Familien Aavild

Joined August 2015

The Columbia River Gorge

July 18, 2016 in the United States ⋅ ☁️ 21 °C

Turen i dag bød på godt 500 km motorvej fra det østlige Oregon og til Brian og Christins hus ved Portland. Vi havde et stop i cowboybyen Pendleton for at købe cowboytøj til temafesten i oktober.
    De sidste 250 km kørte vi i den smukke kløft langs Columbia River. Her tog vi nogen killometer på historic US 30, der blev anlagt i 1913 - 1922 som den første planlagte marguritrute i USA. Ruten bød blandt andet på det 191 meter høje Multnomah Falls.Read more

Shoshone Falls, Idaho

July 17, 2016 in the United States ⋅ 🌫 33 °C

Vi tog den med ro på hotellet her til formiddag. Fik ordnet vasketøj og handlet godt med snaks og vand til køreturen. Pigerne og jeg gik i poolen. Lena og Anders spillede computer.
    Over middag kørte vi 650 km vest på. På vejen så vi et stort vandfald i Snake River kaldet Shoshone Falls. Vandfaldet er 65 m højt og 300 meter bredt. Det kaldes også Niagara of the West og er 14 meter højere end det berømte Niagara Falls.
    Vi overnatter i en lille cowboy-flække: Baker City i det østlige Oregon. Her fik vi prøvet en mexicansk restaurant. Trods bekymringer om for stærkt mad - viste det sig at være overraskende godt.
    I morgen har vi 500 km over til Brian og Christin. Herfra laver vi nogen ture og besøg igen.

Cystal Hot Springs

July 16, 2016 in the United States ⋅ ☀️ 30 °C

I dag kørte vi til Salt Lake City for at bade i verdens mest mineralholdige salt-kildevand. Badeanstalten pumper vandet direkte ind i bassinerne fra varme og kolde kilder så temeraturen er 33 grader i de store bassiner og 37 i de små. Systemerne udskifter vandet hver halve time. Mineralerne er gode til huden og siges at kunne helbrede flere sygdomme. Ungerne nød vandet i et par fantastiske vandrutsjebaner.
    Her til aften har vi hentet is og ser en film på værelset.
    I morgen kører vi mod Pendleton i Oregon.

Bryce Canyon National Park, Utah

July 15, 2016 in the United States ⋅ ☀️ 23 °C

Efter rafting om formiddagen kørte vi halvanden time videre til Bryce Canyon. Det er røde søjleformede klipper som vind, vejr og erosion har skabt gennem mange år. Vi kørte ca. 25 km ind i parken og tilbage igen. Stoppede ved udsigtspunkterne og gik ture. Solnedgangen gav et helt speciel farvespil i klipperne. Næste stop er Salt Lake City, hvor vi vil prøve saltbade.Read more

River rafting in tubes, Utah

July 15, 2016 in the United States ⋅ ☀️ 33 °C

Vi starter dagen i Springdale. Lejer baderinge med bund og glider godt 2 timer ned ad Virgin River. Skøn tur langs de smukke røde bjerge i Zion parken. Vi havde sko på for at kunne støde fra på klipperne. Luften var 38 og vandet 16 grader varmt. Vandstanden var lav i denne dag, men det gik lige. For enden tog vi bussen tilbage til bilen.Read more

Zion National Park, Utah

July 14, 2016 in the United States ⋅ ☀️ 32 °C

Vi kører videre mod nordøst til Utah for at se nationalparken Zion. Måske den smukkeste. Flotte glatte røde klipper med dybe kløfter, floder og et rigt dyre- og planteliv. Forunderligt fordi vi er midt i Coloradoørkenen. Der er 40 grader. Få kilometer udenfor parken er der helt øde.
    Parken har en busrute med 9 stop. Man hopper af og hiker en tur på en trail. Stiger på bussen igen. Alle trails er vel beskrevet og mærket efter sværhedsgrad og længde. Ungerne får igen Jr. Ranger books med små opgaver, de løser undervejs.
    I morgen vil vi på rafting i gummiringe ned ad Virgin River.

Las Vegas Strip

July 13, 2016 in the United States ⋅ ☀️ 37 °C

En ekstrem kontrast til nationalparkerne er gaden The Strip i Las Vegas. Efter nogen timer ved poolen tog vi en Uber vogn 5 km op i den anden ende og gik tilbage til hotellet.
    Kasinoerne ligger side om side og har hvert sit tema, der har hentet inspiration fra hele verden: Pyramider, Frihedsgudinden, Tower Bridge, Eifeltårnet, skatteøen mv. Det er uden sammenligning med noget andet i verden. Da mørket sænkede sig, funklede byen i neon, lys på bygningerne og blå lys fra de mange kæmpe skærme. Cecilie udtrykte sin forundring over, så lyst der var uden gadelygter.
    Lena havde forberedt en fin tur, hvor vi så flere shows med vulkan, der eksploderede, dansende springvand mv.
    Næste stop er Zion National Park i Utah. Flere klipper og smukke vandfald venter forude.

Las Vegas, Nevada

July 12, 2016 in the United States ⋅ ☀️ 36 °C

Vi er checket ind på Hotel Circus Circus i Las Vegas. 3767 værelser. Tivoli, kasino, spillemaskiner, shopping street, restauranter, cafeer mv under samme tag. Vi bor på etage 34 med udsigt over en by, der ikke sover. Prisen for værelset er den samme som motelerne, vi normalt overnatter på. Det forventes nok, at der lægges skillinger i aktiviteterne. Vi diskuterer om vi skal blive her en eller to nætter.
    I hotellets garage kom en bil, der fik vores van til at se mini ud.
    Set i lyset, at vi er midt i ørkenen og temperaturen er over 40 grader, er byen gjort forholdsvis grøn med kunstvanding.

Grand Canyon Skywalk, Arizona

July 12, 2016 in the United States ⋅ ☀️ 34 °C

Ekspeditionen i dag gik til Grand Canyon. En godt 300 km lang kløft som Colorado floden løber i. Vi valgte indgangen mod vest, som administreres af Hualapai stammen. Indianerne kørte os rundt i busser og krydrede turen med cowboy og indianer stemning.
    En stor glasbro gjorde det muligt, at komme ud over kanten og kigge ca. 1 km ned i dybet. Desværre var det ikke tilladt at tage billeder på gangbroen.
    Det var med en lettere frygt i kroppen, når vi stillede børnene op på kanten til foto.

Never miss updates of Familien Aavild with our app: