Förenta staterna
Arizona

Upptäck resmål hos resenärer som för resejournal på FindPenguins.
Resenärer på denna plats
    • Dag 61

Horseshoe Bend

22 augusti 2019, Förenta staterna ⋅ ☀️ 35 °C

🇺🇸
      First stop on our way to Grand Canyon National Park was Horseshoe Bend. It’s a part of the Colorado River that circles the Canyon like a horseshoe - well you can yell by the name 😅 quite amazing and you look super deep down the cliff 😱

🇩🇪
      Unser erster Halt auf dem Weg zum Grand Canyon war der Aussichtspunkt Horseshoe Bend - ein hufeisenförmiger Teil des Colorado Rivers, der die Schlucht Mega cool geformt hat. Es ging super tief runter 😱 aber die Aussicht war richtig klasse!

• Dag 61

7 Points of the Canyon

22 augusti 2019, Förenta staterna ⋅ ☀️ 29 °C

1. Desert Watch Tower

2. Lipan Point

3. Navajo Point

4. Moran Point

5. Grandville Point (no picture)

6. Mather Point

7. Yavapai Point

Today we drove to different viewpoints of the South Rim of Grand Canyon. Actually all the points gave us a kind of similar view of the canyon and is it very difficult to tell which picture is which point 😂. At least some of them are! Well we tried to name them!
      Some points were nicer because they showed the Colorado River 😍.

1. Desert Watch Tower

2. Lipan Point

3. Navajo Point

4. Moran Point

5. Grandville Point (kein Foto)

6. Mather Point

7. Yavapai Point

Heute sind wir einige unterschiedliche Aussichtspunkte entlang des South Rim des Grand Canyon abgefahren. Einheitlich ist die Aussicht der Punkte immer recht ähnlich 🙈 und es ist wirklich schwierig im
      Nachhinein die Fotos zuzuordnen 😂. Wir haben es jedenfalls versucht! Einige Orte gefielen und etwas besser, besonders, da man von diesen den Colorado River sehen konnte. 😍

• Dag 62

South Kaibab Trail - Oho Aha Point

23 augusti 2019, Förenta staterna ⋅ ☀️ 17 °C

🇺🇸
      Hiking the Grand Canyon means planning one year in advance! Well we didn’t do that, we didn’t even know that we would travel the world one year ago 😅. Consequence: we are just allowed to hike parts of the canyon trails and not until the Colorado River or the other rim. We decided to go to the South Rim. After talking to the rangers here, we decided to do a little 2.8km hike early in the morning and another longer hike (a part of the Bright Angel Trail) this afternoon. Here are some impressions of the Oho-Aha-Point, the first viewpoint of the South Kaibab Trail.

🇩🇪
      Wusstet ihr, dass wenn man in dem Grand Canyon wandern möchte, also bis nach unten zum Fluss, man ein Jahr im Voraus die Campingplätze oder Lodge dort auf halb weg buchen muss? Nein? Wir auch nicht! Wir wussten vor einem Jahr nicht mal, dass wir diese Reise machen werden 😂. Nun ja die Konsequenz: wir dürfen nicht runter bis an den Colorado River wandern. Hin und zurück in einemTag ist weder gestattet noch möglich. Nun ja, wir haben uns also informiert und entschieden den South Rim des Grand Canyon zu besuchen. Dort im Visitorcenter haben wir weiter recherchiert und uns entschieden, einen kleinen Teil, 2.8km des South Kaibab Trail heute in der Früh und einen etwas größeren Teil des Bright Angel Trail am Nachmittag zu machen 💪🏼. Hier sind ein paar Bilder und Eindrücke vom Oho-Aha-Point.

• Dag 63

Roadtrip to California

24 augusti 2019, Förenta staterna ⋅ ☀️ 30 °C

🇺🇸
      Waking up with some deers and elks walking around our campground ⛺️ 🦌😍 - camping life! After that we started our road-trip (Route 66) to Joshua Tree NP.

🇩🇪
      Aufgewacht um 6 Uhr morgens mit einer Herde Rehe 🦌😍. Dann ging es früh auf die Road 66 Richtung Joshua Tree.Läs mer

• Dag 28

Ganado Church - Arizona

25 augusti 2019, Förenta staterna ⋅ ⛅ 30 °C

Baptist church teaching to the Navajo Indians. Some of his message was in Navajo & they were all so friendly to us. Felt really welcome & now our bucket list is complete with a church service all the way round. Jesus saves! 😎Läs mer

• Dag 28

Standing on the corner - Winslow Arizona

25 augusti 2019, Förenta staterna ⋅ ☀️ 34 °C

Eagles - Take it Easy, listen to the song... we're standing on the corner in Winslow Arizona. And it was playing across the street out loud while we were here. And there's even a flatbed Ford parked outside. Unbelievable!Läs mer

• Dag 29

Hoover Dam

26 augusti 2019, Förenta staterna ⋅ ☀️ 42 °C

This was a bonus excursion we both kinda forgot about on the Nevada border with Arizona as we headed up the 93 to Las Vegas. That water level line which is way up high I'm told is the upper level of the lake after all the snow melts. Pretty extreme eh! Another day sitting at 80-90mph! Whew! Loud pipes save lives 😎Läs mer

• Dag 11

Hoover Dam, Nevada

2 september 2019, Förenta staterna ⋅ ☀️ 36 °C

Auf unserem Weg zum Grand Canyon (Aussichtspunkt West) hielten wir am Hoover Dam an.

Die Staumauer liegt zur Hälfte im Bundesstaat Nevada und zum Teil im Staat Arizona und staut dort das Wasser des Colorado Rivers hauptsächlich zwecks Energiegewinnung.

Natürlich ist auch dies ein absoluter Touristenmagnet und man wird kurz vorher an einer Stelle, die ähnlich wirkt wie ein Grenzübergang, freundlich gefragt, ob man Waffen oder Drogen mit sich führt. Da wir natürlich diese Fragen mit nein beantworteten, durften wir weiter fahren. Zum Parken verlangt man rund um die Staumauer 10 $, aber gut da muss man wohl durch, wenn man sich das Ganze von Nahem ansehen möchte.

Lange hielten wir uns dort allerdings nicht auf, da die Sonne zwischen den Bergen ordentlich brannte 🔥🔥🔥.

Beeindruckend ist die Talsperre jedoch allemal.

• Dag 4

Grand Canyon

9 oktober 2019, Förenta staterna ⋅ ☀️ 19 °C

Nadat het ontbijt achter de kiezen zit breken we de boel weer op en gaat de trip verder. We stoppen allereerst bij de Walmart om wat voorraden bij te vullen.
      Hierna rijden we route 66 weer op. Handen aan het stuur, cruise control erop en blik op oneindig. Mijl na mijl glijdt onder de camper door. We rijden over de prairie. Zo ver je kunt kijken zie je geel gras met lage boompjes. In de verte zien we bergen met plateaus. Je hebt niet veel fantasie nodig om je Lucky Luke in dit landschap voor te stellen; op zijn paard op weg naar de horizon, met de indianen die vanaf het bergplateau over de prairie uitkijken.
      We rijden door een indianen reservaat en passeren ranches met veel paarden.
      Nadat we de tank voor een spotprijs van minder dan een dollar per liter hebben gevuld, lassen we even een lunchpauze in. Naast de camper eten we onze broodjes op onze klapstoeltjes.
      Wanneer we verder rijden wordt de omgeving wat bosrijker. We naderen Grand Canyon park!
      Bij de ingang van het park kopen we een pas, die ons toegang tot alle Nationale Parken zal verlenen.
      We staan op een primitieve camping, half in het bos. We kunnen water en electra aansluiten en er zijn toiletten, maar daar houdt het dan ook bij op.
      Van tussen de bomen worden we nieuwsgierig aangestaard door herten. Wanneer we later over de camping lopen passeren we zelfs enkele herten van een paar meter afstand die wat rond scharrelen.
      We zijn halverwege de middag aangekomen, en besluiten daarom om naar de rand van de canyon te gaan om de zonsondergang te gaan bekijken. In het park is een netwerk van bussen, dus vanaf de camping kunnen we met de bus alle kanten op; lekker makkelijk.
      Wanneer we na een korte rit door het bos uitstappen bij de canyon valt onze mond open van ontzag. Het uitzicht is echt adembenemend mooi. We staan op de rand en kijken uit over een ontzagwekkend landschap. Het is een enorme krater met daarin bergen, spleten, kloven en verschillende soorten kleuren gesteente. Het moment valt eigenlijk niet vast te leggen.
      Vol verwondering van zo'n grootsheid genieten we van het uitzicht en schieten we plaatjes. De zon zakt langzaam naar beneden en zet het gesteente in een rode vuurgloed.
      Het koelt behoorlijk af en al snel staan we te bibberen. Het is helemaal donker als we weer op de camping aankomen. We nuttigen ons diner in de camper, want het is buiten echt koud. We hebben gehoord dat het vannacht gaat vriezen, dus we moeten voorbereidingen treffen om te voorkomen dat de waterleidingen en de reservoirs in de camper gaan bevriezen. We pompen de watertank helemaal leeg en spoelen alle kranen net zo lang tot alles leeg is.
      We kruipen dik ingepakt onder de wol. Het belooft een koude nacht te worden.

• Dag 5

Grand Canyon dag 2

10 oktober 2019, Förenta staterna ⋅ ☀️ 9 °C

We worden 's morgens verkleumd wakker. Het is bitterkoud geweest en we hebben niet allemaal goed geslapen.
      We zetten het gas aan om koffie te zetten en eitjes te koken, en langzaamaan wordt het in de camper weer wat aangenamer. Buiten schijnt het zonnetje en we besluiten om met onze kop koffie even van de warme zonnestralen te genieten, terwijl we tussen de bomen zitten en het park tot leven komt.
      Vandaag zijn we nog de hele dag in het Grand Canyon Park. We hebben een hike op het programma staan.
      We bereiden ons voor op de ruige natuur door voldoende voedsel, water en kleding in te pakken.
      We stappen in de bus die ons naar het begin van de trail brengt. Om 11:15 beginnen we aan de wandeling, die in totaal 10 kilometer lang is. We zullen afdalen in de canyon en daarna weer via dezelfde weg omhoog klimmen.
      Het is nog best fris als we beginnen met wandelen. We hebben lange broeken en vesten nodig. Het afdalen gaat zonder problemen, we lopen over een goed aangelegd pad. Het is erg droog en stoffig. Soms is de afgrond duizelingwekkend diep naast het pad, dus voorzichtigheid is zeker geboden. Na 1,5 mijl (2,4 km) bereiken we het eerste rustpunt. Er zijn hier toiletten en kranen om de watervoorraad bij te vullen. Terwijl we een broodje eten komen er nieuwsgierige eekhoorns een kijkje nemen om te zien of er nog wat te eten te halen is. De eekhoorn loopt tussen mijn voeten en eet de gevallen kruimels. Hij gaat op zijn achterpootjes staan en kijkt bedelend omhoog voor meer. Er staan echter overal borden waar uitdrukkelijk wordt gevraagd om de eekhoorns niet te voeren.
      We vervolgen onze weg naar beneden. We hebben een prachtig uitzicht over de canyon en de bergwand torent steeds hoger naast ons op. De erosie van het gesteente is duidelijk zichtbaar.
      Na twee uren lopen bereiken we het rustpunt dat op 3 mijl gelegen is. Eventueel zouden we nog 1,5 mijl door kunnen lopen naar het volgende punt, maar we besluiten dit niet te doen. Het gaat nog een behoorlijke klim worden om weer boven te komen.
      Na een rustpauze keren we om; het makkelijkste gedeelte hebben we gehad, nu komt een pittige klim.
      Jeroen ontdekt een cactus langs de route en komt tot de prikkelende conclusie dat deze plantensoort helemaal niet aangeraakt moet worden. Na wat naalden uit zijn handen te hebben verwijderd kunnen we weer door.
      2,5 uur later bereiken we de top weer waar we de hike begonnen. De klim is niet zonder zweet verlopen en we zijn nu wel vermoeid.
      Omdat we nog tijd hebben besluiten we om de west kant van de rim te bekijken. De bus voert ons langs verschillende stops, waar we uitstappen en van het betoverende uitzicht genieten. Je raakt niet uitgekeken over de canyon. De Colorado rivier slingert zich tussen de hoge rotswanden door.
      Het koelt weer flink af en het begint te schemeren, dus we gaan weer naar de camper. We regelen snel douchemuntjes en spoelen het stof en zweet van de dag van onze lichamen.
      We besluiten om ons harde werk van die dag te belonen door lekker uit eten te gaan. Jeroen besluit om als een "echte" Amerikaan een 17 inch pizza te bestellen. In dit land zijn je ogen echt groter dan je maag, want hij krijgt m spijtig genoeg niet op.
      We treffen die avond weer alle voorbereidingen voor een koude nacht, want het gaat vannacht nog harder vriezer dan gisteren.
      We liggen vroeg onder de warme wol; het is een dag geweest met weer vele indrukken.

Du kanske också känner till platsen med följande namn:

Arizona, AZ, አሪዞና, أريزونا, ܐܪܝܙܘܢܐ, اريزونا, Arizona suyu, آریزونا ایالتی, Аризона, Штат Арызона, अराइजोना, অ্যারিজোনা, ཨྰ་རི་ཟོ་ནྰ།, ئەریزۆنا, Αριζόνα, Arizono, آریزونا, 亞利桑那州, Â-li-sông-ná, ‘Alikona, אריזונה, एरीजोना, Արիզոնա, ᐋᕇᓲᓈ, アリゾナ州, არიზონა, ಆರಿಜೋನ, 애리조나 주, एरिजोना, Arisona, Аризоно, അരിസോണ, ॲरिझोना, အရီဇိုးနားပြည်နယ်, Hoozdo Hahoodzo, Arizòna, Аризонæ, ਐਰੀਜ਼ੋਨਾ, Arison-a, ایریزونا, आरिजोना, Arizůna, அரிசோனா, ఆరిజోనా, รัฐแอริโซนา, Arizona Shitati, Аризон, אריזאנע, 亞利桑拿州

Gå med oss:

FindPenguins för iOSFindPenguins för Android