Joined April 2016

El Vendrell

June 29, 2016 in Spain ⋅ ☀️ 23 °C

Vanuit Altea ongeveer 450 km gereden naar El Vendrell, de laatste (tussen )stop voordat we Spanje verlaten. We hebben hier 1 overnachting gepland.
    Een kleine 25 km voor aankomst hoorden we ineens een gebrom en gefluit in de auto... oh nee..... Gelukkig konden we de camping zonder problemen bereiken en was er een Renault garage in de buurt. Bleek dat er een rubberen ring van de turbo gescheurd was.

Moesten we noodgedwongen een nachtje extra blijven omdat het onderdeel niet op voorraad was.
    Gelukkig hadden we onze caravan op een schroeiplek gezet, dus we hebben heerlijk kunnen zweten! Hele luxe camping maar totaal niet ons ding. Vrijwel de hele dag animatie gedoe, harde muziek en ontzettend druk. Ook de boulevard was afschuwelijk, geen enkel terrasje of winkeltje
    Alleen grote witte appartementencomplexen waarvan alle witte houten jaloezieën gesloten waren, waardoor het meer op een spookstad leek dan een leuk strandplaatsje.....

Zo snel mogelijk verder naar ons volgende plekje En France!

Altea, Spanje

June 28, 2016 in Spain ⋅ 🌙 24 °C

Dit rit van Granada naar onze nieuwe bestemming Altea was prachtig. Deze begon met een enorm gebergte, de Sierra Nevada, waar we doorheen reden. Hoge bergen, waarvan sommige toppen nog bedekt waren met sneeuw. Dit ging over in een omgeving die ons deed denken aan de Grand Canyon. Gigantische rode klei-achtige heuvels, met diepe groeven van de droogte. In enkele bergen waren huizen in het gesteente gebouwd. Deze rit van bijna 500 km komen we zo waar 1 camper en 1 caravan tegen. En ja hoor... allebei Nederlanders... Wat een reislustig volkje zijn we toch!

De camping in Altea is direct gelegen aan een mooi kiezelstrand. Het kiezelstrand bevalt ons goed! Senna zit niet binnen 1 minuut compleet onder het zand zitten en aan Max hebben we geen kind, want hij is verslaafd aan het gooien van steentjes. Wederom veel Nederlandse pensionada's die zo'n beetje het hele jaar in dit heerlijk warme microklimaat vertoeven. Bij de caravan vermaakt Max zich goed met voeren van brood aan de vele duiven op de camping, die helaas ook regelmatig wat kak als dank achterlaten op onze spullen. Tot grote ergernis van onze 'gezellige' Belgische overburen, die geen woord met ons gewisseld hebben.

De laatse dag hebben we super mooie watervallen bezocht, zo'n 20 km landinwaarts. Nu trekken we rustig aan richting het noorden, op naar Frankrijk. We zullen de vriendelijke Spanjaarden (en vriendelijke prijzen :) gaan missen, maar we hebben heel veel zin in Franse kaasjes, wijntjes, etc en natuurlijk het weerzien van onze familie in Entrechaux!

Granada

June 18, 2016 in Spain ⋅ ☀️ 24 °C

Vanmorgen omstreeks half 9 vertrokken voor een rit van ongeveer 360 km naar Granada. De reis ging hartstikke voorspoedig. We merken dat de kids inmiddels gewend zijn om van plek naar plek te reizen. Ons vaste ritueel is om de avond vantevoren de boel af te breken en bij het opstaan de kids in de auto te zetten met een filmpje aan. Dat vinden ze prima en wij kunnen de laatste rotzooi opruimen en de caravan aanhaken. Wat een geweldig apparaat is die mover trouwens! Lekker met de afstandbediening in de hand heuvel op, heuvel af, los zand, grind, het maakt allemaal niks uit.

In Granada zitten we inmiddels op een klein knus campinkje, met 45 plaatsjes! Net ff wezen eten, ik, Jorrit bestelde de Carnes a la plancha. Vlees van de steen. Kreeg ik me toch een bord met rauw vlees voor voor mijn neus, op een bedje van sla. Dit is niet te vreten dacht ik, carpaccio van centimeters dik rauw vlees en kreeg het al Spaans benauwd. Met bijbehorende zweetpareltjes op mijn voorhoofd.
    Komt de serveerster een paar minuten later met een gloeiendhete, sissende steen, om het vlees op te braden!!! Hele bediening in een deuk natuurlijk, inclusief de erbij gehaalde eigenaar...

Morgen gaan we de Alhambra bezoeken. DE bezienswaardigheid waarvoor iedereen naar deze plek afreist. Foto's volgen!

Vejer de la Frontera, Spanje

June 14, 2016 in Spain ⋅ ⛅ 23 °C

Een prachtig stadje op slechts 10km afstand van onze camping. Hier nog wat kiekjes...

Los Caños de Meca (Zahora)

June 14, 2016 in Spain ⋅ ☁️ 17 °C

Wauw wat een prachtig stukje Spanje is dit. Eindeloos lange zandstranden met hippe strandtentjes, pijnbomen, cactussen, de typisch Zuid-Spaanse witte huisjes en zonnebloemvelden zo ver je kunt kijken. Inmiddels zijn we hier een week en zijn we heerlijk tot rust gekomen. We hebben ons nog steeds niet kunnen aanpassen aan de Spaanse tijden van avondeten. Zij eten op z'n vroegst om 21.30, dus toen wij laatst om 19.30 onze bbq aanstaken keken onze Spaanse buren ons aan of we niet goed wijs waren. Ook in de restaurantjes zitten we meestal moederziel alleen en komen de eerste gasten pas binnendruppelen als wij vertrekken.

In de weekenden stromen de campings hier vol met Spanjaarden. Geen enkel probleem, want zij zijn super aardig, behulpzaam en relaxed. Max heeft trouwens zijn eerste Spaanse chicka aan de haak geslagen, Estella van 2,5. :)

Inmiddels zijn de Spanjaarden weer vertrokken en is de rust is wedergekeerd. Vanmorgen met Senna naar de dokter geweest. Ze had flink koorts, we dachten aan oorontsteking, maar het bleek een keelontsteking te zijn. Ze is gelukkig weer behoorlijk opgeknapt. De Spaanse vrouwen zijn erg gecharmeerd van Senna's blonde koppie, dus ze krijgt regelmatig van wildvreemde dames kusjes en aaien over haar bol.

Zaterdag verlaten we het meest zuidelijke puntje van Spanje en gaan we in oostelijke richting, naar Granada, Alhambra.

Cordoba

June 10, 2016 in Spain ⋅ 🌙 25 °C

Mooi, mooi, mooi, maar ook hot, hot, hot... Zo kunnen we Cordoba het beste omschrijven. Aan het eind van de eerste dag gaan we de stad in. Jorrit heeft een wandelingetje op de kaart uitgestippeld. De route loopt dwars door een park zonder enige schaduw en met 35° hadden de kids en ik al snel ons bekende shuttle-run-hoofd. Ook Senna blijkt dat van mij geërfd te hebben. Alle Spanjaarden wezen giechelend naar Senna's rode wangetjes. De stad is een doolhof van kleine straatjes met pleintjes, binnenhofjes en heel veel prachtige tegeltjes. Aan het eind van de dag nog eventjes de lekkerste tapas van onze reis door Spanje tot nu toe gegeten. Mmmmmmmmm, echt onvoorstelbaar lekker en dat voor een habbekrats! De volgende dag bezoeken we het hoogtepunt van Cordoba; de Mezquita. Ooit een moskee, waar later een kathedraal aan toegevoegd is. Heel erg mooi! Helaas zijn we Senna's speen vergeten, dus die had behoorlijk wat entertainment nodig om er voor te zorgen dat ze de rust in de kathedraal niet verstoorde, wat niet helemaal lukte!!Wat een enorme hoeveelheid decibel kan onze meid produceren, vooral met zo'n galmende akoestiek! We merken wel dat het tempo van onze reis te hoog ligt. De kids zijn moe en uit hun hum en ik heb helaas weer behoorlijk last van mijn nieren. We gaan het vanaf nu dus lekker rustig aan doen. De volgende stop is Zahora, in de buurt van Cadiz. Daar blijven we zeker een dag of 10. Heerlijk!Read more

Ossa de Montiel, Spanje

June 9, 2016 in Spain ⋅ 🌙 29 °C

Los Batanes deel II

Onze nieuwe camping ligt letterlijk in de middle of nowhere. Op de weg er naar toe kwamen we meer dode slangen tegen dan auto's. De omgeving doet ons denken aan western films, tot dat we in de buurt van de camping komen, die aan een reeks aaneengesloten meren ligt. Het is hier een soort groene oase vol met allerlei mooie vogeltjes. Het zwembad van de camping is helaas nog gesloten, dus we besluiten om de volgende dag bij het meer te gaan zwemmen. Het meer is heel mooi, helder water en vol met eenden, visjes en kreeftjes. Max heeft zich de hele middag vermaakt met steentjes gooien en kijken naar alle honden die er waren. Spanjaarden zijn echte hondenliefhebbers. De een na de andere Spanjaard kwam er met zijn hond zwemmen. Zowiezo zijn de Spanjaarden ontzettend aardig en behulpzaam, hoewel ze bijna allemaal geen woord Engels spreken. Met handen en voeten komen we er altijd wel uit. Grappig dat de Spaanse serveerster in het restaurant op de camping (redelijk) Nederlands spreekt, geleerd van een oude Nederlandse baas van haar! De volgende dag gaan we alweer door naar Cordoba. We bereiden ons voor op de warmte die ons te wachten staat.....Read more

Los Batanes

June 3, 2016 in Spain ⋅ ☀️ 26 °C

Vandaag staat er na een rit van iets meer dan 400 km, een totaal van 2404 km op de teller. Daarvoor hebben we 273 liter diesel nodig gehad.

Gisteren beleefde we nog een hilarisch moment bij het zwembad in Peniscola. Wij lagen met zijn vieren te chillen, toen een vrouwelijke Nederlandse en tevens zwartgeblakerde walrus begon te schreeuwen dat er een kat of rat langs haar been zou zwemmen in het zwembad. Meteen stond het halve bejaardenhuis naar het zwembad te staren alwaar een donker uitziend object waarneembaar was, op de bodem van het zwembad. Hierop heb ik, Jorrit, mijn stoute slippers uitgetrokken en een duik gewaagd om het object onder water te identificeren. Aldaar aangekomen trof ik na enig onderzoek een stuk palm-boomschors aan. Ik nam dit vervolgens in mijn hand en sprong hard het water omhoog met de boomschors in mijn hand en schreeuwde luidkeels; WHAAAAAAA EEN DODE RAT!!! Twee dames kregen ter plekke een hartverzakking, één bejaarde man zijn stoma knapte ter plekke, een andere liet van schrik alles in zijn incontinentie luier lopen en twee andere bejaarde mannen moesten gereanimeerd worden, maar dat mocht helaas niet meer baten. Vanaf dat moment werd ik door de vrouwelijke campinggasten trouwens "een echte vent" genoemd!Read more

Peniscola

May 31, 2016 in Spain ⋅ ☀️ 23 °C

We zijn inmiddels aanbeland in de plaats met de mooie naam Peniscola. Dit hadden we eigenlijk gepland als korte tussenstop richting het zuiden van Spanje, maar het blijkt een veel mooier stadje dan verwacht. Het stadje heeft een heel mooi oud centrum met een kasteel en mooie uitgestrekte zandstranden. Het eten is hier asociaal goedkoop, iets waar we totaal geen rekening mee hadden gehouden. 3 gangen-menu met een fles wijn voor 12 euro!!!! De camping is ook helemaal goed, gelegen aan de boulevard en met een enorm zwembad. We zijn omringt door Nederlandse zwartgeblakerde bejaarden haha... maar dat mag de pret niet drukken. Ze zijn hartstikke aardig en kwijlen weg bij het zien van Senna en Max. We blijven waarschijnlijk tot vrijdag en gaan dan het binnenland van Spanje in.Read more

Tossa de mar

May 26, 2016 in Spain ⋅ ⛅ 16 °C

Inmiddels zijn we 4 dagen in Tossa de mar. De stranden hier bij de camping zijn net zo mooi als dat ik ze me herinner. We hebben nog niet gezwommen in de zee omdat er een fris windje staat, maar het zwembad is wel al heerlijk. We zijn allemaal helemaal relaxed nu. Max zie je genieten van alles wat we doen en zien. Senna moest erg wennen, maar ook zij is nu weer helemaal happy. Max heeft twee Zwitserse vriendinnetjes Leila en Tossa van ik schat een jaar of 6 en 9. Hij is helemaal verliefd op ze, vooral op Leila. Super lieve meisjes die heel braaf de hele tijd spelletjes met hem doen.

Het eten is hier heerlijk en goedkoop in vergelijking met Nederland. Gister super lekkere reuze garnalen in de supermarkt gekocht. Vandaag een menu del dia gegeten in een prachtig restaurantje middenin Tossa. Senna heeft zich goed vermaakt met het broodmandje en max lekker met alles meegeproefd. Ik had zwarte paste met inktvis en een cod (witvis) in een tomatensaus en fruittartare met vanille ijs na.

Morgen wordt het 26 gr, dus dat wordt een stranddagje. Misschien is het nu wel warm genoeg om in de zee te plonsen!

Never miss updates of Eurotrip 2016 with our app: