South Korea
South Korea

Top 10 Travel Destinations South Korea

Quarantaine

February 11 in South Korea ⋅ ☀️ 5 °C

Het heeft even geduurd voordat ik de deze Footprint geplaatst heb. De quarantaine viel mij nogal zwaar, waardoor ik niet veel zin had in het schrijven van deze Footprint. Daarnaast wil ik hier geen Instagram van maken. Het lijkt mij leuker en veel interessanter om hier een blog van te maken waar ik mijn ervaring met jullie deel.
      Na het verlaten van het vliegtuig bleek dat er nog een formulier ontbrak aan mijn stapel papieren. Deze moest ik daarom nog snel invullen. Gelukkig was ik niet de enige zonder dit formulier. Het was helaas wel in het Koreaans en met wat gepuzzel kwamen we tot de conclusie dat ook dit voor Covid was. Het immigratie proces in Korea is erg anders dan wij in Nederland gewend zijn dankzij Corona. Na 4 balies waar onder andere mijn Visum, temperatuur, negatieve PCR test en quarantaine adres gecontroleerd werden mocht ik eindelijk naar de bagageband. Dit was echter nog niet het einde van het vliegveld verhaal. Ik moest in een speciale ruimte wachten op een quarantaine taxi die mij naar het hotel zou brengen.
      Eenmaal in mijn hotelkamer aangekomen, werden mijn zenuwen eindelijk minder. Dit is mijn thuis voor de komende 7 dagen. Tijdens deze quarantaine mag ik alleen voor de verplichte PCR testen mijn kamer uit. Doe ik dat niet, dan staat er een fikse boete en celstraf van maximaal 1 jaar op mij te wachten. Oke, ik mag niet van de kamer af, dus hoe kom ik dan aan eten? Het ontbijt, lunch en avondeten werden voor de deur gezet. Uiteraard waren het Koreaanse gerechten met telkens vreemde soepen waar ik mij niet aan gewaagd heb 😊. Een van de grootste teleurstellingen was de temperatuur van het eten. Koud. De rijst, soep, kimchi en ?vlees? waren allemaal koud. Maakte het een stuk minder smaakvol.
      Na deze quarantaine zal ik 4 dagen (van 17 tot 21feb) in een gewoon hotel verblijven alvorens naar mijn kamer op het campus te verhuizen.
      En als laatste nog een paar kleine dingetjes:
      • Elke dag moest ik mijn temperatuur op meten en samen met eventuele klachten in 4 keer per dag invullen in een speciale app en formulier.
      • De SIM kaart die ik besteld had werkte niet met mijn telefoon, waardoor ik veel gedoe kreeg met de quarantaine registratie. Na het aanschaffen van een nieuwe kaart eindelijk wel kunnen bellen/internetten.

Respect voor jou hoor!

3/4/22Reply

Tussenstop

February 17 in South Korea ⋅ ☀️ -5 °C

Dit hotel is niet bepaald het mooiste hotel in de stad, maar wel erg betaalbaar en toch maar voor 4 nachten, daarna naar het campus. Natuurlijk ging ook dit niet in één keer goed. De kamer die ik kreeg was vies met vlekken op het bed en in de badkamer…. Gelukig snel een betere kamer gekregen.Read more

Sport klimmen op Samsungsan

February 19 in South Korea ⋅ ☁️ 0 °C

Onder begeleiding van een gids voor het eerst buiten wezen klimmen. Het was droog en koud, ideaal weer voor mijn zweterige handen.

Nadat ik de metro uitstapte werd ik meteen begroet door tientallen mensen die allemaal gingen wandelen en klimmen. En dat terwijl het klim seizoen nog niet eens begonnen is!

In totaal hebben we 4 pitches (muren) beklommen. Per stuk schat ik ze op zo'n 10 a 12m hoog. Ga dit zeker vaker doen.

Dormitory

February 21 in South Korea ⋅ ⛅ 2 °C

Op 21 februari kon ik eindelijk inchecken in mijn kamer op het campus. Natuurlijk kon ook dit niet in één keer goed gaan. Direct na het openen van de deur kwam de stank mij tegemoet. Dit leek niet op een kamer, het had meer weg van een stal. Ik zal jullie de beelden besparen, want het was echt goor. Gele toilet, afval met etensresten, overhoopgehaalde meubels en overal vlekken/vuil. Hier ga ik echt niet naar binnen dacht ik bij mijzelf. Dus weer met al mijn bagage naar het kantoor van de dorms. Hier kreeg ik te horen dat ik de verkeerde kamer aangewezen had gekregen. Gelukkig. Op naar de juiste kamer op de 10de verdieping. Deze kamer zag er een stuk beter uit, het was tenminste niet vies.
      Mijn kamergenoot was ook al gearriveerd en na een kort gesprek heb ik mijn bagage voor (hopelijk) de laatste keer in lange tijd uitgepakt. Dit wordt mijn thuis voor de komende 5 maanden.
      Over de kamer:
      Ik deel deze met een mede Nederlandse student uit Drenthe. De kamer is wat ruimer dan ik verwacht had, maar nog steeds niet geweldig. Ik had op zijn minst verwacht dat er basis spullen zoals wc-papier of iets van schoonmaakmiddelen zouden zijn. Er was echter helemaal niks. Enkel een bed, kast en bureau. De badkamer heeft geeneens een gewoon gordijn of douchegordijn. Geen tijd voor uitrusten, eerste moet er gewinkeld worden.

Hiken: Achasan & Yongmasan

February 26 in South Korea ⋅ ☁️ 7 °C

Nog een wandeltocht. Dit keer dichterbij campus en niet alleen, maar met mijn kamergenoot, Nick. Dit is zijn eerste keer wandelen op niet-nederlands terrein. Het uitzicht was minder spectaculair dan tijdens de vorige wandeling, maar desalniettemin de moeite waard. Het klimmen en klouteren over de rotsen gaat mij voorlopig niet vervelen.

Aangezien het zaterdag is, is het ook erg druk met andere wandelaars. De smog was vandaag ook erger, waardoor het moeilijk was om de stad te zien.

Bibong Peak (poging 1)

March 5 in South Korea ⋅ ☀️ 2 °C

Vandaag weer een uitdagende wandeling gemaakt in de bergen ten noorden van Seoul. Het doel van vandaag: Bibong Peak met een hoogte van 570m, een leuke uitdaging. De route die ik had uitgestippeld loopt over een bergkam vanaf het metrostation. Volgens de kaart moest deze route uitdagend, maar niet te moeilijk zijn. Gelukkig was ik op tijd vertrokken, want ik had mij een beetje verkeken op de afstand. Als echte Nederlander ben ik gewend makkelijk 20km in een dag te kunnen lopen. Nederland is immers zo plat als een pannenkoek. Hier is dat toch echt anders en dat heb ik ook vandaag mogen ervaren. 10km in ruim 5,5 uur. Verklaring: routes die meer weg hebben van een rotswand dan een pad. Af en toe bestond het pad uit een enorme, schuin aflopende rotsplaat of waren er stukken waar je twee meter omhoog ging en één meter naar voren.
      Eenmaal bij de top aangekomen begon ik te twijfelen, het laatste stuk bestond uit een smalle rots waar de wind vrij spel had met aan weerzijden niks. Enkel diepte. Ik besloot dat ik vandaag genoeg uitdagende obstakels had overkomen en dit voor een andere dag is. Gelukkig was het uitzicht prachtig. Het weer was helder, de zon schijnt en de smog viel vandaag er mee. Hierdoor kon ik kilometers ver kijken en zelfs het campus was zichtbaar.
      Dit zal niet de laatste keer zijn dat ik deze top bezoek, dat laatste stukje wil ik toch erg graag beklimmen. Volgende keer kom ik terug met meer zelfverzekerdheid, handschoenen en bergschoenen.

Hand Building

March 29 in South Korea ⋅ 🌙 2 °C

Hand Building is één van de vijf vakken die ik op Konkuk Univ. volg. Nu ik een paar lessen gehad heb leek het mij leuk jullie te vertellen wat het vak inhoudt en wat er allemaal bij komt kijken.

Het Nederlandse vak zou Keramiek heten en het is aan mij om in dit semester een schaal, vaas en een vrije invulling te maken. Aangezien de Koreaanse studenten al voorkennis hebben van eerdere vakken (en keramiek lessen op de middelbare school) mogen mijn objecten wat kleiner en eenvoudiger zijn. Ik ben begonnen met het schetsen van ideeën voor de schaal.

Het is niet de bedoeling iets te maken omdat je het er leuk uit vindt zien. Er moet een betekenis en/of verhaal achter zitten. Mijn idee is om een schaal te maken met verschillende lagen die in elkaar overlopen. Dit verloop moet uiteindelijk symbool staan voor de stroming van het leven, vandaar de bloemen en vlinder. Dit zijn fragiele objecten en dieren evenals het leven.

Op het moment van schrijven ben ik bijna klaar met het modeleer gedeelte. Daarna zal ik alles zo glad en mooi mogelijk proberen te maken. Vervolgens komt er een laag speciale verf op en moet de schaal volledig drogen. Tijdens het drogen mogen er absoluut geen scheuren ontstaan. Wanneer er wel een scheur opduikt moet ik helemaal opnieuw beginnen. Een scheur is namelijk niet te repareren en zou altijd een zwak punt blijven. Na het drogen gaat het voor de eerste keer in de oven. Hierin wordt het op 1200° graden gebakken. Dit duurt minimaal 24 uur, omdat het heel geleidelijk moet opwarmen en afkoelen om scheuren te voorkomen. Mocht er een (kleine) holte in mijn schaal zitten, dan zal de lucht daarin uitzetten en de schaal doen exploderen.

Na de eerste keer bakken is het tijd voor glazuren en daarna weer bakken op 800° om het glas laagje te doen smelten. Als het goed is heb ik dan een mooie schaal om mee naar huis te nemen.

Kersenbloesem

April 11 in South Korea ⋅ ☀️ 22 °C

Elk jaar, wanneer de dagen langer worden en de temperatuur weer stijgt, kleuren de straten van Seoul roze van de kersen bloesem. Ja, ook buiten Japan zijn deze prachtige bomen in grote getalen te vinden.

In Seoul zijn een paar populaire plekken met veel prachtige bloesem. Eén van deze plekken is Yeouido-dong. Hier is een straat te vinden met honderden bomen op een rij. De straat wordt tijdens de piek afgesloten voor autoverkeer, zodat men alle ruimte heeft om rond te lopen. Dat is geen overbodige luxe. In een stad zo groot als Seoul komen er heel wat mensen op de bomen af.

Naast mooie bloemen was er ook een cameraploeg van een Koreaanse TV zender aanwezig. Wij wisten het toen niet, maar deze straat was de afgelopen 3 jaar afgesloten tijdens de bloesem periode. De overheid wilde namelijk geen menigte hebben rondlopen tijdens een pandemie. Dit jaar is deze populaire plek weer opengesteld en dat is nieuwswaardig. En wanneer er dan drie buitenlanders rondlopen moeten ze natuurlijk geïnterviewd worden. Zo ben ik voor maar liefst 5 seconden op het journaal van een Koreaanse zender geweest.

Naast Yeouido-dong waren er ook een paar mooie bomen op het campus te vinden. Hier heb ik ook een paar foto’s van toegevoegd.

Schrijf een opmerking …

4/14/22Reply

Mount Gwanaksan

April 22 in South Korea ⋅ ☁️ 14 °C

Wandeling naar de top van Gwanaksan ('san' is Koreaans voor berg). Het was best een zware wandeling met een oud, onbewandeld pad op de weg terug.

Het uitzicht kon beter, maar de wolken zorgden ook voor een mooi plaatjeRead more

Leuk al die foto’s Bas wel allemaal erg hoog doe je voorzichtig [Oma]

5/7/22Reply
      BasV

U hoeft zich geen zorgen te maken, ik zoek de gevaren niet op. Dit zijn de normale wandel paden in Korea.

5/10/22Reply

Trip naar Busan - Dag 1 - Deel 1

May 5 in South Korea ⋅ ☀️ 20 °C

Samen met 4 andere studenten ben ik voor vier dagen naar Busan geweest. We hebben een trip geboekt van donderdag tot zondag. In het pakket zit de busreis en hotel inbegrepen, want ons aardig wat kosten heeft bespaard. Busan is een kustplaats die bekend staat om zijn mooie weer, haven (De haven van Busan staat op de zesde plek in de ranglijsten voor drukste havens) en vismarkten, maar ook tempels en stranden. Er wonen ongeveer 3.4 miljoen mensen en is daarmee een redelijk grote stad.
      Aangezien het een korte reis is, hebben we zo veel mogelijk activiteiten in de dagen gepropt. Ik zal daarom mijn ervaringen opdelen in meerdere berichten.

Republic of Korea, Südkorea, South Korea, Suid-Korea, Anaafo Koria, ደቡብ ኮሪያ, Corea d'o Sur, كوريا الجنوبية, Corea del Sur, Cənub Koreya, Паўднёвая Карэя, Корея, Южна, Worodugu Kore, দক্ষিণ কোরিয়া, ཀོ་རི་ཡ། ལྷོ་མ།, Korea ar Su, Južna Koreja, Corea del Sud, ᎤᎦᎾᏭ ᎢᏗᎵ ᎪᎴᎠ, Jižní Korea, Repùblika Kòreji, De Corea, Republikken Korea (Sydkorea), ལྷོ་ཀོ་རི་ཡ, Anyiehe Korea nutome, Νότια Κορέα, Sud-Koreio, Lõuna Korea, Hego Korea, کره ی جنوبی, Koree Worgo, Etelä-Korea, Suður-Korea, Corée du Sud, Corê du Sud, An Chóiré Theas, Corea do Sur, દક્ષિણ કોરિયા, Koreya Ta Kudu, קוריאה, דרום, दक्षिणी कोरिया, Koreja, Južna, Kore disid, Dél-Korea, Հարավային Կորեա, Korea Selatan, Sud-Korea, Suður-Kórea, 大韓民国, სამხრეთ კორეა, Korea Kusini, Солтүстік Корея, Korea Kujalleq, កូរ៉េ, ದಕ್ಷಿಣ ಕೋರಿಯಾ, 대한민국, کۆریای باشوور, Korea Dheghow, Respublica Coreae, Koreya ey'omumaserengeta, Zuud-Korea, Korɛ ya súdi, ເກົາຫລີໃຕ້, Pietų Korėja, Kore wa mwinshi, Dienvidkoreja, Korea Atsimo, Јужна Кореа, ദക്ഷിണകൊറിയ, दक्षिण कोरिया, Selatan Korea, Koreja t’Isfel, တောင်ကိုရီးယား, Corea d' 'o Sud, Sør-Korea, Republikken, Süüdkorea, Republiek Korea, Corèa del Sud, ଦକ୍ଷିଣ କୋରିଆ, Republika Korei, سوېلي کوريا, Coreia do Sul, Corea dal Sid, Koreya y'amajepfo, Coreea de Sud, Южная Корея, Corea dû Sud, Mátta-Korea, Korëe tî Mbongo, දකුණු කොරියාව, Južná Kórea, Korea, South, Kuuriyada Koonfureed, Koreja e Jugut, Јужна Кореја, Sydkorea, Jamhuri ya Korea, தென் கொரியா, దక్షిణ కొరియా, เกาหลีใต้, Timog Korea, Kōlea Tonga, Saut Korea, Güney Kore, Південня Корея, جنوبی کوریا, Nam Triều Tiên, Sulüda-Koreyän, Salatan nga Korea, 韩国, Orílẹ́ède Ariwa Kọria, 大韩民国, i-South Korea