Portugal

Top 10 Travel Destinations Portugal
Show all

Arrived In Lisbon!

March 17 in Portugal ⋅ ☁️ 23 °C

Arrived in Lisbon at 8:30 am local time. I took a bus from the airport to the end of ir's line, and then walked the rest of the way to the water front area. I took in some of the sites, waiting for the 2:00 checkin time at my hostel. I also found the Se Cathederal which is the starting point of the camino, and obtained my pilgrim's credencial and first stamp there. Time for a quick shower and a nap!Read more

Van Sao Pedro da Cadeira naar Ericeira

March 16 in Portugal ⋅ ☁️ 16 °C

Door dezelfde aardige meneer van de Übertaxi ons naar Sao Pedro de Cadeira laten brengen voor de laatste wandeldag.
      Het begon zoals gewoonlijk over de weg waar eigenlijk geen plaats is voor wandelaars, best eng. Gelukkig hebben we, lees Justus, intussen wat meer ervaring om af te durven wijken van Google Maps en wandelen we opeens over onverharde paden midden in de natuur tot aan de kust. Daar weer een onverhard smal weggetje gevonden dat ons over de kliffen naar het strand van Ribeira das ilhas, het podium voor surfevenementen in het wereldcircuit bracht. Een prachtige route met schitterende uitzichten vanaf de kliffen. En tot slot door het oude gedeelte van Ericeira langs de vissershaven, waar allemaal nieuw boten op de kant stonden, over het strandje van de lokalen met een hele hoge wand afgescheiden van de weg en huizen er boven, weer terug naar het hostel.
      De afstanden worden steeds een beetje opgeschaald, waar we 3 dagen geleden begonnen met 10 km lopen we vandaag 20 km.
      We hebben steeds geprobeerd de officiële route van Lissabon naar Santiago de Compostela te vinden, maar dat is ons vandaag ook niet gelukt 🫤
      Thuis maar eens goed in verdiepen waar die route precies loopt, in ieder geval hebben wij doordat Justus een goed oriëntatievermogen heeft prachtige routes gelopen in Noordelijke richting en uiteindelijk vinden we de aansluiting wel.
      Prachtige tocht van 60 km in 4 dagen over terrein dat flink omhoog en omlaag gaat, niet slecht gedaan 💪
      Vandaag 3 dikke blaren opgelopen, mijn voeten vinden het okay om morgen alleen autopedalen in te trappen en kleine stukjes te lopen 😃

Naar Ericeira

March 15 in Portugal ⋅ ☁️ 16 °C

Vannacht begon het te regenen, volgens de weersvoorspelling klopte dat maar het zou smorgens weer droog zijn en dat klopte niet.
      We zouden Octobus in Sao Joao das Lampas neerzetten, dan naar Ericeira lopen en met een taxi terug naar Sao Joao dL om Octobus weer op te halen. Maar met die regen was dat misschien niet zo'n goed idee. Justus kwam met de oplossing, we rijden naar Ericeira en nemen een taxi naar Sao Joao dL en lopen naar Ericeira, wat een goed plan. Een leuke rit was dat langs de kust waar we een prachtig plaatsje tegenkwamen op een rots gebouwd waar we uitgestapt zijn om foto's te maken. Rond 11.00 uur waren we al in Ericeira, koffie drinken en iets eten en toen met de taxi naar Sao Joao dL.
      De wandeling begon voor ons doen pas laat om 12.00 u. terwijl het nog een beetje miezerde.
      Eerst een stuk over de grote weg en toen gekozen voor de iets langere kleinere weg. Intussen kwam de zon door en werd het zelfs heet, langs de kust was het wel lekker omdat daar een briesje stond. Op een bepaald punt ging de weg weer meer landinwaarts en daar hadden we niet zo'n zin in. Justus stelde voor om langs de kust te blijven lopen over een onverharde weg die we zagen. Ik durf dat normaal niet als ik alleen ben omdat ik totaal geen oriëntatievermogen bezit. Ik vond het wel moeilijk om de controle dmv Google Maps los te laten en sputterde eerst nog wat tegen, maar ja okay wat kon er nu helemaal gebeuren? Dus we luisterden niet meer naar Google Maps en gingen het onverharde weggetje op, door een prachtig gebied boven op de kliffen langs de kust. Over rotsen klauterend naar het strand dat we verderop zagen, maar beneden gekomen was daar opeens een strook water en konden we het strand niet op. Tot overmaat van ramp kwam er ook nog een vrouw aan met 3 loslopende honden, dat was schrikken voor mij. De honden gingen door het water naar de andere kant, maar we konden niet zien of ze bleven lopen of ook stukken zwommen. De vrouw vertelde dat zij met haar kinderen er ook wel doorheen ging, maar dat we dan nu wel snel moesten zijn want het werd vloed.
      Er zat niets anders op, de andere optie was om zo'n 30 minuten over de rotsen te klauteren om via een verderop gelegen brug over het water te komen. Dus schoenen, sokken en lange broek uit en gaan.
      Justus als eerste en ik er achteraan, jammer dat we er geen foto's van hebben, maar er kwam nog een man met een hond aan die ook door het water ging, waarbij de hond toch een stukje moest zwemmen, die staat wel op de foto.
      Eerst een tijdje opdrogen, toen de spullen weer aan en de klim naar boven om weer op de weg uit te komen voor het laatste stukje van de wandeling.
      We zitten in een heel leuk hostel/surfcamp en daar hebben we de piratenkamer 😂

Tavira

March 15 in Portugal ⋅ ☁️ 18 °C

Zur Halbzeit unserer Reise sind wir endlich in Portugal angekommen!
      Um Tavira zu erreichen bedurfte es allerdings einer Zeitreise, denn grundsätzlich sollte die Fahrt zwei Stunden dauern, wir waren allerdings schon nach einer Stunde da (Portugal liegt in der gleichen Zeitzone wie die britischen Inseln).
      Letzte Nacht hat es wohl ein wenig geregnet, die Fahrt über war es sehr bedeckt und als wir die Autobahn verließen, hatten wir teilweise das Gefühl in einen Seenebel zu fahren; doch jetzt sitzen wir auf dem Camping Ria Formosa mit einem Espresso nebst Croissant bei mindestens 20° wunderbar in der Sonne.
      Am Nachmittag geht es dann nach Tavira. Auf dem Weg radeln wir durch eine kleine Palmen-Allee und kommen anschließend noch am Forte de Santo António de Tavira -einer eher unspektakulären Ruine- vorbei.
      Tavira ist eine kleine Küstenstadt an der portugiesischen Algarve, sie liegt am Rio Gilão, der über Mündungen und Lagunen im Naturpark Ria Formosa ins Meer fließt. Die Insel Tavira hat einen 11 km langen malerischen weißen Sandstrand sowie Salinen.
      Im Zentrum angekommen gehen wir selbstverständlich über die historische Ponte Romana, die sich in sieben Bögen über den Fluss spannt. Sie wurde von den Römern gebaut und dient den Menschen somit schon seit mehreren Jahrhunderten zur Überquerung des Flusses. Anschließend erklimmen wir noch den Weg zum Castelo de Tavira, eine Ruine aus dem elften Jahrhundert. Leider ist das Kastell geschlossen, dennoch genießen wir den Panoramablick auf die Stadt. Bevor die Sonne untergeht machen wir uns auf den Heimweg. Freitags abends verwandelt sich der Supermarkt am Campingplatz in eine kleine Tapas-Bar. Das Ambiente ist zwar etwas unkonventionell aber das Angebot wird sehr gut angenommen und die Stimmung war super 👍
      Zum Abendbrot bereitet Barbara für uns im Omnia einen Nudelauflauf, yummy 😋

Porto Covo -> Vila Nova de Milfontes

March 15 in Portugal ⋅ ☁️ 18 °C

Nachdem ich am gestrigen Abend mein Zelt direkt am Weg aufgeschlagen habe, läutete der Wecker bereits um 06.00 Uhr morgens, sodass ich genügend Zeit hatte mein Zeugs einzupacken und mich in Luft aufzulösen. So zumindest der Plan. Im Schlafsack war es dann aber noch zu gemütlich und auch das schnelle zusammenpacken braucht noch etwas Übung. Gegen 08.00 Uhr hab ich es dann aber doch geschafft loszustarten, nur um dann 500m weiter wieder kehrt zu machen - Kappe liegen gelassen 🤦🏽
      Der restliche Tag lief dann deutlich geschmeidiger ab, auch wenn sich Fridolin merklich spürbar machte und meine Schultern und Hüften ordentlich leiden.
      Aber das Panorama entschädigte mehr als genug! 🌸

Elvas

March 15 in Portugal ⋅ ⛅ 21 °C

Die alte Festungsstadt Elvas gehört auch zum Weltkulturerbe und liegt auf einem Hügel in der weiten Landschaft der Region Alto Alenteo, kurz vor der spanischen Grenze. Die Gegend ist eine große Weinbauregion.
      Die Stadt wurde auch über ein mächtiges Aquadukt mit Wasser versorgt, es stammt aus dem 15.Jh. Eine riesige Stadtmauer umspannt die Stadt und das Kastell.

Spaziergang durch Lissabon

March 13 in Portugal ⋅ ☀️ 19 °C

Da uns die Warteschlange am "Mosteiro dos Jerónimos" wieder zu lang war, sind wir in die Straßenbahn gestiegen, um in die City zu fahren. Die Bahn war allerdings auch recht voll, so sind wir an der nächsten Station wieder ausgestiegen, um zu Fuß weiter zu gehen. Was sind schon 6km quer durch die Stadt, bei schönstem Sommerwetter!
      (Um es vorweg zu nehmen, wir sind nicht die ganze Strecke gelaufen, sondern irgendwann nochmal in die Straßenbahn gestiegen, da an der nächsten Haltestelle dann aber wieder viele Leute einsteigen wollten, sind wir dann aber doch wieder ausgestiegen.)
      An den schönen bunt gekachelten Hausfassaden kann man sich kaum satt sehen. Das wir unterwegs am Straßenbahdepot vorbei kommen war auch sehr nett.
      Irgendwann sind wir schließlich am "Arco da Rua Augusta" angekommen. Ich hatte gestern Abend gelesen, dass es oben eine Aussichtsplattform gibt, da wollten wir gerne hoch. Obwohl ein Werbeplakat vor dem Eingang darauf hinweist, war es erstaunlich leer. Mit dem Aufzug fährt man bis zur zweiten Etage, von dort noch 65 Stufen auf einer sehr schmalen Treppe nach oben und schon liegt Lissabon einem zu Füßen.

Da wir noch ein wenig einkaufen mussten, sind wir anschließend zurück zum Campingplatz gefahren und anschließend ins Einkaufzentrum.

Naar Colares

March 13 in Portugal ⋅ 🌙 14 °C

Vanmorgen was het dan zover, we zijn gestart met onze wandeltocht. Voor de laatste keer naar de bakkerij in Sintra voor een koffie en pastel de nata en een tostada om mee te nemen voor onderweg.
      Google Maps doet het niet altijd even goed voor de wandelaars waardoor we toch wel regelmatig verkeerd liepen. Dan weer terug op de schreden en proberen de goede weg weer op te pakken.
      Het eerste stuk ging gewoon over de weg waar geen ruimte was om te lopen, dat was best gevaarlijk. Links was een enkelspoor rails waar je net naast kon lopen. Justus zei dat het best eng was omdat er om de bocht een trein aan kon komen. Ik zei dat ik niet geloofde dat hier nog een trein reed. Maar opeens was daar toch een klein treintje, hij ging weliswaar niet hard, maar Justus had toch gelijk.
      Verderop kwamen we gelukkig op kleinere wegen waar niet zo veel verkeer kwam. Tot aan hele kleine paadjes door het gras.
      Het viel me mee hoe het met me ging, ik had niet echt goed kunnen oefenen en met die nieuwe schoenen............
      Toen we bijna bij ons slaap adres, de mooie dome, waren zat daar opeens een hele grote hond in het gras naast de weg. Hij blafte helemaal niet maar als we probeerden verder te lopen dan gromde hij naar ons, dat leek echt een signaal om niet door te lopen. Justus wilde het nog een proberen, maar ik durfde echt niet.
      Gebeld met het nummer dat bij de accommodatie stond maar die man was in Lissabon. Hij wilde wel de buurman bellen of die zijn hond kon ophalen, de buurman nam niet op. Wat nu? We waren slechts 50 meter verwijderd van onze dome. Nog een mevrouw aan de telefoon die ons ook niet kon helpen. Besloten om terug te lopen naar het centrum van Colares, daar de bus te nemen naar Sintra om Octobus op te halen, dat moest sowieso gebeuren.
      Toen we met Octobus bijna weer bij de dome waren zei Justus dat hij de zee zag, ik twijfelde want het water leek dan wel heel hoog te zijn. Even doorgereden en ja hoor, had hij weer gelijk, daar was de Atlantische Oceaan.
      In de dome lekker gekookt door Justus en heerlijk gegeten. Al met al hebben we toch wel 13 km gelopen en soms was dat echt klimmen, ik ben echt blij dat ik het nog kan 💪 😃

Lisboa

March 12 in Portugal ⋅ ⛅ 13 °C

Da der Bus vom Campingplatz sowieso am Kloster "Mosteiro dos Jerónimos" hält, wollten wir das als erstes besichtigen. Nachdem wir die Schlange gesehen hatten, haben wir uns schnell umentschieden. Nicht schlimm, der Verteidigungsturm "Torre de Belém" ist nicht so weit weg, dann gehen wir dahin. Leider war der vorerst geschlossen. Gut, dass es in Lissabon so viel zu sehen gibt.
      Also mit der Straßenbahn zum Triumphbogen "Arco da Rua Augusta". Von hier aus kann man eine Rundfahrt mit einer alten Straßenbahn, einem TukTuk, oder anderen E-Fahrzeugen machen. Wir sind erstmal durch den Torbogen in die Fußgängerzone gegangen. Viele Souveniershops (Aufkleber für Mathilda ✔️) und Restaurantes gibt es dort.
      Unser nächstes Ziel war der Aufzug "Elevador de Santa Justa". Ein imposanter Bau, von Raoul Mesnier de Ponsard (ein Schüler von Gustav Eiffel), der den unteren Stadtteil Baixa mit dem oberen Stadtteil Chiado verbindet. Auch dort war uns die Warteschlange zu lang und um uns aufzumuntern, sind wir weiter gelaufen zum "Praça Martim Moniz". Von dort startet die Straßenbahnlinie 28, urige gelbe Wagen, die ratternd und quietschend durch die engen Straßen fahren. Natürlich war auch hier eine lange Schlange und wir mussten eine halbe Stunde warten, bis wir auch einsteigen durften. Vielleicht hätten wir besser noch auf die nächste Bahn gewartet um einen Sitzplatz zu ergattern, aber man kann nicht alles haben.
      Man muss sich gut festhalten, denn die Straßen sind teilweise sehr steil. In Alfama sind wir ausgestiegen, um die Aussicht zu genießen.
      Anschließend ging es zu Fuß wieder bergab zur Bushaltestelle, leider sind wir dann mit dem Bus erstmal in die falsche Richtung gefahren (ist uns erst nach zwei Stopps aufgefallen), so hat der Rückweg zum Campingplatz direkt noch etwas länger gedauert.

Pena palace en Quinta de Regaleira

March 12 in Portugal ⋅ ☁️ 15 °C

Vanmorgen stonden we om half 7 op en om 7 uur de deur uit om bij de bakkerij die ook koffie verkoopt te gaan ontbijten met koffie en pastel de nata, heerlijk en lekker rustig want we hoefden pas om 8.30 u naar de bus te lopen.
      Eerst naar Pena Palace, het voormalig zomerpaleis van de toenmalige koning Ferdinand de eerste.
      Een prachtig gebouw met geel en rood gekleurde muren en torens, dat boven op de berg staat.
      De route voor het bezoek was goed uitgezet en het was heel interessant en mooi om te zien hoe ze vroeger leefden.
      We wilden ook graag naar het chalet lopen dat door de tweede vrouw van Ferdinand was bedacht in een soort Amerikaans Landhuis stijl met gebruikmaking van zoveel mogelijk natuurlijke of natuurlijk lijkende materialen.
      Nou dat was niet eenvoudig te vinden, de navigatie gaf het niet goed aan en de bordjes waren op cruciale punten niet geplaatst zodat we nogal hebben moeten zoeken, maar de aanhouder wint zoals gewoonlijk.
      Na de lunch naar Quinta de Regaleira, vooral de initiatie put had onze belangstelling, maar wat een lange rij stond daar te wachten om naar beneden af te dalen. Intussen was het half 4 en het sloot daar om 18.00 u dus toch maar in de rij gaan staan. Het viel een beetje tegen dat je door de mensenmassa gedwongen werd om door te lopen terwijl ik eigenlijk meer wilde stoppen om foto's te maken.
      Normaal kun je helemaal onderaan via stenen in het water naar een andere put lopen die minder diep is en niet mooi afgewerkt is. Maar door de hoge stand van het water kon dat vandaag niet. Via een tunnel kon je wel van de ene naar de andere put komen.
      Toen nog het paleis bezocht, van buiten een monstrueus gebouw vind ik en van binnen vind ik het ook niet zo mooi, maar ja smaken verschillen.
      Straks nog eten in een echt Portugees restaurantje in de buurt.
      Een hele fijne dag vandaag ❤️

Portuguese Republic, Portugal, 포르투갈, 포르트칼, ܦܘܪܛܘܓܠ, ፖርቱጋል, ポルトガル, โปรตุเกส, ໂປຕຸກກັນ, ପର୍ତ୍ତୁଗାଲ୍, ព័រទុយហ្កាល់, ประเทศโปรตุเกส, สาธารณรัฐโปรตุเกส, An Phortaingéil, Bồ Đào Nha, Bortuqaal, Feringgi, i-Portugal, Lusitania, Mputulugeshi, Orílẹ́ède Pọtugi, Pɔritigali, Portegal, Portekiz, Pôrtiogala, Portiwgal, Portogal, Portogallo, Portogało, Portúgal, Portûgal, Portugál, Portugála, Portugāle, Pörtugäle, Ködörö Pûra, Portugali, Portugalia, Portugália, Portugalija, Portugalio, Portugaliya, Portugall, Portugallia, Portugallu, Portugal nutome, Portugalska, Portugalsko, Portugalujo, Portugis, Portûnga, Portuqal, Portyngal, Porutugali, Posugol, Pòtigal, Pōtītī, Potugaali, Pɔtugal, Potukali, Purtugaal, Purtugal, Putúlugɛsi, República Portuguesa, Republic of Portugal, Ureno, Yn Phortiugal, البرتغال, برتغال, پرتغال, پرتگال, پورتګال, پورتۇگالىيە, پورتوگال, פארטוגאל, פּאָרטוגאַל, פורטוגל, Πορτογαλία, Партугалія, Португал, Португали, Португалија, Португалия, Португалія, Портуґалія, པོ་ཅུ་གྷལ།, པོར་ཅུ་གལ, པོར་ཏུ་གྷལ།, Պորտուգալիա, პორტუგალია, पुर्तगाल, पोर्चुगल, पोर्तुगल, पोर्तुगाल, પોર્ટુગલ, పోర్చుగల్, ಪೋರ್ಚುಗಲ್, போர்ச்சுக்கல், போர்த்துகல், പോര്‍ച്ചുഗല്‍, পর্তুগাল, ပေါ်တူဂီ, පෘතුගාලය, ポルトガル共和国, 葡萄牙