Satellite
Show on map
  • Day 4

    Dag 4 deel 2

    May 10, 2023 in Lebanon ⋅ ⛅ 21 °C

    Het Archeologisch Museum staat vol met vondsten vanaf ongeveer 2000 jaar voor Christus. Een hele rijke verzameling, helaas mogen er geen foto's gemaakt worden.
    Hierna gaan we op zoek naar een muurtekening, die een kennis van Pat heeft gemaakt, een lange wandeling door de stad, met vaak de weg oversteken, maar ook hier raken we bedreven in: hand opsteken en gaan!
    We vinden de, enigszins teleurstellende, tekening. Hierna besluiten we om, ipv ons eerdere plan om naar de Armeense wijk te gaan, weer naar het strand te gaan. Het is warm, zweterig weer, en we hebben al zoveel gelopen dat we toe zijn aan rust.
    Als we langs de Blauwe Moskee lopen, blijkt deze open te zijn en we gaan naar binnen. Het is een, voor zover ik er oog voor heb, een mooie moskee. We krijgen we jurk, want onze armen moeten bedekt zijn. Een sjaal voor over mijn hoofd heb ik zelf bij me. Het is niet druk in de moskee dus hebben we alle tijd om alles te bekijken.
    Hierna gaan we naar de boulevard om eindelijk te genieten van een verfrissing en we eten ook weer aan de kust. Opnieuw een lekkere humus, gebakken bloemkool, kassrolletjes en worstjes in saus.
    Er steek een frisse wind vanuit zee op wat het wat frisser maakt, gelukkig is mijn sjaal voldoende om mezelf warm te houden. Ook komen er wolken, dus geen mooie zonsondergang. We zijn dan ookiets na 20 uur in het hotel, waar een heerlijke douche op ons wacht, we nemen een kop oploskoffie in de kamer, want we zijn toch wel moe. Morgen naar Baalbek in de Bekavalkei en een wijnproeverij🍷
    Read more