Maldives
Maldives

Curious what backpackers do on the Maldives? Discover travel destinations all over the world of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Op naar de Malediven! :-)

Yesterday on the Maldives

Lang naar uitgekeken, maar vandaag is het zover. De kers op de taart van onze mooie reis in Sri Lanka. Wij gaan naar de Malediven! Al gaan we er vandaag nog niet veel van meekrijgen, omdat we in de avond aankomen in Male, maar het idee is al heel fijn!

We brengen de ochtend nog door bij ons hotel Kalutara. We moeten om 11.30 uur uit checken, dus deze tijd nemen we dan ook ruimschoots, we vliegen tenslotte in de avond pas. In eerste instantie dachten wij dat laat vliegen het voordeel heeft dat je nog een dag volledig kan benutten. Toch zegt de praktijk iets anders. ;) We ontbijten op het terras en nemen nog een duik in het zwembad. Vanuit Kalutara nemen wij de bus rechtstreeks naar Colombo en vanuit Colombo nemen we een bus richting het vliegveld. Onderweg proberen twee Sri Lankanen ons nog van de bus te weerhouden. Eerst omdat het zondag was volgens hem (en het is geen zondag, maar maandag). Daarna zal de bus niet stoppen voor ons, omdat we twee backpacks hebben of de bussen zitten vol. Hij adviseert ons de trein of een tuk tuk. Maar zo eigenwijs als we zijn, vervolgen we onze route naar de bushalte. Het lukt ons tot nu toe altijd, dus waarom nu niet?! En inderdaad, na nog geen halve minuut later en we zitten al voorin de bus. ;) Een prima reis. We konden alles mooi overzien voorin,, terwijl de wind waait door onze haren door de openstaande ramen en deuren. We hebben nog een glimp kunnen opvangen van Colombo. Grote stad, hoge gebouwen, druk verkeer en veel mensen. We stappen uit bij het busstation en zoeken eigenlijk een restaurantje, maar belanden bij een mini-market voor wat drinken en een ijsje. Dave heeft een goede bui vandaag. Hij trakteert de eigenaar van de supermarkt op een ijsje. De eigenaar kiest weer eens een duur ijsje, a van 25 eurocent! Terwijl we rustig op een muurtje zitten te smikkelen van onze ijsjes, komen er twee Sri Lankanen en de kindje naar ons toegelaten. Ze zetten het kindje tussen ons in en maken een foto. Het kindje is bang voor ons en moet huilen, maar koste wat het kost moet hij van z'n vader met ons op de foto. Echt bizar, we zijn een soort van wandelende attractie hier.

Ondat we eigenlijk niet zo goed weten wat we nog in Colombo moeten doen, besluiten we de volgende bus te pakken naar het vliegveld. Hier worden we 200 meter verder afgezet dan de rest van de buspassagiers. Waarschijnlijk is dit dan het moment dat we opgelicht worden en 1200 roepies betalen ipv 800. We laten het maar voor het is...
    We vermaken ons totdat we kunnen inchecken in een park met een paar potje kaarten. Alle kindjes vinden dit allemaal reuze interessant, dus we hebben al gauw een publiek van 6 personen.

De vlucht met Emirates verloopt prima. Wat een luxe vliegtuig zeg! Eenmaal op het vliegveld aangekomen, wacht onze host van het hotel ons op.. Hij heeft de ferry voor ons geregeld naar Male. (Toch gek dat er een ferry staat te wachten in plaats van een bus). Vervolgens staat er in Male een taxi klaar die ons naar het hotel brengt. Het is hier een stuk duurder, maar je krijgt er ook luxe en sevice voor terug. Heel fijn! Morgen om 10.00 uur nemen we de ferry naar Maafushi. We kunnen niet wachten!!

Eten in male

October 21, 2017 on the Maldives

10 uur bezighouden Malé is niet AO makkelijk, wandelen maar eigenlijk is het veel te warm en te druk. Dan maar ergens binnen stappen en iets gaan eten. Als we de menu vragen komt er een rare gast vertellen wat ze hebben. Waarschijnlijk de enige die een beetje Engels praat.

Male

October 14, 2017 on the Maldives

In tegenstelling tot de eerste vlucht waar het veel te warm was is de vlucht naar Male veel te koud. Ongeveer een half uurtje geslapen en dan landen.
    We wandelen over het tarmac naar het luchthavengebouw en redelijk snel door de controle. Buiten staat er iemand van Emperor divers ons op te wachten. Het is ondertussen 8:30u plaatselijke tijd en om 11:00u brengt men ons naar de boot.
    Tijd voor een simkaart te zoek voor mezelf en een zonnebril voor Willy.Read more

Welkom op de boot

October 14, 2017 on the Maldives

Verrassing, we krijgen een andere boot welke een klasse beter zou zijn. De MV Orion van Emperor divers word mijn thuis voor de volgende week.
    39m lang, 10m breed en voorzien van alle luxe. Tevens een extra grote dive donhi waar alle duikmateriaal op staat. Kamer 201, op het bovendek voorzien van 2 enkelbedden en een mooie badkamer. Alle fotomateriaal mag in de kamer worden opgeladen op deze boot wat toch wel een plus punt is. We krijgen een ice-tea als welkomstdrank en een breefing over de boot en de planning. Straks als ook de tweede groep er is volgt nog een breefing over de veiligheid aan boort en het duiken.
    Om 12:30u krijgen we onze eerste maaltijd. Salade, rijst, kippebout en lekker gekruide aardappelkwartjes. We gaan niets te kort komen denk ik. Omkleden, rondkijken en op het sundek wat proberen te slapen. Ingesmeerd maar na een uurtje kruipen we toch een verdiep lager want de eerste dag verbranden zou spijtig zijn.
    Om 7 uur krijgen we avondeten. Voorafgegaan door een uitgebreide duidelijke veiligheidsbriefing. Wortelsoep, gebakken rijst, spaghetti, aardappelen, calamaris en een soort stoofvlees zonder saus. Als dessert caramelvla en verse ananas. Daarna wird er verder kennis gemaakt met de rest van de duikers.
    22 duikers en 19 man personeel, drukke boel nu de boot vol is.
    Morgen opstaan om 6:00u, briefing om 6:30u met een lichte snack, duiken om 7:00u en daarna uitgebreid ontbijt.

Duikdag 1

October 15, 2017 on the Maldives

Eerste duik geslaagd.
    Black-tip shark, murenes, tonijn, Rays, nemo’s, steenvis enzovoort .
    Na het ontbijt een eerste keer de drone gebruikt, veel wind maar mooi beelden.
    Tweede duik in Lankan Manta Point.
    Prachtige manta’s die rondjes draaien en soms over je passeren. Ongelooflijk, wat een begin.
    De planning is al aangepast ivm het weer ( golven) de derde duik vandaag word een nachtduik omdat we eerst naar een ander atol varen.Read more

Veel drinken in deze warmte

October 21, 2017 on the Maldives

We hebben al het halve eiland rondgelopen. Nu uitrusten met een mocktail want alcohol hebben ze niet.
    Er zijn slechtere plaatsen om je tijd door te brengen.
    Tegen 16:00u terug op de luchthaven, wat naar de voetbal kijken en tegen 18:30u iets eten in de burger king. Er is niets anders. 20:00u naar de incheckbalie en de bagage afgeven. Rondslenteren aan de taxfree en boarding normaal om 22:15u. Op naar Dubai voor een 6 uur durende tussenstop.Read more

Malediven Tag 2

December 29, 2015 on the Maldives

Es war der Tag an dem die Familie Braunstorfer endlich zu ihren Flitterwochen auf den Malediven erscheinen sollte. Nach einem kleinen Frühstück begab ich mich, noch immer leicht geschwächt, zum Flughafen. Nach leichter Verspätung und etwas längerer Wartezeit bei der Passkontrolle und Gepäckausgabe kam dann trotzdem ein frisch verheiratetes Ehepaar durch die Türen in die Empfangshalle. Dort wartete ich bereits mit einem selbst gebasteltem Schild um sofort ihre Blicke auf mich zu ziehen. Nach kurzer gemeinsamer Wartezeit mussten sie jedoch schon wieder mit dem Boot weiter auf ihre Resortinsel. Ich eilte aufgrund meiner Magenprobleme zurück zu meinem Hotel. Als ich so im Bett lag hörte ich plötzlich Schreie vom benachbarten Fussballplatz. Ich ging natürlich hinüber um mir das Match zwischen zweier Amateur-Mannschaften aus Sri Lanka und den Malediven zu bestaunen. Das Staunen kam mir meistens nach schlampig vergebenen Torchancen oder Fouls der gröbsten Sorte. Jeder gab sein Bestes, niemand wollte verlieren. Im Endeffekt war es jedoch die nicht ausreichende Chancenverwertung der Mannschaft aus Sri Lanka die das Spiel entschieden hatte. Während der Halbzeit hatte ich, da es mir schon wieder einigermaßen gut ging, dem Trainer der Elf aus dem wunderschönen Sri Lanka meine Dienste als Stürmer angeboten. Er war sofort begeistert, jedoch standen mir keine Schuhe beziehungsweise eine Dress zur Verfügung. Nach dem Spiel kam er, enttäuscht von seinen Stürmern, zu mir um sich für die Nichtberücksichtigung im Kader zu entschuldigen. Kurz darauf wurde ich vom Präsidenten des hier angesessenem Vereines angesprochen ob ich später am Abend Lust hätte mit den Veteranen des Vereines ein wenig zu kicken, wo ich natürlich sofort zusimmte. Ich machte mich auf den Weg zurück ins Hotel um mir "Sportkleidung" und meine "Trekking-Schuhe" zu holen und musste nicht lange warten, da ging es auch schon los. Natürlich muss auch dieser kleine Verein sparen, somit wurde für uns nur eines der acht Flutlichter mit Strom versorgt. Nach knapp einer Stunde 6 gegen 6 auf kleine Tore war der Spaß glücklicherweise wieder vorbei. Ich lag völlig zerstört am Boden. Die Krankheit der letzten Tage und ebenfalls meine allgemeine körperliche Fitness waren darauf auf keinen Fall vorbereitet. Nach dem Kicken wurden natürlich gemeinsam ein paar Bier getrunken, worauf ich verzichten konnte und mir nur knapp zwei Liter kaltes klares Wasser einschoss. Erstaunt war ich von den Englischkenntnissen, die bei allen sehr gut ausgebildet waren. Einer von ihnen erzählte mir von drei anwesenden Männer die vor einigen Jahren sogar für die Nationalmannschaft angetreten sind. Das Niveau unseres Matches übertraf das mit 2.Klasse Steinfeld Reserve Hobbymannschaft zwar nicht um Welten, jedoch wussten sie wie man Fussball spielt und trafen auch das Tor. Zurück im Hotel fiel ich sofort ins Bett um im Gedanken die nächsten zwei Wochen aufgrund körperlicher Schwäche nicht mehr aufstehen zu wollen.Read more

Malediven Tag 1

December 28, 2015 on the Maldives

Bereits um die Mittagszeit, nach knapp fünf Stunden Flug durfte ich über das klare Wasser und das Traumwetter auf den Malediven staunen. Mit einer Fähre gings in weniger als zehn Minuten um einen Dollar, wobei nur ungefaltete Scheine akzeptiert werden, auf die Hauptinsel beziehungsweise in die Hauptstadt Male. Eine Unterkunft hatte ich schnell gefunden, nämlich das billigste Hotel um 40$. Dort musste ich mich zuerst gleich mal wieder um meinen Magen und meine Körperpflege kümmern. Danach machte ich mich auf den Weg zum einzigen Strand auf der Hauptinsel. Dieser war künstlich angelegt und nur sehr klein. Jedoch konnte man von dort aus Flugzeuge auf der Flughafeninsel beim Starten und Landen bestaunen. Am Abend beschloss ich meine Filmabende zu starten um alle Teile Bockerer zu sehen.Read more

Maledives Tag 5

January 1, 2016 on the Maldives

Nach dem wir noch einen schönen und gemütlichen Tag am Meer beziehungsweise am Pool verbrachten musste ich die Insel jedoch am Nachmittag wieder verlassen. Kurz vor meiner Abreise kam mit jedoch plötzlich in den Sinn, dass ich auf mein Visum für Vietnam vergessen hatte. Ich versuchte noch schnell online mein Visum zu beantragen, jedoch waren die vietnamesischen Behörden die ersten drei Tage im Jahr im Urlaub. Nachdem ich von einem Speedboot wieder auf die Flughafeninsel gebracht wurde suchte ich mir ein Hotel für die Nacht und buchte für den nächsten Tag einen Flug nach Bangkok um von dort aus mein Visum bei der vietnamesischen Botschaft zu beantragen, da dies laut Internet möglich. Noch am Flughafen erstattete ich den Herrschaften der Airline einen Besuch um einen Großteil der Kosten für den stornierten Flug zurück zu bekommen.Read more

Republic of Maldives, Malediven, Maldives, Maledive, ማልዲቭስ, Maldivas, جزر الملديف, Maldiv, Мальдыўскія Астравы, Малдиви, Maldivi, মালদ্বীপ, མལ་དྭིབ།, Maldivez, Maledivy, Maldiverne, Dhivehi Raajjeyge Jumhooriyyaa, མཱལ་ཌིབས, maldivesdukɔ, Μαλδίβες, Maldivoj, Maldiivid, Maldivak, مالدیو, Maldiiwe, Malediivit, Maldivuoyggjarnar, Maldiven, Na Maildiví, માલદિવ્સ, Maldibi, האיים המלדיביים, मालदीव, Maldív-szigetek, Մալդիվներ, Maldivesa, Maldíveyjar, Maldive, モルディブ, მალდივის კუნძულები, Modivu, ಮಾಲ್ಡಿವ್ಸ್, 몰디브, مالدیڤ, Maldivys, Insulae Maldivae, Bizinga by'eMalidive, Madívɛ, Maldyvai, Madive, Maldīvija, Maldiva, മാലിദ്വീപ്, मालदीव्ज, မော်လဒိုက်, Maldivene, माल्दिभ्स, ମାଳଦ୍ବୀପ, Malediwy, مالديپ, Moludave, Мальдивские о-ва, मालाद्वीपः, Malediivvat, Maldîva, මාල දිවයින, Maldivy, Maaldiqeen, Maldivit, Maldiverna, மாலத்தீவு, మాల్దీవులు, มัลดีฟส์, Malativisi, Maldivler, مالدىۋ ئاراللىرى, Мальдіви, Man-đi-vơ, Maldivuäns, Orílẹ́ède Maladifi, 马尔代夫, i-Maldives