Royal Albert Hall

May 6, 2023 in England ⋅ ☁️ 14 °C

Een hele leuke ervaring en intensieve dag: Rond 7 uur vertrokken we vanaf het terrein met een groepje om vrijwilligerswerk te doen. Alles ter voorbereiding op het grote concert wat s avonds zou plaatsvinden ter gelegenheid van de kroning van koning Carles. Het is een jaarlijks terukerend concert met hymns maar ook wat nieuwe christelijke muziek. Henriek en ik waren ingedeeld bij souvenirs. We hebben heel veel t-shirts gevouwen die werden verkocht 's avonds en een beetje de stand verder ingericht. Tussendoor gingen we met een hele groep mensen de kroning kijken op een scherm, wat een pracht, praal en ook indrukwekkend. Ik moest denken wat zal het straks wel niet zijn als de Koning van de Koningen binnenschrijdt. De muziek, de liederen en alles erom heen. Was een mooie sfeer en het o en a geroep als een van de kleinkinderen in beeld kwam. Erg om gelachen.
    s middags hebben we ook nog in een gedeelte van de zaal Markus-evangelie en programma neergelegd. Het filmpje is niet perfect maar geeft een korte indruk. De mensen zo toegewijd met hun vlaggetjes.

Tussendoor hebben we nog een kort rondje in Hyde park gelopen en daar ons eten opgegeten 's avonds mochten we achter het koor zitten en dat was een heerlijk plekje erg genoten van het orkest en met zo'n massa mensen samen zingen (er passen ongeveer 5000 mensen in het gebouw) .