United Kingdom
United Kingdom

Top 10 Travel Destinations United Kingdom

Durch die Highlands

Yesterday in the United Kingdom ⋅ ☁️ 16 °C

Heute beim berühmten Eilean Donan Castle vorbeigeschaut ( Filme wie "Breveheart", "Highlander" wurden hier gedreht) und anschließend zum nördlichsten Botanischen Garten der Welt - Inverewe Garden. Hier gedeiht die urzeitliche Wollemi Pinie (entdeckt erst 1994 in Australien)Read more

Petra Parke

Für diesen Garten braucht man meeehr Zeit!

Evy Selicke

Na dann, nächste Reise planen.

Glasgow

August 15 in the United Kingdom ⋅ 🌧 19 °C

Goedemorgen!
    Vandaag staat de reis naar Glasgow op het progamma

Vandaag is de enige dat ik in Glasgow ben.
    Ik kom om 14:30 aan in mij. Hostel aan en ga direct de stad in.

Als eerst ga ik naar de kathedraal van Glasgow met daarbij de necropolis. Hier loop ik een poosje rondt.

Doordat ik pas om 16:00 hier weg loop staan veel bezienswaardigheden op het punt om dicht te gaan.
    Hierom besluit ik om opnieuw door de stad lopen en zoveel mogelijk van de stad te zien.

Glasgow spreekt mij niet zo aan.
    Het enige wat mij erg aanspreekt aan deze plek is de street art. Deze is erg mooi.

Om 18:30 besluit ik naar mijn hostel te gaan.
    Het is namelijk was dag, en dit neemt altijd aardig wat tijd in beslag.

Al mijn andere kamer genoten zijn op dit moment ook op de kamer, dus samen kletsen wij de rest van de avond.

Om 23;00 ga ik naar bed.

Ria Van Der laan

voor het eerst regen jammer maar daar voor ben je in schotland

prachtig die muur tekening

mooi Angela

August 13 in the United Kingdom ⋅ ⛅ 23 °C

Vandaag is dag 4 in Edinburgh

Vandaag besluit in een lui dagje te hebben.
    Het zal vandaag waarschijnlijk de laatste dag met mooi weer zijn voor mijn vakantie, dus ik besluit het er van te nemen.

Ik koop ontbijt en ga in een parkje recht naast Arthurs seat zitten. Hier chill en lees ik vrijwel de gehele ochtend een begin middag.
    Het is heerlijk weer, dus dit is zeker geen straf.

Vervolgens besluit ik om wat te gaan shoppen, hier koop ik niets (ik vind dat ik het erg goed doe met geen kleding kopen!), maat het is wel heerlijk om even in stilte kleding winkels door te struinen en kleding te passen.

Ik drink nog een “medium” cappuccino voordat ik naar het hostel ga om een dutje te doen.
    Van het dutje komt helaas niets.

Op mijn kamer ontmoet ik Keely en zij nodigt mij om vanavond drankjes te doen. Hier zeg ik natuurlijk geen nee tegen.
    Samen met Keely (uit Australië) en Jose (uit chili) lopen we door de stad om wat te drinken.

Layer op de avond gaan we nog naar een cabaret show, welke erg grappig was.

We drinken nog wat in een ondergrondse bar. Dit was erg bijzonder. Er wordt opnieuw beweert dat dit een van de meest haunted bars in europa is.

Om 01:00 gaan we eindelijk avond eten, en natuurlijk staat er döner op het progamma. We drinken nog wat en besluiten om 03:00 terug te keren naar het hostel.

August 12 in the United Kingdom ⋅ ☀️ 22 °C

Vandaag is dag 3 in Edinburgh

Vandaag begin in mijn dag in een museum.
    Ik ga opnieuw naar het National museum of Scotland. Ditmaal om een betaalde exhibitie te zien over anatomie. Het gaat hier voornamelijk om de geschiedenis van anatomie en chirurgie
    Foto’s waren hier helaas verboden.

Na wat door de stad rind gelopen te hebben ga ik naar armchair books. Een oude tweedehands boekwinkel. Ziet het er niet schattig uit?

Na hier een poosje rondgesnuffeld te hebben ga ik richting circus lane, een bekend straatje hier wat absoluut schattig is, vervolgens ga loop ik door een parkje naar dean village. Een super schattige dorp.
    Hier verdwaal ik wat rondt en zie ik de omgeving.

Daarna ga ik weer terug richting het centrum. Hier zie ik Hilda en Angelique weer, we volgen samen een ghosttour. De tour guide deed bet erg leuk en we hebben ons erg vermaakt.

Na de tour besluiten we om naar een show te gaan. Vanavond gaan we naar een dragshow. Deze was erg komisch.
    Je hoeft hier alleen absoluut niet verlegen te zijn om naakt.

Na de show doen we nog een paar drankjes en kletsen we samen wat.
    Om 01:30 keer ik terug naar het hostel.

Ria Van Der laan

wat een leuk en gezellig straatje

Ria Van Der laan

zo huisje wil ik ook wel

mooi

August 10 in the United Kingdom ⋅ ⛅ 26 °C

Goedemorgen!

Vandaag staat de reis naar Edinburgh op de planning.
    Een reis waar ik ongeveer 4 uur over zal doen.

Edinburgh is een plaats waar ik het meest aantal dagen van mijn vakantie zal verblijven.
    Ik ben dan ook erg enthousiast voor deze stop.

Uit het station kom ik direct op een lange trap aan richting mijn hostel. Na 4 uur stilzitten kan wat lichaamsbeweging geen kwaad!

Onderweg naar mijn hostel wordt ik overrompeld door mensen welke flyers uitdelen. Daarnaast is het erg druk in de stad.
    Wat blijkt, ik Edinburgh vindt zich jaarlijks een van de grooste festivals plaats. Wist ik veel?!

Aangekomen in mijn hostel leg ik mijn tas op de kamer en ga ik de stad in.

Vanmiddag loop ik voornamelijk puur doelloos door de stad. Mijn ogen uitkijkend. Edinburgh is een prachtige stad.
    Tussendoor stop ik nog een stuk of twintig keer om te gluren wat een straatartiest nu weer aan het opvoeren is.

Vanavond haal ik fish and chips af. (Ik mis groente!!)
    Deze zijn helaas niet te eten en na vier happen gegeten te hebben geef ik het eten weg aan een dakloze. Hier wilde meneer vreemd genoeg voor betalen haha

Iets wat mij opvalt is dat er in de UK overal veel dakloze zijn.

Na gegeten te hebben ga ik naar een begraafplaats. Deze zit direct naast mijn hostel.
    Iets vreemds, mensen gebruiken deze begraafplaats als park.
    Bizar als je het mij vraagt.

Om 20:00 ga ik terug naar het hostel om mij vervolgens klaar te maken voor de nacht

Ria Van Der laan

zal je hier niet meemaken volgens mijn dat een dakloze wil betalen. wel grappig.

super leuk die straatjes

Ria Van Der laan

ik denk dat de mensen daar lekker zitten voor de rust .

Kendal

August 9 in the United Kingdom ⋅ ☀️ 23 °C

Goedemorgen Kendal!

Het doel van mijn trip naar kendal was in intentie om Lake District in te gaan.
    Nu ben ik er helaas achter gekomen dat het lastig is om dit door middal van het openbaar vervoer te doen.

Vandaag besluit ik dan ook om in en rondom Kendal rondt te lopen aangezien ik hier toch maar een volledige dag heb.

Zo gezegd zo gedaan dan ook.
    Ik heb vandaag voornamelijk rond gelopen in het dorp.
    Zo kwam ik tijdens mijn wandeling een berg op een ruïne kasteel tegen met prachtig uitzicht.
    (Foto’s doen dit soort plaatsen helaas nooit eer)

Later op de middag besloot ik voor het eerst echt engels te lunchen. Wat u ziet; gepureerde doperwten (waarom?!), een soort hartige taart met rundvlees (dit was men), frietjes en jus.
    Al met al best om voor £8

Om 17:00 ga ik weer terug naar het hostel. Hier eet ik een van de meest ranzige pizza’s welke er bestaat.

Verder doe ik vanavond niet erg veel. Ik ben een geruime tijd bezig met het achterstallige werk van de FindPenguins en lees een boek.

Morgen ga ik naar Edinburgh!

👍mooi uitzicht

prachtig foto Angela

Ria Van Der laan

die doperwten lijken wel baby voeding🤣 de rest ziet er lekker uit.

Ria Van Der laan

nou dit ziet er inderdaad niet lekker uit

Stirling Castle

August 15 in the United Kingdom ⋅ 🌧 15 °C

Die Burg mit dem Nationalhelden von Schottland Robert The Bruce und dem Nationaltier "Das Einhorn" welches bis zum heutigen Tage offiziell nicht gejagt werden darf. Zum Abschluss noch Besichtigung der Ausstellung Sutherland Highlanders Rigemental.Read more

Conny Didszun

Sind ja schon beeindruckend die Burgen

Peter Parke

Das kannst du laut sagen.

Glasgow, Scotland

August 12 in the United Kingdom ⋅ ☀️ 27 °C

Glasgow is the largest city by population in Scotland and 4th largest in the UK. Dave and I were excited to go to this city as we both have ancestry that hail from the area. Glasgow had a metropolitan feel that was a little gritty and yet charming at the same time with the river cutting through it. Although there weren't any true show stopping attractions we had a fabulous time here. Glasgow itself is a UNESCO World Heritage Site for its music. With numerous live bands every night featuring traditional Scottish music, blues, and jazz it was hard not to have fun in this city. We also enjoyed some proper tea at a few tea rooms as well as listened to some of the bagpiping as the World Piping Championships were hosted here during our stay.Read more

Reminds me of our day visiting the "Rock Clan" 4 years ago !! [EE]

David Du Buron

Yeah, that was a fun day trip. Good memory.

I suppose when you get to be in your late 70's you can be a band sitting down !! [EE]

David Du Buron

HAHAHA

MTB Tour mit deutscher Familie

August 1 in the United Kingdom ⋅ ⛅ 14 °C

Wir verabredeten uns auf die Mittagszeit am Parkplatz mir Luke und seinen Eltern.
    Zum warm werden sind wir erst mal den „Bikepark“ Trail gefahren, der mit ein paar kleinen Sprüngen und schönen Steilkurven versehen ist.
    Lukes Mum und ich entschieden uns, dass wir die roten Trails fahren wollen während die Männer andere Trails fahrten .
    Heute habe ich mich richtig wohl gefühlt und konnte die Trails vom Vortag bei denen ich gestraggelt hatte sehr gut durchfahren.

Die Männer sind dann anschließend auf die andere Seite vom Berg zu ein paar schwarze kurze Trails gefahren während wir Frauen uns für Essen und Kaffee entschieden 😅

Ab 18 Uhr fing es dann noch an zu regnen konnten dann im Van bei leckerem Abendessen den Tag ausklingen lassen.

Als wir die Fahrräder verstauen wollten nieselte es und dann kamen sie… die Midgies.
    Midgies sind winzig kleine Mistfiecher, die in riesigen Schwärmen kommen und dein Blut wollen. Beim zubeißen tut das richtig weh und man hat im Nachhinein einen Hubbel auf der Haut wie bei einer Stechmücke.

Klaus Betzler

einfach nur schön

Orange Odyssey

Gell mega 😍

Highlander Musem & Colloden

August 2 in the United Kingdom ⋅ ⛅ 17 °C

Erst Newtonmore Highland Museum erkunden und Colloden Battle Field angeschaut
    Mega Stellplatz am Meer mit einem andern Van mit Schotten 3 Hunde morgens hatten wir Gemüse von denen geschenkt bekommen

Heute Morgen regnete es. Also beschlossen wir weiter zufahren. Unterwegs trafen wir in einem Dorf eine ältere Frau die uns anhielt. Sie hatte sich so gefreut, dass wir aus Deutschland kommen und fragte uns wie es uns hier gefällt. Dann sagte sie, dass sie ursprünglich aus Deutschland kommt das aber schon über 60 Jahre her sei.
    Sie empfiehl uns in das Highland Museum zu gehen, das im nächsten Dorf ist.

Musen in Schottland und England sind kostenlos, man darf aber gerne eine Spende dalassen. Das Highland Museum war großartig, es geht darum wie die Schotten vom 13 Jahrhundert bis 1990 gelebt haben. Es war sehr interessant, man konnte nicht nur sehen wie die Menschen gelebt haben sondern auch riechen.

Zum Ende der Tour hatten wir dann noch einen Wohnwagen aus 1910 gesehen. Der Mitarbeiter erzählte, dass es sowas zu der Zeit schon öfters gab und oft von Reisenden wie z.B. für Zirkusartisten genutzt wurde. Zelte gab es auch schon zu dieser Zeit.

Nach 3 Stunden waren wir fertig mit der Tour und total erledigt von den ganzen Eindrücken.

Aber weiter ging’s Richtung noch mehr Geschichte. Wir fuhren weiter nach Colloden.

Angekommen war das Informationszentrum bereits geschlossen. Es war ein ziemlich krasses Gefühl hier zu stehen, dort wo hunderte Menschen ihr Leben verloren und die Schotten die Schlacht gegen die Engländer nicht gewinnen konnten.

Durch diese verheerende Schlacht wurde die komplette schottische Kultur zerstört, die gälische Sprache, der Kilt und das Clan Leben wurde verboten.
    Die Menschen wurden zum Teil zu Croftern abgestuft. Crofter sind Menschen die schlechter als ein Farmer gestellt waren. Sie bekamen Land vom Laird zugesprochen, welches am Meer lag und komplett unfruchtbar war. Die Crofter mussten dann dieses unfruchtbare Land zu fruchtbaren Land umwandeln. Wenn es dann fruchtbar war wurde ihnen das Land wieder weggenommen und die Crofter mussten umziehen wieder an einen Ort der unfruchtbar war. Neben dieser harten Arbeit mussten diese Menschen zusätzlich arbeiten, weil sie sonst nicht über die Runden gekommen wären. Und so ging es einige 100 Jahre weiter und weiter.

Wenn man dann auf dem Schlachtfeld steht und man genau sieht wo die Engländer und wo die Jakobinerarme standen läuft es einem doch irgendwie kalt den Rücken herunter.

Als es dann wieder anfing zu regnen fuhren wir weiter zu unserm Schlafplatz direkt am Meer.
    Leider waren wir nicht ganz alleine. Ein weiterer Camper stand neben uns. Wir fragten, ob es in Ordnung wäre, wenn wir neben ihnen stehen. Die zwei Schotten waren super sympathisch. Wir kamen direkt mit ihnen ins Gespräch und sie gaben uns weitere Orte die wir unbedingt anschauen sollten.
    Was eine tolle Begegnung 😊

United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, Vereinigtes Königreich, United Kingdom, Groot-Brittanje, Ahendiman Nkabom, እንግሊዝ, Reino Unito, Geāned Cynerīce, المملكة المتحدة, ܡܠܟܘܬܐ ܡܚܝܕܬܐ, সংযুক্ত ৰাজ্য, Reinu Xuníu, Birləşmiş Krallıq, Vaeinigts Kinireich, Вялікая Брытанія, Великобритания, Angilɛtɛri, যুক্তরাজ্য, དབྱིན་ཇི་, Rouantelezh-Unanet, Velika Britanija, Regne Unit, Ĭng-guók, Regnu Unitu, Velká Británie, Y Deyrnas Unedig, Det Forenede Kongerige Storbritannien og Nordirland, ཡུ་ནའི་ཊེཊ་ཀིང་ཌམ, United Kingdom nutome, Ηνωμένο Βασίλειο, Unuiĝinta Reĝlando, Reino Unido, Suurbritannia, Erresuma Batua, انگلستان, Laamateeri Rentundi, Britannia, Stóra Bretland, Royaume-Uni, Royômo-Uni, Grut-Brittanje, An Ríocht Aontaithe, An Rìoghachd Aonaichte, યુનાઇટેડ કિંગડમ, Rywvaneth Unys, Birtaniya, Ujedinjeno Kraljevstvo, הממלכה המאוחדת, ब्रितन, Zjednoćene kralestwo, Wayòm Ini, Egyesült Királyság, Միացյալ Թագավորություն, Regno Unite, Kerajaan Inggris, ꑱꇩ, Nagkaykaysa a Pagarian, Unionita Rejio, Stóra-Bretland, Regno Unito, イギリス, დიდი ბრიტანეთი, Ngeretha, Ұлыбритания, Tuluit Nunaat, ಬ್ರಿಟನ್/ಇಂಗ್ಲೆಂಡ್, 영국, شانشینی یەکگرتوو, Britanniarum Regnum, Groussbritannien an Nordirland, Bungereza, Vereineg Keuninkriek, Regno Unïo, Angɛlɛtɛ́lɛ, ສະຫະລາດຊະອານາຈັກ, Jungtinė Karalystė, Angeletele, Lielbritānijas un Ziemeļīrijas Apvienotā Karaliste, Angletera, Kīngitanga Kotahi, Велика Британија, ബ്രിട്ടന്‍, ब्रिटन, Renju Unit, ယူနိုက်တက်ကင်းဒမ်း, Storbritannia, Vereenigt Königriek vun Grootbritannien un Noordirland, संयुक्त अधिराज्य, Groot-Brittannië, Rouoyaume Unni, Reiaume Unit, Yhtys Kuningaskundu, ବ୍ରିଟେନ୍, Стыр Британи, Pisanmetung a Ka-arian, Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii, Regn Unì, برتانیه, Hukllachasqa Qhapaq Suyu, Reginavel Unì, Phandlo Thagaripen la Bare Britaniyako thai le Nordutne Irlandesko, Ubwongereza, Marea Britanie, Unitit Kinrick, Stuorra-Británnia, Ködörögbïä--Ôko, එක්සත් රාජධානිය, Spojené kráľovstvo, Združeno kraljestvo (V. Britanija in S. Irska), Mbretëria e Bashkuar e Britanisë së Madhe dhe Irlandës së Veriut, Storbritannien, Uingereza, பிரிடிஷ் கூட்டரசு, బ్రిటన్, Reinu Naklibur, Подшоҳии Муттаҳида, สหราชอาณาจักร, Nagkakaisang Kaharain, Pilitānia, İngiltere, Paratāne, بۈيۈك بېرىتانىيە, Сполучене Королівство, سلطنت متحدہ, Бирлашган Қироллик, Vương quốc Liên hiệp Anh và Bắc Ireland, פאראייניגטע קעניגרייך, Orílẹ́ède Omobabirin, 英国, i-United Kingdom