Your travels in a book:

Learn more

Get the app!

Post offline and never miss updates of friends with our free app.

New to FindPenguins?

Sign up free

Sri Lanka

Sri Lanka

Curious what backpackers do in Sri Lanka? Discover travel destinations all over the world of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Most traveled places in Sri Lanka:

All Top Places in Sri Lanka

De trein was ongeveer een uur te laat maar uiteindelijk gingen we op pad. De trein is erg leuk. Maar niet echt soepel de trein gaat op en heen en weer. Stopt gewoon ergens om paar mensen in te laten stappen. Ook veel locals die graag naast je zitten. Maar na ruim 2 uur en 70 kilometer verder zijn we er. Ff tuktuk naar ons hotel toe en toen door om wat te lunchen. Daarna onze verdiende duik in de zee . De zee is lekker kalm en warm. Er zijn ook wat strand tentjes waar we even een drankje kunnen doen. Na een paar uur weer terug naar onze toch wel kleine kamer. Kijken of we morgen 2 2 persoons kamers kunnen krijgen. In de avond lekker vis gegeten en nu even op ons balkon kaarten en chillen met Stijn. Morgen kijken we wel wat we gaan doen in ieder geval kalm aan. Tot dan.Read more

Om 2 uur gingen we op pad om naar kaudulla nationaal park te gaan. In echte safari auto gingen we op pad. Naar het park toe was nog ongeveer 1.5 uur rijden. Eenmaal in het park kunnen we kort zijn olifanten olifanten en nog meer olifanten. Wat gaaf om te zien. Alleen waren we niet alleen er waren heel wat jeeps om naar de olifanten te kijken. Maar aan het einde van de dag werd het wat rustiger en konden we in alle rust genieten van dit mooie park. We hebben ook nog een adelaar gezien en buffels en pauwen en heel wat vogels waar ik de naam niet van ken. Ook nog een krokodil en wat herten gezien. Toen weer terug naar huis waar weer een heerlijke maaltijd klaar stond. We hebben genoten van deze dag en van het heerlijke eten. Morgen uitslapen en dan een dag naar polonaruwara of zoiets. Tot dan.Read more

Vanmorgen uitslapen wekker om 8 uur en om 9 uur weg. Eerst nog een heerlijk ontbijt met fruitshake pannenkoeken en ei toast jam. Toen met onze chauffeur naar polonarawara een groot tempel complex. De rit duurde ongeveer 1.5 uur maar onderweg geniet je van al het moois. Ook zagen we een paar vrachtwagens met olifanten. Deze olifanten gaan naar het festival van kandy. Aangekomen bij polonarawara eerst kaartjes kopen en het museum bezoeken. Daarna op de fiets door verschillende tempels gereden en bezocht. Als je de tempel in wil moeten de schoenen uit. Gelukkig hebben we sokken mee anders hadden we 3de graads brandwonden aan onze voeten. Want wat was het warm vandaag. Bij de tempels ook weinig schaduw dus dat hielp niet erg mee. Maar we hebben genoten. Na al dat moois een late lunch het was al weer 4 uur. Toen terug naar huis. Onderweg nog slippers en bier gehaald en thuis eerst gedoucht en alvast wat spullen gepakt want morgen gaan we weer door. We gaan eerst naar de grot tembels van Dambula en daarna door naar het station voor de trein naar trincomale. We hebben hier erg genoten aardige mensen heerlijk eten en een super mooie omgeving. Tot morgen.Read more

Vandaag ff niks gedaan. Even ontbeten onderhandeld over de kamer. We blijven hier maar krijgen aardig wat korting. Toen naar het strand waar we een kleine cabanna hebben gehuurd voor 3 euro. Heerlijk liggen en de kinderen lekker spelen en zwemmen. Er waren ook wat andere kinderen uit België waar ze zich goed mee vermaakt hebben. In de middag een hapje eten. Ik had vis besteld maar deze was niet helemaal goed door gekomen dus heb ik de restjes maar op gegeten. Toen nog even spelen en naar huis toe want de zon brand best en Emma begon wat rood te worden. Thuis ff douchen en afkoelen en daarna even door de straat met kleine winkeltjes gelopen. Ik heb me nog even laten scheren voor 1 euro. En Emma heeft bindis gekocht dat zijn van die stippen op je voorhoofd. Nog even after sun gehaald en een happie eten. Nu ligt alles plat en wij zitten lekker buiten. Morgen gaan we denk ik een rondje in de buurt maken. Tempels fort wsrm water bronnen enz. We zullen zien tot dan.Read more

Vanmorgen had Emma er zin in om 615 was ze al wakker pfff best vroeg. Maar we hadden wel rustig de tijd om aan te kleden heerlijk ontbijten en weer rustig alle spullen pakken voor onze tuktuk tour. Deze begon om 10 uur. Eerste stop hertjes voeren. Deze zijn tam en lopen normaal in het fort rond. 2de stop fort Frederik met daarachter een hindu tempel. Dus schoenen uit en een rondje lopen. Wat zijn deze tempels toch mooi. Ook de ligging bovenop een rots was extra mooi. Alleen die muziek die op 10 stond kon wel wat minder. Even een jus de orange genomen en door naarcde budha tempel. Deze lag ook heel mooi. Daarna speciaal een stop bij de vismarkt. De jongens vinden het altijd zo lekker ruiken dus ze bleven maar even in de tuktuk. Toen door naar een nog mooiere hindu tempel waar net een ritueel begon met toeters en trommels vuur en nog meer. Deze tempel is echt één van de mooiste die ik gezien heb. Van buiten en binnen versierd en ook binnen en het plafond helemaal top. Daarna nog naar een groentemarkt geweest en toen via de haven naar de hotspring toe. Nou dat viel tegen. Veel winkeltjes en 7 bakken met warm water. Koste nog 60 cent ook. Aan het einde van onze tuktuk trip nog langs de begraafplaats geweest van de 2de wereldoorlog. Toen was ons rondje klaar. We hadden een hele fijne tuktuk driver die veel vertelde helemaal top.Read more

Vanmorgen om half 8 ontbijten om 8 uur weg om naar de grot tempels van Dambula te gaan. De reden dat het steeds zo vroeg is is mede de drukte en temperatuur. Maar vandaag moesten we ook nog een trein halen om ons naar trincomale te brengen. Maar eerst de tempels. Alles is uitgehakt uit de rotsen. Echt super mooi. De ene budha is nog mooier en groter dan de andere. We hebben ook nog allemaal een geluks armbandje gekregen. Toen nog even de golden tempel bekeken en zoals de naam al zegt veel goud. Een hele grote goude stupha en ook een grote budha. Toen op weg naar het station waar we na het afscheid van onze chauffeur in de trein zitten te wachten tot hij vertrekt. Tot later in trincomale.Read more

Na een drukke ochtend tot 2 uur was er in de middag tijd om te relaxen. Eerst een mixid lassie en pannenkoek daarna door naar het strand. Biertje zon en zee. Heerlijk. We hebben ook nog een uur gesubt best lastig. En stijn een uur een bodyboard. Lekker spellen met de golven. Toen terug naar huis ff douchen en daarna weer lekker eten. Nu alles plat morgen op tijd op want we gaan snorkelen met haaien. Spannend hoor. Tot dan.Read more

Vanmorgen om half 7 op ontbijten en op weg naar de Sigiriya rock ook wel leeuwen rots genoemd. Kaartjes kopen en gaan. Heeeeel veel traptreden maar super gaaf en mooi. Stijn en Emma hebben het goed gedaan. Eenmaal boven een erg mooi uitzicht bovenop was vroeger een tempel complex. Het begon al aardig warm te worden dus rustig aan naar beneden lopen . Onderweg weer heel veel schoolkinderen gezien weer een idee voor een schoolreisje. Eenmaal beneden waren er heel wat apen ook een paar kleintjes die nog onder hun moeder hingen. Toen met onze chauffeur naar een hout snijderij geweest om te kijken hoe ze al die beeltjes van hout maken. Toen weer door naar ons huisje. Hapje eten en even chillen en dan vanmiddag op safari. Tot dan.Read more

Vanmorgen om half 9 werden we opgehaald door de tuktuk om ons naar een bootje te brengen die ons naar pidgeon eiland zou brengen. Eenmaal daar waren we niet de enige maar ja we kwamwn om te snorkelen. Eenmaal in het water was het prachtig veel vissen en koraal we hadden brood meegenomen en dat was een goeie zet. De vissen aten het echt uit je hand. Na 2 uur waren we wel klaar en gingen we met de boot terug. Er waren beste golven dus dat beukte er hard op los. Eenmaal aan land gekomen eerst wat eten en daarna een heerlijke massage van ern uur. Toen nog ff bijkomen en de rest van de middag op het strand tot het donker werd. We hebben ook maar gelijk op het strand gegeten. Heerlijk zo onder de sterren en het geluid van de golven en je voeten in het zand. Dan ben je pas echt een bofkont. Morgen gaan we weer verder. We moeten ongeveer 5 uur rijden naar Kandy. Tot dan maar weer.Read more

Vanmorgen om 10 uur vertrokken we uit trincomale. Eerst nog even ontbijten en toen oo pad. We hadden een heerlijk ruim busje. De rit zou ongeveer 5 uur duren. Onderweg genoeg te zien en om half 1 tijd voor een lunch. Echt tussen de locals een soort bakkerij waar je een hele bak met broodjes oo tafel krijgt en wat je eet betaal je. De broodjes waren heerlijk. En met drinken erbij waren we 2.4 euro kwijt. Toen weer door. Vooral voor kandy was het erg druk. Maar om half 4 waren we er uiteindelijk. Het huisje is heel mooi en ligt boven op een berg. De eigenaar is heel aardig en zijn hond heet Jack. Toen met de tuktuk naar het centrum. We wilde de kandy dansers zien. Wel aardig maar 10 minuten was lang genoeg. Toen naar de tempel waar de tand van budha ligt. Wel mooi maar veeeels te druk. Daarna op straat een heerlijke burger genomen en weer terug naar huis. Morgen de botanische tuinen en meer tot dan.Read more

Democratic Socialist Republic of Sri Lanka, Sri Lanka, ሲሪላንካ, سريلانكا, Şri Lanka, Шры-Ланка, Шри Ланка, Sirilanka, শ্রীলঙ্কা, ཤྲཱི་ལངྐ་།, Šri Lanka, Srí Lanka, ཤྲཱྀ་ལངཀ, Sri Lanka nutome, Σρι Λάνκα, Cejlono, سری لانکا, Siri Lanka, Srí Lanca, શ્રીલંકા, סרי לנקה, श्री लंका, Շրի Լանկա, Sri Langka, スリランカ民主社会主義共和国, შრი-ლანკა, ស្រីលង្កា, ಶ್ರೀಲಂಕಾ, 스리랑카, سریلانکا, ສີລັງກາ, Šrilanka, ശ്രീലങ്ക, श्रीलंका, သီရိလင်္ကာ, श्रीलङ्का, ଶ୍ରୀଲଙ୍କା, Lanka-dīpa, Шри-Ланка, Tāmaraparnī, Sirî-Lanka, ශ්‍රී ලංකාව, Sirilaanka, இலங்கை, శ్రీలంక, ศรีลังกา, Silangikā, Шрі Ланка, سری لنکا, Xri Lan-ca (Sri Lanka), Orílẹ́ède Siri Lanka, 斯里兰卡, i-Sri Lanka