Singapore

Curious what backpackers do in Singapore? Discover travel destinations all over the world of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Marina Sands Hotel

December 16, 2018 in Singapore ⋅ ⛅ 30 °C

Raffles for a Singapore Sling... Very cheesy music not really fitting with the venue and could be missed from the Singapore Itinerary. Marina Sands Hotel Skypark at night... Definitely recommend. Gardens by the Bay winter wonderland... Bit weird in 30 degree heat and foamy snow 😂😂😂

Singapore Day 2

December 15, 2018 in Singapore ⋅ ⛅ 28 °C

Up at 10.50am...and only because someone came into the room to turn off the air conditioning!

Breakfast and another swim at the pool.

Then journey on the MRT (underground) to Gardens by the Bay

Experienced our first monsoon rain ☔☔💦💧💦☔

January 2 in Singapore ⋅ 🌧 28 °C

Vandaag hadden we een druk programma. Er valt veel te beleven in deze stad. We zeggen wel altijd stad, maar eigenlijk is het hier een stad-staat. Het is hier dus véél groter dan een gewone stad bij ons.

In de voormiddag bezochten we de botanische tuinen. Deze zijn enorm in vergelijking met de meeste die wel al bezocht hadden. Ze zijn ook gratis, buiten de orchideeën tuin. Dit was het eerste deel dat we bezochten. De tuin was natuurlijk prachtig en we hebben wel 101 foto's genomen van de bloemen.

Hierna volgde een wandeling door het tropische regenwoud. Hier spotten we verschillende eekhoorns die enorm snel van boom tot boom sprongen, heel amusant! We zagen ook nog een ander diertje dat wat op een eekhoorn leek maar het niet was.

Na een korte en verbazend lekkere lunch vervolgde we onze wandeling door het park. Plotseling spotte Tat een varaan tussen de planten. Dit was een onverwachte verrassing voor ons. Hierna deden we nog een wandeling tussen de boomtoppen en verkende we de "wetlands".

Na de botanische tuin bezochten we de wijk Marina Bay. Deze hadden we onze eerste avond al wat verkend, maar nu was het tijd om het Arts Science museum te bezoeken. Er was een tijdelijke tentoonstelling van minimalisme die we bezochten. Dat was heel interessant. Er was ook een gratis mini tentoonstelling waarbij we via een tablet de ruimte konden omtoveren tot tropisch regenwoud. Er was ook een kortfilm hiervan. Bedoeling was om geld in te zamelen om het regenwoud op Sumatra te beschermen. Dat wordt momenteel aan een recordtempo gekapt/afgebrand voor palmolie plantages.

Onze laatste stop was gardens by the bay. Dit is een vrij populaire plek, waarbij er twee "serres" zijn met een "cloud forest" en "flower garden". De gebouwen zijn eigenlijk architecturaal gezien heel speciaal en indrukwekkend. We zijn wel niet binnen geweest omdat we al naar de botanische tuinen waren geweest en omdat de ingang vrij prijzig was. Verder staan hier ook "supertrees" Dit zijn eigenlijk torens die op bomen lijken. Langs de buitenkant zijn deze ook begroeid met planten. Hier luisteren we 's avonds naar operamuziek met bijhorende lichtshow.

Als afsluiter volgde een uur en een half durende wandeling terug naar het hotel. Morgen nemen we de vlieger naar Borneo dus helaas moeten we al afscheid nemen van deze wonderlijke stad.

Singapur. Letzter Stop.

January 24 in Singapore ⋅ ⛅ 26 °C

Bin sehr müde. Ortszeit Donnerstag 22.17. NZ Zeit Freitag 3.17 morgens. Zuhause Donnerstag 15.17 mittags. Eine nette Nebensitzerin im Flugzeug, süße 82 Jahre jung, aus Wales. Wenn man den NZ Dialekt gewohnt ist und jetzt dann den Scotland Accent. Das ist schon krass. Noch eben umgezogen. Raus aus den Sommerklamotten. Rein in was langes.Read more

Wir sind in Singapur

January 31 in Singapore ⋅ ⛅ 29 °C

Wir sind in Singapur!

Gestern Abend sind wir gegen 22 Uhr mit Singapore Airlines von Frankfurt losgeflogen. Mit den kids durften wir als erste an Bord und wurden extrem umsichtig und freundlich behandelt. Kilian war ganz begeistert wie hübsch die Stewardessen gekleidet sind und ist vor Aufregung und Freude ausgeflippt, weil wir so schöne Plätze mit viel Beinfreiheit hatten. Tatsächlich haben beide Kinder den größten Teil der 12 Stunden geschlafen. Kilian konnte dank der aufblasbaren Würfel (danke Andreas!) komplett ausgestreckt schlafen und Löwi hatte in ihrem Baby Bassinet sowieso ein kuscheliges Plätzchen. Leider mussten wir sie mehrfach wegen Turbulenzen rausnehmen. Alles in allem war es aber ein sehr entspannter Flug mit unseren Reisebärchen.

Seit heute abend sind wir nun bei 29 Grad mitten im tropischen "Großstadtdschungel" und haben ein tolles Zimmer mit Balkon und fabelhaftem Blick auf die Marina Bay in der 40. Etage im Swissotel The Stamford bezogen. Es ist super schön hier - nun von Singapur haben wir abgesehen von der herrlich Aussicht und der Mall in den basements des Hotelkomplexes bislang noch nichts gesehen - aber wir sind einfach mal mega happy, dass wir hier sind und alles so gut geklappt hat ❤

Singapur - Tag 4

February 3 in Singapore ⋅ ⛅ 29 °C

Heute haben wir uns für den Singapore Zoo um 7.30 den Wecker gestellt. Schwierig war vor allem die Mini-Schlafmützen wach zu bekommen - aber das frühe Aufstehen hat sich gelohnt. Der Zoo liegt im Norden Singapurs in einem Stück Regenwald eingebettet und einige Tiere, wie z.b. die Affen haben keine Gehege sondern schwingen sich quasi frei durch die Bäume. Es war ein richtig toller Zoobesuch, der mit einem Wasserspielplatz gekrönt wurde. Natürlich hatten wir keine Badesachen dabei, was für die kids in Schlüppi und Windel jedoch kein Problem war. Mich hat eine Wasserfontäne so erwischt, dass ich komplett gebadet war und dann komplett bekleidet mit Kili noch Wasserrutsche gerutscht bin. Das war ja dann auch egal 😅

Nach einem späten Mittagschlaf (endlich mal für uns alle!) haben wir unseren allerschönsten Abend hier in Singapur verbracht. Wir waren bei der Garden Rhapsody Light and Sound Show, bei der die "Riesenbäume" farblich abgestimmt zu Klassikern wie moon river leuchten. Wir lagen unter den Bäumen bei 28 Grad und es war einfach nur magisch! Das war mein absolutes Highlight.

Die ganze Marina Bay ist mittlerweile voll mit Menschenmassen, die sich auf chinesisch Neujahr vorbereiten. Es ist der helle Wahnsinnn was hier an Shows und Konzerten am Hafen los ist.

Als wir wieder in unserem schönen Zimmer in der 40. Etage ankommen (es knackt tatsächlich in den Ohren bei jeder TurboFahrstuhlfahrt) sehen wir noch ein Riesenfeuerwerk in der Marina Bay. Wirklich mega! Kilian findet, dass das von Fred an Silvester aber besser war 🥰

Singapur - Tag 3

February 2 in Singapore ⋅ ⛅ 31 °C

Heute war es extrem schwül und selbst Kili war von der drückenden Hitze erschöpft. Carlotta und ich sind nur noch ein klebender Haufen. Wir gehen leider auch immer zur Mittagshitze los, da wir Schlafmützen vorher nicht aus den Federn kommen. Also vielleicht doch etwas jetlag :)

Chinatown hat uns heute mit leckersten Ben Baos (oder so ähnlich) begeistert und wir haben Neujahrsdekoartikel für unsere asiatische Familienhälfte gekauft. Kili hat herrliche Deko für Henry und Louis und die Schwager-omi ausgewählt (natürlich alles mit Schweinen!)

Nach einer Poolsesession waren wir Pizza essen und dann bei der Lasershow an der Marina Bay. Nach wie vor haben wir unser Nahrungsproblem mit den Bärchen: Kilian ist viel, aber nur von wenig ausgewählten Nahrungsmitteln (Kartoffeln, Reis, Pommes, Pizza) und Carlotta ist quasi von allem, aber nur ganz ganz kleine Portionen. Sagen wir so, es ist geringfügig anstrengend.

Die Lasershow am Hafen war toll und noch schöner war das open air concert mit einer wunderbaren Band, die den Abend für uns perfekt gemacht hat. Besser könnte es uns nicht gehen.

Gelukkig Neutjoar!

January 1 in Singapore ⋅ ⛅ 31 °C

Gisteren vertrokken we na ons ontbijt richting de luchthaven. We hadden geen problemen en kwamen op tijd aan in Singapore. Na vlot door de controle geraakt te zijn, was het wel even zoeken voor transport naar ons hotel. Iedereen wou snel naar zijn hotel en dat zagen we aan de lange file om een taxi te nemen. Iemand van het luchthavenpersoneel gaf ons de tip om een grab te bestellen. Dus we probeerden een te bestellen, maar dit lukte niet. Wij dus terug naar de taxi. Hier was de lijn ondertussen verdubbeld. Hoe geraakte we nu ooit op tijd in ons hotel? Steven bleef ook proberen om een grab te bestellen. Uiteindelijk lukte dit en rende we terug naar de pick-up zone. Gelukkig hadden we nog genoeg tijd om ons klaar te maken om te gaan eten.

We gingen dicht bij the Marina Bay eten. Hier is er altijd een groot vuurwerk en we waren benieuwd. Na ons vijf-gangenmenu, zochten we een plekje op in het park om van het vuurwerk te genieten. De show was al van voor 23u bezig. Wij genoten nog voor meer dan een uur van het vuurwerk. Het was mooi en echt wel indrukwekkend!

Hierna gingen we nog iets drinken op een terrasje en daarna in een bar met een live-optreden. Hier waren enkele Indische mannen zich vol aan het geven op de dansvloer. Hilarisch om te zien! Zalig! Een mooie afsluiter voor de avond. We gingen te voet terug naar huis en onderweg zagen we nog enkele bezienswaardigheden (mooie gebouwen).

Vandaag sliepen we lekker uit en deden we mee aan de nieuwsjaarsduik. Een duik in het zwembad was een deugddoende verfrissing. Hier is het 30 graden en wordt het ‘s nachts niet frisser dan 26 graden dus af en toe een plons doet deugd.

We bezochten Kampong Glam, een wijk met leuke oude huisjes, vele restootjes, shopjes en ook streetart. Leuk kuieren door de straten hier. Er staat hier ook een grote, bekende moskee. Het deed ons denken aan het paleis vanuit Alladin. Als volgende bezochten we een overdekte markt, maar hier waren we snel weg. Het was er een zoals de vele die we al gezien hebben en het was er verschrikkelijk druk.

Toen begaven we ons naar een andere wijk, Little India. De naam spreekt voor zich. Hier kwamen we in een straat met vele kleine shopje waarin bollywood muziek werd gespeeld. Hier was zeer veel volk aanwezig, voornamelijk rarara ... Indiërs. 😄 we bezochten een hindu tempel. Deze was helemaal anders dan de vorige in Myanmar. Veel meer kleur en figuren. Ook spotte we nog wat streetart en een kleurrijk gebouwtje. Dit was het enige Chinese gebouw dat is overgebleven. De Indische bewoners van de wijk hadden het wel geschilderd in de mooie kleuren.

De warmte die hier continu in de stad hangt, eiste zijn tol. Na een korte drankpauze keerden we terug naar ons hotel. Een tweede duik in het zwembad zorgde voor de broodnodige verfrissing.

Singapore bevalt ons wel. We noemen het de stad van de toekomst. Vele hoge flatgebouwen, skyscrapers, die hoog boven jou uittoren en veel groen. In elke straat staan er wel bomen, struiken en bloemen. Ook op de gebouwen zelf zien we struiken en bomen staan. Er zijn hier ook veel en grote parken waar de inwoners van kunnen genieten. Mooie voetpaden en verzorgde straten waar alles goed geregeld is. Ook de stad en haar straten zijn zeer proper. Singapore is het prototype voor de steden van de toekomst. 😊

Singapur - Tag 2

February 1 in Singapore ⋅ 🌧 30 °C

Heute sind wir erst gegen 10.30 zufällig durch den klopfenden Zimmerservice geweckt worden (3.30 Uhr morgens in Deutschland) und haben eine ganze Weile gekramst, gewurschtelt und auf dem Zimmer gefrühstückt um dann endlich 2 Stunden später das Hotel zu verlassen (ohne Kinder waren wir auf jeden Fall mal schneller!).

Bei herrlichstem Sonnenschein und einer Affenhitze haben wir den ganzen Tag die Marina Bay und die Gardens by the Sea (mit coolem Wasserspielplatz) zu Fuß erkundet. Kili ist ein toller Wanderbär und Carlotti lässt sich am liebsten Tragen. Zwischenzeitlich wagt sie ein paar Schritte allein - wir warten auf den Durchbruch.

Die Wolkenkratzer und Parkanlagen bieten eine tolle Kulisse und es ist schon alles für chinesisch Neujahr am 5. Februar geschmückt. Kilian und ich sind hier temperaturmäßig voll in unserem Element. Sein allererster Ausruf bei Ankunft in Singapur war: Ooooh wie schön warm 😅

Tatsächlich finde ich es herrlich auch abends um 22 Uhr immernoch in der Wärme zu spazieren und die pulsierende Stadt zu erleben. Meine Süßlinge sind mittlerweile alle schon am Schlafen - nur ich bin noch nicht so ganz müde. Den Jetlag haben wir meines Erachtens gar nicht so wirklich mitbekommen oder einfach besonders gut vertragen. Bisher haben wir uns jedenfalls prima aklimatisiert und freuen uns auf alles was uns noch erwartet.

Stadtrundgang Singapur

December 18, 2018 in Singapore ⋅ ⛅ 30 °C

Ich habe mich heute 12 Stunden zu Fuß durch die Stadt treiben lassen.
    Es war wunderbar, alles zu entdecken.
    Mit einer groben Vorstellung der "wichtigsten" Highlights und einem Stadtplan ging es auf Erkundungstour...Hier ein paar Eindrücke.

Republic of Singapore, Singapur, Singapore, Singapoer, Singapɔ, ሲንጋፖር, سنغافورة, Sinqapur, Сінгапур, Сингапур, Sɛngapuri, সিঙ্গাপুর, སིངྒ་པུར།, সিঙ্গারপুর, Singapour, Singapɔr nutome, Σιγκαπούρη, Singapuro, سنگاپور, Sinngapuur, Singapor, Singeapór, સિંગાપુર, סינגפור, सिंगापुर, Szingapúr, Սինգապուր, Singapura, Singapúr, シンガポール, სინგაპური, Singapoo, សិង្ហបុរី, ಸಿಂಗಪುರ, 싱가포르, سینگاپور, Singapowa, Singapurɛ, ສິງກະໂປ, Singapūras, Singapure, Singapūra, Singaporo, സിംഗപ്പുര്‍, सिंगापूर, စင်္ကာပူ, सिङ्गापुर, ସିଙ୍ଗାପୁର୍, Cingapura, Singapuru, Sïngäpûru, සිංගප්පූරුව, Sigapoa, Singaboor, Singapori, சிங்கப்பூர், సింగపూర్, สิงคโปร์, Singapoa, سىنگاپور, Singapurän, Orílẹ́ède Singapo, 新加坡, i-Singapore