Vietnam
Vietnam

Top 10 Travel Destinations Vietnam

Ban Gioc

May 18 in Vietnam ⋅ ☁️ 24 °C

C'est de Cao Bang que nous rejoignons les célèbres chutes de Ban Gioc sur la rivière Quai Son. 🏞️ Le cours d'eau marque la frontière avec la Chine 🇨🇳 C'est sur un radeau que nous nous approchons au plus près et que nous côtoyons les embarcations chinoises. Le spectacle est magestueux et pour profiter un peu plus du panorama nous montons jusqu'à la pagode Phat Tich Truc Lam ⛩️ pour admirer les différents étages de la cascade.
    Nous visiterons les grottes de Nguom Ngao a quelques kilomètres. Ces dernières ont servi de refuge aux villageois pendant la guerre contre
    la Chine en 1979. Elles s'étendent sur 2 km et les stalactites et stalagmites, qui parfois se rejoignent pour ne former qu'une, ornent le lieu.

Lynda Perales

Quel spectacle 😱😱😱

5/22/22Reply

Paysages grandioses et magnifiques. J'espère que vous les avez battu au foot ;-) Profitez bien [TiPi]

5/24/22Reply
    Maëlie travel

C'était une compétition footballistique et asiatique à la télé, comme une Asia Cup, que le Vietnam a d'ailleurs gagné ^^

5/26/22Reply

Ninh Bình (bike trip🏍️)

May 17 in Vietnam ⋅ ☁️ 20 °C

Leaving Hanoi was stressful and long, had never seen so many motorbikes together and the traffic and the disorder were eternal. It was Sebs first contact with a scooter and it became dark pretty fast so it was a bit stressful to get out of there. But then, the first stop on our motorbike trip was absolutely over our expectations. The places we visited, even though not a bargain, were so worth it. We enjoyed so much the place and each others company. Ninh Binh is absolutely a most do in Vietnam

💡Travelling tips: probably vegetarianism and budget travel are quite incompatible in this country. You can find several options with no meat on restaurants and nice cafes, but the cheap street food around 1-2€ will 99% of the time involve meat. Fried rice and vegetable noodles are probably the easiest options outside the variety of big cities. Learn how to say vegetarian in vietnamese to survive the trip.
    🔍Some facts: don't get alarmed if you can't find your motorbike after leaving it somewhere, very unlikely that someonen stole it. It's common in Vietnam that people move other people's bikes to their convinience (even one or two streets away)!
    🔍 Some facts: there are dragons everywhere in Vietnam because there is a legend that says that Vietnamese people are the descendants of a Dragon and a fairy.
    📍Essentials: Trang An boat tour, Bai Dinh Pagoda, Hang Mua Peak

Que bonito!! Y que bonita sonrisa! [Cecilia]

5/17/22Reply

M'he emocionat! 😭

Ufffff, espectacular!

😍

Youps verjaardag

May 14 in Vietnam ⋅ ⛅ 34 °C

Hey hey mensen, youp was gisteren jarig en dus was het feest. Eergisteren vlogen we naar Ho Chi Minhstad, waar jona ons de volgende dag zou ontmoeten. Hij had alleen een plannetje gesmeed, en kwam veel eerder aan dan we dachten. Dus kwam Jona gezellig langs om Youp wakker te zingen met een taartje. Hierna gingen we wat verder dutten, en daarna naar het Vietnamoorlog museum. Het museum was ongelofelijk heftig. De foto's waren hartverscheurend en vaak genoeg niet om aan te zien, en we hebben er veel van geleerd. Een erg intens begin van de dag, zoals we wel vaker hebben. Daarna gingen we lekker lunchen, en toen een middagdutje doen. We hadden namelijk grootse plannen voor de avond. Youp wilde eerst naar een skybar, daarna een rooftopbar om te eten, dan uitgaan, en de rest wilde daarna nog Songfestival kijken. Lange dag dus. Als eerste wilde we dus de top van de stad zien. We gingen naar Landmark 82, het hoogste gebouw van de stad. We mochten zomaar naar boven, waar we een prachtig uitzicht hadden. We zaten op de 75e verdieping. We konden de hele stad zien. Hier hebben we een drankje gedaan en een taartje gegeten, en daarna was het geld ook wel op. Het was vrij duur, maar je betaalt ook voor de locatie. De mensen om ons heen waren een stuk rijker, en we pasten er niet echt bij. Maar ja, Youp wordt maar één keer 20. De rooftopbar was een stuk minder hoog, maar wel een hele chille plek. We hebben hier wat drankjes gedaan en heerlijk gegeten. Youp had een flesje wijn gehaald, en Emiel had nog een een genereus rondje gedaan voor zijn verjaardag. Erg luxe allemaal. Daarna ging het luxeniveau snel het raam uit. We gingen wat bier halen bij de super, en die in een park met ratten opdrinken. Het was wel heel gezellig, want Hektor kwam nog langs (uit Cambodja). We gingen daarna nog even uit en snel naar huis om Songfestival te kijken. Was het goed? Nee. Was het leuk? Ja. Een hele leuke dag gehad met z'n allen. Tot snelRead more

Jona Axelsson

waar is de fanbase gebleven?

5/15/22Reply

Ja ik zit er niet bij

5/16/22Reply

Pijnlijk wel

5/16/22Reply

Duong dong

May 11 in Vietnam ⋅ ☁️ 27 °C

Hallo knaapjes en knapinnen, gister was onze laatste dag met de scooters, dus die wilden we goed gebruiken. Eerst reden we naar ene lekker rustig strandje, met de algemene naam Long Beach. Op bijna elk eiland is wel een Long Beach te vinden, dus zo heel gaaf was dat niet. Daarna wilden we lekker een broodje gaan halen in de stad, Duong Dong. Onze broodjesplek van de dag ervoor was om een vage reden gesloten, dus gingen we maar even ergens anders eten. Uiteindelijk stranden we in een toch vrij charmant plekje met goede prijzen, en vrij lekkere loempiaachtige gevalletjes. Alleen de knoepertje hard gekookte eitjes in de loempiagevalletjes waren wat minder. Na (of voor het eten, ik heb geen idee meer) gingen we wat tempels opzoeken. Deze waren niet heel indrukwekkend, maar de mooiste foto's heb ik voor je op een feitje gezet. Toen gingen we naar een parelwinkel. De parels uit Phú Quoc staan internationaal bekend als een van de beste parels ter wereld. Daar moeten wij, als jongens die na 6 maanden reizen geen geld meer hebben, natuurlijk even naar gaan kijken. De parels hadden prachtige kleuren en waren erg indrukwekkend. Soms waren de kettingen en oorbellen nog best leuk. Wel te duur allemaal, dus we hebben helaas niks gekocht. Sorry dames in ons leven. Na even lekker chillen in de airco wilden we weer gaan eten bij onze broodjesplek, maar die was nog steeds dicht!
    Vandaag leverden we de scooters in en hadden we een thuisdag. Lekker lezen bij het zwembad, in de airco liggen en eten. We namen een grab en konden toch gewoon naar onze broodjesplek! Wat een feest. Wel kleurt het water ons haar groen, wat toch een vrij onhandige bonus van het water is. De verkoeling was wel welkom, aangezien het vandaag gods gloeiend heet was. Tot snel

Jona: Ik ben gisteren aangekomen in Dalat in echt een geweldig hostel waar ik nu al heel veel nieuwe mensen heb leren kennen. Gisterenavond op pad en lekker een hotpot gegeten met een grote groep backpackers. Vanochtend heb ik met een iemand door Dalat gewandeld en een koffietje gedronken, wat erg gezellig was. Daarna meteen met een groep van vijf Duitse gasten mee naar een wijnproeverij waar we drie heerlijke wijnen konden proeven voor slechts 3 euro per persoon inclusief rondleiding! Laatste filmpje laat zien dat we ook veel romance meemaken;) Erg benieuwd naar vanavond, wordt vast leuk, groetjess.

Thamar Elissen

ik verheug me op de parels!

5/11/22Reply
    Thamar Elissen

Emiel, gefeliciteerd met je verjaardag! unieke plek om jarig te zijn!

5/12/22Reply
    Karin Axelsson

Alsnog gefeliciteerd Emiel en vandaag is Youp aan de beurt, toch? Proficiat!! 🎂

5/13/22Reply

Gevangenis en Paradiso en Ruben

May 9 in Vietnam ⋅ 🌧 27 °C

He lieverds, zoals eerder vermeld was vandaag een gevangenis aan de beurt. Ik zag wat verwarring in de comments hierover. Het is een Amerikaanse gevangenis uit de Vietnamoorlog. Het was een complex dat meteen al schreeuwde: hier is iets gebeurd. We kwamen aangescooterd en zagen eerst een hoog hek van prikkeldraad, met daarin een soort geïmproviseerde hutten van metaal. Het hek bleek later meer dan 4 rollen prikkeldraad breed te zijn. Toen we even rondliepen schrokken we allemaal. In de metalen barakken waren poppen afgebeeld die gemarteld werden op dezelfde manier als dat de leden van de Vietcong gemarteld werden. En het ging maar door. Ik denk dat we wel 30 verschillende martelingen gezien hebben, de een wreder dan de ander, en waarschijnlijk hebben we ze niet eens allemaal gezien. De allerergste kun je lezen op de 6e foto, of niet als je jezelf het leed wilt besparen. Dat kan ook. Deze gevangenis stond in zwaar contrast met de Vietnamese gevangenis in Hanoi, waar de piloten allemaal goed behandeld werden. Nou weten we helaas niet welke kant van het verhaal precies waar is. Amerika ontkent dit alles waarschijnlijk, en de teksten waren vrij subjectief geschreven. Alsnog was het een onmiskenbaar heftige ervaring, en moesten we er even bij gaan zitten. We gingen daarna door naar Paradiso, het mooiste strand van Phú Quoc als we TripAdvisor moeten geloven. Nadeel was wel dat het flink duur was om daar te mogen zitten. Op de eerste foto zie je Jesse heerlijk genieten van de omgeving, en ol de 4e foto staat Youps eten. Na een paar minuten sloeg het weer om, en begon het te stormen zoals dat alleen in de tropen kan. De lucht was zwart en grijs, de parasollen woeien weg, de palmbomen bogen om en de regen ging bijna horizontaal door de wind. De regen was hard, snoeihard, en scherp. De golven waren ook hoger dan dat we de afgelopen tijd hebben gehad. Logisch dus dat Emiel en Jesse in dit noodweer de zee in gingen. Het terugscooteren daarna was wel een belevenis. Na het opdrogen en in bad gaan gingen we terug naar de stad avondeten, waar we een erg leuk plekje ontdekt hebben. Nu slapen. Tot snel.

Ruben: gister ben ik gaan touren op de brommer want de omgeving van pai is best wel mooi. In de avond ben ik uiteraard weer uit gegaan. Het was redelijk leuk alleen regende het wel veel. De volgende dag moesten we uitchecken bij ons verblijf en alweer terug naar chiang mai omdat de brommers ingeleverd moesten worden. De tocht begon goed met een lekker zonnetje, maar op een gegeven moment kwamen er wat wolken voor de zon. En na een paar minuten begon het toen te regenen. Ik kan je vertellen dat twee uur rijden door de regen met allemaal hoogteverschil en scherpe bochten niet super leuk is. Aangekomen in chiang mai brachten we onze brommers weg en gingen we inchecken in ons nieuwe hotel wat redelijk luxe is. Daarna gingen we meteen naar een lokale kleermaker want we willen een pak op maat laten maken. Nadat ons hele lichaam was opgemeten en wat over de prijs was onderhandeld was alles geregeld. Morgen gaan we terug om de pakken te passen en de puntjes op de i te zetten en dan kunnen we overmorgen de pakken ophalen. Tijs en Casper gaan over een paar dagen al terug naar nederland en dus hebben we besloten om voor de lol naar een super luxe restaurant te gaan in pak en daar een 6 gangen diner te eten. Maar dat zullen jullie allemaal in toekomstige penguins zien.
    Voor de rest ben ik ook te laat met het aanvragen van mijn visum waardoor ik toch niet een week naar vietnam ga. Hoewel dit jammer is vind ik dit niet super erg want er zijn hier genoeg vrienden van mij en een weekje vietnam is ook zo kort. Ik blijf nu een week langer in thailand en vlieg dan meteen naar Bali. Tot de volgende update over deze chaotische (maar fantastische) laatste paar weken van mijn reis.

Jona: Ik was gisteren bij de familie aangekomen die ik ga ondersteunen in het huishouden. Ze ontvingen mij met open armen. Het is een jong gezin met moeder Terrie, vader Peter, dichter Mia en zoon Liam. Overdag was ik gisteren naar een mooie tempel en vandaag naar watervallen. Vervolgens s’avonds weer met de kinderen spelen en met de familie eten. Heb het heel erg naar mijn zin, tot snel!

Harry Kempen

Leuke gevarieerde verhalen. Niet altijd zonder een regenbuitje. Maar gegeten wordt er!

5/10/22Reply
    Ruth Elissen

mooi om jullie verschillende verhalen te kunnen lezen

5/10/22Reply

Starfish beach

May 9 in Vietnam ⋅ 🌧 30 °C

He hoi, gisteren gingen we naar Starfishbeach, een strand dat bekend staat om zijn, misschien kun je het wel raden, zeesterren. We wilden lekker de noordkant van het eiland verkennen ol de scooter. De weg ernaartoe was lang, en vooral erg hobbelig, met veel gaten en plassen in de weg. Soms leek het eerder op een rivierbedding dan een straat. Eenmaal aangekomen begon het natuurlijk te miezeren, maar gelukkig heeft het niet hard geregend. We hebben een beetje gezwommen, Slimste mens gespeeld en gegeten. We zagen helaas niet al te veel zeesterren, maar toen we naar het eten toe liepen lagen er een paar in het water zoals te zien is op foto 4. Op de terugweg kwamen wat koeien op de weg tegen, maar we konden ze nog ontwijken. Daarna gingen we even chillen en eten in de stad, Duond Dong. Hier zou een zeker noedeltentje zijn wat erg lekker zou moeten zijn. Het concept vonden we wat lastig, maar uiteindelijk snapten we het wel. We moesten zelf een soort zoetzoutpittig dressinkje maken, en dat in de noedels mikken. In elk gerecht zat vis, en we hadden precies geen zin in vis, maar dat konden we ook niet van te voren weten. De noedels waren wel vrij lekker, en ook goedkoop. Daarna zagen we een soort kreeftenwinkel, met hele kleine waterbakken met gigantische krabben, kreeften en garnalen. Mooie beesten, wel zielig voor ze. Thuis gingen we samen een filmpje kijken, olijfolie drinken en slapen. Vandaag gaan we naar een gevangenis en de zuidkant van het eiland. Tot snelRead more

Jasmijn Van Doren

Olijfolie?! Is dat een soort gekke detox?

Emiel Beeren

nee, het was eigenlijk wijn, maar jesse dacht dat het olijfolie was

Jeu Plastique

naar de gevangenis?

jesse van dijk

Amerikaans, ten tijde van de oorlog. Grote verzameling aan oorlogsmisdaden

5/9/22Reply

My son en de eerste keer zon!

May 6 in Vietnam ⋅ ⛅ 26 °C

Hallo luitjes, hier is de laatste update met Emiel en Simon. Morgen gaan zij weg, terug het vliegtuig in naar Nederland. De twee weken lijken heel snel te zijn gegaan. De reis gaat sowieso heel snel voor ons gevoel. Nu nog maar 18 dagen en dan stappen we het vliegtuig in naar huis. Al lijkt het wel eeuwen geleden dat we ooit het vliegtuig naar Sri Lanka in stapten. Een land waar we nu overigens niet meer naartoe zouden kunnen, gezien de huidige staat van het land. Gisteren pakten we snel de scooters en gingen we naar My Son, een hindoeïstisch tempelcomplex uit de Champa tijd. Althans, we dachten dat we snel de scooters gingen pakken. Eerst was Simon de sleutel kwijt, waarop we een uur moesten wachten. Hij lag natuurlijk gewoon in het bakje in de scooter. Daarna wilden we wegrijden, maar bleek een andere scooter ineens niet meer te werken. Toen kregen we een nieuwe. Het complex zelf was mooi, maar wel erg verlaten, en danzij de rode bakstenen leek het allemaal wat neppig. Er was ook een dansgroep een soort traditionele dans aan het oefenen. De locatie was prachtig, de dans wat minder. Desalniettemin deden de dames hun best, en zag het er erg leuk uit. In de avond gingen we nog een keer naar een leuk etenstentje waar we al eerder ook waren, en de eigenaars waren ontzetten blij ons te zien. Youp was wel zijn scooter kwijt, iemand anders had die meegenomen. Soms passen meerdere sleutels op dezelfde scooter. Het hotel wilde Youp laten betalen, maar uiteindelijk hoefde dat toch niet. De scooter is weer terecht. Vanochtend namen we onze eerste ochtendduik in de zee. Het was wat frisjes, maar vandaag was ook de enige echte warme dag tot nu toe. Veel zwembad dus vandaag. Ook deden we een heerlijke oliemassage,die echt geweldig was. We hebben er intens van genoten. Zodadelijk bonte avond, en wat eten. Tot snel

Ruben: Vandaag stonden we wederom laat op. We hebben even een rondje gereden en vanavond gaan we weer uit. Tijdens het eten van onze pizza kwam een hond even langs en de pizza was erg lekker. We blijven nog iets langer in pai en gaan de 8e weer naar chiang mai. 2 dagen daarna zal ik vanuit chiang mai naar Vietnam vliegen om de jongens weer te ontmoeten.

Jasmijn Van Doren

Bonte avond?! Doet jona zijn diabolo act 2.0??

ik hoop het!!1!😳😳

Jona Axelsson

als ik word geboekt ben ik er

Wat zijn je tarieven….?

Jasmijn Van Doren

Als het inclusief cupcakes versieren is, ben ik verkocht

Koken met Jesse 4, tipsy tuben met ruben

May 4 in Vietnam ⋅ ☁️ 24 °C

Hallo mensen, er is weer een kookcursus geweest! En deze was erg leuk, dus dat is fijn. Het begon om half 9, toen kregen we een tour over de markt. De markt heeft vis, vlees en groente en opent al om 4 uur. Dan komen de grote hotels langs, en die kopen al het lekkere eten. Onze lieve tourguide vertelde ons vanalles over de cultuur en het eten wat we zagen. Ze had leuke quizjes, grapjes die ze meteen weer uitlegde en een stel leuke tips voor vrouwen om mooie huid te krijgen. "Is good for skin woman, not for man. You know what good for man? Woman." Volgens de Vietnamese cultuur zijn minder knappe mannen beter, want die gaan niet vreemd. Gelukkig is dat in onze cultuur niet zo, anders hadden wij allemaal een probleem. Na de markttour, waar we heel veel nare beelden van vlees en vis zagen, kregen we een korte tour door het restaurent, en de mensen die erin werkten. De werknemers deden elke dag hetzelfde, en dat al jaar en dag, en dus zagen al hun taken er simpel uit. Als wij het dan probeerden bleek het vaker wel dan niet een mislukking. We mochten daarna 4 gerechten maken: Wontons, Papayasalade, Gevulde inktvis en gekarameliseerde banaan. Hierdoor waren we zo'n 4 uur lang aan het koken en eten, wat heerlijk was. De Vietnamese keuken is lekker, veel vissaus vooral, en we hebben er goed van genoten. De ingrediënten die we gebruiken zijn niet speciaal, vrij simpel zelfs, maar de kwaliteit en de verhouding van de ingrediënten maken het een smaakexplosie. Het koken ging bij niemand echt goed, mede dankzij de reis, maar bij iedereen was het wel heel lekker. Moet je nagaan hoe lekker het is als we allemaal weer een beetje kunnen koken. We hebben ervan genoten. Als jullie de recepten willen, moet je dat maar vragen. Tot snel.

Ruben: Vandaag stonden we laat op, we hadden gister een rustdag en daar hebben we erg van genoten. Toen we in de ochtend wakker werden vertelde tijs dat hij ziek was, hij had zijn hele bed onder gezweet. Casper en ik gingen alsnog volgens plan tipsy tuben. Dat is met opgeblazen autoband de rivier af dobberen terwijl je alcohol consumeert. Het was erg leuk en grappig. Ik liet nog mijn telefoon in het water vallen maar heb hem gelukkig weer gevonden. Ook was onze ingekochte alcohol snel op, we hadden ook geen geld mee. Maar toen vonden we een flesje sterke drank en kregen we nog een flesje soju, dus we waren aardig aangeschoten uiteindelijk. We zijn toen naar huis gegaan, hebben wat gegeten en hebben een uurtje geslapen. Nu gaan we weer uit, maar als het niet zo leuk is gaan we gewoon slapen want we zijn best wel moe beide.

Petra van Doren

Ik ben wel benieuwd naar de beautiful skin tip for women. 😉

Emiel Beeren

alles is goed voor de vrouwelijke huid, zolang het maar groente of fruit is. als je onze tour guide moet geloven in ieder geval...

Petra van Doren

Wat ziet het er heerlijk uit. Onze keuken staat volledig tot je beschikking Jesse.

Hoi an

May 3 in Vietnam ⋅ ☁️ 23 °C

Inmiddels zijn we met de trein aangekomen in Da Nang, en daarna met een taxi naar Hoi An. We sliepen allemaal heerlijk in de nachttrein, mede dankzij de kinderen die in de cabine zaten te krijsen. Hoi an is van oudsher een stad die domineert in de textielindustrie. Ook nu is het een bekende plek om een maatplek te laten maken. Er zijn zo'n 300 winkels, en vast nog veel meer schimmige zaakjes, die deze dienst uitvoeren. Wij gingen gister naar het oude centrum, een plek die gekenmerkt wordt door de bootjes op de rivier en de lampionnen. Er waren hier ontzettend veel kraampjes die je allemaal dezelfde troep aansmeerden, waar we dus overduidelijk veel hebben gekocht. Vandaag gingen we golven op de golfbaan, iets wat velen van ons nog niet zo vaak hadden gedaan. Youp stal de show. Daarna hebben we lekker gegeten bij een burgertent en scooterden we naar huis. Gister hadden we fietsen gehuurd, maar die gaven ons zoveel ongeluk dat we toch maar weer vertrouwd voor de scooters gingen. Morgen gaan we een kookcursus doen! Zin in. Tot snel.

Ruben: Het is lang geleden dat ik van me heb laten horen maar hier ben ik weer. Sinds ik in chiang mai ben ben ik eigenlijk elke avond met mensen In het hostel gaan chillen. Het uitgaansleven is er wel leuk. Na 2 dagen kwamen tijs en Casper ook in chiang mai aan. We zijn toen nog 1 dag gebleven en daarna hebben we op brommertjes een tocht naar pai gemaakt. De route was erg mooi en je kon lekker leunen in de bochten. In pai zijn we eigenlijk elke avond uitgegaan en op kleine tripjes gegaan overdag. Vanavond is een rustavond dus we gaan nu niet uit. We blijven hier nog een paar dagen en ik vlieg de 10 naar vietnam om de jongens weer te zien.

Ruben Reerink

Je hebt wel echt de leukste foto’s van mij gekozen

Anders stond je leuke hoofd er niet op <3

Harry Kempen

Weer op weg!

Jazeker

Viewpoint 2 en bootjevaren

April 30 in Vietnam ⋅ ☁️ 25 °C

Ewa gangsters, ik was vergeten te zeggen wat Ruben de laatste tijd allemaal had uitgespookt. Ik raad dan ook aan ff de vorige post te gaan bekijken, aangezien Rubens verhaal er nu wel bij staat. Mijn excuses. Ik was ook vergeten te vermelden dat de bus naar Ninh Binh massagestoelen had. Lekker luxe dus.
    Vandaag gingen we de boottocht doen die aangeraden wordt in dit gebied. Je gaat dan naar een centrale plek, waar meer dan 1400 bootjes te popelen staan om te vertrekken. Je krijgt een 'gids' aangewezen, die geen woord Engels kan, en kiest een route uit. Wij kozen voor route 3, die staat het beste aangeschreven en gaat een kilometer door een grot. We moesten met 4 man in een bootje, niet meer en niet minder, dus Youp en Simon zaten romantisch samen in een bootje met een Indische man en (hopelijk) zijn dochter. Het bootje is een vrij gammel blikken gevaarte die door de gids voortgeroeid wordt, al roeien ze niet op de normale 'trek'manier, maar duwden ze als het ware de spanen door het water. De rivier heet de Ngo Dong, wat Drie grotten betekent. Het was een beetje een grauwe dag, maar het gebied blijft mooi. In de grot kwamen we erachter dat onze gids erg gepanikeerd bleef herhalen dat we NIET ons hoofd moesten stoten. Dat hadden we gelukkig zelf ook al bedacht, dus er zijn geen slachtoffers gevallen. In totaal duurde het zo'n 2,5 uur, waarin we 3 tempels en 3 grotten hebben gezien. De tempels hebben volgens mij Chinese tekens op zich, en ik denk dat de religie Cunfucianistisch, Boeddhistisch of misschien zelfs Shamanistisch is, maar ik weet er te weinig vanaf om te weten welke. Waarschijnlijk gewoon Boeddhistisch. Na ons bootavontuur gingen we nog naar een uitkijkpunt, de Mua cave. De cave van de Mua cave was niet heel indrukwekkend, maar het uitzicht vanaf het viewpoint wel. Eerst moesten we 500 treden zigzaggend de berg op, in een soort Kung Fu Panda stijl, om dan bovenop een heel klein pagodetje te zien, dat afsteekt en de wacht houdt over een grote stad, over rijstvelden en de woeste karstgebergten van Ninh Binh. Blijkbaar is dat namelijk wat de bergen zijn. Oude kalkstenen formaties die ooit onder de zee lagen, en daarna door aardbevingen aan het oppervlak kwamen en door erosie afgebroken zijn tot de scherpe en harde bergen waar Ninh Binh bekent om staat. Erg interessant. Dat was hem voor nu. Tot snel.

Thamar Elissen

samen met de foto's kunnen we jullie belevenissen vanaf hier zo goed volgen, zo fijn!

Petra van Doren

Wat een gezellig geschreven en wederom leerzaam verslag. Fantastisch dat uitzicht en erg leuk om Simon er weer bij te zien!

Monique Goris

Hahaha, de schrijfsels worden steeds droger. Leuk!

4/29/22Reply

Socialist Republic of Vietnam, Vietnam, Viëtnam, Viɛtnam, ቬትናም, Bietnam, فيتنام, Vyetnam, В'етнам, Виетнам, Wiyɛtinamu, ভিয়েতনাম, བི་དི་ནམ།, Viêt Nam, Vijetnam, Fietnam, བེཊ་ནཱམ, Vietnam nutome, Βιετνάμ, Vjetnamio, ویتنام, Wiyetnaam, Fjetnam, Vít Neam, Bhiet-Nam, વિયેતનામ, Biyetinam, וייטנאם, वियतनाम, Վիետնամ, Víetnam, ベトナム, ვიეტნამი, Vietinamu, វៀតណាម, ವಿಯೇಟ್ನಾಮ್, 베트남, ڤیەتنام, Vietnamia, Vyetinaamu, Viyetinamɛ, ຫວຽດນາມ, Vietnamas, Viyetiname, Vjetnama, Whitināmu, വിയറ്റ്നാം, व्हिएतनाम, Vjetnam, ဗီယက်နမ်, भिएतनाम, ଭିଏତନାମ୍, Вьетнам, Wietnam, Vietname, Witnam, Viyetinamu, चम्पादेश, Vietnäm, වියට්නාමය, Fiyetnaam, Vietnami, Вијетнам, வியட்நாம், వియట్నాం, Ветнам, เวียดนาม, Wýetnam, Vietinemi, ۋيېتنام, Вʼєтнам, Công Hòa Xã Hội Chủ Nghĩa Việt Nam, Vietnamän, Orílẹ́ède Fẹtinami, 越南, i-Vietnam