Philippines

Discover travel destinations of travelers writing a travel journal on FindPenguins.
Top 10 Travel Destinations Philippines
Show all
Travelers at this place
    • Day 119

Moalboal en coole bergen

March 24, 2022 on the Philippines ⋅ ⛅ 24 °C

Gisteren gingen we naar Moalboal, een dorpje aan de kust van het eiland Cebu. De bus ernaartoe was voor sommigen een hel, en voor anderen heel rustig en mooi. Hier zijn veel leuke dingen te doen, zoals canyoneeren, duiken met scholen sardientjes en mooie bergen. We gingen naar de mooie bergen, de rest doen we vandaag. De bergen lijken op de chocolate mountains, bergen op een ander eilandje. Het was een beetje een lange rit, en de motoren die we hebben zijn ook niet echt heel goed, maar de rit was fe no me naal. De bergen, de zee, de lucht, alles samen was kakafonie vaan mooie dingen. Na een uurtje rijden, en een vreemde lunch voor Jona, kwamen we aan, en liepen we een nogal steile berg op. Youp vond het spannend, maar toen we boven waren waren we allemaal opgelucht en verbaasd over het uizicht. De terugweg ging eigenlijk zonder enige opmerkelijke dingen. Geniet van de foto's en tot snel.Read more

• Day 143

Rice terraces trek - day 1

May 3, 2022 on the Philippines ⋅ ⛅ 24 °C

אז קמנו מוקדם במיוחד, ירדנו בזמן כמו ילדות טובות לחדר אוכל וישבנו עם תאני לכוס קפה, באיחור אופנתי של 45 דקות ג׳סי הנהג טריסייקל הגיע ולקח אותנו לתחילת הטרק. עצרנו בדרך לקנות מים ולחם עם ממרחים ועוד עצירה בנקודת תצפית על כל עמק באנאווה ככה לשטוף את העיניים על הבוקר.
      נפרדנו מג׳סי, לא לפני שהוא וידא איתנו שאנחנו סגורות על הדברים והכל בסדר, הם מאוד דואגים שנלך לבד בלי מדריך אבל אמרנו לו תודה רבה שאין מה לדאוג אנחנו נסתדר ויצאנו לדרך. כל החלק הראשון של הטרק היה בתוך יער ללא נוף בכלל, עלו עליי עלוקות ונתנו לי כמה ביסים, ואז פתאום נפתח לפנינו נוף מהמם של עמק טרסות אורז ענקי. ירדנו לכיון הכפר pula, מסביבנו נוף מהמם שמוציא את העיניים, כל כך הרבה ירוק ומים זורמים במפלים בין הטרסות. הגענו לכפר, אחרי בירבור קטן בדרך מצאנו את השביל אבל פתאום התחיל לרדת עלינו גשם. עצרנו באחד המחסות בכפר, נשנשנו קצת סנדוויץ וחיכינו שהגשם ייגמר. המשך השביל כבר היה ממש בין הטרסות עד סוף היום, חשבתי על אמא שבטח הייתה מתעלפת מהנוף הזה עם כל המים והמפלים זורמים על צלע ההר כמו שהיא אומרת ״כאילו ההר נוזל״. בדרך עברנו בעוד כמה בתים ועצרנו שוב בגלל הגשם אצל משפחה מקומית נחמדה ומשעשעת. ספוגות ממים הגענו לכפר שבו נישן הערב, מצאנו את הגאסט האוס המדובר התמקמנו התקלחנו והכחשנו את הבגדים הרטובים לצרות של כרמל ושל של מחר בבוקר.
      אכלנו ארוחת ערב והצרפתים החברים שלנו מאתמול גם הגיעו לגסט האוס והצטרפו אלינו. ישבנו ביחד בערב דיברנו והיה ממש נחמד עד שהתעייפנו ופרשנו לישון.
      חשוב לציין שהיום זה ערב יום הזיכרון. של ואני נזכרנו בעובדה הזאת כמה פעמים היום במהלך היום ודיברנו על זה לאורך הדרך. מרגיש מוזר להיות כל כל רחוק ביום כזה, זה הדהד לי כל היום בראש הרבה יותר מערב פסח או כל יום אחר שצוין בישראל בזמן שהייתי פה עד כה. יום של זיכרון קולקטיבי שלנו כחברה ישראלית, וקשה מאוד להרגיש את היום ולציין אותו רחוק מישראל. בלי חולצות לבנות, בלי לעמוד בצפירה, בלי הטקסים, ומדבקות של דם המכבים.
      סיימנו את היום עם קצת שירים וזמן שיתוף של המחשבות שלנו בנושא סביב היום הזה וזה היה לי חשוב. באמצע הטרק, בקצה השני של העולם, ללא קליטה וצליוויזציה, בכל זאת לא התעלמנו לגמרי מהיום, והצלחנו לתת לזה איזה שהיא סוג של התחייסות גם מכאן.

• Day 154

יום הורדת פאניקה בסיקיהור

May 14, 2022 on the Philippines ⋅ ⛅ 30 °C

קמות בבוקר ביקיצה טבעית דיי מאוחרת אחרי היום הקשוח שעבר על כוחותינו. מחליטות לארוז את התיקים ולהשאיר בלובי, ויוצאות לסיבוב במטרה לאכול ארוחת בוקר עם קפה ממכונה (דבר שהוא לא מובן מאליו פה בפיליפינים) ולחפש לנו הוסטל חדש להיום בערב. הסיבוב נחל הצלחה כבירה בנושא הארוחה אבל הוסטל חדש לא מצאנו אז חזרנו עם זנב בין הרגלים להוסטל החמוד והזול שלנו ללא המזגן כדי לסגור שם עוד לילה. ביררנו גם קצת פרטים ודרכי התניידות למחר ואחרי שהעניינים הלוגיסטיים הסתדרו יצאנו לחוף לכמה שעות טובות של רביצה ומנוחה. החוף יפה אבל המים קצת מוזרים מלאים באצות ורדודים מאוד גם אם הולכים הרבה פנימה לעומק הים. והמים עומדים לגמרי בלי גלים בכלל ברמה כזאת שבשקיעה העננים וההרים השתקפו בים כאילו זה אגם.
      אחרי השקיעה המהממת חזרנו למקלחות בחדר ויצאנו לסיבוב ערב באי עד שהגענו למסעדה התאילנדית שקבענו להיפגש בה לארוחת ערב עם יובל ואסיף זוג ישראלים שפגשנו במוהלבוהל.
      כל כך התגעגענו לאוכל התאלנדי, שתינו הזמנו מנת קארי ואורז וגם חלקנו קינוח של ואפל בלגי עיגולים וזה היה מטריף חושים ומרגש ומשמח לבב אנוש!
      חזרנו בערב לחדר ואחרי סשן צפייה בסדרות מהטלפון הלכנו לישון. קצת בחשש לקראת מחר כי היום היה קצת גשום ובלילה התחילו שוב ברקים וגשם חזק אז נקווה שמחר מזג האויר יהיה לטובתינו כי תכננו יום של השמחות ✌️

• Day 155

Bike day around the island

May 15, 2022 on the Philippines ⋅ ☁️ 29 °C

כמה התגעגעתי לימים כאלה שפשוט נוסעים באי רואים נופים מהממים של ג׳ונגליים כאלה עם ים וחופים יפים ברקע!
      סידרנו לעצמנו יום בדיוק כזה שכלל היכרות עם נקודות נבחרות שדרקנו מראש באי ורצינו להגיע אליהם וקצת נסיעות להכיר את האי שאנחנו נמצאות בו.
      יצאנו בבוקר עם ארל האחיין של בעלת ההוסטל, הנקודה הראשונה אליה כיוונו זה למפלים שעלולים להיות עמוסים בפיליפינים שהרי היום זה יום ראשון וזה היום חופש שלהם. ואכן כך היה. הגענו למפלים לפני 10 וכבר היו שם לא מעט פיליפינים, אבל יש שם מלא בריכות וזה מקום ממש גדול ככה שהתמקמנו לנו בלי בעיה ונהננו מהמפלים. כבר מרגיש שאנחנו כמעט מתרגלות לצבעים הכחולים המטורפים האלה של המים.
      משם המשכנו לכיוון חוף שיש בו גם שונית גדולה שאפשר לשנרקל. עצרנו בדרך לארוחת בוקר טעימה וכשהגענו לחוף השכרנו שנורקלים, שוב שילמנו מס כניסה (למרות שזה נראה כמו חוף רגיל לחלוטין לא בבעלות של מישהו-אז לא ברור למה צריך לשלם) ונכנסנו למים. השונית הייתה מטורפת!!!! מיליון אלמוגים וממש עולם שלם מתחת למים! כוכבי ים וצדפות ענק ומיליון סוגים של דגים, לא גדולים מאוד אבל כל אחד צבעוני ומיוחד.
      האמת שלא מיצינו את הבילוי בחוף ובשוניות אבל שמענו שבימי ראשון יש קרב תרנגולים, ואני מאז קמבודיה מתה לראות קרב כזה אז החלטנו לנסוע לשם. נכון אני מסכימה אתכם, גם אני לא בעד התעללות בחיות, וברמת העיקרון אני לא הייתי רוצה לתמוך באירוע שכזה ולהיות חלק ממנו… אבל החלטתי לחרוג ממנהגי באופן חד פעמי בשביל אירוע כזה יוצא דופן.. וזה גם ״חלב שנחלב״ אין מה לעשות.. זה אפילו אירוע חוקי לגמרי במדינה 🤷‍♀️.
      הגענו לזירת הקרבות. רק פיליפינים, כולם גברים, צועקים מהמרים ומעודדים.
      זה בהחלט היה חוויה מצחיקה הזויה ומטלטלת, אני נהנתי מאוד ושל קצת יצאה מצולקת מהענין (לא באמת היא פשוט שוקיסטית כרגיל). להפתעתי כל קרב לא ארך יותר מ2 דקות, כי הם מחסלים אחד את השני דיי מהר, ציפיתי שזה ייקח יותר זמן… אחרי 2 קרבות מיצינו את האירוע וברחנו החוצה.
      נסענו לחוף המזרחי, שהיה דיי מלא בפיליפינים קצת אווירת אכדיה ביצ׳ אז דיי מהר פרשנו בחזרה להוסטל ושחררנו את ארל חברינו שהסיע אותנו כל היום.
      לקחנו את המוצ׳ילות ויצאנו למסע כדי לעבור לjj’s שזה ההוסטל המדובר והמבוקש באי שיש בו גם מוזיקה חיה היום בערב.
      אחרי התמקמות ומקלחות יצאנו לארוחת ערב. מצאנו פיצה טעימה ואחרי שהתפוצצנו חזרנו לjj’s להופעה החיה. ישבנו שם עם יובל ואסיף, ורוג׳ר השוגר דדי הפיליפיני שלנו שהגיע היום לאי וכמובן קנה לנו בירות וספרינג רולס לנשנש. קצת מוזיקת פופ טובה עם כל השירים שכולנו מכירים ואוהבים כדי לסיים בכיף את היום המדהים הזה

נ.ב מי שרוצה סרטונים מהקרב תרנגולים מוזמנים לפנות בפרטי, אני צנזרתי פה למען הציבור הרחב 😛

• Day 156

טועמים מטעמים

May 16, 2022 on the Philippines ⋅ ☁️ 29 °C

בוקר רגוע ביקיצה טבעית, לאט לאט התארגנו ארזנו וחזרנו לסיבוב שני בבית קפה המוצלח שמצאנו לפני יומיים.
      התכנון היה לנסוע לנמל כדי לקנות כרטיסים למעבורת מחר לבוהול ועל הדרך יובל ואסיף ביקשו שנקנה גם כרטיסים בשבילם לסבו סיטי.
      בדרך לקפה דיברנו עם רוג׳ר והוא אמר שהוא יכול לנסות להשיג לנו הנחה בכרטיסים למעבורת. חשבנו שהוא מדבר עם חבר שלו/קונה את הכרטיסים באינטרנט… אבל מסתבר שהוא נסע עד לנמל כדי לקנות לנו כרטיסים למרות שלא ביקשנו בכלל והשיג לנו הנחה דיי מכובדת. כמובן הודינו לו מאוד ושמחנו על העניין, ואחרי שגילינו שהוא גם קנה כרטיס בשביל עצמו גם הרגשנו פחות רע עם עצמנו שהוא לא נסע במיוחד. הוא הזמין אותנו לארוחה, אנחנו עוד היינו בשלב הארוחת בוקר, אבל בשבילו זה כבר היה ארוחת צהרים והיה על השולחן מרק, אורז, סרטנים, עוף, ספרינג רולס מטוגנים, ונתח דג של טונה (כזה אמיתי לא מקופסאת שימורים). זרמנו על הענין, אני גם אכלתי את הסרטנים וטעמתי מהכל והיה לי טעים ממש, של הסתפקה בלצפות בי וניסתה רק מהטונה.
      משם נסעתי לנמל כדי לקנות ליובל ואסיף את הכרטיסים, כי רוג׳ר היה נחמד וקנה לנו אבל זה לא חסך את הנסיעה והבטחנו שנקנה גם להם. של בינתים חיכתה לי בחוף וכשסיימתי את המשימה בהצלחה רבה הצטרפתי אליה. החלטנו לנסוע לחוף אחר שהיינו בו אתמול כי היה שם הרבה שוניות ואלמוגים ואיזור שנירקול ממש גדול ומרשים. אתמול היינו שם רק איזה שעה כי רצינו להגיע גם לקרב תרנגולים ועדין לא מיצינו את המקום. השעה הייתה כבר לקראת 16:00 אבל יובל ואסיף אמרו שהם היו שם בשעה הזאת אתמול והיה שפל שגרם להיווצרות של בריכות קטנות והם ראו שם הרבה עולם תת ימי גם בלי לשנרקל פשוט כי הים נסוג אחורה ואפשר לראות את הכל גם בהליכה לאורך החוף ובין הבריכות. ובאמת כך היה. הגענו לשם והתחלנו להסתובב בחוף וזה היה מטורף!!! מיליון כוכבי ים, בכל מיני צורות וגדלים, מיליון סוגים של קיפודי ים, סרטנים, צדפות וחלזונות, ראינו גם צלופחים וכל מיני יצורים חיים שאנחנו לא יודעות להגיד מה זה בכלל… וכמובן מיליון שוניות ואלמוגים מהממים ומיוחדים ברמות. הרגיש שעולם תת ימי שלם עלה מעל פני האדמה ורק בהליכה בין הבריכות כשהמים לא יותר גבוהים מגובה ברך אפשר לראות מיליון דברים. ממש כמו לשנרקל רק מחוץ למים.
      היו כמה פיליפינים שאספו כל מיני פירות וקיפודי ים, הם נתנו לנו לטעם וזה היה בטעם דוחה ורירי במיוחד.
      כשהחשיך חזרנו למקלחות יצאנו לאכול ארוחת ערב במסעדה איטלקית טובה ומפונפנת. לא היו לנו כמעט הוצאות היום אז החלטנו להתפנק ולפרגן לעצמו וזה באמת היה פרגון מפרגן במיוחד וטעים במיוחד. פגשנו שם במקרה את אסיף ויובל ונעמה וניר שגם באו לאכול במקום אז ישבנו איתם בשולחן לארוחה. משם חזרנו להוסטל עם קצת נשנושים והעברנו את הערב בזולה עם רוג׳ר עם קצת מוזיקה וכיף

נ.ב. התמונות צולמו כשהיצורים החיים מתחת למים והטלפון מעל המים. פשוט המים כל כך עומדים ושקופים שאפשר לצלם דרכם🙃

• Day 158

מי זאת אלונה

May 18, 2022 on the Philippines ⋅ ⛅ 29 °C

יום מעברים מסיקיהור לבוהול, התחיל בנסיעה משותפת בג׳יפני עם חברינו בגרמנים והישראלים עד לנמל, המעבורת שהייתה דווקא בסדר גמור ומשם נפרדנו כל אחד לדרכו. אנחנו החלטנו הפעם להיות יעילות ובשנייה שיצאנו מהמעבורת חיפשנו את החברה שמוכרת כרטיסים לסבו סיטי כדי שנקנה כבר עכשיו כרטיסים לעוד יומיים. זה לא היה קל אבל בסוף מצאנו את המקום וסידרנו לנו נסיעה בלייט פרי שהיא נסיעה שתיקח לנו קצת יותר זמן שייט אבל זולה בהרבה ממה שהציעו לנו בהתחלה עם המעבורת מהירה. שאלנו מקומיים איך מגיעים לאלונה ביצ׳ ומצאנו את הדרך התרמילאית המועדפת עלינו - נסיעה קצרה בטיסייקל עד לתחנת אוטובוס ומשם אוטובוס חינם עד להוסטל. נהדר. ממש היינו מרוצות מעצמנו ומרגישות שלמרות המורכבות אנחנו כבר ממש מתמצאות בדרכי התחבורה הפיליפיניים ויודעות איך לעשות את זה יותר קל ובמחיר תרמילאי שמתאים לנו.
      הגענו להוסטל דפקנו שנ״צ וכשקמנו שמנו כביסה וירדנו לחוף לארוחת אחה״צ/ערב. לקראת השקיעה החוף התחיל להתמלא ביותר אנשים, מסעדות קצת מפונפנות עם ברביקיו מול הים ומוזיקה. נהננו מהאוירה ישבנו שם לבירה ובננה ספליט עד שהתעייפנו וחזרנו להוסטל. בדרך עצרנו בחנויות ופעם ראשונה בטיול שהחלטנו לקנות איזה סובינירס קטנים לקחת איתנו חזרה לארץ.
      למחרת בבוקר השכמה מוקמת ליום סיבוב בבוהול בסטייל תיירותי במיוחד. אני אגיד את האמת שהיום היה ממש נחמד ואם כבר אנחנו כאן אז מתבקש שנלך לראות את כל האטרקציות המדוברות באי… אבל היה לנו ברור שזה לא יהיה איזה משהו מטורף, וזה בעיקר יום מלא בתוריזם. זרמנו על האוירה ונהננו מיום ברכב עם מדריך ונהג צמוד. ראינו את גבעות השוקולד, את הקופים הזעירים, נחשי ענק וחוות פרפרים, שייט בנהר עם ארוחת בופה מפנקת ומוזיקה חיה ועוד… אחרי שסימנו וי על הכל ירדנו מהרכב בכניסה להוסטל. שוב שנ״צ כי חייבים אחרי יום כזה. קמנו, לקחנו את הכביסה ושוב ירדנו לחוף, הפעם החלטנו לשבת על הלונג עם בירה שייקים ונשנושים. היה עוד סיבוב לארוחת ערב וגם קינוח גלידה פיצוץ מקדונלדס והלכנו לישון לא לפני שנפרדנו מהגרמנים שממשיכים מחר לפלאוון.
      לסיכום היה נחמד בבוהול, תיירותי מאוד אבל ידענו שזה המקום שאליו אנחנו נוסעות ואכן קיבלנו בדיוק את זה. יומיים שעברו מהר ובכיף
      טנקיו נקסט :)

• Day 160

סטיקי רייס בטעם של פויקה

May 20, 2022 on the Philippines ⋅ ☁️ 30 °C

אחרי ארוחת בוקר ופרידה סוחטת דמעות מהמזגן יוצאות בשעה 10:00 לדרך.
      אוטובוס מקומי
      טרייסיקל
      מעבורת של 7 שעות שבה אכלנו מנה חמה וקינוחי סטיקי רייס בטעם פויקה שרוג׳ר הביא לנו.
      ג׳יפני
      עוד אוטובוס מקומי
      ולבסוף הגענו בשעה 12 בלילה למאיה העיר הצפונית של סבו. נעשה פה לילה בהוסטל חמודי על החוף ונקח מחר בבוקר את המעבורת שתחתום את המסע ותביא אותנו למחוז חפצנו - מאלאפאסקווה. אי קטן שבו נוכל להשתקע ל4-5 ימים ולהינות מהיופי והכיף שיש למקום להציע.
      קצנו בבוקר במאיה, תוך כדי שאנחנו מתארגנות בעלת המקום הציעה לנו שהבן שלה יקח אותנו באוטו שלו ועוד זוג תיירים לנמל. כמובן שהסכמנו התארגנו זריז וב9 כבר היינו על המעבורת.
      השייט היה מהמם! מלא איים קטנטנים מסביב ומים צלולים בצבעי טורקיז. לצערי זה יופי שרק העין רואה ואי אפשר באמת לצלם.
      הגענו לאי, בקלילות מצאנו את ההוסטל ויצאנו לסיבוב ארוחת בוקר והיכרות עם המקום. ישר מרגישות שמאוד נתחבר לאופי של האי ויהיה לנו כיף פה מאוד. אוירה מאוד מקומית, האי מלא באנשים שמחייכים אלינו ואומרים שלום גם בלי אינטרס ובלי להציע לנו שום סיור או משהו בסירה שלהם. מלא מסעדות זולות מקומיות שייקים וכל טוב.
      לא עברו 5 דקות וכבר שמענו קריוקי מתנגן מכמה בתים, שמענו מראש שזה הקטע שלהם פה והם מתים על קריוקי וזה באמת נכון.
      אחרי שאכלנו ושתינו מיץ מרענן ירדנו לחוף. מיליון גוונים של כחול וטורקיז עם סירות מחוץ ובתוך המים שמקשטות את הנוף ומוסיפות לו המון פוטוגניות.
      לקראת השקיעה עברנו לשבת בשולחנות חוף על פופים בריזורט מכובד. עם כוס קפה טובה וויפיי מהריזורט ככה מול הנוף היפה של הים בשקיעה עשינו שיחות טלפון לחברים ומשפחה כמנהגנו בקודש בימי שישי.
      חזרנו לכיוון ההוסטל, בדרך עברנו במתחם של הלוקאל פוד וראינו שכל מסעדה פתחה עמדת ברביקיו על האש אז החלטנו כבר להתיישב לארוחת ערב. אחרי הארוחה עברנו למסעדה אחרת לכמה קוקטיילים של פירות. חזרנו לחוף התיירותי להופעה חיה ומופע אש. ישבנו על הלונג בחוף, נהנות מהמוזיקה ברקע והכוכבים שממלאים את השמים וסיכמנו את היום כיום מוצלח ביותר ונראה שכך גם יהיו הימים הבאים אחריו כאן באי.

• Day 161

אבא סוכר בתרגום חופשי

May 21, 2022 on the Philippines ⋅ ☁️ 30 °C

בוקר טוב למי שטוב
      אוכלות ארוחת בוקר במסעדת הבית, המלצרית שהיא כבר חברה שלנו גם מארגנת לנו פירות טו גוו ואנחנו הולכות לכיון החוף כדי לפגוש אייבן. קבענו איתו שם ב9:00. אייבן הוא בחור פיליפיני שדרכו סגרנו להיום שייט בסירה מסביב לאי עם עצירות לשנירקולים וכאלה. הוא הבטיח לנו שהמחיר יכלול סירה פרטית רק לשתינו ומסכות לשנרקל. כבר לפני 8 אייבן התחיל להתקשר אלינו בטירוף ולשאול איפה אנחנו ומתי אנחנו באות. אמרנו לו שוב ושוב שנגיע ב9 כמו שקבענו. כשהגענו לשם הוא אמר שהוא מביא לנו רק את המסכה עצמה בלי צינור שנירקול כי יש איזה פרוטוקול קורונה שאסור להשתמש בצינור. ובנוסף לזה התגלה לנו שם שאנחנו בסירה עם עוד 2 זוגות של פיליפינים וזה לא סירה רק לשתינו. התעצבנו מאוד על אייבן והתעקשנו על הצינור שנירקול אבל על השאר ויתרנו לו, עלינו על הסירה ונפרדנו כידידים בתקווה לא להיתקל בו יותר (נתקלנו בו אחר כך עוד מלא פעמים והשתדלנו שזה יהיה כמה שפחות מביך)
      השייט בסירה היה מהמם! המים הצלולים והשוניות שראינו היו ממש יפות וגדולות ונהננו מאוד! עצרנו לשעה בחוף הצפוני, ירדנו מהסירה וישבנו בחוף איזה שעה עם רמקול ופירות ותרגלנו מילים באנגלית באפליקציה כי אנחנו אחריות ורוצות להגיע מוכנות לארץ למבחן אמירם שלנו. והאמת שגם אם לא היה אמירם אני נהנת סתם ללמוד מילים ולשפר את האנגלית שלי.
      אחרי שעה בחוף חזרנו לסירה, עצרנו בעוד שונית גדולה לשנרקל ומשם שטנו חזרה. ירדנו מהסירה והלכנו לחדר למקלחת ושנצ. כשקמנו יצאנו לסיבוב באי קצת להכיר עוד איזורים שלא יצא לנו ללכת בהם והיו עוד כמה מפגשים משעשעים עם אנשי האי - מישהו שהציע לנו לבוא למסיבה היום בערב וגם פגשנו חבורת ילדים חמודים. הלכנו לשיעור יוגה (פעם שנייה שלי במזרח!) שקבענו מראש, היה לנו שיעור רק לשתינו והמורה הייתה ממש מקסימה נהננו מאוד וזה היה בול.
      משם חזרנו לריזורט שהיינו בו אתמול לקפה בשקיעה ורוג׳ר החבר הפיליפיני שלנו שבדיוק הגיע גם לאי הצטרף אלינו שם.
      המשכנו לארוחת ערב עם רוג׳ר, הלכנו לחוף למוזיקה החיה ומופע אש, ואחרי שמיצינו בשעה 22:00 בערך חתכנו חזרה להוסטל במטרה ללכת לישון כמו זקנות כרגיל. בדיוק כשבאנו להיכנס לחדר אחד המקומיים שפגשנו היום בחוף התקשר אלינו ושאל אם אנחנו רוצות שהוא יבוא לאסוף אותנו עכשיו למסיבה שנמצאת בחוף הצפוני. ברגע של החלטה ספונטנית אמרנו לו כן והוא בא לאסוף אותנו.
      הגענו לחוף הצפוני, לנקודה שכבר אי אפשר לנסוע יותר והתחלנו ללכת ברגל של רוג׳ר ואני ועוד שלושה מקומיים. לא שמענו שום מוזיקה וכבר התחלנו לחשוד ואז פתאום התחילו הבסים. כשהגענו הופתענו לגלות מסיבה ענקית מוזיקה חזקה אורות ומלאא אנשים. כמובן כולם מקומיים אפילו רובם ממש גרים באי, ואנחנו התיירות היחידות. שתינו קצת ממה שרוג׳ר קנה לנו ורקדנו בטירוף עם כל המקומיים! הם באמת רוקדים מגניב ממש וזה היה אחת המסיבות הטובות שהייתי בהן ובכללי אולי אחד מרגעי השיא שלי בטיול. בשלב מסוים גם התחיל לרדת גשם וחוץ מכמה דקות שהיה ממש מבול כל שאר הזמן המשכנו לרקוד.
      חזרנו ברגל רוג׳ר של ואני, מנסים לנווט את דרכנו בשבילים החשוכים, ולבסוף הגענו בשלום. הייתה עייפות וקושי רב אבל לא הייתה ברירה אחרי כל הריקודים אז נתנו עוד מקלחת טובה והלכנו לישון. בהחלט עוד יום מוצלח ביותר עם החלטות ספונטניות שהביאו למלא חוויות טובות

נ.ב. אין כל כך תמונות וסרטונים מהמסיבה כי רקדנו בטירוף והיה כיף מדי סורי

• Day 165

מסבו לפלאוון

May 25, 2022 on the Philippines ⋅ ⛅ 31 °C

אז קמנו בבוקר, אחרי לילה בלי הרבה שעות שינה. ב6:30 כבר היינו במסעדת הבית לארוחת בוקר אחרונה, משם יצאנו ישר לנמל ב7:30 כבר הפלגנו חזרה למאיה. הים היה כל כך שטוח ורגוע בלי טיפת גלים ממש הכי פלטה שראיתי איי פעם והמים כל כך שקופים שגם בלב הים באמצע השייט הצלחתי לראות את הקרקעית. איך שירדנו חיכה שם ואן לסבו כמובן שעלינו עליו ואחרי כמה שעות כבר הגענו לסבו סיטי. בחרנו ללכת להוסטל הקרוב לתחנת אוטובוס, שהוא קצת יקר אבל חוסך לנו מוניות בעיר אז זה מתקזז. יצאנו ישר לסיבוב בקניון, כמובן מתרגשות מחוויה מערבית בקניון גדול ומתקדם ממש כמו שאנחנו מכירים. היה גם פאסט פוד איטלקי מוצלח במיוחד וכמה רכישות טובות עד שהתעייפנו ופרשנו חזרה למזגן בחדר.
      למחרת קמנו מאוחר אכלנו בחדר, משכנו את הצ’ק אווט עד הרגע האחרון וב12 אפס אפס יצאנו לתחנה לקחת אוטובוס מקומי בחינם לשדה תעופה. הכל עבר חלק אז חיכינו הרבה עד לשעת הבורדינג. שוב קיבלנו במטוס את הסנדוויץ דג שאנחנו פשוט לא מבינות איך יוצא שאנחנו כל פעם בטעות מזמינות גם אוכל בכרטיס למרות שאנחנו מנסות לחסוך את הכסף ולא לשלם על אוכל בטיסה. אין דבר ההמבורגר דג הזה ממש טעים באופן מפתיע ואני שוב אכלתי אותו בהנאה רבה. איך שיצאנו תפס אותנו ואן, אחרי שכבר סיכמנו על מחיר טוב ושמנו את התיקים והמתנו שם איזה 20 דקות פתאום הוא אמר שמחכים לאסוף אנשים אחרים שמגיעים רק עוד איזה שעה וחצי. אין יותר מדי ברירה זרמנו עם הענין וחיכינו עד שיגיעו כדי שנוכל לצאת לדרך.
      הנסיעה בואן הייתה חרדות, מלא סיבובים והוא נסע מהר בטירוף, מזל שהייתי עייפה התעוררתי הרבה מהסיבובים אבל כל פעם הצלחתי לחזור לישון עד שלבסוף הגענו לאל נידו. מרוב שהוא נסע מהר הנסיעה לקחה 4 שעות במקום 5-6 שעות, היינו בשוק שהגענו כל כך מהר. אבל בכל זאת היה אמצע הלילה בערך 2 בלילה, נכנסנו להפינס ואחרי הסברים רבים על זה שאין לנו בוקינג להיום אבל יש לנו בוקינג למחר (בהחלט אירוע מורכב שקשה להבין) הצלחנו להשיג 2 מיטות אחרונות שנשארו פנויות להחילה ונטרקנו לשנת נסיכות
      הגענו לאל נידו! אומרים שזה החופים הכי יפים בפיליפינים, וזה גם המקום האחרון שלנו פה במדינה אז אנחנו מתרגשות מאוד ומחכות לראות מה נגלה פה ב10 ימים האחרונים שנשארו לנו. מטורף איך הזמן עבר מהר לא מאמינות שאנחנו כבר תכף מסכמים ועוברים למדינה הבאהההה

• Day 169

אל נידו

May 29, 2022 on the Philippines ⋅ 🌧 29 °C

את הימים שלנו באל נידו העברנו לגמרי בכיף עם כל הישראלים באוירת התיירות של המקום, עם קצת ישיבות בברים בלילות עד מאוחר, ויקיצות טבעיות בשעות הצהרים… נסענו לחוף של הוונילה ביצ׳ שהיה יפה ממש אבל השמיים קודרים ומעוננים לא הוציאו את הצד הכי יפה של החוף.. וגם ביום למחרת היה גשום למדיי אז בילינו עם הבנים (עדי, נועם ואריאל) את היום ב6 שעות של משחקי ביליארד. של ואני נתנו פייט טוב ורוב המשחקים הובלנו אבל לא הצלחנו לשמור על היתרון לאורך זמן ותמיד בסוף הפסדנו את כל המשחקים על הכדור האחרון. מרגיז. עד שהגיעו כמה מקומיים שהם באמת משחקים ביליארד ברמה גבוהה, ובמילים עדינות קרעו לבנים את הצורה. אין על שמחה לאיד. עדין סיימנו של ואני עם תחושת הצלחה מרובה ובאמת היה ימים כיפיים בלי לעשות שום דבר מיוחד.
      עשינו כמה בירורים לקראת הימים הבאים, סגרנו טור של איילנד הופינג עם איוון וכל הישראלים כמובן, וגם מצאנו דרך להשכיר רכב בשביל רואוד טריפ בפלאוון שאנחנו מתכננות לעשות בשבוע הבא, אז התעסקנו קצת במציאת שותפים שירצו לצאת איתנו לחוויה הזאת.
      באחד הימים קמנו מוקדם (10:00 בבוקר) נסענו לליאו ביצ׳ עשינו שם יוגה עם תמר רוני ויהלי, ורבצנו קצת בחוף עד שהגשם איים להרטיב אותנו.
      ישיבות ממושכות בלובי של ההפינס ההוסטל שלנו, והיה גם ערב יין וחטיפים כי לא מצאנו גבינות.
      ביום האחרון שלנו באל נידו יצאנו לטור D של איוון עם כל הישראלים. הייתה באמת אוירה מדהימה מוזיקה ישראלית מרמקולים ענקיים, אוכל טוב ואנשים נחמדים.
      הנופים היו פשוט עוצרי נשימה! הסתכלנו ימינה שמאלה והרגשנו שאנחנו בהזיה מוחלטת, ממש בחלום! לא האמנו שאנחנו רואים את כל היופי הזה מסביבנו פשוט נוף כל כך שונה ואקזוטי שאנחנו לא רגילים לראות. איוון אמר לנו שבאיים שאנחנו נמצאים בהם עכשיו צילמו את העונות הקודמות של הישרדות וזה באמת הרגיש לגמרי ככה. מצאתי גם קוקוס ואיוון ואני פתחנו אותו הוא היה טעים ממש ולגמרי הוסיף לחווית ההישרדות. ראינו את הסלע שגיא זוארץ עמד עליו כשצילמו את הפרומו פתיחה - כל העמודים מחודדים ויש אחד שטוח שחתכו אותו כדי שגיא יוכל לעמוד. והיינו גם לקראת סוף היום באי המתים. את העונה הנוכחית מצלמים באיזור אחר בדרום לוזון כי האיים האלה כבר הפכו לאיי תיירות וכבר לא סוגרים אותם למען צילומים כמו שהיה בעבר. שנרקלתי מלאאא לאורך כל העצירות ביום. שוניות עצומות וכל כך צבעוניות, שחיתי עם צבי ים, דג טונה, איוון טוען שהוא גם ראה בקרקעית אבו נפחה, וכשהיינו על הסירה ראינו קרוב אלינו איזה שפריץ מים מטורף שלא הצלחנו לזהות איזה חיה עשתה את זה אבל כנראה זה היה ליוותן עצום. וכמובן ראינו עוד מיליון דגים ויצורים ימיים מיוחדים.
      חזרנו בערב להוסטל, גילינו שיש בלתמ עם הרכב להשכרה שהובטח לנו למחר אז יצאנו למסע חיפושים ובסוף השגנו דיל משתלם ונראה אמין מאוד. מחר בבוקר נקח ואן לפורטו פרינססה משם נשכיר את הרכב ונצא לרואוד טריפ שלנו. ההתרגשות בשיא ואנחנו מחזיקות אצבעות ומקוות שהרכב יתאים לנו ולא יהיו תקלות של הרגע האחרון. אמן!

You might also know this place by the following names:

Republic of the Philippines, Philippinen, Philippines, Filippyne, ፊሊፒንስ, Filipinas, الفيلبين, Filipines, Filipin, Філіпіны, Филипини, Filipini, ফিলিপিন্স, ཕི་ལི་པིནས྄།, Filipinez, Pilipinas, Filipíny, Philipinau, Filippinerne, Filipini nutome, Φιλιππίνες, Filipinoj, Filipiinid, Filipinak, فیلیپین, Filipiin, Filippiinit, Filipsoyggjar, Felipines, Filipinen, Na hOileáin Fhilipíneacha, ફિલિપિન્સ, הפיליפינים, फिलिपींस, Filipiny, Fülöp-szigetek, Ֆիլիպիններ, Philippinas, Filipina, Filippseyjar, Filippine, フィリピン共和国, ფილიპინები, Filipino, ហ្វ៉ីលីពីន, ಫಿಲಿಫೈನ್ಸ್, 필리핀, فلیپین, Filipinys, Philippinae, Philippinnen, Bizinga bya Firipino, Filipiene, Filipinɛ, ຟິລິປິນ, Filipinai, Nfilipi, Filipīnas, ഫിലിപ്പൈന്‍സ്, फिलीपिन्स, Filippini, ဖိလစ်ပိုင်, Filippinene, फिलिपिन्स, Filipijnen, Filippinane, ଫିଲିପାଇନସ୍, Filippinas, Amazinga ya Filipine, Filipine, Филиппины, Filippiinnat, Filipîni, පිලිපීනය, Filipaina, Filibiin, Filippinerna, பிலிப்பைன்ஸ், ఫిలి పైన్స్, ประเทศฟิลิปปินส์, Filipaini, Filipinler Cumhuriyeti, فىلىپپىن, Філіпіни, فلپائنی, Phi-líp-pin (Phi Luật Tân), Filipuäns, פיליפינען, Orílẹ́ède filipini, 菲律宾, i-Philippines