Holland

Rejsende på dette sted
    • 14-6 Utrecht

14. juni 2019, Holland ⋅ ⛅ 17 °C

Met de trein hoor!
      Ik neem me nog zo voor om een foto van Bert te maken in zijn mooie nieuwe keuken.
      En nadat we afscheid genomen hebben realiseer ik me ..... Zucht. Ik leer het nooit.
      Het is lekker weer. Volgens buienradar alleen regen onder Heerenveen. Zal ik door fietsen? Alleen: de wind is weer gedraaid, tegen ja. Ik ga toch naar Leeuwarden, heb ik ook ruim tijd om mijn rucola te planten en nog even te zitten voor de repetitie vanavond.
      Mooi tochtje over vooral fietspaden. En als ik het stationsplein op fiets: drup. Handig zeg, die weersverwachting. In Utrecht het mooiste weer van de wereld. Ik geef zelfs mijn rucolaatjes 's nachts nog een keer water omdat ze er zo sneu uitzien.
      Nou, dat is de volgende ochtend niet meer nodig!
      Blij dat ik niet in mijn lekkende tent zit! 🤢 Eerst maar eens zo'n spuitbus scoren.

• Dag 33

22-8 Weer thuis

22. august 2019, Holland ⋅ ⛅ 11 °C

Ik krijg gratis, zonder kleumen een prachtige zonsopgang. Precies op tijd mijn tent uit!
      Ik dacht nog leuk een hele dag te gaan fietsen, maar mijn camping was wel erg dicht bij Utrecht. En toen wilde ik opeens gewoon naar huis. Misschien dat die 8 potten marmite als souveniertjes en de grote pot marmelade voor de buurvrouw er iets mee te maken hadden. Toch een beetje zwaar....
      Het blijft hartstikke mooi fietsen, langs allerlei infoborden (in het noordoosten van De Meije is een bijna uitgestorven vlinder uitgezet, die het daar goed doet). Gebied is in 1672 onder water gezet tegen de Fransen. Valk, purperreiger (?), speciale eend en eik van 3500 jaar geleden die ze in het veen hebben gevonden. Moet nog via een trekpontje. Eerste terrasje is dicht (gelukkig) dus ik doe mijn koffie met appeltaart heel idyllisch bij Buitenplaats Kameryck. Op slot Haarzuilens is een trouwerij. Mooie muziek. Alleen het stuk bij Maarssen de brug over is wat minder.
      Ik vind het echt een uitvinding. Ik wil nog wel een keer naar de Nieuwkoopse plassen ook. En het ploft in De Meije van de B&B's, dus het kan ook met minder goed weer. Leuk hoor. Om half twee ben ik thuis. Alvast de druif gesnoeid omdat ik anders niet op mijn lievelingsplekje kan zitten. Tent uithangen, boodschappen. MOE!
      Nou ja zeg. Van die 40 km kan het toch niet komen.

• 27-8 Ik verveel me.....

27. august 2019, Holland ⋅ ⛅ 28 °C

Was het maar waar!

Ik had me voorgenomen om iedere dag een stuk te fietsen. Lukt goed, al worden de ritjes boven de 30 graden toch een stuk korter. Raar is dat, "onderweg" heb ik daar minder last van. Al waait het dan harder lijkt het, dus voelt het koeler. En dan heb je geen keus, nu wel.
      Dus naar de Hornbach voor schroefjes om mijn fietstas te repareren. En daarna dus de tas repareren.
      Naar mijn ouders met een ommetje.
      Naar de autoboulevard want daar zou een winkel zitten met spullen voor mijn a.s. metertuin. (Niet, vandaar dat ik hem nog nooit gezien had).
      En naar de boomgaard op Oud Zuilen om te kijken of de walnoten al rijp zijn (niet, en ook geen goed jaar zo te zien). En/maar, toen lagen er zó veel appels, zonde gewoon. En zielig voor die bomen, hebben ze zo hun best gedaan. Dus ik neem "wat" appels mee. Een fietstas met een kop er op. En daar moest dus appelmoes van. Gelukkig kwam ik bij de Liddl iemand tegen die nog potjes had en mijn moeder blijkt ook een nieuw voorraadje aangelegd te hebben. En zíj had haar appelmoes in de diepvries gedaan. Moet ik ook gedeeltelijk, want een weckpot zonder klem weckt echt niet, al zet je er nog zo veel andere potjes bovenop. Heb ik wel weer een a.s. fietstochtje: Dille en Kamille voor klemmen, die blijk je los te kunnen kopen, maar op internet alleen per 10. En ik ben dus 2 halve dagen aan het schillen en koken geweest. Met de nieuwe muziekjes van Turquasi op mijn oren, kan ik gelijk oefenen.
      "Al" 1 keer viool gestudeerd.
      Verf bijgewerkt waar het gebarsten was.
      En dat waren nog maar de niet zo vermoeiende klusjes.
      Paadje in de voortuin veranderd. Van kaarsrecht naar een boogje en 1 steen smaller. Ik bén er toch rete blij mee. Bizar gewoon. Loop een paar keer per dag naar voren om even te kijken. Van bovenaf is het ook zo mooi.
      Stenen en "paaltjes" er uit, ook een stukje uit de voortuin. De boom moet er uit (hij waait bijna om zei de buuf) en de bielzen gaan er uit van het najaar. Kan gelijk dat wandelende "ik groei lekker overal doorheen" prachtriet er uit, of in een grote kuil met worteldoek. Want ik vind 1 polletje wel leuk, maar het is net bamboe.
      En de achtertuin moet ook omgegooid ivm mijn a.s. makkelijke moestuin. Maar ik moet eerst nog even wachten, want ik ben in verwachting van 2 pompoenen.
      Blij dat ik volgende week weer aan het werk ga, kan ik tenminste een beetje uitrusten.
      Nee hoor, ik doe steeds korte stukjes en dan een spelletje, of nu de Gardeners World lezen. Ik geniet nog even verder.

• Mini

4. september 2019, Holland ⋅ ⛅ 13 °C

Ik heb haar zaterdagavond mee genomen, al had ik niet echt een klik met haar. Maar ik hoopte dat het goed zou komen. Volgens de advertentie hield ze van aaien en op schoot. Maar ik sprak af dat als ze mij zo niet leuk zou blijven vinden, dat ik haar dan terug zou brengen.
      Ze loopt met me mee, speelt in dezelfde kamer waar ik ben, wil af en toe al geaaid, al heeft ze het meestal te druk met spelen of ze slaapt. Ze praat tegen me en gelukkig kan ze hard genoeg piepen als ik haar per ongeluk opsluit ("pas" 2 keer hoor). Al was het wel een beetje eng toen ze in een keukenkastje leek te zitten en ik helemaal niet in een keukenkastje was geweest! Blijkt er een gat boven een plint te zitten waar ze (nu nog) doorheen kan. Zit ze onder de kastjes (denk ik). Ik heb al 4 keer een kilo spinrag van haar koppie moeten plukken!
      We hadden wat plas incidenten (mijn eigen schuld, te weinig bakken en verkeerd grit) maar vanochtend heeft ze haar eerste ochtendplas uit zichzelf op de bak gedaan ipv op mijn bed. Hoera!
      Ze slaapt 's nachts in de bedla en keurig de hele nacht door. Ze eet goed en ik denk als je zou blijven kijken, dan zie je haar ongeveer groeien. Ze is scheel, al kan ze er overheen groeien. Ze heeft er volgens mij geen last van.

Ze mag blijven.

Nu nog een naam.

Tot nu toe bevalt mij niets:
      Loesje (van Loenzen)
      X (Iks), zelfde reden
      Mika
      Sigrid
      Tina

Bovenaan staat nu nog Tizzie. Maar dat zou dan eigenlijk Tizha moeten worden en dan vind ik het niet meer leuk.
      Voorlopig noem ik haar nog Mini, maar misschien wordt ze wel 6 meter in het vierkant ......

• En ik noem haar:

4. september 2019, Holland ⋅ 🌧 16 °C

Mauri.

In Nieuw Zeeland had ik bedacht dat als ik een nieuwe kat nam, dat ie dan Tuï zou gaan heten. Dat was ook zo geweest als Arke Arke was blijven heten. En bovendien was een wit vlekje op de borst dan wel leuk geweest.
      De Maori naam voor NZ is te lang, idem voor Zuidereiland. Noordereiland is Te-ika-a-māui. Ook te lang. Maar Māui vind ik wel leuk voor een kat en lijkt ook al wat op Mini. Māui is noord, Maui is links. (lynx dacht ik dan). Dus Maui. Klinkt ook aan beetje als Maori, vind ik ook leuk. Ik moet nog een beetje wennen, maar dat was met Chouffe ook.

• 8-9 Topkat

8. september 2019, Holland ⋅ ⛅ 16 °C

Gisteravond kwam ze weer bij me liggen in bed, nou ja liggen, met mijn been spelen. Dat vond mijn been minder leuk. Ik gooide haar uit bed naar haar beer. Daar kan ze dan lekker tegenaan trappelen en in bijten. Daarna ging ze slapen in de bedlade. Minder gezellig, maar eerlijk gezegd slaapt het wel beter. Om kwart over vijf ging ze met mijn haar spelen. Helaas zat mijn hoofd daaronder. Ik gooide haar weer naar haar beer. Laat ze me toch gewoon slapen! Ik moest háár roepen om half 8!
      Natuurlijk ging ze lekker uitrekken en krabbelen aan het behang. Ik liet haar nog even de krabconstructie zien. De meeste katten kijken je dan meewarig aan. Zij niet. Ze ging braaf daar krabben en klom nog even naar boven, dat kan sinds gisteren.
      Ik wil haar graag mee naar buiten nemen en volgens mij gaat zij dat ook heel leuk vinden. Moet ze dus aan een tuigje wennen. Ik het eerst in de kamer laten slingeren, vandaag tig gaatjes erbij geprikt en voorzichtig om gedaan. Ze hapte even naar de gesp (zat ook raar) ging vervolgens een hapje eten, lag als een malle te spinnen toen ik haar aaide en viel als een blok in slaap op haar nieuwe Lion King kleed. Ik had niet eens tijd om het tuigje weer af te doen. Een paniekvogel is ze niet!

• 15-9 Heldin

15. september 2019, Holland ⋅ ⛅ 21 °C

En na een heerlijke rustige nacht, veel met zijn tweeën in de tuin geweest. Achter vindt ze enger dan voor. Had ik niet verwacht. Maar beiden gaat al zo relaxed dat ik een stuk heb kunnen graven achter, (kwam ze kijken) en voor heb kunnen snoeien.
      Ze liep na een hapje eten zelf weer naar buiten in haar tuigje!
      En zo schattig: rent ze opeens naar binnen.....
      Op de bak, moest ze plassen. Nou, als dat zo blijft zullen de buren wel heel erg blij zijn!
      Ze lag daarna wel in coma!

• Gewoon mooi

13. februar 2021, Holland ⋅ ☀️ -4 °C

Waarom was de zon 4 keer zo groot van de week, toen ik geen camera én geen telefoon bij me had?

• Nieuwe fase

24. marts 2021, Holland ⋅ ⛅ 7 °C

De kogel is door de kerk, ik heb het gedurfd: Ik heb ontslag genomen. Ik ga met pensioen. Of zoals Edo zegt: met Ovut: Ontiegelijk Vroeg Uittreden.
      Het voelt spannend, maar ook als een bevrijding. En ook raar, net alsof ik opeens veel ouder ben. Maar dat gevoel had ik toch al af en toe.

Vrije tijd: here I come!

Du kender måske også dette sted med følgende navne:

Zuilen

Bliv medlem: