Costa Rica

July 2019
Summer holiday Read more

Manuel Antonio National Park

July 14, 2019 in Costa Rica ⋅ ⛅ 25 °C

Vandaag om 7:00 bij de ingang om de drukte voor te zijn. Het is inderdaad nog rustig en met alle opdringerige (parkeer)gidsen valt het ook mee. Ondanks het besluit om zonder gids het park te verkennen uiteindelijk toch aangesloten bij een groep van 2 mét gids. Dit blijkt een schot in de roos aangezien onze gids (leraar op de middelbare school) een 6e zintuig heeft en ons de meest kleine (maar erg kleurrijke en boeiende) dieren via de telescoop laat zien. Zijn boeiende verhalen leren ons ook veel over de luiaard, de pit viper, de brulaap, de iguana, de wasbeer en diverse insecten. Na 3 uur eindigt onze tour op één van de geweldig mooie stranden in het park en vervolgen we onze tour langs de mangrove. Ondanks de drukte (het was de laatste dag van de vakantie in Costa Rica) is dit prachtige park echt de moeite waard! Tip. kom vroeg en neem een officiële gids. Nu even uitrusten bij het zwembad van ons schitterend gelegen hotel.Read more

Monteverde country lodge

July 15, 2019 in Costa Rica ⋅ ☁️ 17 °C

Vandaag verruilen we de kust weer voor de bergen; cloud forest in Monteverde. Halverwege de rit nog opgehouden door studentenprotesten. Hiervoor waren we door onze gids al gewaarschuwd dus hebben we deze 20 minuten oponthoud glimlachend, en onhandig pratend met de studenten, ondergaan. Halverwege natuurlijk nog even gestopt bij Crocodile Bridge. Onder deze brug liggen normaliter tientallen Amerikaanse krokodillen te zonnen. Deze keer lagen er ongeveer 15, maar nog steeds indrukwekkend.

Na een behoorlijk lange klim via een grindpad in het verrasend levendige Santa Elena aangekomen. Wederom een prima lodge. Na een snelle lunch het dorp, inclusief reptile centre, verkend en onze tour over de hanging bridges geboekt. Morgen lekker uitslapen; we worden pas om 7:50 opgehaald 😁

Monteverde Cloud Forest

July 16, 2019 in Costa Rica ⋅ ⛅ 18 °C

Vandaag op het programma; de hangbruggen in het nevelwoud van Selvatura park. Zoals een nevelwoud betaamt is het wat mistig maar op sommige plekken zelfs een zonnestraal. We hebben sowieso erg geluk gehad met het weer. Tijdens al onze tripjes was het droog met af en toe een bui aan het eind van de middag. De tour met gids was interessant en de bruggen tussen de boomtoppen spectaculair qua uitzicht. In het nevelwoud is echter wat minder wildlife te spotten dus even schakelen voor ons. De grote hoeveelheid kleurrijke kolibries maakte dit echter ruimschoots goed.

's-Middags na terugkomst lekker geluncht in het dorp en nog even vogels (wo een brown hooded parrot) gespot in de buurt van onze lodge.

Celeste Mountain Lodge

July 17, 2019 in Costa Rica ⋅ ☁️ 24 °C

Om met de deur in huis te vallen; absoluut hoogtepunt vandaag was de Midden-amerikaanse Tapir. Daarover straks meer. Vandaag redelijk relaxed vertrokken. Onze volgende bestemming (Rio Celeste) is maar 115 km. verder, gelegen in Tenorio Vulcano National Park. Onze prachtige lodge ligt aan de rand van het park en heeft een prachtige tuin. Op de rit hier naar toe was ons oog gevallen op een bordje met daarop "tapir tour". Aangezien slechts de helft in Corcovado een tapir " live" had gezien stond dit zeldzame en bedreigde dier nog hoog op onze verlanglijst.

Na het uitpakken dus direct weer terug om deze kans te pakken. Na een uur, ook nog een flinke bui trotserend, hadden we de hoop al opgegeven maar uiteindelijk, met hulp van een aantal locals, stonden we ineens oog in oog met dit machtige dier. Toen hij even later voor onze ogen ook nog een bad ging nemen was het feest compleet. Meer dan tevreden weer wat keiharde dollars afgerekend maar ach, dit nemen ze ons niet meer af. Morgen staat het turquoise wonder van de Celeste River op het programma. What a day!