February 2018

Dag 7: Gister kapot vandaag weer heel

February 9, 2018 in Austria ⋅ ☁️ -8 °C

Wat een verschil met gister, ondanks de brakheid en halve katers, hebben we de wekker gezet om kwart over 7 en een uur daarna stonden we al bij de bus die ons naar de liftjes bracht die nog dicht waren. Gelukkig na 5 minuten konden we al instappen en de doorsteel beginnen. Alleen maar blauwe lucht wat een dag. We knalden van de berg af en gingen pas lunchen rond half 3. Kevin gaat met mooi weer ook gewoon 2x harder dan anders en Menno doet gewoon 2x raarder ;-). Zijn ski vergeet hij ook soms in de sneeuw.... gopro filmpjes genoeg. Nog even 1 biertje in de Mooserwirt gedaan om daar even afscheid te nemen van erg gezellige mede wintersporters. Kevin die had even een hersenspinseltje en besloot ineens dit onderdeel te vervangen met ski's inleveren waar nog 2 uur de tijd voor was ;-). Menno en Ik waren op bijzondere wijze na dat ene biertje alsnog eerder terug dan Kevin... waar blijft die jongen toch af en toe is de vraag :-). En zo sloten we fantastisch gepast af zoals we begonnen waren. We deden er even een sauna en een infraroodje om de spiertjes te herstellen achteraan. Sloten af met pizza voor de variatie weer ;-) en vroeg naar bed voor de thuis reis :-s. Gelukkig wacht thuis nog wel wat mooiers dan blauwe lucht, sneeuw, bier en ... alles wat bij wintersport hoort ;-)Read more

Dag 6: Naar de klote

February 8, 2018 in Austria ⋅ ⛅ -7 °C

Zo vandaag was het ff wat later beginnen vooral omdat het sochtends toch flut weer was. Uiteindelijk viel het wel mee maar we gingen steeds de wolk uit en doken er soms weer in. Kevin deed het goed en hield ons ook goed bij. Paar mooie momentjes gehad met uitzicht over de wolken heen. De lunch was weer heerlijk oostenrijks met hamburgers en patat;-). Erna toch nog wat beter weer en doordat we alle alcohol vandaag op moesten maken was het wel vol te houden tot half 5. Zodat we nu echt gas konden geven in de Mooserwirt met een bodempje van 12 jagermeisters en 12 flugels en een gletschereis duurde het alsnog niet lang of we stonden te dansen op de tafels en vloog het bier in het rond tot de geldpot op was en het tijd was om de dronkenschap er thuis af te douchen, dansen en vreten. Helaas te laat voor de sauna maar dat mocht de pret niet bederven. Maar zoals het gaat na veel doen, veel drinken en veel eten valt iedereen toch snel in slaap ;-).Read more

Dag 5: Break a leg... of toch niet?

February 7, 2018 in Austria ⋅ ⛅ -8 °C

Ze zeggen dat er op de 5e dag altijd wel wat mis gaat. Nou inderdaad het weer ging helemaal mis... het voorspelde zonnetje werd bewolking, sneeuw en dichte mist. Het ochtend ritueel zit er goed in, eitjes met spek en allemaal ff de wc bevuilen en hoppa klaar om te gaan. Op de piste verzinnen we het plan terplekke... het doel... zoek de zon. Na 3 afdalingen was Kevin er klaar mee en groot gelijk want je zag geen verschil tussen sneeuw en wolken. En op wolken skiën is vast heel hemels maar voor Kevin bracht het de aarde veel te hard dichterbij ;-). Hij vond zijn weg terug naar het appartement om ongelukken te voorkomen. Waar haalt hij de wijsheid toch vandaan... ik gok dat Siri hem af en toe toespreekt :-p. Menno en ikzelf gingen kijken of ze in Lech wel betaald hebben voor een beetje zonlicht... en jawel hoor het brak even door. Maar was ook zo weer weg... kennelijk geen vast contract afgesloten met Plus de Soleil. Wij dan maar even goed eten en ik even beetje bijkomen van mijn ijs-schuiver. Ik had 1 of ander gek greppeltje in de mist gemist ;-) en miste toen de balans om de confrontatie met de ijsplaat te voorkomen. Verder werd het na de lunch ff wat mooier en hebben we genoten van een paar prive pistes. Tijd om terug te gaan en toen zagen we ineens geen 10 meter vooruit. Dus rode paaltjes volgen en soms hopen dat je geen afgrond in glijd. Soms zelfs geen idee of we nu hard gingen of stil stonden... heerlijk avontuurlijk weer weer ;-). Dat maakte de pret gelukkig niet minder in de Mooserwirt waar Kevinbook weer was. Erna weer klooiend naar beneden en dit keer naar de Spar voor boodschappen. Bikkelen omhoog te voet en gelijk de sauna in waarna ik wat hamburgers in elkaar draaide die met rap tempo in de holle kiezen verdwenen. Dabergaahs gaan er altijd goed in ;-). Ff nog een borreltje in de fik steken en opdrinken, beetje bloggen en tukken, latersss ;-)Read more

Dag 4: Kevin is back

February 6, 2018 in Austria ⋅ ⛅ -1 °C

Kev is back on the track dus iedereen aan de kant. Met sommige medicijnen mag je niet eens rijden maar Kevin die gooit alles naar binnen en weet ons nog de hele dag op ski's bij te houden ook. Dat is toch niet normaal.... Maar 1 keer was het helemaal leeg op 1 of andere ski route en Kev presteerde het om tegen het enige rode piste bordje aan te skiën. hahaha en nog zo in de knoop zitten zodat ik hem moest ontrafelen ook haha. Daarna ff leip doen in het funpark van Rendl Menno deed nog even hoogvliegen en heeft voor t eerst proberen te snowboarden. Dat ging best aardig en ik kon het skiën ook nog. Ik weet nu weer hoe kut die schoenen zitten;-). De dag afgesloten met jagerneister avond bij de mooserwirt ja je raad t niet:-). Erna met ze 3e stuntelend naar beneden en lopen naar Kohlereck. Eerst ff bijkomen in de sauna wat voor mij mislukte vanwege t bier wat hoog zat, maar wel gezellig met Martin een Noor die ons nog wel wat traditionele noorse weetjes leerde. Erna die pizza naar binnen schuiven, chillen tot ik hem half weg gespaced had. Tijd om te tukken daghoor.Read more

Dag 3: Gletscher eis doet wonderen

February 5, 2018 in Austria ⋅ ☀️ -6 °C

Zo dag 3 ist wieder dahhh. Prachtig weer maar Kev was kapot of eigenlijk te brak;-). Die bleef dus ff chillen in t appartement. Menno en ik gingen extra vroeg ff het grootste rondje maken aks mogelijk. Dit werd mede mogelijk gemaakt door Gletscher eis om 10uur sochtends. Gesponsord door neef Dennis die ons graag naar de klote ziet;-). Heftig spul maar zeker goede antivries. Tegen onze lunch tijd aan bleek Kevin zelf de piste op gekropen te zijn en ook al een ski verloren te zijn en op ze knie gevallen. Dus was hij weer tijdelijk kapot en ging hij weer chillen in kohlereck. Wij deden een lunch in Warth en boekte toch 80km tegen de tijd dat we weer gingen pilsen in de Mooserwirt :-). Gelukkig was de Gletscher eis al een tijdje op en dit keer ging het buiten bij de Mooserwirt helemaal los. Gasten die aan t strippen waren en iedereen ging volledig uit ze dak. Kevin die was al half stoned door de medicijnen voor we begonnen en hield zich netjes aan ze drank limiet. Menno en ik gingen laveloos naar beneden en nam il Menno se ski ook nog eens mee. Wij liepen vanuit het centrum en Kevin direct vanaf de mooser... hij won het makkelijk haha ;-). Op de kamer dit keer voor de verandering zelf pizza's erin gegooit :-p. En nog wat ei gebakken... Kevin kreeg de slappe lach en de rest weet ik niet meer... dag hoor :-).Read more

Dag 2: Sunday funday

February 4, 2018 in Austria ⋅ ⛅ -5 °C

Zo 8uur op ... althans menno stond te stuiteren en wij probeerde 11uur slaap te halen haha. Ontbijt hing aan de deur en ik had gelukkig beleg uit nederland mee. Helaas geen koffie dus ff rustig aan gedaan. Weer de bus gemist maar die komt elke 10 min. Gelijk doorsteken naar zurs en niet per ongeluk doorsteken naar lech anders komen we misschien niet terug. Het was veel beter weer vandaag half zon half heiig.
    Kevin zijn we niet kwijtgeraakt vandaag en de lunch duurde heel lang doordat het geen zelfbediening was. Maar heerlijk in de zon gezeten en erna Menno uitgelachen die een ontplofte banaan uit ze tas aan het peuteren was. De laatste afdalingen waren lekker druk en menno en ik deden er 1 extra zodat Kev op ze gemak een stukje door kan. Ennnn weer naar de Mooserwirt waar we buiten in de zon konde bieren en erna binnen konden doortikken met wat zonnebril gasten die ook lekker de weg kwijt waren ;-). Weer naar beneden vallen erna al klooiend... en beneden word je toch wel opgevangen door 2 gasten van de lifbeheer. We gingen weer pizza eten want winkels waren dicht en de bediening zette ons in de verste uithoek van t restaurant terwijl er genoeg plek was. Zo irritant waren we eeeeecht nog niet ;-).
    Na het eten taxi terug zodat we kevin niet kwijt konden raken ;-). Op de kamer iets dronkener maar toch georganiseerder maar ook redelijk rap naar bed.

Dag 1: 24 hours of crazy

February 3, 2018 in the Netherlands ⋅ ⛅ 3 °C

Dit was me toch een lang dagje waar de tijd toch mega snel om was... Net ff over 24:00 waren we over de grens en om kwart over 7 waren we al in Sankt Anton. Het idee was om de reis te beginnen met bier en flugel en de Bob elke 3 uur te wisselen. Maar na de eerste flugel viel Kevin in slaap en Menno kreeg je niet meer rustig. Menno was weer rustig 2 uur voor t einde en reed dus t laatste stukje. Precies op het moment dat we aankwamen ging t appartement open. Dus inchecken met die handel en we hebben echt mega veel ruimte in dat hok met al die afhakers;-). Kohlereck ligt dicht bij de mooserwirt daarom hebben we het ook uitgezocht. Maargoed nu ski spullen aan en gaan... nog ff langs intersport om kevin ze bindingen te verstellen... durven ze het gewoon niet te verstellen omdat de ski's al ouder waren dan 15jaar wat een droevers. Zelf even afgesteld maar helaas leeft Kevin op grotere voet dan de eigenaren van deze ski's. En dus huren voor Kev en dumpen die oude ski's. Misschien maar beter want kleinere ski's voor Kev is wel handig. Op naar Stuben en door slecht zicht helaas niet veel verder. Lunch was heel welkom na een nacht doorhalen. Na de lunch terug richting Anton en bijna Kevin afgeschud ;-) . Gelukkig belde Kev voordat hij misging. Rond 4e kon het dak eraf bij de Mooserwirt en na 1 bier al veel te beschonken om normaal te doen. Tomorrowland kaarten bestellen werden we ook best nuchter van... helaas geen prijs en dus ons maar verder bezatten. Altijd leuk om daarna nog naar beneden te skiën of vallen is t meer. Een welkome pizza ging er al snel in en nog wat dronken acties verder begonnen we te lopen naar het appartement. Kevin liep vlak achter ons en na 20 min lopen waren we er... ik zag kev even ver achter menno lopen als menno achter mij liep.. ongeveer 200meter. Menno was 3min na mij in de kamer en kev.... die kwam maar niet. Binnen 10minuten gekeken of ze ski's er al stonden en of hij aan t bellen was ofzo.. maar nee nergens te bekennen. Wij bellen maar ze mobiel was uit... dus Menno liep terug bijna de halve afstand en ik liep de kanten op waar een dronken Kevin heen zou kunnen lopen... na 30 min zoeken belde ik menno en gingen we terug naar t appartement. Ik was er 1 minuut en ineens kwam Kevin binnen. Hij was nog verder doorgelopen en heeft staan schreeuwen tot 2 skileraren hem oppikte, zijn mobiel hebben opgeladen bij hun thuis en hem terug brachten naar kohlereck wat hij niet kon herinneren en op internet moest opzoeken hahaha. Eind goed al goed wij waren heel blij onze kevin terug te hebben. Nu konden we lekker slapen ;-).Read more