Annet

Joined April 2016

New York City

August 2, 2016 in the United States

I'm going home!! Na 4 maanden zit mijn reis erop. Een beetje onwerkelijk is het wel en ik weet niet of ik nou blij of verdrietig ben haha. Ik weet wel zeker dat ik een fantastische tijd heb gehad en dat ik het voor geen goud had willen missen!

De laatste paar dagen ben ik bij mijn tante Phyllis in New York en New Jersey geweest. Omdat ik veel toeristische attracties al had gezien, vond ik het prima om lekker rustig aan te doen. We hebben in de tuin gezeten waar af en toe herten voorbij komen, eten gekookt en gezellig gekletst. Ook een avondje naar de Jersey shore geweest. Heel gaaf om een keer te zien! Zaterdag zijn we naar de wijk Red Hook in Brooklyn geweest, waar we al snel in de Ikea belandden 😃

Vandaag ben ik naar het 9/11 museum geweest, heb ik veel gewinkeld en gisteren ben ik met Phyllis een avondje uit geweest. We zijn bij Mood geweest: de stoffenwinkel waar ze in de show Project Runway hun inkopen doen. Cool! Daarna hebben we ons laten opmaken in de Macy's en een drankje gedaan in een chique hotel met uitzicht over Times Square 😍 Als laatste zijn we naar Birdland gegaan, een jazz club waar het open mic night was. Heel erg leuk, vooral als iemand écht heel goed blijkt te zijn haha.

Boston

July 27, 2016 in the United States

Toptijd in Boston gehad! Het is een mooie stad met veel geschiedenis en dat zie je goed aan de gebouwen. Er loopt een rode lijn door de stad die je langs allerlei historische gebouwen brengt: de freedom trail.

Het was weer ontzettend warm, dus het was heerlijk om ook een dagje met de ferry naar een eiland te gaan en daar op het strand te liggen. Met een mooi uitzicht over de stad.

Verder ben ik naar Harvard geweest (gewoon om te kijken 😉), naar the museum of fine arts en Chinatown. En als afsluiter--hoe kan het ook anders--een gezellige kroegentocht met bier voor $1, daar zeg ik geen nee tegen haha.Read more

Montréal

July 23, 2016 in Canada

Gelijk bij aankomst is te merken hoe levendig het hier is. Eén van de winkelstraten is versierd met roze ballonnen (de gay village), in de zomer alleen voor voetgangers toegankelijk en daarom vol met restaurantjes en terrasjes. Ook zijn er superveel festivals. Met een aantal mensen uit het hostel ben ik naar het Nuits d'Afrique festival gelopen en steeds als we denken dat we er zijn blijkt het het ander festival te zijn. Genoeg keuze dus! Ook aan bars, clubs en eettentjes. Natuurlijk moest ik de lokale specialiteiten proberen: poutine bij La Banquise en een smoked meat sandwich bij Schwartz's. Yammie!

Die extra calorietjes heb ik er hopelijk weer afgewerkt toen ik Mont Royal ben opgefietst voor een mooi uitzicht over de stad. Montréal is anders dan de Noord-Amerikaanse steden die ik tot nu toe heb gezien, omdat het tweetalig is en het net lijkt alsof je in Frankrijk bent in het oude stadsgedeelte.

Al met al heb ik ontzettend genoten en een leuke tijd gehad met iedereen die ik hier heb ontmoet. Na 4 uurtjes slapen (iets te lang gefeest) stond ik fris en fruitig op de bus naar Boston te wachten. Beetje jammer dat ik op het verkeerde station stond haha. Ik dacht dat ik hem nooit meer zou halen, maar wat een geluk als de bus die net wegrijdt als ik aankom nog voor me stopt. Nu hopen dat Boston net zo leuk wordt!

Toronto

July 18, 2016 in Canada

Wat een fijne stad! Het deed me een beetje denken aan New York, maar dan met wat minder toeristische attracties. De gebouwen lijken net zo hoog en het is overal druk. Wat er zo leuk is, is gewoon rondlopen door de de verschillende wijken. Het is een heel multiculturele stad en dat merk je wel aan de diversiteit aan restaurantjes, bars en wijken. Wat ik vooral heb gedaan is samen met wat mensen uit het hostel slenteren door Chinatown en Koreatown, het alternatieve Kensington market en de oude distillery die is omgetoverd tot een soort hipsterwijk met cafetjes. En daarna chillen bij het water, waar zelfs een strandje is gemaakt. In het winkelcentrum en op het drukke plein dat een beetje lijkt op Times Square was het altijd levendig. De ene avond was er een gratis concert en de volgende dag was er een openluchtbioscoop. Overal werd je omver gelopen door mensen die Pokemon aan het vangen waren haha. Ook ben ik een dagje naar het eiland geweest, waar je heerlijk op het strand kunt liggen.Read more

Niagara Falls

July 14, 2016 in Canada

Wooow, impressive!

Ik heb de trein genomen vanaf Philadelphia naar Niagara falls. Het uitzicht was mooi, maar daar is dan ook alles mee gezegd. De trein had 2 uur vertraging opgelopen, waardoor ik pas om 1 uur 's nachts in het hostel aankwam. Lekker de hele dag in de trein gezeten dus :) De volgende twee dagen heb ik genoten van de watervallen. Eerst aan de VS kant, waar je dichtbij de watervallen kunt komen. 's Avonds was er ook nog een vuurwerkshow. De volgende dag ben ik naar Canada gelopen om vanaf daar de falls te bekijken; ook in het donker. Super mooi!Read more

Philadelphia

July 11, 2016 in the United States

Eigenlijk was ik bang dat het een beetje zou tegenvallen, omdat mensen het vaak over Washington en New York hebben en Philadelphia overslaan. Blij dat ik dat niet heb gedaan: het is een hartstikke leuke stad! Alles is op loopafstand en er zijn wat historische dingen te zien: de oudste straat van de V.S. en de Liberty bell bijvoorbeeld.

Maar vooral de sfeer bevalt me wel. Er zijn straatmuziekanten, muurschilderingen en op South street ook veel mozaiek. In zijn Magical Gardens heeft een lokale artiest een hele tuin vol gemaakt (schijnbaar van afval). In Spruce street harbor park hangen overal lichtjes en kun je met een hapje en een drankje 's avonds lekker ontspannen 😊

De markthal was ook gezellig en er werden zo veel lekkere dingen verkocht dat ik mezelf echt moest inhouden hihi. Op zondag was het er hartstikke levendig: mensen die net uit de kerk kwamen zaten nu met hun nette zondagskostuum een philly cheesesteak weg te werken 😋

Washington, D.C.

July 4, 2016 in the United States

Waar beter Indepence Day vieren dan in Washington? Tenminste, dat dacht ik... Het was een stuk minder spectaculair dan ik had gehoopt. De parade op Constitution Avenue was nogal oubollig met schoolorkesten, liedjes over 'God bless America' en mensen die met een grote opblaastaart, -vlag of zelfs Tazmanian devil (geen idee waarom) liepen. Het weer zat ook niet echt mee. Het regende de rest van de dag en even was er sprake van de vuurwerkshow aflassen. Het ging toch door, maar de wolken hingen zo laag dat de helft van het vuurwerk erachter verdween haha 😂

Verder wel een hele leuke week gehad in D.C. Het is zo'n mooie stad met ontelbaar veel musea, monumenten en imposante gebouwen. Alle bezienswaardigheden zijn ook nog eens gratis! Dat kwam mooi uit, want het was de rest van de week zo'n 35℃ (😱) en in het museum is het heerlijk om even af te koelen.

Ik heb te veel dingen gezien om op te noemen en er alsnog een hoop overgeslagen. Ooit ga ik nog een keertje terug dus 😉

Fort Steele, Canada

July 1, 2016 in Canada

1 juli is Canada day! Overdag bezoeken we een historisch dorpje en 's avonds is er vuurwerk.

We logeren bij familie, die een prachtig huis hebben. Er lopen herten door de tuin en overal vliegen kolibries 😍

Never miss updates of Annet with our app: