאנו לרחובות כשהכיוון הכללי הוא מקדש הקופים
      קנינו ענבים והתחלנו לטפס מעלה במדרגות אל המקדש.
      בדרך תפשו אותנו כמה סוחרי בסטות ממולחים שהיה קשה מאוד לשחרר מאחיזתם, ככ קשה כשבלי לשים לב קוף ערמומי התגנב מאחורי וקטף מידיי את שקית הענבים ומעורר מריבה קטלנית על הפירות.
      הגענו אל המקדש ולפני שהספקנו לעשות שני צעדים הגיע אלינו מדריך שזרמנו איתו על סיור הסבר על המקום והדת הבודהיסטית.
      תכלס היה מעניין, האנגלית שלו הייתה מספקת ואפילו נלקחנו לחבר שלו שהרצה לנו דרך ציורים על חייו של סידהרתא הבודהה הראשון ומעגל הסמסארה.
      למדריך שניסה לעקוץ אותנו השארנו כסף כאוות נפשינו וירדנו חזרה. התיישבנו לארוחה מצויינת כשאנחנו מזמינים אוכל לא מוכר שנראה טוב בתמונות וזוכים במעדנים נפאלים שעד עכשיו לא מאכזבים כלל. (מומו (כיסוני בצק ממולאים) הפך להיות מאכל קבע על השולחן).
      כשהגענו חזרה לתאמל עשינו קניות של ציוד טרקים בחנות מומלצת כשהמוכרים מייעצים לנו בעברית כמעט שוטפת, מטורף.
      מעיל מזוייף, כפפות מזוייפות, מקלות מזוייפים וכו וכו למעט בקבוק מים מפלטר שבעזרת הניים מקורי.
      התיישבנו לקפה מנחם וטעים ב'יאלה' וקבענו עם המלצר הנסיך שלנו, מילאן, שנבוא גם לארוחת שישי חגיגית בערב.
      מהקפה הלכנו דרוכים לסוכנות של סוויסה האדום לתכנן את סובב אנפורנה ואת הזמן שנעשה עד אז. סגרנו שנתחיל את הטרק ברביעי אחרי גל המטיילים הגדול וממחר (שבת) עד שני נטייל בין כפרי עמק קטמנדו.
      מבסוטים ומתרגשים מהשבוע שיבוא הלכנו למקלחת והתארגנויות בהוסטל.
      יצאנו יחד עם תמיר ויעל, שני בקבוקי יין שקנינו, ופתחנו שולחן חגיגי וטעים ברמות קשות ב'יאלה' (והמחירים מצחיקים עד כאב).
      המשכנו לישיבה קצרה ב'יוג' וחזרנו להוסטל עם כוונה לישון אבל הצחוקים משכו אותנו לשעות הלילה הקטנות.
      בהצלחה לנו מחר וחלומות ממולאים בירקות טובים

• Day 98

Kathmandu->Syange->Tal

March 19, 2022 in Nepal ⋅ ☀️ 12 °C

קמנו בבוקר והתייצבנו בשעה 6:30 במשרד של הסוכנות. פגשנו שם את כל שאר הישראלים שגם יוצאים היום לטרק ועשו לנו שם תדריך קצר, קיבלנו את הפרמיטים, פגשנו את דינס הפורטר גייד שלנו ויצאנו לדרך. עלינו על ואן, דן האבא האחראי ישב מקדימה ליד הנהג ודינס, וכל הילדים מאחורה. הנסיעה הייתה ארוכה, מתישה, עקלקלה, ומטלטלת, ולמרות כל זאת הצלחתי לישון בנסיעה באופן דיי מפתיע! היו כמה עצירות בדרך ובסוף הגענו לאיזה כפר שממנו הדרך היא דרך ג’יפים בלבד. נפלטנו מואן הזוועות, אכלנו ארוחת צהרים במסעדה ועלינו על הג’יפ שדינס סידר לנו. גם הנסיעה בג’יפ המשיכה עם לא מעט טלטלות ולפתע נעצרנו אחרי שורת ג’יפים. יצאנו לבדוק על מה מדובר וגילינו שכל הכביש נחסם בגלל שסלעים גדולים הדרדרו לכביש, וכשבאו לפנות את הסלעים עם איזה דחפור הוא נתקע שם ולא מצליחים להתניע אותו שוב. ביג בלאגן. חיכינו חיכינו והאמת שהבעיה נפתרה יחסית מהר, הגיע עוד רכב דחפור שכזה והוא פשוט בין רגע סלל מסביב דרך חדשה שאפשר לנסוע בה ולעקוף את הדחפור התקוע. המשכנו בנסיעה והגענו לבסוף לגסט האוס החמודי שלנו. ישר אוירת טרק, כל מה שבא זה מקלחת חמה ומרק מנחם למרות שלא עשינו כלום היום ועדין אין כל כך על מה להתנחם. עלינו קצת ברגל כדי להזיז את השירים ולראות מפל. חזרנו לארוחת ערב דל באט (שדן ורועי אכלו עם הידיים כמו מקומיים טובים) מקלחות ולישון! מחר יום ראשון של הטרק צריך לישון הרבה ולקום עם אנרגיות!
      קמנו בבוקר שתינו קפה/מסאלה קצת חריף שפתח להגו את הצ׳אקרות ויצאנו לדרך רק ב4 דקות איחור מהזמנים של דינס. על הבוקר נקבעו 2 חוקים חשובים שיהיו לנו לאורים ולתומים לאורך הטרק:
      1. אם מישהו שם ציק על הגב כולם חייבים לשים גם תיק על הגב ולהמשיך ללכת
      2. אם מישהו שם את הכובע חיות כולם חייבים גם לשים.
      תחילת היום היה נחמד, כל הזמן במגמת עלייה, לפעמים יותר תלול לפעמים פחות. מדדנו דופק במנוחה ובמאמץ כמו ילדים אחראיים ורשמנו שנזכור להמשך כשנעלה לגובה אם הדופק משתנה. לאורך הדרך עברנו בכפרים מקומיים חמודים, עצירה ראשונה באיזה מכולת חמודה בצד הדרך, הוצאנו את הכיכר לחם ונשנשנו אותו עם חמאת בוטנים וטחינה. המשכנו ועשינו עצירה קטנה נוספת בבית ספר מקומי, הפרענו באמצע שיעור אנגלית וג׳ורדי תרגל איתם קצת. משם מגמת העלייה נהייתה רצינית וטיפסנו איזה תקופה עד שהגענו לכפר שבו עצרנו לארוחת צהרים. העצירה הייתה ארוכה מאוד מאחר ולוקח להם הרבה הרבה זמן להכין את האוכל. בסיום העצירה המשכנו ללכת, דינס אמר שהעליה תהיה אפילו יותר קשה ממוקדם אבל גילינו שלא והאמת שהעליה הייתה סבבה יחסית. לקראת הסוף היו יותר ויותר עצירות קטנות כי כבר היינו עייפים, ואחרי שעתים מהארוחת צהרים הגענו לטאל הכפר שבו נישן היום. אני יודעת שעברו שעתים כי אני א שעון.
      ישר כשהגענו שלפתי את הפקל והכנתי לכולנו קפה שחור ובצד עוגיות. תוך כדי הורדת הפאניקה התחיל טפטוף קל אז הכנסנו את התיקים לחדרים והלכנו לחדר אוכל לעשות כולנו מתיחות עם קצת מוזיקה כיפית ברקע. הזמנו אוכל על מנת שעוד 3 שעות הוא יספיק להיות מוכן, משם בדירוג פרשנו להתקלח והתכנסנו בחדר אוכל למשחקי קלפים כמובן. אחרי תקופה הגיע הדאל באט שהזמנו. אני הצלחתי לעצור את עצמי ולמרות שיש ריפיל חופשי אכלתי כמה שצריך בלי להתפוצץ יותר מדי, גאה בעצמי מאוד. של ממש רצתה ללכת לחפש איזה מכולת בכפר ולקנות גלידה וכיכר לחם למחר. הכל בכפר נראה נטוש והרוס ושבור וממש רואים שעברה עליו הקורונה, אז כולנו לא האמנו שיהיה פה גלידות או משהו כזה…
      דן הסכים להצטרף לשל לסיבוב ולמרבה ההפתעה חזרו עם 7 גלידות, אבל בלי לחם. אכלנו להנאתנו את הגלידות שהיו לא כל כך טעימות אבל אין דבר גלידה זה גלידה, ומשם פרשנו לרביצה במצב מאוזן בחדר.

• Day 38

אל הכפר

March 19, 2022 in Nepal ⋅ ☀️ 27 °C

קמנו מוקדם מהשעון
      סיבוב קצר בתאמל לכביסה ומוצרי הגיינה לאיילת, מפגש עם תמיר ויעל ויצאנו ארבעתנו להליכה דרך הבזאר לכיוון תחנת האוטובוס.
      חשש מציאת הקו הנכון התפוגג מהר כשבן רגע תפס אותנו בחור ופשוט העלה אותנו לאוטובוס הנכון תוך כדי הוא מעדכן את הנהג.
      התרחקנו מקטמנדו והסתכלנו על נוף הכפרים חולפים על פני החלון.
      ירדנו בצ'נגוריאן והתחלנו הליכה לכיוון נגרקוט בו נחנה ללילה.
      מה שחשבנו שתהיה הליכה אינטימית בטבע התבררה כהליכה שיותר מזכירה בין ג'בליה לרפיח.
      על שבילי עפר, צופים במקומיים חיים את היומיום, עובדים את השדות, מכינים אוכל וקצת נגנבים הרבה מחייכים אל המטיילים הזרים שמולם.
      למרות הכל הדליק אותנו לפגוש באנשים חדשים ונופים שונים, שמרנו על אווירה טובה וצחקנו המון.
      ברגע הנכון הגיע אלינו טנדר טרמפ משמיים, קפצנו על הבגאז' ודהרנו לנגרקוט.
      מצאנו הוסטל מומלץ ופגשנו מארח מדהים חם ונחמד בשם שוואווק.
      שמנו בגדים חמים, עלינו לראות שקיעה שהייתה מדהימה ושמחה אותנו אחרי שהאופק במשך כל היום היה עטוף באובך סמיך שלא מאפשר לראות הרבה.
      המשכנו למסעדה מגניבה עם נוף משגע וישבנו עם סוואווק לצ'אי מסאלה שאין מילים ( 10 חישגוזים).
      נפתח הרעב ופתחנו שולחן מגוון וטעים לארוחת ערב שחתמה אצלנו את ההבנה שהאוכל הנפאלי לוקח את התאילנדי.
      ‏חזרנו להוסטל, תמיר הפסיד את יעל לשוואווק בפיפא ואנחנו הלכנו לישון עם שעון מעורר לראות שקיעה בתצפית יפה.
      ‏לילה טוב וחלומות מתובלים במסאלה.

• Day 100

Tal ->Danagyu

March 21, 2022 in Nepal ⋅ ☀️ 7 °C

היום ה100 לטיול שלי! איזה חגיגה!
      קמנו לבוקר שלישי של הטרק, ארוחת בוקר צ׳פטי עם חמאת בוטנים טחינה או דבש וכל טוב. יצאנו לדרך בדיוק בגל אחד ביחד עם כל שאר הישראלים, פתחנו את הבוקר בעליה טובה עם a lot of madregot שקצת התישו אותנו על הבוקר, אבל לא עבר הרבה זמן והגענו לדרך ג’יפים שבה נלך במשך כל שאר היום כי השביל טרקים חסום בגלל הצפות ומפולות. אחרי כמה דקות הגענו לאיזה מפל מים שעבר בדיוק באמצע הדרך, כל הבנים (ובת אחת) ישר הורידו בגדים ונכנסו למים הקפואים. האמת שגם של ואני היינו נכנסות ככל הנראה אם זה לא היה ממש באמצע הדרך ועניין החלפת הבגדים הפך למורכב.
      המשכנו אחרי הטבילה הקצרה, ומאחר וכל היום על שביל ג’יפים אפשר לשחק כולנו משחקי דרך. התחלנו בללמוד לספור פילים, ואז עוד חידת פיל שעולה על הר, אחר כך למדנו איך מציירים ירח, שם הקושי היה גדול וכולם בסוף למדו נימוסין והליכות, ובסוף גם קצת מסירות בכדור עד שהוא נפל על הרצפה והכדור כל הזמן נשאר אצל גורדי.
      אחרי שמיצינו את העניין עלמה שמה מוזיקה ברמקול ועלינו בקצב עד לכפר שבו עצרנו לארוחת צהרים. הרגשתי שהנעלים בוגדות בי, התחיל לכאוב לי קצת בעקבים ברגליים בגלל שפשוף והתפתחות שלפוחיות אז הורדתי את הנעלים נתתי לרגלים לנוח ואכלנו להנאתנו ארוחת צהרים גדולה. אני אכלתי מומו שהיה טעים במיוחד וגם משולש פיצה מדן. כולם אכלו בצקים, התפוצצו והיו גמורים מעייפות אבל דינס ההארי פו(ר)טר אמר שנשאר רק עוד איזה שעה וחצי הליכה בסך הכל עד סוף היום, אז שינסנו מותניים והמשכנו ללכת. אני הייתי עייפה והבנתי שיש לי 2 אופציות - או להשתרך מאחורה וללכת לאט לאט עד שנגיע בסוף, או דווקא להיכנס לקצב ולסיים את היום מהר עם אנרגיות גבוהות. בחרתי באופציה השניה, קצת פתחתי פער קטן מכולם והלכתי בקצב מהיר, זה היה לי ממש כיף ללכת קצת בשקט לבד וכל כך נהנתי שמהר מאוד הגענו לסוף היום אפילו יותר מהר משחשבתי.
      כשהגענו עשינו כולנו מעגל מתיחות טוב, כיבסנו את הבגדים בתקווה שיתייבשו עד מחר, מקלחות, וזהו, נחים קצת. יפתח שיצא יום אחרינו צמצם יום, הגיע אלינו והצטרף אלינו לערב. נכנסנו פנימה לארוחת ערב, כמובן איך שהתיישבנו לאכול הייתה הפסקת חשמל, אך אין דבר סידרו תאורת חירום תוך שניה. אחרי ארוחת הערב שיחקנו סתם משחקי קלפים, כמעט באתי ללכת כבר לישון אבל הפומו השאיר אותי ערה וטוב שכך כי אם הייתי הולכת לישון לפני כולם הייתי מפספסת את כל החלק הכיפי של הערב. רועי לקח את החבילה והתחיל לעשות לכל אחד סיבוב בזק של המשחק זונה של קראק, האירוע הסלים מאוד מהר, המצאנו עוד חוקים למשחק החדש שלנו וזה היה מצחיק עד דמעות. פרשנו כולנו לחדרים, בניסיון להוריד את ההתלהבות, קצת שיחקנו טלפון שבור בין הקירות הדקיקים בחדרים שלנו והלכנו לישון.

• Day 40

יום ארגונים בייבי

March 21, 2022 in Nepal ⋅ ☀️ 28 °C

קמנו בפנאן לארוחת בוקר
      בדרך חזרה לקטמנדו הספקנו לתפוס טרמפ בבגאז' משאית נסורת ולהתכוון ליסוע לתאמל, חזרה להוסטל הביתי שלנו, ולמרות כל הווידואים מול הסדרן והמקומיים להגיע לצ'אמל (שהסתבר שנשמע ממש דומה ונמצא שעה הליכה מהתאמל).
      העברנו את היום בארגונים לטרק ונפגשנו לארוחה חגיגית שכוללת פיצות מעולות, בירות וקינוחים!? (פעם ראשונה שקינוח הוא לא יוגורט מתוק) בפייר אנד אייס (10 נגרקוטים והלוואה מהבנק).

• Day 41

טיזר לאנפורני

March 22, 2022 in Nepal ⋅ ⛅ 15 °C

יום נסיעות
      קמנו השכם השכם ליום דרכים ארוך
      אל הסוכנות הגענו בשש וחצי, וניפגשנו עם יאם, הפורטר הנסיך והמדהים שלנו.
      עלינו על וואן שלקח אותנו אחרי נסיעה של 10 דק לעוד וואן שאיתו נגיע לבסיסהאר בנסיעה של שבע שעות.
      נתונים לחסדיו של מעריץ מרוצי פורמולה אחת, שייטנו בין נתיבים לא מסומנים, על כבישי כורכר, מכווצים ומקפצים בספסל האחורי.
      הנסיעה הייתה חוייה, ספק חיובית ספק מאתגרת, אבל הנה אנו יוצאים שוב משאון הכרך כשברקע מתנגנת מוזיקה נפאלית שמרימה את האווירה.
      מבסיסהאר אנחנו צריכים להמשיך את דרכינו בג'יפ 4×4 לג'גט, הכפר ממנו נתחיל לצעוד את הטרק.
      יאם עזר לנו לסגור את הג'יפ ואפילו התווכח בשבילנו כדי שהכל יהיה בתנאים האופטימליים. אנחנו כמובן מאושרים מהדאגה של החבר החדש שלנו, בחור בן 41 עם ילד שכבר עושה את הטרק מעל 25 פעמים ומרגישים שזו תחילתה של חברות מופלאה.
      כמעט שלוש שעות של טיול ג'יפים רציני, בו חלפנו על פני כפרים מנותקים וזוכים לראות את ההרים הגבוהים והמרשימים כשפעם ראשונה בטיול אנו רואים שלג מרחוק.
      מחלוני הדהימו אותי הניגודים בין ההבעות מלאות הפאתוס והבגרות של הילדים ובין השטוטניקיות והמשחקים הפשוטים שהם מעבירים בהם את הזמן.
      בעצירה דחפנו את הראש למפל גבוה ויפה, שפה הוא סתם עוד אחד בדרך, ופגשנו חבורת מטיילים אירופאית.
      סופסוף נסתיימה לה הדרך והגענו לג'גט!
      סגרנו הוסטל, הזמנו א. ערב, שמנו בגדי ים וירדנו כ10 דק במדרגות אבן יחד עם יאם למעיינות חמים.
      המעיינות ממוקמים ממש על נחל שוצף והגענו כשכבר התחיל להחשיך, מילאנו בעזרת הצינור המוליך את המים החמים בריכת אבן והתיישבנו כמו תפוחי אדמה בתרביח מהביל.
      השרירים החבוטים מהנסיעה הארוכה משתחררים בטענוג בכל הגוף, אנו חוזרים לאכול את שבישלו לנו ולשינה מתוקה לקראת תחילת המסע.
      לילה טוב וחלומות מוקפים רכסי הימלאיה
      פיס

• Day 101

Danagyu-> Chame

March 22, 2022 in Nepal ⋅ ☀️ 9 °C

אחרי ארוחת בוקר של חביתות וטחינה כדי לבנות את השרירים ולהכניס אנרגיות, פתחנו את היום עם עלייה דיי קשוחה של מדרגות. ככל שעולים בגובה ממש אפשר לראות עוד ועוד הרים של שלג וכל יום יותר יפה מהקודם. זה כבר היום הרביעי לטרק, תכף שבוע בנפאל, ואני חושבת שאני עדין לא מעכלת שאני באמת מטיילת עכשיו את הטרק הראשון שלי פה. כל כך גדלתי על הסיפורים האלה שזה מטורף לחשוב שאני כאן בעצמי עושה את הטרקים האלה שכל החיים רק שמעתי עליהם בלי סוף מאמא ואבא. באמת הטרק מדהים, הכפרים מקסימים ואולי גם כל הציפייה הפכה את הטרק לעוד יותר קסום וכיפי. כנראה שככה זה מרגיש להגשים חלום שחיכיתי לו כל כך הרבה שנים.
      הגו ואני הלכנו מאחורה ופטפטנו קצת ושמחתי להכיר אותה קצת יותר ולגלות שאנחנו דומות במובנים מסויימים ויש לנו הרבה מן המשותף. פשוט מרגישה שהמזל הטוב שלי ממשיך ללוות אותי בטיול ואיזה כיף לי שזכיתי לצאת לטרק הזה עם כזאת חבורה טובה וכיפית של אנשים. גם דינס הפורטר ג’ייד שלנו פשוט מקסים וחלק אינטגרלי מהחוויה של כולנו, ואני בהחלט לא רואה את זה כמובן מאליו, זה לגמרי היה יכול להיות אחרת.
      ג׳ורדי קצת פתח פער כדי ללכת לבד בקצב שלו ואנחנו עם קצת עצירות בדרך אבל בסוף צמצמנו והוא חיכה לנו קצת והגענו אליו. עצרנו לצהרים, הפעם הפקנו לקחים ורק שתינו תה ונשנשנו אגוזים, מאחר וההליכה לא ארוכה עוד וארוחה כבדה לא תעשה לנו טוב.
      כמו אתמול גם את החלק האחרון של היום הנוכחי סיימתי בהליכת בדד בפער לפני כולם. הפעם פתחתי פער רציני שאפילו הגעתי עד לג׳ורדי שיצא איזה 10 דקות לפנינו. הכאבים בעקבים שלי מהנעלים החריפו מאוד מהר, אני מאוד כועסת על הנעלים שלי שככה בוגדות בי פתאום אחרי שנתיים מופלאות ביחד, וכבר כואב לי מאוד, אז ההליכת בדד עזרה לי מאוד ועשתה לי כיף ללכת קצת עם עצמי והמחשבות שלי. גם לג׳ורדי כואב בעקב מאיזה דלקת שמתפתחת לו שם, אז שתינו המשכנו בקצב מהיר כדי לסיים את היום ולנוח. הגענו מאוד מוקדם בשעה 13:00 לגסט האוס המקסים והיפה שלנו. ״נוהל קרב״ כולם מתמקמים בחדרים, מתיחות, קצת כביסות למי שצריך, והפעם גם אכלנו ארוחת צהרים מאחר ולא אכלנו כלום בכפר הקודם באמצע ההליכה.
      בדירוג כולם התקלחו ופרשו לשנצ, כשקמתי הלכתי לחדר אוכל לבושה במיטב מחלצותיי אבל הופתעתי לגלות שהחדר אוכל מחומם מאוד והיה לי חם. קילפנו בקלפים וכשהחום היה מוגזם הלכנו להחליף לבגדים שאפשר להתקלף מהם. חזרנו לארוחת ערב - כרגיל דאל באט, וסיימנו את הערב הפעם עם סרטוני אודי כגן ואורי חזקיה עם צאי מסאלה טעים טעים וקצת שיחות של סוף יום.

You might also know this place by the following names:

Federal Democratic Republic of Nepal, Nepal, Nɛpɔl, ኔፓል, نيبال, Непал, नेपाल, Nepali, নেপাল, བར་ཡུལ་, Nepál, ނޭޕާލް, བལ་ཡུལ, Nepal nutome, Νεπάλ, Nepalo, Nepaal, نپال, Népal, Nèpal, Neipeal, નેપાળ, Nefal, נפאל, Նեպալ, ネパール王国, nepal, ნეპალი, នេប៉ាល់, ನೇಪಾಳ, 네팔, نیپال, Nepalia, Nepálɛ, ເນປານ, Nepalas, Nepāla, Nepala, നേപ്പാൾ, नेपाळ, နီပေါ, Nephali, Sańghīya Loktāntrik Gaṇatantra Nepāl, ନେପାଳ, Nipal, नेपालदेशः, Nëpâli, නේපාලය, Nebaal, நேபாளம், నేపాల్, ประเทศเนปาล, نېپال, Nê-pan (Nepal), Nepalän, Orílẹ́ède Nepa, 尼泊尔, i-Nepal