Your travels in a book

Learn more

Get the app!

Post offline and never miss updates of friends with our free app.

New to FindPenguins?

Sign up

South Africa

Curious what backpackers do in South Africa? Discover travel destinations all over the world of travelers writing a travel blog on FindPenguins.
  • Without a doubt one of the best feelings ever to arrive at the airport with an entourage of family with banners and presents waiting for us.

To put the icing on the cake we headed straight home to meet the rest of the family for a proper braai (BBQ).

Truly blessed to be with all our loved ones.

{Roedolf}

• The bushveld is the number one thing in South Africa other than family that I missed while living abroad.

This place is just magical. Nowhere else do you experience nature with all 5 senses like you do here.
    Sight - the views are absolutely breathtaking.
    Smell - the smell of grass and animal dung that fills the air.
    Taste - the sweet taste of of a fresh Marula fruit.
    Touch - the blade of grass tickling you legs as you walk.
    Sound - the sound of hundreds of birds chirping.

To share this with family makes it even more special.

{Roedolf}

• Nun sind wir auf Umwegen (schon wieder Feuer) in Hermanus gelandet. Super schön hier. Diesmal teilen wir uns das Badezimmer nicht mit 30 Leuten, sondern nur mit 3. Aber irgendwie vermiss ich des voll.....fühl mich plötzlich so allein 😕

• Det er et rigtig dejligt guesthouse som vi bor på. Vi bor dog i et område hvor der er store mure rundt om alle grundene og der er en "emergency" knap i vores nøgler. Her virker dog meget fredeligt.
    Siden vi kun havde en dag i Johannesburg havde vi valgt at booke en 1-dags sightseeing tur for at se så meget som muligt af byen på en effektiv måde. Vi blev hentet kl. 9.15 af vores guide og 4 andre turister fra USA som vi skulle tilbringe resten af dagen med.
    Vi startede med at køre til Constitution Hill som er Johannesburgs højesteret. Her lå tidligere et fængsel hvor både Mandela og Gandhi har siddet inde. Efter en rundvisning blev vi kørt videre til en af Johannesburgs højeste bygninger, hvor vi fra 50' ende etage havde en fin udsigt over byen.
    Turen fortsatte til en Township a la en ghetto, der hedder Soweto. Bydelen blev bygget under apartheid-styret til de sorte der ikke måtte bo i Johannesburg og til minearbejdere. I dag er det de allerfattigste der bor derude. Efter en guides tur kørte vi til en mindeplads hvor en 13-årig dreng Hector Peterson, blev skudt af politiet under et af de mange Soweto-oprør. Soweto er et vigtigt aktiv i anti-apartheid-opgøret. Vi kørte forbi Mandelas hus, men vi var ikke inde.
    Turen sluttede af på Apartheid-museet, hvor vi både lærte om Sydafrikas historie og om Mandela. Meget stort og spændende museum. Resten af aftenen stop på dagbog, billeder samt planlægning af de næste par dage.
    Dagen får 3,5 stjerner ud af 5.

• Vækkeuret ringede allerede kl. 05:45 (snøft) - Vi fik pakket de sidste ting i kufferterne og tjekket ud af Beau Vallon Bungalows: Stoppet vores store kufferter ind vores lille røde lejebil og kørte af sted mod lufthavnen - en køretur på 30 - 45 minutter bl.a. igennem Victoria.
    Ude i lufthavnen fik vi tjekket ind til vores Air Seychelles fly til Johannesburg og så kunne vi ellers nyde vores medbragte morgenmad. Derefter brugte vi vores sidste Seychelliske Rupees på en kort shopping tur i den lokale taxfree - Vi fik købt en souvenir magnet til køleskabet, samt en Twix til deling ;o).
    Flyveturen til Johannesburg gik uden de vilde oplevelser og tog ca. 5 timer. Lufthavnen i Johannesburg virkede meget stor, men på en eller anden måde også meget tom - der var i hvert fald nærmest kun passagererne fra vores fly i den ankomst hal vi var i. Efter en hurtig tur igennem immigrationen og en lidt længere ventetid på bagagen, fandt vi vores biludlejningsselskab og fik vores udlejningsbil - en fin hvis Chevrolet Aveo.
    Første stop på vores Sydafrikanske road trip blev (efter lidt detours pga. et par misforståelser mellem os og de Sydafrikanske vejskilte) Mall of Africa, som er et kæmpe stort og flot indkøbscenter. Her brugte vi nogle timer på at få lidt at spise samt at shoppe lidt - Jesper fik købt en fin ny skjorte og Gitte fik købt noget myggespray. Senere kørte vi ud til Feng Shui Guest Resort, små 6 kilometer fra Mall of Africa, hvor vi skal bo de næste 2 dage.
    Dagen får 3 ud af 5 stjerne
    Road trip: 43 km i dag - Total 43 km

Republic of South Africa, Südafrika, South Africa, Unie van Suid-Afrika, Afrika Anaafo, ደቡብ አፍሪካ, Sudafrica, Sūðaffrica, جمهورية جنوب افريقيا, República Sudafricana, Cənub Afrika, Паўднёва-Афрыканская Рэспубліка, ЮАР, Worodugu Afriki, দক্ষিণ আফ্রিকা, ལྷོ་ ཨཕྲི་ཀ།, Suafrika, Južnoafrička Republika, Sudàfrica, Jihoafrická republika, De Affrica, Sydafrika, སའུཐ་ཨཕ་རི་ཀ, Anyiehe Afrika nutome, Νότια Αφρική, Sud-Afriko, Sudáfrica, Lõuna-Aafrika, Hego Afrika, افریقای جنوبی, Afrik bŋ Worgo, Etelä-Afrikka, Suðurafrika, Afrique du Sud, Africa du Sud, An Afraic Theas, Afraga a Deas, દક્ષિણ આફ્રિકા, Afirka Ta Kudu, Južna Afrika, דרום אפריקה, दक्षिण अफ़्रीका, Afrik Disid, Dél-afrikai Köztársaság, Հարավային Աֆրիկա, Africa del Sud, Afrika Selatan, Sudafrika, Suður-Afríka, 南アフリカ共和国, სამხრეთ აფრიკის რესპუბლიკა, Afrika Kusini, Оңтүстік Африка республикасы, អាហ្វ្រិកខាងត្បូង, ದಕ್ಷಿಣ ಆಫ್ರಿಕಾ, 남아프리카 공화국, جٔنوٗبی اَفریٖقہ, ئەفریقای باشوور, Afrika Dhyhow, Africa Australis, Sawusafirika, Zuid-Afrika, Afríka ya Súdi, ອາຟະລິກາໃຕ້, Pietų Afrika, Afrika ya Súdi, Dienvidāfrikas Republika, Afrika Atsimo, Āwherika-ki-te-tonga, Јужна Африка, ദക്ഷിണാഫ്രിക്ക, दक्षिण अफ्रिका, Afrika t’Isfel, တောင်အာဖရိက, Sør-Afrika, Mzansi ye Afrika, Süüdafrika, Sud Afrika, Afrika-Borwa, Sud-Africa, ଦକ୍ଷିଣ ଆଫ୍ରିକା, Mauling Aprika, Afryka Południowa, África do Sul, Africa dal Sid, Afurika y'Epfo, Africa de Sud, दक्षिण-आफ्रिका, Àfrica dû Sud, Mátta-Afrihká, Mbongo-Afrîka, දකුණු අප්‍රිකාව, Južná Afrika, Južnoafriška republika, Koonfur Afrika, Afrika e Jugut, Јужноафричка Република, iRiphabhulikhi ye Ningizimu Afrika, Afrika Borwa, தென் ஆப்பிரிக்கா, దక్షిణ ఆఫ్రికా రాజ్యం, Ҷумҳурии Африқои Ҷанубӣ, แอฟริกาใต้, Timog Aprika, Aforika Borwa, ʻAfilika tonga, Saut Aprika, Güney Afrika, Riphabliki ra Afrika Dzonga, جەنۇبىي ئافرىقا, Південна Африка, جنوبی افریقہ, Nam Phi, UMzantsi Afrika, Orílẹ́ède Ariwa Afirika, 南非, iNingizimu Afrika