Na onze fantastische trouwdag zat er natuurlijk ook een geweldige huwelijksreis aan te komen. Mede mogelijk gemaakt door de liefste ouders/ schoonouders die je je maar kan bedenken. Dick & Carla willen dit graag kado doen net als bij Max en Rien.

Whoohoo dat is kicken:Skydiven is gelukt

November 2 in the United States ⋅ ⛅ 30 °C

Wat een fantastische dag, we gingen op een redelijke tijd op want we hadden mij aangemeld om 9uur aanwezig te zijn. Met een uur rijden haalde we de Ford Mustang op bij Waikiki Beach em reden half 8 die uur kant op. Dit keer via Turo gehuurd en dat blijkt veel goedkoper en praktischer in dit geval.
    Bij het skydiven aangekomen was het al een behoorlijk levendige bedoening. Genoeg springers hier en met her en der een wolkje op een verder strak blauwe lucht echt top weer.
    Ik ga niet teveel verklappen over de sprong want er komt nog een filmpje. Maar het ging rap omhoog tot 15000feet en alsnog was t 20min klimmen en dan gaat het gebeuren hoor... ik zat bijna als eerste in het vliegtuig en dus bijna als laatste eruit en dan volg je gewoon de instructies en zelfs toen ik naar buiten en beneden keek had ik niet het idee dat dit 'verkeerd' was. Ff lachen naar de camera en los waren we de vrije val geeft dan de gewenste rush en die duurde aardig lang. Super vet en een mega ervaring. De klap van de chute viel me echt mee, het gedraai erna viel me best tegen. Ook al mocht ik zelf sturen werd ik er misselijk van want je hebt weinig orientatie, en je moet hard sturen, waarschijnlijk ook om neerwaardse snelheid te minderen. Doof en draaierig maar vol enthousiasme stond ik weer op de grond. Echt cool, dank je Maris voor dit kado. Max en Rien bedankt voor de opnames. Jullie mogen ze als eerste zien.
    Na het skydiven naar sunset beach voor wat machtige waves met de pro surfers van de wereld. Maar helaas, de golven waren zelfs voor mij nog wel te doen, veel te laag voor de pro's. Wel een prachtig strand hier en de zee had een behoorlijke stroming wat wel leuk is maar ver erin is niet heel verstandig. Toen voor de drukte maar weer terug naar Honolulu en daar de auto geparkeerd en ff geluncht en opgefrist voor we langs het strand gingen lopen op zoek naar een leuke beachbar. We begonnen bij "The edge of waikiki" en de setting was zo leuk dat we er ook eindigden.

Last but not least

November 1 in the United States ⋅ ⛅ 28 °C

Het einde is in zicht, maar we genieten nog volop van het heerlijke weer en elkaar voor we over een paar dagen weer naar huis moeten. De dag begon weer met het uitchecken uit dit hotel, waarna we naar een strandje reden vlakbij het hotel. Een lekker rustig zandstrand, waar Daan zijn geluk nog even op kon door nog even te snorkelen en weer veel schildpadden kon spotten. Eentje was zelfs bijna even groot als hijzelf. Na nog een paar uur gerelaxed te hebben werd het tijd de auto in te leveren en Maui te verlaten en te verruilen voor O'ahu. In lucht ernaartoe hebben we kunnen genieten van de ondergaande zon. Aangekomen in het Ambassador hotel in Waikiki hadden we geen tijd te verliezen en dropten we onze spullen om daarna zo snel mogelijk naar het strand te gaan. Daar aangekomen zoeken we een plekje op het zand in afwachting wat komen ging. 5 minuten lang werden we getrakteerd op een vuurwerkshow. Na afloop hebben we onszelf eerst getrakteerd op een welverdiende cocktail bij de Hale koa Beach bar. Waikiki is duidelijk een stuk drukker en toeristischer dan elke andere plaats dat we geweest zijn in Hawaii. Toch werden wij wat kieskeuriger in het uitzoeken van een restaurant, ondanks dat er veel meer keuze is, viel onze keuze toch op een Italiaans restaurant, waar ik (Maris) 1 van de lekkerste pizza's heb gegeten van de vakantie.Read more

Hoog laag en Happy Halloween

October 31 in the United States ⋅ ⛅ 26 °C

Vandaag zou de volgende kans op een skydive zijn dus wij maar even bellen om half 6 sochtends omdat we nog niks gehoord hadden. Maargoed ook want ze waren me vergeten over te zetten naar vandaag en het weer zat ook weer niet mee. Dit keer hadden we dat wel verwacht want het weerbericht was aanzienlijk slechter dan vorige keer en toen bleek het toch gekund te hebben. Hana is dus niet zo'n beste plek om skydiven te plannen. Het scheelde ons wel de reis naar Hana en dus hadden we tijd om de vulkaan Haleakala op te rijden. Op 3055 meter was het lekker fris en merkte je wel weer dat je bij elke ademhaling wat minder zuurstof binnen kreeg dan op zeeniveau. Na een uurtje ronddwalen tussen mooi uitzichten en wolken die voorbij kwamen gingen we weer naar het strand waar we de hoge golven hadden gezien. Ho okipa beach was nu alleen een stuk minder boeiend omdat de golven nog maar een derde waren van de laatste keer dat we hier waren. Alsnog hoog en veel surfers maar minder spectaculair. We kwamen hier weer de nederlanders tegen waarmee we aankwamen op Maui en ze zouden nu doorvliegen naar huis met alleen een overnachting op Oahu. Dit waren maar 2 van de 6 Nederlanders die we zijn tegengekomen het is ook wel ver weg van huis. We zijn ook hier weer de hitte ontvlucht en gingen naar laihana omdat we gokten dat daar Halloween het leukst gevierd zou worden. En we hadden gelijk vet leuke verkleedpartij waarvan er maar enkele er niks aan deden. Helaas zaten wij daarbij, maar we deden verder gezellig mee met wat drank en lekker eten eerst bij bar The dirty monkey waar we 2 uur aan t wachten waren om bij Kimo's te gaan dineren. Daar dus wel lekker gegeten maar vrij laat en vrij snel omdat het veel te gezellig was buiten. Het festival ging langer door dan wij het volhielden en Maris heeft ons veilig terug gereden en dit keer zonder controle van de politie die ik hier vorige keer had. Top dag.Read more

Geen duik maar wel veel schildpadden

October 30 in the United States ⋅ ⛅ 28 °C

Vandaag toch maar wat meer uitgeslapen dan eigenlijk het plan. We wilden duiken en Maris snorkelen bij Moloki island maar de boten bij de ene duikclub kwamen niet vol en bij de andere zaten ze vol voor de komende 3 dagen. Dus werd het snorkelen bij 5 caves & 5 graves een leuke snorkel plek (van de 20 snorkelplekken) waar je relatief lastig t water in kan maar eenmaal in het water je echt elke 10meter een schildpad tegen komt. Super blij kwamen we het water uitgespoeld door de branding en gingen we naar 1 strandje voor Kamaole Sands genaamd Ulua. Daar heerlijk gelegen nog eens wat gesnorkelt en verder genoten van het weer en de zonsondergang. Hierna lekker dicht bij het appartement om op te frissen en naar Freds Mexican's Cafe voor een heerlijke Burrito van 1 pond en Maris wat enchilada's en natuurlijk wat cocktails en sangria.Read more

Chillen, relaxen en nog meer chillen

October 29 in the United States ⋅ ⛅ 29 °C

Oké, tijd om te relaxen! Van al dat gereis wordt je soms ook moe😋. Dus besloten we om eens uit te slapen. Daarna hebben we wat orde in de chaos gebracht. Toen dat gebeurd was gingen proberen om op de mooiste stranden en snorkelplekjes van Maui. Maar dit bleek lastiger dan gedacht. De meeste van deze strandjes zijn namelijk onderdeel van grote resorts. En om daar te kunnen parkeren, moet je weer in dat hotel verblijven. Nadat we dus een aantal van deze stekjes voorbij hebben moeten laten gaan, hebben we het toch maar even gevraagd bij een beveiliger van een resort. Deze was zo vriendelijk om ons te laten parkeren bij het Royal Lahaina Resort, zodat we van het strand konden genieten. We mochten hier maar tot 4 uur blijven, dus na wat chillen en wat zwemmen en wat lezen vertrokken we weer. We reden we nog wat verder door of we op een ander strandje de zonsondergang konden kijken. Uiteindelijk streken we neer op Kapalua Beach, waar we onder het genot van een Corona van weer een prachtige zonsondergang konden genieten. That never gets boring😇❤. Deze relaxte dag sloten we af in Lahaina bij de Lahaina Pizza Company. Morgen weer een dag🤗Read more

Geen skydive maar wel een skydrive

October 28 in the United States ⋅ ⛅ 25 °C

Vandaag zou ik gaan skydiven in Hana om Maui haar mooiste stukje van boven te gaan bekijken terwijl ik met 200km per uur naar beneden val. Maar het mocht helaas niet zo zijn, er was teveel bewolking op komst en we moesten nog 2,5 uur rijden want "The road to Hana" een prachtige slinger weg met meer dan 600 bochten is de enige manier om daar te komen. We zouden nog wel paraat staan mocht het weer toch nog opknappen en waren ook al van plan deze mooie route langs de kliffen van maui te rijden. Nu bleek er slecht bereik en dus reden we naar het vliegveldje waar niemand bleek behalve een telefoon. Toch maar even gebeld maar het zou niet kunnen vandaag en dus verplaatsten we het naar donderdag de 31e. Naast het vliegveld was er wel een lava tube om te bekijken en hoe lava zich een weg baant door de aarde was best indrukwekkend om te zien. Daarna nog een doolhofje gelopen van rode bomen dat bij het park hoorde en toen weer 2,5 uur terug rijden over "The road to Hana". Dit keer namen we de tijd en hebben een aantal stops gemaakt en genoten van de mooie natuur hier. Na al dat bochtenwerk gestopt bij Ho Okiba Beach waar windsurf wedstrijden bleken te zijn. We bekeken ze per toeval want de hoge golven waar surfers bezig waren trok ons naar de zee. Rond 5 uur werd het nog beter daar door het aankomen van de schildpadden op her strand. We wilden wel voor het donker weg want we waren van plan een ukulele les te nemen. Dit lukte en was super leuk om te doen. Erna gegeten en hiermee een heerlijke bezige dag afgesloten.Read more

Flying without wings

October 27 in the United States ⋅ ⛅ 23 °C

Daan had mij een cadeautje gegeven voor mijn verjaardag die ik kon gaan verzilveren op onze huwelijksreis. En eindelijk was het dan zover. We stonden weer optijd naast ons bed, want om 9 uur moest ik mij melden bij een groen tafeltje in de middle of nowhere. Na het nodige papierwerk (het blijft Amerika) werd het tijd om naar boven te gaan, terwijl Daan beneden bleef staan met de camera in de hand. Nadat we 20 minuten omhoog hadden gereden, werd het tijd om weer naar beneden te gaan, maar natuurlijk niet weer met het busje waarmee we omhoog kwamen. Nee, ik ging al rennend met een parachute boven me de berg af, de lucht in😊 oftewel paragliding. Mijn piloot zijn naam was Paul en hij zorgde ervoor dat ik mij geen zorgen hoef te maken, het enige dat ik hoefde te doen was heel hard rennen als hij dat zei en daarna te ontspannen en genieten van het prachtige uitzicht! En dat was wat ik deed. Op een gegeven moment zaten we in zo'n goeie termiek dat we al 17 minuten in de lucht waren, en hoger dan onze take off plaats, terwijl de vlucht eigenlijk maar 12 minuten zou duren. Zelf mocht ik ook nog even sturen, dit lijkt makkelijker dan het is maar wel super leuk om te doen. Vlak voor de landing vroeg Paul nog of ik van rollercoasters hou en of ik het met de parachute wilde ervaren. Ik vertrouwde hem volledig en hij zette de achtbaan in, echt super vet om te voelen. Daarna maakten we ons klaar voor de landing, welke op onze kont zou zijn vanwege de wind. De landing was niet heel zachtjes, maar prima te doen, vergelijkbaar met de luchtballon landing voor de trouwe lezers😉. Dank je wel schat voor dit cadeautje, het was geweldig!😘 Na mijn vlieger avontuur besluiten we een stop te maken bij de rainbow trees, die werkelijk allemaal verschillende kleuren in de stam hebben. Echt heel bijzonder om te zien. Daarna zijn we terug gereden naar het hotel en na wat chillen geen we naar Mulligans Irish Pub om eindelijk eens de happy hour mee te maken (elke keer zijn we net te laat😅). Met een heerlijke cocktail en quesadillas genieten we van de ondergaande zon en live muziek. Aansluitend dineren we hier ook en na nog een drankje en wat koffie houden we het voor gezien en reden we terug naar het hotel. Hier op Hawaii is er niet echt een uitgaansleven dus drinken we nog wat op de kamer voor we gingen slapen. Good night😘Read more

Black Sandy Beach en door...

October 26 in the United States ⋅ ⛅ 29 °C

Wat heerlijk rustig wakker worden in zo'n luxueuze villa. Na een chill eigengemaakt ontbijtje vertrokken we weer richting de vulkaan Kilauea, maar deze keer om te zien waar het nieuwe land zich gevormd heeft. En om het nieuwste zwarte strand te bewonderen. Toen we bij de kust aankwamen, zagen we gelijk al de nieuwe lava stroom naar de zee. Deze was duidelijk te onderscheiden, aangezien deze veel donkerder was dan de rest. Vervolgens kwamen we bij het nieuwe zwarte strand. Erg bijzonder om dat zo te zien, en ook nog eens omdat het een naaktstrand bleek te zijn, er waren vast nog geen bordjes neergezet🙈. We konden hier alleen niet te lang blijven rondhangen, aangezien we alweer terug moesten naar het vliegveld voor onze vlucht naar Maui. Bijna alles ging weer snel (alleen het label van Daan ze koffer wou niet bij de 'zelf check in' geprint worden, dus na een kastje muur verhaal uiteindelijk weer in de rij bij de checkin balie toch gelukt) en binnen notime staan we op Maui, de vlucht duurde nog geen 20 minuten😅. Ook hier hebben we weer een huurauto om het eiland mee rond te crossen. Het appartment is van alle gemakken voorzien en letterlijk op steenworp afstand van het strand. Daardoor konden we hier ook gelijk weer een zondsondergang meepakken. Na ons gesetteld te hebben, rijden we naar Manoli's, een heerlijk Italiaans restaurant, waar we een fles van onze favoriete rode wijn soldaat maakten. Na de boodschappen toch maar weer optijd ons nest ingedoken, morgenochtend weer vroeg op voor het volgende avontuur🤗Read more

Sms vulk aan of vulk uit?

October 25 in the United States ⋅ ☁️ 20 °C

En we kwamen er al snel achter dat het vulkuit was vandaag. Het doel van de dag was namelijk kijken of er ergens lava te zien was maar nadat we 2uur gereden hadden en bij het visitor center aan kwamen stond er gelijk al een bord met dat er geen "molten lava" te zien was in Hawaii. Dus staande op een eiland met iets van 4 actieve vulkanen en waardoor er in 2018 nog 2000mensen geëvacueerd waren was nu alles in slaap gevallen. We vielen bij het visitor center gelijk in een hele leerzame en leuke presentatie van een parkranger die de hele werking en geschiedenis van Hawaii en zijn vulkanen uitlegde. Na genoeg te weten over waar en hoe we ergens moeten zijn gingen we maar eens kijken naar de kersverse krater en een compleet nieuw park aangezien een jaar geleden een groot deel van het park is verwoest, verzakt of in rook op is gegaan. We gingen als eerst kijken bij de hot air vents. Het teken dat er nog genoeg gebeurd onder de aarde. Deze vulkaan Kilauea is kort samengevat dus ondergronds leeggelopen ten oosten van de vulkaan zelf en heeft daar 3,5km^2 aan nieuwe land massa gevormd daar waar zee was. Nu is de vulkaan opnieuw aan het opladen en met een afgedichte krater zal deze waarschijnlijk wel met een explosie wakker worden maar wanneer is de vraag. Ze houden het goed in de gaten en de temperaturen stijgen wel alweer.
    Wij hebben een aantal hikes gedaan en de verzakkingen gezien en ook in de caldera gelopen. Dus in de vulkaan maar behoorlijk aan de rand.
    Erna naar de kust gereden maar eerst even de crater rim drive in de vulkaan gespot (de oorspronkelijke route is bijna 400meter de vulkaan in gezakt). Onderweg naar de kust helaas wat buitjes die het zicht belemmerden maar gezien wat we wilde zien en terug gegaan om rond 4e in te checken en dit keer in een wat luxure accomodatie te verblijven. Daar hebben we nog even een prestatie geleverd die nog op de todo lijst stond en die we volgende keer in lagere temperaturen gaan doen ;-). Na ff opfrissen naar Hilo gereden om te eten bij Pineapples Restaurant waar we een prima burger en een chickenwrap soldaat gemaakt hebben. Na het bewonderen van wat gekkies toch maar weer 20min terug gereden en lekker slapen.

Waipio Muliwai hiking track

October 24 in the United States ⋅ ⛅ 26 °C

Daar gingen we dan nog een keer, met een flinke hike voor de boeg gooiden we er al vroeg een ontbijtje in en gingen we op weg naar de Waipio Valley lookout. Gelukkig waren we er de dag ervoor achter gekomen dat we daar verder naar beneden konden en mochten rijden, omdat we een 4x4 hadden. Dit was wel even spannend, maar vooral leuk voor Daan 😉. Enmaal hobbelend beneden aangekomen maken we ons klaar voor weer een pittige wandeling. Deze begon al leuk, aangezien we weer door een stroompje heen moesten, die uitmondde in de zee. Deze bleek dieper dan we dachten, het water kwam tot halverwege onze bovenbenen😅. Na het strand afgelopen te hebben, kwamen we aan bij het begin van de track. Na wat waarschuwingsbordjes over de gevaren liepen we gestaag omhoog. De eerste 1,5uur was alleen maar omhoog lopen. Tel daar zo'n 25 graden en meer bij op, en je snapt dat dit weer een leuke opgave was. Maar gelukkig was het nu beter te doen, met de nodige stops en een betere voorbereiding dan de vorige keer😄 van je fouten leer je zegt men.. Met een prachtig uitzicht over de vallei was het deze klim meer dan waard! We vervolgden onze weg de bossen in. Het doel was om te lopen tot de natuurlijke pool en dan terug te keren. Na een paar stroompjes te zijn gepasseerd kwamen we erachter dat we die 'pool' al voorbij zijn en besloten we terug te gaan. Ondertussen werden we (lees ik Maris) opgevroten door de muggen, ondanks de anti muggenspray. Op de terugweg zagen we in de natuurlijke pool (waar we naar op zoek waren maar door zijn kleine omvang gemist hebben), een paar grote zoetwatergarnalen zitten. Je kon ook duidelijk merken dat je voor deze hike iets meer moeite moesten doen, veel mensen zijn we niet tegen gekomen op de track. Als we weer terug zijn bij de eerste beek, kwamen we deze keer tot onze middel in het water, wat dan wel weer een goeie afkoeling was. Eerder dan verwacht keren we terug naar de kamer waar we nog wat chillen en opfrissen voordat we naar de Italiaan gingen om een heerlijke calzone pizza te nuttigen. Nighty night❤ ( ondertussen staat de muggenteller op gemiddeld 20 per been😅 voor Maris en 2 per been voor Daan ;-) )Read more