Sweden
Sweden

Curious what backpackers do in Sweden? Discover travel destinations all over the world of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

1,491 travelers at this place:

Our second night in Sälen

February 24 in Sweden ⋅ ⛅ 0 °C

That was a long trip - 750 km today. Now we have our second accommodation in the Holiday-House of our swedish friends. Many thanks for that - Lilli and Ecke! And many thanks to Elin for the great concert.

Stockholm, Sweden

July 10 in Sweden ⋅ ⛅ 14 °C

Stockholm city, the capital of Scandinavia, is spread across 17 islands. It has beautiful buildings and architecture,  cobblestoned streets, gabled old townhouses, and a 17th Century palace watching over the harbour. Fantastic restaurants, cafés, laneways and skyline. Sadly, only one day here!

Malmo, Sweden

July 2 in Sweden ⋅ ⛅ 14 °C

Day 1 We took the train to Malmo which means crossing the amazing Öresund Bridge to Sweden. The bridge is a combined railway and motorway across the Øresund strait between Sweden and Denmark. The bridge runs nearly 8 kilometres from the Swedish coast to the artificial island Peberholm in the middle of the strait. The crossing is completed by the 4 kilometre Drogden Tunnel from Peberholm to the Danish island of Amager. It was as cold and windy here as in Copenhagen! We didn't venture far - just looked around the city centre. There happened to be a bicycle race on so we cheered on the riders until the finish, took refuge from the wind in a coffee shop then got back on the train. Short and sweet!Read more

Und wieder alles anders!

February 25 in Sweden ⋅ 🌬 1 °C

Heute haben wir viel gesehen, vor allem viel Wasser!
    Später im Video werdet ihr es teilweise wohl sehen können! Naja wir hatten eine. gute Vorsprung ggü. dem restlichen Team, lediglich McFly Michael und Sohn sind voraus geflogen (die Nacht durch) und vorhin in Wilhelmina hatten wir einen kurzen Schnack.

Irgendwo im Nirgendwo haben wir dann ein Haunted House gesucht und unser Geisterfoto abgeholt (ich fühlte mich irgendwie blass und nicht ganz anwesend) im Anschluss sind wir dann die Berge und Straßen wieder runter ge“rutscht“ und weiter gefahren!

Als wir in Wilhelmina ankamen hatten wir schon einige 100Km drüber gesprochen ICE Track vs. Fähre in Bodø und mit dem ganzen Wasser auf den Seen fiel uns die Entscheidung dann doch ganz leicht, ICE Track mit Wasser macht wohl kaum Spaß also ins Hotel und versucht nett und freundlich die Reservierung aufzuheben (Charme hat geholfen und wir sind Kostenfrei aus der Nummer gekommen, der Schwedische Tourismus Verband wird es uns nicht danken)

Im Anschluss sind wir dann doch noch zum Veranstalter des icetracks gefahren und haben ganz dreist gefragt ob wir mal eben in die Werkstatt können, da wir gerne Spikereifen aufziehen möchten!
    Gesagt getan und 20 Min. später erleichtert um 2 Bier und das Tauschgeschäft in Schweden auch durchgezogen, sind wir vom Hof gerauscht und weiter gen Norden geflogen! Noch mehr Wasser begleitete unser Fahrt dann, erst von Oben in Flüssig und dann ENDLICH auch in Flocken Form! Es gab Schnee!

Die Spikes haben uns bis Arvidsjaur getragen und wir liegen jetzt in einer schönen warmen Hütte, Karin wärmt sich morgen früh schön auf und dann geht’s weiter gen Bodø.

Driftday

February 26 in Sweden ⋅ ☀️ 0 °C

Heute begrüßt uns ein blauer Himmel und ein herrlicher Ausblick von unserem Hotelzimmer.

Heute wird gedriftet aufm See🌀
    Heute ist der See gefroren.
    Heute scheint die Sonne.
    Heute wird es spaßig.
    Heute ist ein tolles Wort.
    Heute ist gute Laune Tag.
    Heute ist toll.
    Heute ist nicht gestern.
    Heute wird einfach nur Mega,........

Fährst du quer, siehst du mehr 😜

Ice Track

February 26 in Sweden ⋅ ⛅ 0 °C

Heute nach dem Aufstehen, direkt mal schlittern gegangen💪👍🤘🤘🤘🤘

So Nachtrag vom Ice Track fahren, damit ihr davon einen Eindruck bekommt, hat Sau mäßig Spaß gebracht.

Übersicht der Strecke aus 410m Höhe

Längeres Video hier

Update day 3

June 8 in Sweden ⋅ ⛅ 17 °C

Vandaag dag 3 van de Rally! Tijd voor een update aan alle sponsoren en belangstellende!

Donderdag zijn we gestart in Groningen onder toezicht van de organisatie en RTV Noord (Nos). We hebben die dag de mogelijkheid via de autosnelwegen te rijden en zo ver mogelijk te komen. Uiteraard hebben we de dag taak (foto en route via de Kohlbrandbrucke) vervuld en zijn we verder gereden richting fehmarn. Vandaag hebben we 450km

Dag 2 vertrokken via de veerboot verbinding tussen Puttegarden en Rodby. Aansluitend via Kopenhagen naar Malmö. Hier hebben wij de brug overgestoken en zijn opzoek geweest bij het politie bureau van Netflix serie "The Bridge". Vanuit daar vertrokken naar Ryd een het autokerkhof te bezoeken en foto's te maken van de "eerste bus van Abba". Aansluiten doorgereden naar Jonkoping om op de camping te genieten van de avond. We hebben deze dag 550km afgelegd.

Dag 3 vandaag wijken we van het roadbook af en trekken de binnenlanden van zweden in op zoek naar de mooie natuur en dieren.

We houden jullie op de hoogte!!

Groeten team Nasiuh #BalticSeaCircle2019

Baltic Rally 10-6-2019

June 10 in Sweden ⋅ ⛅ 10 °C

Goedemorgen,

Vanmorgen begonnen aan dag 5 van de rally. Vandaag verlaten wij het Zweedse Lapland en gaan we naar Noorwegen, Bodø. Een lang stuk rijden, dus mooi de tijd voor een verhaaltje over de afgelopen dagen.

Dag 1:
    Donderdag zijn we op het middag uur vertrokken vanuit het mooie Groningen. De eerste dag was het toegestaan om snelwegen te pakken, dus dat hebben we ook flink gedaan. Na een kleine stop voor een roadbook challenge in Hamburg, hebben we de Audi doorgetrapt en zijn we via Denemarken naar Zweden gereden. De eerste nacht hebben we onze tentjes in de stromende regen ten zuiden van Malmö opgezet, dat was fantastisch...

Dag 2:
    Vetrokken vanuit Falsterbo waar het inmiddels droog was, richting Alles Stenar voor opdracht 2 van het roadbook. Historische Viking grond waar wij een vreemd Viking ritueel moesten doen om een steen heen, dat hebben we maar gelaten, geen gekkigheid. Wel een prachtige plek met mooi uitzicht over de zee.

Hierna verder Zweden in gereden richting Ryd. Hier moesten wij stoppen bij een auto kerkhof in het bos. Creepy, vol met muggen maar toch wel cool. Na een fotootje met de oude tourbus van Abba, 6023 muggensteken en wat overleg met andere deelnemers zijn we doorgereden in de richting van Jönkopping.

Na 3 uur door prachtige natuur, hebben wij samen met 10 andere equipes een wild camping locatie gepakt aan een meertje. Bij het opzetten van onze kampeer shit is de Audi onderhanden genomen door een paar Brabanders, die ons na een paar Ajax opmerkingen hun kant op, hebben terug gepakt en de Audi onder de Noord Brabant stickers hebben geplakt. Deze hebben wij subtiel maar snel weer verwijderd, wat denkte gij wel niet zeg.

De avond was gezellig, de bbq goed en de muggen waren ook weer in grote getale aanwezig. Toch een beetje optijd onze tentjes in, morgen Stockholm.

Dag 3:
    Als eerste vertokken vanaf de kampeer plek, wie had dat gedacht. Via een fantastisch bospad richting de binnenwegen en vervolgens de snelwegen naar Stockholm. Onderweg een bonusje gepakt voor het roadbook door op de foto te gaan met een tank, verder weer genoten van het uitzicht. In Stockholm pakken we een hotel, lekker een bed en een douche.

Samen met team 53 de stad in gegaan. Lekker gegeten en na een paar biertjes hadden wij het geniale plan om mee te doen aan een kroegentocht. Hier hebben wij wel last van gehad de dag erna.
    Na een mooie nacht en een kleine aanraking met Zweedse politie konden we eindelijk weer in een bed slapen.

Dag 4:
    Met een kater in een warme Audi zonder airco en met 600km + in het vooruitzicht, ja de dag begon goed. Maar na een paar uur hebben we ons weer herpakt, een flink broodje van de Subway was hier wel voor nodig. Via prachtige bossen en meren reden wij richting de Strömsund regio. Dit is de regio met de meeste Bruine beren ter wereld en vluchtig is de achterkant van een beer die het bos in stormde gezien. Onderweg hebben wij de conclusie getrokken dat we allebei wel een beetje verliefd zijn geworden op Zweden, wat een land.
    Na 4 dagen, 2400 km, 806 stroopwafels en met duizenden muggenbulten komen wij aan op onze 4de overnachtingsplek, denken we. Weer wild kamperen met wat andere deelnemers die hun locatie in de Baltic Rally app hebben gedeeld. Via een modderig bospad komen we aan bij een meertje, niemand te zien. Raampje open om te overleggen met Robert - Jan en Tom van team 53 met wie wij nog steeds samenrijden, geen goed plan. Er zijn hier zoveel muggen en deze nemen direct de auto over. Ramen snel dicht en wegwezen hier, het snel optrekken door de modder resulteert in een mat bruine Audi.
    Even verderop langs de weg staan de andere deelnemers en zetten wij de tenten op. Ondertussen zitten wij al zo noordelijk dat we in Lapland zijn, de zon zal niet ondergaan. Om 00:00 in het daglicht vieren we Stefan zijn 33e verjaardag en daarna zoeken we de tentjes op.

Vandaag dus richting Noorwegen, de Audi doet het perfect, het landschap is prachtig. Wij vermaken ons prima.

• Jun15

1. Übernachtung

June 15 in Sweden ⋅ 🌧 17 °C

Wir haben im Wallander Gebiet in Ystad ne schöne Übernachtungsstelle gefunden. Nun braten wir uns noch Kartoffeln mit Speck und Eier und ein paar Würstchen und dann ist Schluss für heute. Gut, ein Bier noch 😉😉

1. Tag

June 15 in Sweden ⋅ 🌧 16 °C

Tag 1: Hamburg (D) - Sandhammaren (S)
    Gefahrene Kilometer: 624
    Gefahrene Zeit: 9,5 Std.
    Wetter: 19 Grad, überwiegend Regen
    Essen: Penne Tomate-Mozzarella (Dose)
    Highlight des Tages: Der Start in Hamburg und die Wikingertaufe.

So, Tag 1 ist geschafft, und wir auch. 😁
    Schön gerade Dosennudeln verhaftet und nun noch 1-2 Bier um die nötige Bettschwere zu erreichen .

Zelt ⛺️ muss auch noch aufgebaut werden.

Morgen geht‘s weiter. Gute Nacht...💤😴🌙

Kingdom of Sweden, Schweden, Sweden, Swede, ስዊድን, Suecia, Swēoland, السويد, ܣܘܝܕ, İsveç, Schwedn, Швецыя, Швеция, Suwɛdi, সুইডেন, ཧྲུའི་ཏན།, Sveden, Švedska, Suècia, Svezia, Švédsko, Szwedzkô, Швеци, Sverige, སུའི་ཌན, Sweden nutome, Σουηδία, Svedio, Rootsi, Suedia, سوئد, Suweed, Ruotsi, Svøríki, Suède, An tSualainn, સ્વીડન, Suwedan, שוודיה, स्वीडन, Šwedska, Syèd, Svédország, Շվեդիա, Svedia, Swedia, Suesia, Svíþjóð, スウェーデン王国, შვეცია, Uswidi, ស៊ុយអែដ, ಸ್ವೀಡನ್, 스웨덴, سوید, Swedherwyk, Swideni, Zwede, Swédɛ, ສະວິເດັນ, Švedija, Suwedi, Zviedrija, Soedy, Шведска, സ്വീഡന്‍, Żvezja, ဆွီဒင်, Widen, स्विडेन, Zweden, Ruoččii, ସ୍ୱେଡେନ୍, Szwecja, Svessia, سویډن, Suécia, Suwidsuyu, Isvetzia, Svezzia, Swaden, Ruoŧŧa, Suêde, ස්වීඩනය, Iswidhan, Suedi, ஸ்வீடன், స్వీడన్, Шветсия, สวีเดน, Suwesya, Suēteni, Suwidan, Швеція, سویڈن, Svèsia, Thụy Điển, Svedän, שוועדן, Orílẹ́ède Swidini, 瑞典, i-Sweden