Seychelles

Seychelles

Curious what backpackers do on the Seychelles? Discover travel destinations all over the world of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Get the app!

Post offline and never miss updates of friends with our free app.

New to FindPenguins?

Sign up free

En toen daalde het vliegtuig ineens tussen Robinson Crusoé eiland. Het is 12.00 NL tijd en 14.00u plaatselijke tijd. We vertrokken thuis om 15.30u en we hebben nog een kort stukje voor de boeg. Na bijna vierentwintig uur zulln we aankomen op Mahé. Een van de twee hoofdeilanden van de Seychellen. De wachtrij bij de paspoortcontrole is onaangenaam lang. Maar uiteindelijk schuiven we in het transferbusje naar ons verblijf Clefs des Iles. Voor het vliegveld spot ik de eerste endemische soort.m: de Seychellen torenvalk. Een valk een derde zo groot als onze torenvalk. Maar we scheuren weg voor ik kon denken aan een goede foto.
    We racen links. Maar ook regelmatig rechts van de weg naar ons appartment
    Daar worden we met tropische vruchtendrank en een vochtige koude handdoek ontvangen.
    We lopen de voordeur van het appartment in en gelijk willen we door de achterdeur naar buiten; het strand op, de zee in. De rondleiding is gelukkig kort en even later lighen we snorkelen in de zee voor het mooiste strand van Mahé: Beau Vallon.
    Verschillende vissen trekken aan ons voorbij. Maar Evy spot de eerste rog die voorbij vliegt en later scoort Felicie er nog meer.

Tegen de schemering vliegen grote roofvogels over ons huisje. Roofvogels?! Het blijken vleerhonden te zijn met een spanwijdte van ruim een meter.

De avond valt snel en we dineren bij de naastgelegen pizerria. En na het diner vallen we toch wel enigszins vermoeid in slaap met het geluid van een tjiktjak in onze oren.

Een dagje Beau Vallon. De warmte maakt goed slapen even een dingetje. Gelukkig ging het de meiden beter af. In de vroege ochtend was er wel mooi ruimte om vanuit de lucht mooie opnamen te maken met de drone.
    Daarna de snorkelspullen opgepikt en op zoek naar kleurrijke vissen. Eerst voor het appartment. Toen links van het appartement. Op aanraden van een waterscooter bestuurder die Evy zowat met zijn banaan onthoofdde. (Ja ja ik heb haar gezien). Daarna een kwartier lopen naar links. (Op aanraden van de Duitse buren) toen weer terug naar recht want daar waren prachtige stukjes koraal te zien. Veel van het koraal sterft hier af door klimaat verandering. En de zeester Doornenkroon. Robin spotte het dier terwijl hij met een zeesterrengrijns de boel sloopte.
    ‘s Avonds weer naar de buren voor een maaltje..

Kijk nog even een volgende post met wat land, zee en lucht dieren

Na wat bellen werden we niet om 07.00u maar om 08.30u opgehaald voor de catamaran fast ferry naar Praslin. De Cat Coco zat rijtje aan rijtje vol. Op het dek stonden mensen in verschillende tinten groen. Ook Evy voegde zich bij het gezelschap maar ze hield gelukkig alles binnen. De boot racede vlot naar Praslin.

Daar wachtte een chauffeur om ons naar Indian Ocean Lodge te brengen. De ‘hotel’kamers konden zich ruim meten met het appartement van Clefs de Iles. En het uitzicht tussen de palmen door was nog paradijslijker.

In de nabij gelegen supermarkt deden we wat boodschappen daarna toch maar snorkelen. Dat hoewel de indrukwekkende receptioniste (ong1.90cm) al aangegeven had dat er nogal wat zeewier was.
    Het water was ongekend warm en er was inderdaad weinig te zien. De receptioniste probeerde tegen indrukwekkende prijzen ook nog wat excursies aan ons te slijten.

Terwijl de meiden op de strandbedden plaats namen. Heb ik rond het hotel wat lokale dieren geprobeerd te spotten. Een slijkspringer en de krabben waran vooral gaaf. Het waterhoentje, de wulp en de oeverloper waren bijzondere herinneringen aan thuis.
    Het mannetje van de Red Fody liet zich deze keer wat langer zien.

Een prachtige zonsondergang met uitzicht op Cousin en Cousinne en toen door naar het luxe buffet in de Indian Ocean Lodge. Daar plande we de rest van ons verblijf op Praslin voor wat schappelijker bedragen.
    Ik ben benieuwd of het gaat lukken om veilig met een huurautootje Vallee de Mai (cocos d’ mer), Anse Lazio (mooiste strand ter wereld en snorkelen) en Cote d’Or(souvenirs) te bezoeken.

Wel een bijzonder matige internet verbinding bij de receptie. Verslagje loopt dus wat vertraging op.

Na een heerlijk ontbijt met veel fruit en een bezoekje van die leuke kleine duifjes en een red fody. Gingen we in een onbetrouwbaar gebutst huurautootje naar de Valée de Mai en naar het ‘mooiste’ strand te wereld (quote Floortje Dessing)

NP Vallée de Mai is de de plek om soorten tegen te komen die nergens anders ter wereld voorkomen.
    Met de entreetickets werd ons dan ook een lijstje met endemische soorten in de hand gedrukt.

De Coco de Mer is het symbool van de Seychellen de kokosnoten hebben de vorm van vrouwenbillen. Voor de ontdekking van de Seychellen (18de eeuw) spoelden de noten aan op de stranden van de Indische oceaan. Niemand wist waar ze vandaan kwamen en mede door de bijzondere vorm werden ze gezien als gave van de goden. En een associatie met vruchtbaarheid lag natuurlijk voor de hand.

In de Vallée de Mai spotte we ook een aardig reeksje van de genoemde endemische soorten. Hoewel we geen gids bij ons hadden is het natuurlijk handig om wel even op ze te letten. Zo werden we al snel gewezen op de Black Parrot en aan het eind van de wandeling hielp een gids me aan de Pigeon Hollandaise ofwel de Blauwe Seychellen duif met zijn rode kop witte bef en blauwe vleugels. Robin spotte de Giant Bronze gecko en enkel fotografen vestigde onze aandacht op de Green Day Gecko.

We kregen een wat schreeuwerige show van de diksnavel buulbuul De sjagerijnige dames van het caféetje schonken een prettige ice café. Het zweet gutste langs alle kanten langs ons lichaam na ruim twee uur stijgen en dalen door een jungle waar daglicht niet doordringt maar waar het vrolijk 30 graden is met een vochtigheidsgraad van tegen de 100.

Volgende stop Anse Lazio.
    Maar het gehuurde karretje moest daarvoor nog wel even tot het uiterste getest worden.

Republic of Seychelles, Seychellen, Seychelles, Seychelle, Seyhyɛl, ሲሼልስ, سيشل, Seixeles, Seyçels, Сейшэльскія Астравы, Сейшелски О-ви, Sesɛli, সিসিলি, སཱ་ཤཻལ།, Sechelez, Sejšeli, Seychely, Seychellerne, Seshɛls nutome, Σεϋχέλλες, Sejŝeloj, Seiiellid, Seychelleak, سیچلز, Seysel, Seychellit, Seyskelloyggjarnar, Sêch·èles, Na Séiséil, શેશેલ્સ, Saishal, איי סיישל, सेशेल्स, Սեյշելներ, Seycheli, Seychelleseyjar, セイシェル, სეიშელის კუნძულები, Shelisheli, សីសែល, ಸೀಶೆಲ್ಲೆಸ್, 세이쉘, سیشێل, Seychellys, Insulae Seisellenses, Sesere, Sɛshɛlɛ, ເຊແຊວ, Seišeliai, Seshele, Seišeļu salas, Seyshela, Сејшели, സെയ്ഷെല്‍സ്, Seychellene, सेचेलेस, Seichèlas, ସେଚେଲସ୍, Seszele, سیشل, Ilhas Seychelles, Seychellas, Amazinga ya Seyisheli, Сейшельские о-ва, Seychellsullot, Sëyshêle, Sishelis, Sejshellet, Seychellerna, ஸேசேல்ஸ், సీషెల్స్, Ҷазираҳои Сейшел, ประเทศเซเชลส์, Seyshels, ʻOtumotu Seiseli, سېيشېل ئاراللىرى, Сейшельські Острови, سشلیز, Xây sen (Seychelles), Säceluäns, Orílẹ́ède seṣẹlẹsi, 塞舌尔群岛, i-Seychelles

Anzeige