Rwanda
Nyabwigarika

Eastern Rwanda (& Kigali)

October 25, 2019 in Rwanda ⋅ ⛅ 22 °C

Coucou,
      Vorige week vrijdag heb ik afscheid genomen van de secundaire school waar ik de eerste maand LO heb mogen geven. Ik ga er zeker en vast nog eens langsgaan voor ik terugkeer naar België!
      Het echte bureau-werk is al even aan de gang (en na al de schoolbezoeken zal er nog veel meer zittend werk moeten gebeuren achter een computerscherm). Nooit gedacht dat ik dit ging doen in mijn leven. Ik word hier (gelukkig) goed begeleid, want er zijn toch wel wat zaken 'out of my comfort zone' op vlak van dit soort onderzoekswerk.
      Allemaal nieuwe dingen en dus nóg iets extra aan deze nu al schitterende ervaring.
      Maandag ben ik begonnen aan het veldwerk. De komende 2,5 weken zal ik in totaal 12 scholen in 6 districten ('provincies') bezoeken en verschillende mensen interviewen.
      Eindelijk de rest van het land verkennen 😏. Het oosten van Rwanda stond eerst gepland. We, mijn persoonlijke driver en ik, vallen van de ene vallei in de andere (,ook al wordt dit gebied als "plat" gezien).
      "No problem with the road, it's a good one": zei de chauffeur (hahaha). Moeilijk om er woorden voor te vinden, maar adembenemend is er zeker ééntje van. Wanneer ik eenmaal op een school ben aangekomen, is het moeilijk om het woord "Muzungu!!" niet te horen.
      Mijn gastgezin, een beetje mijn nieuwe familie voor deze maanden, zal mij dus af en toe even moeten missen... Tja, sommige dingen veranderen nu eenmaal niet zeker (hehe).

Nyabwigarika