Maldives

Maldives

Curious what backpackers do on the Maldives? Discover travel destinations all over the world of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Get the app!

Post offline and never miss updates of friends with our free app.

New to FindPenguins?

Sign up free

10 uur bezighouden Malé is niet AO makkelijk, wandelen maar eigenlijk is het veel te warm en te druk. Dan maar ergens binnen stappen en iets gaan eten. Als we de menu vragen komt er een rare gast vertellen wat ze hebben. Waarschijnlijk de enige die een beetje Engels praat.

In tegenstelling tot de eerste vlucht waar het veel te warm was is de vlucht naar Male veel te koud. Ongeveer een half uurtje geslapen en dan landen.
    We wandelen over het tarmac naar het luchthavengebouw en redelijk snel door de controle. Buiten staat er iemand van Emperor divers ons op te wachten. Het is ondertussen 8:30u plaatselijke tijd en om 11:00u brengt men ons naar de boot.
    Tijd voor een simkaart te zoek voor mezelf en een zonnebril voor Willy.Read more

Verrassing, we krijgen een andere boot welke een klasse beter zou zijn. De MV Orion van Emperor divers word mijn thuis voor de volgende week.
    39m lang, 10m breed en voorzien van alle luxe. Tevens een extra grote dive donhi waar alle duikmateriaal op staat. Kamer 201, op het bovendek voorzien van 2 enkelbedden en een mooie badkamer. Alle fotomateriaal mag in de kamer worden opgeladen op deze boot wat toch wel een plus punt is. We krijgen een ice-tea als welkomstdrank en een breefing over de boot en de planning. Straks als ook de tweede groep er is volgt nog een breefing over de veiligheid aan boort en het duiken.
    Om 12:30u krijgen we onze eerste maaltijd. Salade, rijst, kippebout en lekker gekruide aardappelkwartjes. We gaan niets te kort komen denk ik. Omkleden, rondkijken en op het sundek wat proberen te slapen. Ingesmeerd maar na een uurtje kruipen we toch een verdiep lager want de eerste dag verbranden zou spijtig zijn.
    Om 7 uur krijgen we avondeten. Voorafgegaan door een uitgebreide duidelijke veiligheidsbriefing. Wortelsoep, gebakken rijst, spaghetti, aardappelen, calamaris en een soort stoofvlees zonder saus. Als dessert caramelvla en verse ananas. Daarna wird er verder kennis gemaakt met de rest van de duikers.
    22 duikers en 19 man personeel, drukke boel nu de boot vol is.
    Morgen opstaan om 6:00u, briefing om 6:30u met een lichte snack, duiken om 7:00u en daarna uitgebreid ontbijt.

Eerste duik geslaagd.
    Black-tip shark, murenes, tonijn, Rays, nemo’s, steenvis enzovoort .
    Na het ontbijt een eerste keer de drone gebruikt, veel wind maar mooi beelden.
    Tweede duik in Lankan Manta Point.
    Prachtige manta’s die rondjes draaien en soms over je passeren. Ongelooflijk, wat een begin.
    De planning is al aangepast ivm het weer ( golven) de derde duik vandaag word een nachtduik omdat we eerst naar een ander atol varen.Read more

We hebben al het halve eiland rondgelopen. Nu uitrusten met een mocktail want alcohol hebben ze niet.
    Er zijn slechtere plaatsen om je tijd door te brengen.
    Tegen 16:00u terug op de luchthaven, wat naar de voetbal kijken en tegen 18:30u iets eten in de burger king. Er is niets anders. 20:00u naar de incheckbalie en de bagage afgeven. Rondslenteren aan de taxfree en boarding normaal om 22:15u. Op naar Dubai voor een 6 uur durende tussenstop.Read more

Souvenir kopen hoort erbij.
    Vandaag helaas geen walvishaai, maar verder wel goede duiken tegen het rif.

Briefing om 18:00u. Nu op dek naar zonsondergang kijken, er komen steeds meer boten in de buurt liggen, zal druk worden straks !
    Het was druk maar genoeg haaien voor iedereen!

Naast een mooi resort duiken rond een thila ( pilaar in het water)
    Haaien, schildpadden en vele scholen vis.

Republic of Maldives, Malediven, Maldives, Maledive, ማልዲቭስ, Maldivas, جزر الملديف, Maldiv, Мальдыўскія Астравы, Малдиви, Maldivi, মালদ্বীপ, མལ་དྭིབ།, Maldivez, Maledivy, Maldiverne, Dhivehi Raajjeyge Jumhooriyyaa, མཱལ་ཌིབས, maldivesdukɔ, Μαλδίβες, Maldivoj, Maldiivid, Maldivak, مالدیو, Maldiiwe, Malediivit, Maldivuoyggjarnar, Maldiven, Na Maildiví, માલદિવ્સ, Maldibi, האיים המלדיביים, मालदीव, Maldív-szigetek, Մալդիվներ, Maldivesa, Maldíveyjar, Maldive, モルディブ, მალდივის კუნძულები, Modivu, ಮಾಲ್ಡಿವ್ಸ್, 몰디브, مالدیڤ, Maldivys, Insulae Maldivae, Bizinga by'eMalidive, Madívɛ, Maldyvai, Madive, Maldīvija, Maldiva, മാലിദ്വീപ്, मालदीव्ज, မော်လဒိုက်, Maldivene, माल्दिभ्स, ମାଳଦ୍ବୀପ, Malediwy, مالديپ, Moludave, Мальдивские о-ва, मालाद्वीपः, Malediivvat, Maldîva, මාල දිවයින, Maldivy, Maaldiqeen, Maldivit, Maldiverna, மாலத்தீவு, మాల్దీవులు, มัลดีฟส์, Malativisi, Maldivler, مالدىۋ ئاراللىرى, Мальдіви, Man-đi-vơ, Maldivuäns, Orílẹ́ède Maladifi, 马尔代夫, i-Maldives