Joined April 2016 Message

New York City

August 2, 2016 in the United States ⋅ ⛅ 23 °C

I'm going home!! Na 4 maanden zit mijn reis erop. Een beetje onwerkelijk is het wel en ik weet niet of ik nou blij of verdrietig ben haha. Ik weet wel zeker dat ik een fantastische tijd heb gehad en dat ik het voor geen goud had willen missen!

De laatste paar dagen ben ik bij mijn tante Phyllis in New York en New Jersey geweest. Omdat ik veel toeristische attracties al had gezien, vond ik het prima om lekker rustig aan te doen. We hebben in de tuin gezeten waar af en toe herten voorbij komen, eten gekookt en gezellig gekletst. Ook een avondje naar de Jersey shore geweest. Heel gaaf om een keer te zien! Zaterdag zijn we naar de wijk Red Hook in Brooklyn geweest, waar we al snel in de Ikea belandden 😃

Vandaag ben ik naar het 9/11 museum geweest, heb ik veel gewinkeld en gisteren ben ik met Phyllis een avondje uit geweest. We zijn bij Mood geweest: de stoffenwinkel waar ze in de show Project Runway hun inkopen doen. Cool! Daarna hebben we ons laten opmaken in de Macy's en een drankje gedaan in een chique hotel met uitzicht over Times Square 😍 Als laatste zijn we naar Birdland gegaan, een jazz club waar het open mic night was. Heel erg leuk, vooral als iemand écht heel goed blijkt te zijn haha.

Boston

July 27, 2016 in the United States ⋅ ☀️ 30 °C

Toptijd in Boston gehad! Het is een mooie stad met veel geschiedenis en dat zie je goed aan de gebouwen. Er loopt een rode lijn door de stad die je langs allerlei historische gebouwen brengt: de freedom trail.

Het was weer ontzettend warm, dus het was heerlijk om ook een dagje met de ferry naar een eiland te gaan en daar op het strand te liggen. Met een mooi uitzicht over de stad.

Verder ben ik naar Harvard geweest (gewoon om te kijken 😉), naar the museum of fine arts en Chinatown. En als afsluiter--hoe kan het ook anders--een gezellige kroegentocht met bier voor $1, daar zeg ik geen nee tegen haha.

Philadelphia

July 11, 2016 in the United States ⋅ 🌙 24 °C

Eigenlijk was ik bang dat het een beetje zou tegenvallen, omdat mensen het vaak over Washington en New York hebben en Philadelphia overslaan. Blij dat ik dat niet heb gedaan: het is een hartstikke leuke stad! Alles is op loopafstand en er zijn wat historische dingen te zien: de oudste straat van de V.S. en de Liberty bell bijvoorbeeld.

Maar vooral de sfeer bevalt me wel. Er zijn straatmuziekanten, muurschilderingen en op South street ook veel mozaiek. In zijn Magical Gardens heeft een lokale artiest een hele tuin vol gemaakt (schijnbaar van afval). In Spruce street harbor park hangen overal lichtjes en kun je met een hapje en een drankje 's avonds lekker ontspannen 😊

De markthal was ook gezellig en er werden zo veel lekkere dingen verkocht dat ik mezelf echt moest inhouden hihi. Op zondag was het er hartstikke levendig: mensen die net uit de kerk kwamen zaten nu met hun nette zondagskostuum een philly cheesesteak weg te werken 😋

Washington, D.C.

July 4, 2016 in the United States ⋅ ☁️ 21 °C

Waar beter Indepence Day vieren dan in Washington? Tenminste, dat dacht ik... Het was een stuk minder spectaculair dan ik had gehoopt. De parade op Constitution Avenue was nogal oubollig met schoolorkesten, liedjes over 'God bless America' en mensen die met een grote opblaastaart, -vlag of zelfs Tazmanian devil (geen idee waarom) liepen. Het weer zat ook niet echt mee. Het regende de rest van de dag en even was er sprake van de vuurwerkshow aflassen. Het ging toch door, maar de wolken hingen zo laag dat de helft van het vuurwerk erachter verdween haha 😂

Verder wel een hele leuke week gehad in D.C. Het is zo'n mooie stad met ontelbaar veel musea, monumenten en imposante gebouwen. Alle bezienswaardigheden zijn ook nog eens gratis! Dat kwam mooi uit, want het was de rest van de week zo'n 35℃ (😱) en in het museum is het heerlijk om even af te koelen.

Ik heb te veel dingen gezien om op te noemen en er alsnog een hoop overgeslagen. Ooit ga ik nog een keertje terug dus 😉

Seattle

June 25, 2016 in the United States ⋅ ⛅ 17 °C

Dit is al de laatste plaats die ik samen met Douwe bezoek, voordat hij naar huis gaat 😞 We hebben een toptijd gehad de afgelopen weken!

Pike place market in Seattle was erg leuk om te zien. En ontzettend toeristisch 😄 Dat is waar de visboeren de vis over de toonbanken gooien en ook waar de 1e Starbucks zit. Hoewel ze (volgens mij) geen andere dingen verkopen dan het filiaal om de hoek, stond er toch een megalange rij voor 'the original'.

We hebben ook genoten van live muziek in een pub, van snuffelen in een antiekzaak en van het uitzicht vanuit het hoogste gebouw. En toevallig was er weer gay parade, die we een paar dagen terug ook al in Portland hebben gezien. Toch maar weer even kijken--vooral naar alle kleurrijke outfits die voorbij komen 😎🌈

Miranda de Vries

Weer super gave foto's en voor jullie een reis om weer te koesteren. En jij nog even bij je ouders en dan begint het laatste stukje alweer. Geniet ervan ❤❤

7/5/16Reply

The City of Roses

June 19, 2016 in the United States ⋅ ☀️ 20 °C

Portland vond ik een hele gezellige stad waar niet ontzettend veel te zien is, maar waar vooral een leuke sfeer is. Overal vind je leuke winkeltjes, hippe barretjes, brouwerijen en food trucks. Ook midden in woonwijken kan opeens een gezellig straatje zijn waar je maar net tegenaan moet lopen. Helaas zie je ook hier (net als L.A. en San Francisco) heel veel daklozen.

Als wij er zijn is er toevallig gay pride parade in de stad: hartstikke gezellig! Ook mooi om te zien is dat overal extra aandacht wordt besteed aan de schietpartij in Orlando.

Mijn nicht Laramie woont in Portland en we hebben haar nu pas voor het eerst ontmoet. Een beetje bizar! We hebben wel een superleuke avond met haar gehad.

Verder zijn we naar de mooiste rozentuin geweest, een Japanse tuin met uitzicht over Mt. Hood, de Saturday market, de bioscoop en nog veel meer.

Oregon coast

June 18, 2016 in the United States ⋅ ☀️ 16 °C

We zijn vandaag verder gereden langs de kust over highway 101, echt een aanrader! Het ene uitzicht is nog mooier dan het andere. Als we Oregon in rijden stoppen we in Brookings voor lunch die bestaat uit de restjes van gisteren (de porties zijn elke keer weer te groot). We zien een kolibrie en we lopen over de klif voordat we verder rijden. We overnachten in een klein plaatsje (Gold beach) aan de kust, omdat helemaal doorrijden tot Portland vandaag te ver is. Dat geeft ons wel de kans om te genieten van de zonsondergang op het strand 😍Read more

Redwoods

June 16, 2016 in the United States ⋅ ⛅ 16 °C

Wat een mooie dag weer! Het ene moment rijden we langs de kust met prachtige uitzichten over de oceaan en het volgende door bossen met indrukwekkende redwoods. We kijken onze ogen uit terwijl we hier en daar stoppen om een stukje te wandelen. Of om door een boom heen te rijden 😉 Wow!Read more

Point Arena, United States

June 15, 2016 in the United States ⋅ ⛅ 15 °C

Na een lange rit zijn we aangekomen bij mijn nicht Katy, waar we een nachtje blijven. Ze woont in een prachtig huis midden in de redwoods, waar we over een lang en hobbelig bospad naartoe rijden. Voordat we verder gaan maken we met z'n allen een wandeling over het strand. De kust is hier ontzettend mooi!Read more

Yosemite National Park

June 14, 2016 in the United States ⋅ ☀️ 20 °C

Wat hebben we een geluk gehad! Wisten wij veel dat de zomervakantie hier al begonnen is en alle accommodatie maanden van tevoren volgeboekt is. Even leek het alsof we niet meer konden gaan. Totdat Douwe besloot het park te bellen om te vragen of er nog plek was. Ja hoor, iemand had afgezegd. We kregen een tent aan de rivier midden in het park met uitzicht over de Yosemite falls: "the 5th highest falls in the world" werd ons verteld. Echt fantastisch 😍

We huurden lakens en dekens en gingen naar onze tent, waar we lekker biertjes hebben gedronken bij ons kampvuur. Na een ijskoude nacht hebben we een mooie wandeling gemaakt door de vallei langs allemaal watervallen. 's Avonds hebben we hotdogs gebarbecued op het kampvuur met natuurlijk weer een heerlijk biertje erbij 🍺 Ook gezellig met de buren gekletst, die we misschien in Seattle nog wel terugzien.

Wauw wat gaaf, wat een geluk ook!

6/18/16Reply
    Mary de Vries

Zeker een geluk! Jullie hadden geen mooier plek kunnen hebben😃

6/18/16Reply
    Tom de Vries